Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2

TEEMA: Filosofeeriks tehnika kohta.

Filosofeeriks tehnika kohta. 03.11.2018 20:42 #21

Kütmise ja keetmise saab täna juba viisakalt diisli peale teha. Isegi elektri peale tehakse pliidid, akud piisavalt odavaks läinud ja eks see oleneb ka sihtkohast. Kui päikest palju siis pidi piisavalt paistma et süüa teha.
See "volta" süüstem tundub huvitav ja mitte eriti kallim kuint diiselgeneraator

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 03.11.2018 22:44 #22

  • tiit
  • tiit avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 389
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
www.caravanencamperparts.eu/index.php?id...3&controller=product
Peltier-i elementide baasil. Põletab bensiini, diislit ja annab laadimisvoolu. 4000EUR ja tühine võimsus. TEC 29 annab 2600W max. Sellest piisab nii konditsioneerile kui pliidile üheaegselt. On veel piirituse baasil hääletud generaatorid need samuti on rohkem akude laadimiseks. Akusid peaks päike laadima ja voolu saab statsionaarsest generaatorist. Plast luuk tuleks seestpoolt heliisoleeriva materjaliga katta võtab ehk veel vaiksemaks.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 04.11.2018 09:11 #23

Generatoriga süsteemi on muidugi kõige lihtsam aga et kuna koguaeg süüa ei tee ja magamise ajaks mina arvatavasti ei saaks seda kasutada(peaks toa jahutama enne voodissse pugemist lihtsalt) siis igapäevaste mugavuste jaoks vaja ikka päiksepaneel-aku-inverter lahendust lisaks. Minu jaoks veel huvitav miks kasutatakse "volta" puhul 48v ja teised kasutavad 12v Ok ma saan aru et peenemad juhtmed aga 48v>12v tekivad jällegi kaod.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 04.11.2018 10:37 #24

  • tiit
  • tiit avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 389
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
Enamus peltier elemente on 24V DC, seetõttu 2 tükki järjestikku. Generaator kui on magamiskohast kaugel tekitab ainult kerget suminat ja magamist ei sega. Lahendab kõik: laeb nii starter kui kuudi akusid ja kõigile vajaminevale on elekter olemas 2,6KW on mobiilsetes oludes suur võimsus ja Rimori mehed (Sakus) rääkisid, et neid saab ka ~2000EUR tk. Minu kogemustest on mõttekad ainult solar ja generaator, viimane pole nii tähtis sest kasutad harva, solar aga laeb pidevalt.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tiit.

Filosofeeriks tehnika kohta. 04.11.2018 11:00 #25

TEC 29 on ju sisseehitatav ja seda ei pane kuskile kaugele. Kõige populaarsemale kaasaskantavele honda generaatorile pakutakse isegi valmis kaste et see vaiksem oleks. Kaasaskanavaga on jällegi omad probleemid kui oled liikumises.

Vahepeal energia teemadele veel tehnikast nagu nt paagiga WC on keegi kasutanud? Kui ma sakslaste kommentaare loen siis kes kasutab ütleb "nie wieder kassetenklo" Kuivkäimla jääb minul kindlasti matkaautos proovimata, kuna väljast ei saa seda tühjendada ja tänapäevast olen oma kunagises maakodus kasutanud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 04.11.2018 13:15 #26

nootsii kirjutas: ... Minu jaoks veel huvitav miks kasutatakse "volta" puhul 48v...

Ehk mahutavuse pärast.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 04.11.2018 13:43 #27

Koosneb aku ka 48v puhul tänapäevase tehnika puhul ikka ju ca 4v -st tükidest. Laadimis-tühjenemis voolud võivad rolli mängida kui 3+ Kw inverter küljes on. Juhtmetes on kindlasti väiksemad kaod. 48v võib olla ka soodsam teha kuna nt sakslased räägivad tavaliste autode puhul annaks 48v -le üle minek 7-10% kokkuhoidu (kütuses puhul ma pakun, pole täpsustatud ju)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 04.11.2018 20:54 #28

