Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse?

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 01.10.2019 13:33 #1

Tere

Sõber loobus 92 aasta eelpool mainitud elamust ja sellega mässamisest sest praktiliselt pole seal kohta mis poleks kas mäda või ei tilguks õlist. Nüüd siis otsustamise koht kas saata prügimäele või fanatismist hakata otsast ehitama. Oskuste ja võimaluste poolest kalduks esialgu viimast, samas uuriks foorumlastelt just nimelt kuudi kohta.
Kuna sisuliselt seinad mädad ja tagumine osa katusest vähemalt ka, siis kas keegi on proovinud karkassi ja soojustust vahetada seestpoolt? Kuna välimine alu plekk kannataks iseenesest säilitamist siis kas saaks epsi ja puitkarkassi kätte ja asendatud seestpoolt osade kaupa, nii et plekk jääks väljast paika? On see teoreetiliselt võimalik? Ei taha kohe lõhkuma hakata ja hästi hetkel ei näe ka, kuidas seinad kinnituvad põranda vineeri külge ja kas on topelt põrand või lihtsalt paksem vineer.. Väline plekk horisontaalse alumise iluliistu kohalt peaks markeerima põranda tasapinda ja liistust alla poole ulatuv osa tundub nagu eraldi altpoolt põhja külge põranda vineeriga ühendatud olevat. Või siis mitte.
Lisan siia ka enda arusaama, milline neist võiks antud juhul kasutatud olla? Või hoopis kuidagi teisiti.
Oodatud sedalaadi tööd eelnevalt ise läbi teinute soovitusi. Pilt ei ole konkreetsest isendist aga samasuguse pika kerega küll.
Tänud!
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 01.10.2019 15:11 #2

Pann kirjutas: ...Oodatud sedalaadi tööd eelnevalt ise läbi teinute soovitusi...!


Miks kõigi suu kohe lukku paned? Nii ei saa ju teavet sit...tuhkagi.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 01.10.2019 15:22 #3

Ei, ei muidugi võib asjalikku kommentaari jagada, mõte pigem teema asjakohane hoida.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 01.10.2019 15:48 #4

Kas töömaht on seda väärt? Või käed sügelevad oma vaba aega kuuti matma? Aega kulub meeletult, raha ilmselt natukene vähem (sõltub muidugi üllatustest) ja kui kõik õnnestub, siis mis on lõppsaaduseks- ikka sama vanakene J5, sedapuhku küll korralikuma kuudiga. Taolisi suuremahulisi renoveerimistöid tasub ehk rohkem teha mõne ajaloolist väärtust omava asjaga, aga kui on tahtmist lihtsalt üks reisimise riist teha, siis on ehk mõistlikum rahalised vahendid korralikuma ostmisele kulutada, sest sel ajal, mil sa renoveerid (teadmata tööde lõpukuupäeva), sa ju ei reisi.
Töö mõttes aga arvan sedasi, et hakka lihtsalt sein seina kaupa järgemööda pihta- seest tühjaks, välisplekk jääb oma kohale.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 01.10.2019 21:17 #5

Ma hakkan ka üht vanakest korda tegema. Sattusin sellise asja otsa, et tehniline pool on suht hea, aga hiljem selgus, et kuudi katus kunagi soomes lagedaks sõidetud. Kuskile silla alla vms sõidetud. Katus remonditud, kuid kehvasti. Kuudi keskelt külje plekid mõlemal pool meetri ulatuses liistu tagant lahti ja vesi vahel. Hetkel kuivab, hiljem tuleb ilusasti kinni liimida, siis läheb fooliumiga pigi lint nurga peale ja silikooniga tavalin al nurgaliist peale.
Siis veel luukide jne silikooni uuendus.
Talve jooksul võtan seest mööbli eest, lae vineeri maha, vajadusel asendan mäda karkassi ja soojustuse. Terve lae ulatuses uus vineer vms. Seinu ei hakka puutuma, neil veekahjusi ei paista.
Ega valikus ongi, et kas võtad odava ja teed ise heaks, või käid kaks-kolm korda rohkem välja ja mõtled vaid jooksva hoolduse peale

