Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Üle Alpide...

Üle Alpide... 27.07.2019 20:36 #1

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 395
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
Siiani olin selliseid "ettevõtmisi" vältinud aga nüüd on ära käidud, väikesi teid mööda ja max. kõrgus oli 2205m altimeetri järgi. 10-15km tõuse ja laskumisi, tõusud 2-e käiguga ja täigaasiga, laskumised 1-sega ja pidurid abiks. Ülekuumenemine puudus, korra oli 100C ja siis jälle 90-95C, õli läks 115-120C aga täissünteetiline 10W-60 kannatab kuni 160C, vähemalt lubatakse. Välisõhu temp kesmiselt 30C, osades kohtades mägedes +16, osades jalamil +41C. Tundub, et olen mootori ülekuumenemisest lahti saanud aga teha on veel selles suunas üht teist. Soov saada selliseks, et kannataks täisgaasiga ja max pööretel põhimõtteliselt seisva masinaga või kiirusega ~10km/h ja välisõhu temperatuuriga +40C ilma ülekuumenemiseta toimivaks. Näigin mägedes ühe sakslase 4x4 masinat mis väidetavasti oli tehtud kõrbesõitudeks ja sealt on üht teist õppida. Hetkel Milaano lähistel campis, vihm ja külm, väljas +24C, külmem kui eestis. Siiani pole ükski pikem reis läinud ilma viperusteta ka seegi. Kirjutan imelikudest asjadest mida kohtasin:
Taanis puutusin kokku varastega kes käisid öösel autos. Väljas torm ja paduvihm, katuseluugi vahelt tuli vett sisse ja jätsin juhipoolsele aknale pilu, selle kaudu aeti traat sisse ja uks lahti. Kuna naise kõik dokumendid ka pandi pihta siis taani politseile avaldus....aga facebook-i vahendusel sai järgmine päev tagasi! Kõik asjad isegi kuld kõrvarõngad, ainult 280EUR jäi kadunuks + 750km liigset sõitu. Et vargad ei maga ja neil pole ka puhkepäevi vastab tõele. Saksamaal ei saanud üheski tanklas vett, ka küsimise peale, lõpuks ühes halastati ja anti 2 kanistrit, isegi vooliku otsa ei lubatud hoida ainult kanistri sanga! Eelmistest reisudest seda küll ei mäleta. Itaalias kohtasin mitmeid märke "ristumine peateega" millel all kellaaeg 00-24h. Imelik, imelik kas ka teiste kellaaja näitudega on? Tunnelites möödasõite samuti, isegi siis kui kiirus oli +5-10km/h suurem lubatust. Neist 3-4 ok tsiklid aga oli ka 2 sõiduautot ja isegi 1 veok üritas vägisi mööda trügida! Alpides laskumisel kus olid lauged kurvid ja sai sõita 70-ga järsema kurvi taga oli valgusfoor nii 50m ja hoiatussilt oli enne kurvi väla toomata, alles peale kurvi kusagil 20m. Näigin vilksamisi eessõitva auto pidurituld ja võtsin kiiruse alla 50le....ja sain vaevu pidama! Kohe kurvi taga oli autode kolonn. See oli tõesti ekstreemne kogemus ja võttis ettevaatlikuks. Samuti laskumised kus 1-ga mootori pöörded kippusid piirajani minema ja tuli pidureid kasutada. Mägedes aga pidureid tuleb hoida! Sai siis jahutatud ja aega parajaks tehtud. Garmin matkaauto versioon ütleb teekonna mälu täis, kustutasin puhtaks aga ikka üle 200km ei kannata marsruuti, milles viga võiks olla? Muidu toimib, enne kannatas ol.olevale lisada nii 500-600km. Pikki marsruute pole mõtet teha sest siis jääbki eksimuse korral otsima, aga mingi 500km peaks ikka lubama?
Teistele meeldivaid postitusi:: Motamees, Priit Peljo, Berta

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Üle Alpide... 27.07.2019 21:05 #2