  • tiit
  • tiit avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 389
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14

nootsii kirjutas: Koosneb aku ka 48v puhul tänapäevase tehnika puhul ikka ju ca 4v -st tükidest. Laadimis-tühjenemis voolud võivad rolli mängida kui 3+ Kw inverter küljes on. Juhtmetes on kindlasti väiksemad kaod. 48v võib olla ka soodsam teha kuna nt sakslased räägivad tavaliste autode puhul annaks 48v -le üle minek 7-10% kokkuhoidu (kütuses puhul ma pakun, pole täpsustatud ju)

Aku blokid ikka 2,2V. Juhtmed tuleksid peenemad, muud suurt vahet ei ole, vase kulu väheneb. Veokatel on 24V kui pikad liinid (tagatuled haagisel) siis kaod väiksemad ja juhtmed peenemad. Aku aga tuleb kallim, akukeskuses on väike lennuki pliiaku 24V vaatamiseks mingid 60ah. Kunagi olid sõiduautodel 6V akud ja ka töötasid, olgugi, et starteriga oli probleeme ZIS 110-l oli näiteks ja see oli sellisel masinal tõeliselt ekstreemne lahendus, ise olen seal kunagi pusinud. Elektriskeem oli keeruline ja 6V korral kippusid klemmid voolu takistama, ülemineku takistus ja otsi viga miks 6V asemel on 4,8V, Mossel 400 ja 401 oli algselt samuti.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 04.11.2018 21:01 #29

tiit kirjutas: ... Veokatel on 24V kui pikad liinid (tagatuled haagisel) siis kaod väiksemad ja juhtmed peenemad. ...

24 volti neil ikka starteri pärast.
Muidugi liinides kaod väiksemad, aga see pole esmane/peamine.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 04.11.2018 21:05 #30

Lithiumi puhul polnud ma näinutki et nii väikest pinget pakutaks aga kui googeldada siis tuleb. Ma arvasin et kuidagi seotud päiksepaneelidega aga vaadates andmeid siis ma sellele mingit kinnitust ei saanud. Hinnalt on sama kas 12v ja 400Ah või 48v 100Ah. Laadims ja ka kindlasti tühjenemis voolud võivad suureamd olla 48v puhul mis võimaldab suuremat inverterit kasutada saad nt 4Kw soojapuhurit käitada.

Edit1: Et teha 48v>12v pakub saksa tootja(pidi hea olema) kasuteguriks 87% sama tootja 12v>250 pakub 93%
Edit2: Mina näen hetkel 48v puhul on kaod generaatori ja aku vahel laadimisel nii palju väiksemad et tasub ära see 5-13% kadu pärast.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas nootsii.

Filosofeeriks tehnika kohta. 26.11.2018 20:57 #31

  • tiit
  • tiit avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 389
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
Akud mis tulevad uue autoga kaasa peavad kordades kauem vastu kui poes müüdavad n.n. "kvaliteetakud". Minu Dacia Logan 2006a. on siiani tehase akuga sõitnud ja isegi külmkäivitusel pole probleeme olnud. BMW 540-l aga sai boschi uus aku 2-3a läbi, mitte, et oleks lühises aga mahutavus vähenes ja talvel enam ei jõudnud. Lihtsalt seetõttu, et aku oligi "planeeritud tööajaga" see logani aku on tänapäeva mõistes KOHUTAV EKSIMUS JA PRAAK mis ei luba tarbida!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 26.11.2018 22:25 #32

tiit kirjutas: Akud mis tulevad uue autoga kaasa peavad kordades kauem vastu kui poes müüdavad n.n. "kvaliteetakud". Minu Dacia Logan 2006a. on siiani tehase akuga sõitnud ja isegi külmkäivitusel pole probleeme olnud. BMW 540-l aga sai boschi uus aku 2-3a läbi, mitte, et oleks lühises aga mahutavus vähenes ja talvel enam ei jõudnud. Lihtsalt seetõttu, et aku oligi "planeeritud tööajaga" see logani aku on tänapäeva mõistes KOHUTAV EKSIMUS JA PRAAK mis ei luba tarbida!


