Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Kui valasid diislikütusepaaki bensiini

Kui valasid diislikütusepaaki bensiini 02.12.2016 17:24 #1

Kuna reisidel on seda ette tulnud (õnneks minul mitte), siis hea teada!

Õige käitumise korral ei pruugi tanklas vale püstoli kütusepaaki surumine sugugi kohe mootori remondiga lõppeda. Bensiini ja diislikütuse segamini ajamise viga võib ju ikka ette tulla, eriti kodudes või ettevõtetes, kus kasutusel erinevate mootoritüüpidega sõidukid.

Kui oled valanud diiselmootoriga auto paaki bensiini. Arvestagem, et torustikes on veel piisavalt kütust mootori käivitamiseks ja paariks tööminutiks. Kui paak oli täiesti tühi, siis kõige mõttekam on kutsuda kohe puksiir ning auto teenindusse vedada. Sellisel juhul lastakse lihtsalt kõlbmatu kütus välja ning muud probleemi polegi. Filtrite ja pumpade puhastamist pole sel juhul isegi mõtet ette võtta. Seda ka siis, kui peaaegu täis paaki sattus veidike bensiini.

Paraku meenub vale kütuse valamine reeglina alles peale seda, kui sõitu on juba alustatud. Diiselmootor paraku bensiiniga eriti kaugele ei sõida. Juba mõne kilomeetri pärast sureb see välja ning enam käivitada ei õnnestu. Taaskord tuleb võtta ette teekond teenindusse, kus õnnelikumal juhul, pestakse paak ja torustik ning vahetatakse filtrid.

Segunenud bensiin ja diislikütus moodustavad motoori jaoks väga halva kombinatsiooni. Mootor hakkab „köhima“ ning temperatuur tõuseb kiiresti. Kõige hullem, mida seejuures teha, on süüdistada tanklat halvas kütuses ning gaasipedaal põhja vajutada – sümptomid lähevad vaid hullemaks.

Bensiini oktaaniarv näitab võimet isesüttimisele vastu seista. Diislikütuse tsetaaniarv aga kütuse süttivust silindris kõrge rõhu ja temperatuuri toimel. Ehk teisiti, mida kõrgem on oktaanarv, seda madalam tsetaaniarv.

Diislikütusesse sattunud bensiin muudab segu kergemini süttivaks, mootoris tekib kaos, kütus plahvatab ettemääratust varem, kostma hakkavad metallilisi lööke meenutavad helid, kulumine on määratu ning jõuallikas võib üsna kiirelt täielikult rivist välja langeda.

Lisaks kasutavad kaasaegsed sissepritsesüsteemid diislikütuse määrimisomadusi, mida bensiinil pole. Seetõttu satub suurde ohtu ka kõrgsurvepump.

Kui midagi sellist juhtub, tasub auto kinni pidada ja igaks juhuks kütusepaagist tulevaid aure nuusutada. Järsku tõepoolest sattus sinna vale kütus.

Kui aga märkasid viga päris tankimise alguses, siis pääseb ehk ka ilma teeninduseta. Kui suhe on alla 7:1 diislikütuse kasuks, siis põhimõtteliselt võib mootorit liigselt koormamata ka edasi sõita, igas teeäärses tanklas jälle pisut diislikütust peale valades. Vanemate mootorite puhul võiks ehk pisut lisada ka kahetaktilise mootori õli, 30 – 50 milliliitrit sissevalatud bensiiniliitri kohta. Võib lisada ka tsetaaniarvu tõstvat kütuselisandit, kui seda vaid enne paagi täitmist, et kõik korralikult segatud saaks.

Täistekst ja allikas.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Kui valasid diislikütusepaaki bensiini 02.12.2016 20:05 #2

Kena teoori.
Kütus ei saa süttida liiga vara, kuna pritsitakse sisse just vajalikul hetkel. Jah köriseb küll, kui bensiini palju.
Lähete spetsialisti juurde ja lasete kütte vahetada. Sealsamas lastakse teie äraolekul senikaua mootoril töötada, kuni körin kaob, eelnevalt muidugi küte paagist välja ja puhas sisse. Torud ja filtrid "töötavad" ise tühjaks. Muidugi mitte igalpool, aga kus te teate, kus.
Panin mõni kuu tagasi oma diiselsõiduautosse natuke bensiini, kuna siiani olnud bensiiniautod. Miski 6 liitrit oli sisse läinud (paak kuskil 50). Vahetasin püstolid ära ja lasin edasi ikka diislit. Ei läinud kusagile puhastama, ega teinud ka ise midagi. Vanasti pandigi talvel diiselkütte sisse bensiini, et talvel üldse oleks võimalik tööd teha ja sõita. Talvist kütet tehtigi nii ja nüüd äkki katastroof selline asi.
Muidugi ei soovita ma kellegil bensiini diislipaaki panna ja ei soovita ka sõita, kui nii on juhtunud. Edasine tegevus on juba igaühe oma otsus ja risk.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Müüa Peugeot 406 osi. Vaata pilte ja hinda. forum.automoto.ee/showthread.php?tid=61458