Saksamaal olukord karm, lolle ja laisku laisku kõik kohad täis. Aga nt karavanide müügiplatsid omavad tihti neid automaate kus vett saab võtta ja kassetti tühjendada. ja miskit pole teha "appid" abiks täna.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Üle Alpide... 28.07.2019 18:57 #3

Matkaautoga oleme Alpides viimase kahe suvega üle 2100 olnud seitsmel korral. Eelmisel aastal kõrgeimana, tipus ööbimisega, 2570:
www.grossglockner.at/gg/en/index
Sel aastal Stelvio pass 2754 ja veel neli 2117 kuni 2400 passi.
www.google.com/search?q=stelvio+pass&oq=...ceid=chrome&ie=UTF-8
Sõidtehnika ja stiil sõitub suuresti auto võimekusest ning rooli ja istme vahelisest tihendist. Üldjuhul loetakse, et sama käiguga alla, millega üles. Pidurdada lühidalt aga tugevalt. Laskudes mina esimest käiku ei kasuta. Tõusul tuleb seda ette, näiteks just Stelviol, Gomagoi poolt tõustes, teekonna ekstreemse raadiusega serpentiinidel.
Me kõik oleme alustanud nullist.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Üle Alpide... 28.07.2019 22:17 #4

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 395
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
Üldiselt vastu ei vaidle. Kuna auto raske ja 2,1-ne mootor siis tuli ka 1-st kasutada, 2-ne jäi liiga kiireks ja liiga palju pidurdamisi. Kas keegi on kunagi retarderit kasutanud? See on suht haruldane seade ja tavamasinatel seda pole.
Kuidas oli mootori jahutusega kui tuli pikalt 1-sega sõita? Loomulikult mägedes on külmem ja +10C ja alla selle pole probleeme.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tiit.

Üle Alpide... 28.07.2019 22:41 #5

Highest paved pass roads in the Alps

cycloclimbing.com/alpspass1700paved/

ahvatluste täielik nimekiri :)
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Üle Alpide... 30.07.2019 01:47 #6

Sai just Tatrates käidud ja esimest käiku laskumisel ei kasutanud. Pigem teine või kolmas. Eespool liikus sõbra buss, mis kaalub vähem ja tema pidurdamist oli vähem.
Buss 4 tonni ja pärast shoppamist ilmselt siis rohkem. Tuli oluliselt rohkem pidurdada. Tõsi see on, pidurdada tuleb lühidalt ja tugevalt. Kui hakkas kärsakat viskama, tegime kohe peatuse. Õli ei tohi keema lasta.
Sel aastal Saksas ei käinud aga varasem kogemus väidab, et tuleb küsida, kas pärast tankimist vett ka saab. Osades kohtades tehakse lolli nägu, osades tuleb kohe jah. Aga endal peab voolik kaasas olema. Sel aastal tuli Poolas ukerdada rekkade vahel ja ikka jäi voolik lühikeseks. Seega 5 m pole piisav. Samuti peab olema kaasas erinevaid üleminekuid. Need kraanid pole alati ühesugused.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas meelis.

Üle Alpide... 30.07.2019 08:26 #7

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 395
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
Liiklusmärkide näiteks kiiruse piirang all on osades kohtades üles ja alla väike valge nool. Mida see peaks tähendama? Samas osades kohtades jälle puudub. Olen siin sellisel tänaval : Via Vladimir Iljitz Uljanov Lenin! Asub ~12km Pisa linnast põhjas. Benito Mussolini nimelist tänavat aga ei ole..........
1-st laskumistel kasutasin 2-3 korda. Kui on vaja minutis pidurdada 1x siis tuleb käik alla vahetada, see on minu arvamus. Mida suurem kiirus seda suurem koormus piduritele langeb, kiirustel 10-15km/h on see väike aga 70 ja rohkem muutub tuntavaks. Kas keegi on retarderiga kokku puutunud? Huvi pärast küsin samuti automaatkastide pidurdusomadused, kas on ja millistel mudelitel?
Olen hetkel Horvaatias, itaaliapoolses otsas on kõik campid täis, siin Kupari-s aga suur camp pooltühi ja hind ka normaalsem.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tiit.
  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.054 sekundit