Üldiselt olen samuti nõus selles osas, et uuel autol on tehasest tulles parema kvaliteediga toodang peal, kui sama aku mudel hiljem akupoe riiulis. Seda on kinnitanud ka akumüüjad Eestis.
Aga millegipärast mul on tunne, et sellel Dacia Loganil on võrreldes mainitud BMW mudeliga väga oluliselt vähem lisavarustust peal, mis samuti jätab tuntava jälje aku eluea pikkusele.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 27.11.2018 11:26 #33

On jäänud ka mainimata kas tegu on diisel või bensiinimasinatega. Neil on vajaliku käivitusvoolu vahe kordades. See aku mis bentsuka peal käib veel aastaid võib olla oma olemuselt juba selline, et diisli starteril jõuab ainult tõmbereleed liigutada.
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 08.12.2018 00:20 #34

Kuna üle hulga aja lasti kodus nädalavahetusel olla ja ilm soosis netis tuhlamist sai loetud erinevate inimeste kogemusi erinevate süsteemide kohta. Tavakasutaja, 80-90% kasutajates saksakeelse foorumi näitel ostab poest auto ja hästi kui paneb sinna teise akugi sisse. Gaasivabad autod muutuvad populaarsemaks, vähemalt teemad on pidevalt aktiivsed. reeglid karmistuvad gaasi jaoks ja probleemid erinevae süsteemidega erinevates riikides(grillgaas maksab saksamaal sama mis bensiin nt) Toiduvalmistamiseks on siis levinumad gaasivabad diisel, piiritus ja elekter, tundub et just sellises järjestuses. Piiritusepliidi kasustamine ei tundunud mulle eriti mõnus, tutvustavat videot vaadates ja diisel pidi 10 minutit "startima". Elektri lahendus on kõrge alg hinnaga, muu üle kasutajad ei kurda :D (kämpingus olles pidi elekter sama kallis tulema kui gaas)

Endal tekkis paar küsimust seos "pidevate" tarbijatega:
1.Külmkapp 12v ja 24v
2.Veepump 12v ja 24v
3.Boiler 12v ja 24v ja (ka 220v)
4.TV +sat 12v
5.Webasto ja Co. 12v ja 24v
5.Valgustus 12v (äkki ikka 24v kah pole otsinud)

Mis veel igapäevaselt tarbiks 12v võis siis 24v?

Järgmine kasvav trend ise ehitajate ja "roheliste" seas on kuiv/sorter/segav Wc-d Kui seda saab väljast tühjendada siis võiks seda kasutada sest vähemalt rootslaste versioon on haisuvabam kui kodune veega versioon

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas nootsii.

Filosofeeriks tehnika kohta. 06.01.2019 13:47 #35

Küsimus suurele ringile: Tavaliselt on 230v autos ainult siis kui "juhe seinas" ? Auto reklaamid ei sisalda pea kunagi et oleks mingi inverter sellest lihtsalt selline arvamus

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 08.01.2019 23:14 #36

  • tfr
  • tfr avatar
  • Pole saidil
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 130
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 22
Reaalset 230V tarbib autos vist ainult 3-way külmik, ülejäänud asjad on ikkagi 12V. Seda ei suutnud oma autoga kaasasolnud paberipakist küll leida, et kas seal on mingi 230>12 alaldi või käivad kõik 12V asjad ikkagi maja-aku pealt ja seda siis laetakse vastavalt vajadusele.

12>230 inverter on üldiselt ikkagi hädalahendus kaasaskantavate seadmete jaoks. Maja sees on mõistlikum kõik statsionaarsed tarbijad ikkagi 12/24V peal hoida.
McLouis Menfys Van 3
#949

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 09.01.2019 08:05 #37

Ma lihtsalt olen vaadanud tutvustusi ja seal räägitakse et siin ja seal 230v pesa aga kui loed tutvustust siis ei ole kuskil kirjas kust see tuleb. Ma pakun et tehase tootel tuleb 230v ainult siis kui "juhe seinas" platsil olles.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Filosofeeriks tehnika kohta. 09.01.2019 08:23 #38

  • tfr
  • tfr avatar
  • Pole saidil
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 130
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 22
Jah, selles suhtes on jah nii. Mul endal on hetkel sama olukord - on 2x tehase pistikud, kust tuleb ainult "shore power", ja siis 2x ise pandud, mis on inverteri taga. Selle kevade plaanides on just ringikaabeldus, nii et kõigis neljas (pluss ühes täiendavas) oleks alati, vastavalt vajadusele ja sobivale vooluallikale.
McLouis Menfys Van 3
#949

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.078 sekundit