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 02.10.2019 09:52 #6

Sai siis pisut asju eest ära tõstetud. Üllatuseks selgu, et Wc seinad ja muud maast laeni paneelid ja osad kapid ja riiulid on kinni kruvitud ülevalt poolt, ehk siis mingis staadiumis kus katust veel peal ei olnud, läbi lae vineeri. Arusaadavalt töötavad need elemendid kogu kuudi üldise jäikuse hoidmisel ja tõenäoliselt saavutati sellise kinnitusega parim jäikus.
See aga tähendab, et kappe puhtalt ilma servi kahjustamata kätte ei saa.
Kas keegi teab, kas meie kaubanduses leidub alu plekki mis nendel vanadel majadel väljas kasutati, selliste väikeste läätsekestega või mullikestega muster?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 02.10.2019 09:59 #7

Kui juba karkass ja soojustus välja lõhkuda siis oleks mõistlik ka see väline plekk maha võtta. Muidu jääb see sinna kuidagi ripppuma. Võid küll toestada aga ma arvan, et kogu see asi kisub lõpuks ikka viltu. Karkass tuleks ilusti sirgeks ajada ja kui plekk on ees siis ei ole seda mugav teha. Tõenäoliselt on ka see plekk ära ussitanud ja kui lahti võtad leiad seestpoolt vaadates mitmeid auke. Võida ka väljast kontrollida. Kõik väiksed mullikesed värvikihis on tegelikult augud. Lisaks kui seal sees möllad saavad kõik liitekohad liikumist ja need ei pruugi pärast enam vett kinni hoida. Soovitan kohe mõelda ka sellle, et ka plekk tuleb nii vanal autol vahetada või siis lappida.
Mina kasutasin soojustuseks Styrofoam plaate. Tugevamad kui EPS.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 02.10.2019 10:35 #8

Kui hakkad ühte osa konstruktsioonist korda seadma siis avades pindmisi detaile, avastad veel ja veel vahetust või remonti vajavaid sõlmesi.
Tõepoolest see J5 ei oma mingit vanatehnika väärtust. Kui teha endale ja kasutada matkaautot sellena milleks ta mõeldud on suvised puhkused euro tripid jne. siis ei tasuks vist jändama hakata.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 02.10.2019 18:57 #9

Mehed, aeg on edasi läinud ja J5 on ajast ja arust.
!. Kütusekulu?
2. Jõud ja kiirus?
3. Olematu sõidumugavus
4. Liiklusohutus?
5. Peale esimest "puhkusereisi" leiate veel palju uut, mida siia lisada.
Milleks siis tekitada kulutusi, mis ei vääri tulemust? Alates 95. aastast on uuem põlvkond, millest allapoole ei kannata vaadata kui pole puhast nostalgialaksu taastada auto uunikumina. Tuleb õppida hindama oma aega ja vaeva.
Auto 24-s seisavad need vanakesed müügis ....Soovitavad hinnad ei kannata ridamisi kommenteerimist. Pange see ka sinna. Pange hinnaga, mis ostja leiab. ;) Las keegi tegeleb odava projekteerimisega :P

Aga see oli vaid minu arvamus oma nähtud ja kogetud elukogemustele toetudes...
Me kõik oleme alustanud nullist.
Teistele meeldivaid postitusi:: Illar

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 02.10.2019 22:12 #10

Õige jutt,arusaamad ja põhimõtted...aga alati on võimalus osta kaks asja....ühe odava ja hiljem mõistlkult kallima millega toimetama hakkad ja reisimõnusid naudid!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 03.10.2019 22:40 #11

kaminahi kirjutas

Mehed, aeg on edasi läinud ja J5 on ajast ja arust.
!. Kütusekulu?
2. Jõud ja kiirus?
3. Olematu sõidumugavus
4.Mehed, aeg on edasi läinud ja J5 on ajast ja arust.
!. Kütusekulu?
2. Jõud ja kiirus?
3. Olematu sõidumugavus
4. Liiklusohutus?
5. Peale esimest "puhkusereisi" leiate veel palju uut, mida siia lisada.?
5. Peale esimest "puhkusereisi" leiate veel palju uut, mida siia lisada.