tulepesa.wordpress.com/

Kui valasid diislikütusepaaki bensiini 02.12.2016 20:49 #3

  • Korvimees
  • Korvimees avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Hanomag-Henschel F46KA
  • Postitusi: 421
  • Karma: 11
  • Sind on tänatud: 18

Motamees kirjutas: Vanasti pandigi talvel diiselkütte sisse bensiini, et talvel üldse oleks võimalik tööd teha ja sõita. Talvist kütet tehtigi nii ja nüüd äkki katastroof selline asi.


Olid isegi vastavad tabelid olemas, millise miinuskraadiga, kui palju bensiini lisada. Kui õieti mäletan, siis kõige "kangem" segu sisaldas 20% bensiini. Olen ka praegusel ajal, talvel, bensiini ja 2T õli segu ehk siis suvel viimasel etapil ülejäänud segu diislisse lisanud. Jutt käib muidugi vanakooli diislist, uutega pole loomkatseid teinud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kui valasid diislikütusepaaki bensiini 02.12.2016 21:20 #4

Mu viimane "eksperiment" toimus uue kooli diisliga, sõidab siiani.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Müüa Peugeot 406 osi. Vaata pilte ja hinda. forum.automoto.ee/showthread.php?tid=61458

tulepesa.wordpress.com/

Kui valasid diislikütusepaaki bensiini 04.12.2016 12:22 #5

Mul oli ka selline tankimis õnnestus, aga ma ei taha sellest rääkida :blush: Autoga kõik korras.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Me kõik oleme alustanud nullist.
Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Kui valasid diislikütusepaaki bensiini 12.06.2017 07:40 #6

Ka mul juhtus selline õnnetus :( Ma isegi sõitsin selle kütte seguga mingi 20km. Siis sain aru,et midagi juhtus. Lõppes kõik õnnelikult, väike osade vahetus küll oli,kuid õnnelik lõpp.
Nüüd jälgin pingsalt millise toru paaki pistan.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

:)

Kui valasid diislikütusepaaki bensiini 26.11.2018 21:00 #7

Voolik paaki, kütus kanistrisse või maha ja uus sisse....nii lihtne see ongi. Või väike auk paagi põhja madalaimasse kohta ja sealt välja, pärast kruviga kinni ja jälle käib. Vene Pobeda sõitis ka diisliga ...kui natuke benssu juures oli ja külmaga sai vedelgaasi paaki panna, siis aga tuli kork ööseks maha võtta.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kui valasid diislikütusepaaki bensiini 27.11.2018 05:59 #8

Paagi põhja augu tegemine on küll kõige lollim soovitus!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kui valasid diislikütusepaaki bensiini 27.11.2018 11:52 #9

  • Vamm
  • Vamm avatar
  • Pole saidil
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Rändaja
  • Postitusi: 253
  • Karma: 1
  • Sind on tänatud: 30
Sain Rumeenias mingit diisli bensiini segu paaki millega mu fiat ducato 2,8 td liikuda ei tahtnud.Kui on vibrapump kaasas siis selle ots sissevalamise avasse tihedalt sisse(kaltsu või muu sarnasega) .Võta enne filtrit kütusevoolik lahti ja teine voolik otsa .Ots kanistrisse ,survega lööb paagi tühjaks.Pärast vaheta ka filter ära(ei pea kohe vahetama)Mul alati kaasas ka paadi kummist kütusepump sellega saab ka aga aega läheb.Pumpasin paagi tühjaks ja puhas diisel sisse varu kankust ja edasi.Järgmine päev vahetasin ka filtri ära,oli teine vähe punni läinud.Maha kütust ei maksa valada ,leiab ikke mingi nõu kuhu valada.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

+372 5112298 MB-Challenger 315

Nr 745

Kui valasid diislikütusepaaki bensiini 27.11.2018 20:51 #10

Aga kui endal ei isuta või puuduvad vahendid ja kui tanklas seda märkad siis tuleb teha nagu kohalikud euroopas teevad jaluta tanklasse ja kurda muret nad oskavad aidata. kutsuvad siis ADAC või muu taolise kes raha eest aitab.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.053 sekundit