1 Kütusekulu mina oma vanakesel pole üle 9sa saanud seda mitte säästlikult sõites, vähe või palju?
2 Kiirus sajaga lastes, normaalne saab teha vabalt veel möödasõite,muidugi võiks kiirteel lasta120ga aga ei saa kardan et tõuseb lendu. Jõust puudust pole veel tulnud, jah käik tuleb tihti allavõtta või kaks, seda mägedes. Jalgu ka pole jäänud.
3 Mugavus võiks alati parem olla
4 Liiklusohutus see on nii ja na, suurega laubakat pannes pole vahet, uus või vana.
5 Pole uut omanud aga alati saab midagi paremaks teha, kohendada.
Eks ta maitse asi on ja prioriteetides.
Teistele meeldivaid postitusi:: atomik

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 04.10.2019 12:12 #12

Leidsin ühe pildi J5 lahtilõhutud ja tundub, et juba taastatud seinast.


Siin ka üks taastamislugu
talbotoc.com/peugeot-j5-burstner-2500d-1...rman-t14897-s10.html
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 04.10.2019 13:53 #13

Jah, Googles leiduv on suures osas juba nähtud. Tänaseks kisutud mõned kohad lahti, et paremini näha mis toimub. Olukord ongi hullem kui arvata võis, lisaks sein kokkupuute kohas põrandaga nõuaks ka põranda serva perimeetri välja vahetamist. Kõik kokku aga tundub, et sellise meetodiga nagu ette kujutasin seda teha ei saa. Vaja oleks eemaldada ikkagi terve sein, remontida põranda serv, ehitada maas valmis kogu seinakarkass koos, asetada kohale ja siis täita soojustuse ja välis kattega.
Nüüd jääb vaid tõesti küsimus, kas on mõtet. Muidu on masinal peal eraldi konditsioneer ja põrandaküte ja vedelik keskküte nii, et elada kannataks erinevates ilmaoludes küll. Kui nüüd kuuti mitte taastada siis oleks veidi kahju häid asju ära visata, sest saan aru, et järelturgu nendele eriti ei leia.
Iseenesest 70 kw turbo mootor jõudis seda kolakat vedada küll, kui pidurid kõik timmitud ja tagaots ka vastu maad nii palju ei oleks siis pole juhitavusel midagi häda.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 04.10.2019 18:44 #14

Valdur
Millise auto kütusekulust sa räägid?





-
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 04.10.2019 18:48 #15

Pann, oleks ja poleks annavadki negatiivse vastuse. :)
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 04.10.2019 19:06 #16

Valdur
Millise auto kütusekulust sa räägid?




1991a. 68 kv. td.
auto kõrgus 2,5m.
mõõtmised täispaagi arvestusega.
www.matkaauto.com/forum/13-uued-liikmed/8418-hobby-600

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas valdur1234.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 05.10.2019 08:42 #17

Turboga, millele polnud viidatud, need autud on veel kasutatavad.
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

J5 Eura Mobil projektiks või lõkkesse? 05.10.2019 10:09 #18

Arvestada tuleb sellega, et J5 alkoov lisab tuuletakistust, seega tõuseb ka kütusekulu. Selle ajastu autod muidugi nõks kergemad oma 3100kg täismassiga, niiet 68kW mootor ajab ka asja ära. Aga kõik sellised taastamised on suuremas osas hobi, mitte niivõrd praktiline vajadus. Nagu juba mainitud, siis aeg ja raha on peamised kuluartiklid ja tuleb lihtsalt välja arvutada, kumba on piisavalt. Tavaliselt ühte neist ei ole.
Teistele meeldivaid postitusi:: kaminahi, Priit Peljo, atomik

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.134 sekundit