Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

TEEMA: Lisajahutus MB2,2 diislile?

Lisajahutus MB2,2 diislile? 27.08.2018 21:42 #1

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 341
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 9
Olen hetkel portugali kiirtee bensiinijaamas. Mootor kipub üle kuumenema. Kas keegi on kasutanud lisa veepumpa mootori radiaatorile? Kui ei pane salongi ja kuudi kütet sisse siis sõita ei kannata. Temp pole eriti hull, alles oli +34C. Kiirtee tõusud ajavad nii vee kui öli liiga kuumaks, kui poleks lisa näidikuid oleks söit võimatu. Mootori plokist enne termostaati läheb salongi küte, kui sinna mingi jahuti aretada? Vähemalt saaks siis konditsioneeri kasutada ja poleks kuudis +45 - 50C.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 27.08.2018 22:14 #2

  • Korvimees
  • Korvimees avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Hanomag-Henschel F46KA
  • Postitusi: 421
  • Karma: 11
  • Sind on tänatud: 18
Kas suure radika tiivik on mehaaniline või elektriline? Elektrilisele saaks panna lisalüliti vahele nö sundkäivituse. Jahutusvedeliku teekond läheks ka olemasoleva veepumbaga veidi lahedamaks, kui termostaat vahelt välja visata. Kui kunagi jälle põhjamaale tagasi jõuad, saad ju uuesti termostaadi tagasi panna. Kardetavasti lisa veepump üksi erilist võitu ei anna, see ringlev vedelik tuleb ju maha ka jahutada

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 27.08.2018 22:17 #3

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 340
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 54
Pigem peaks tegelema probleemiga, et miks ei jahuta. Kas tegemist on visco või elektri jahutusventikaga, võibolla on lõpetanud oma töö? Äkki on termostaat kinni jäänud? Radikas puhas? Autod on kindlasti konstrueeritud nii, et peaksid igasugustes tingimustes mootori temperatuuri normi piires suutma hoida.
Lihtsalt sellised mõtted tekkisid :) Võibolla on nendest asjadest lihtsam alustada kui hakata lisavigureid külge aretama.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
EKK nr. 670

Lisajahutus MB2,2 diislile? 27.08.2018 22:31 #4

Termostaadi välja võtmine ei pruugi olukorda parandada. Termostaadil on ka teine ülesanne, sulgeda väike ringvool, kui suur avatakse. Välja viskamisel on väike ringvool (plokisisene ring) koguaeg avatud.
Oli kunagi Mossega sarnane probleem Krimmis. Kõik korras, aga jahutus ikka kippus väheks jääma. Järskudel tõusudel sai soojendust kasutatud. Hiljem tegin karburaatorile õhuvõtu ringi. Võtsin otse radika eest jahedamat õhku (tehase seades võttis kapoti alt). Mootori sisemine jahutus läks tibakene paremaks ja sellest piisas.
On ka võimalus suunata aknapesu prits jahutusradika peale. Vee aurustamisega jahutatakse ka intensiivsemalt radikat.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 27.08.2018 22:46 #5

  • Vamm
  • Vamm avatar
  • Pole saidil
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Rändaja
  • Postitusi: 249
  • Karma: 1
  • Sind on tänatud: 30
Kui raamsaale ringi tõmbab hakkab mootor kuumenema.Kui termostaadi välja võtmine ei aita ja vendikas töötab siis on raamsaale viga .

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

+372 5112298 MB-Challenger 315

Nr 745

Lisajahutus MB2,2 diislile? 28.08.2018 02:29 #6

See kuumenemine on tõesti enamasti ühe või mitme vea koosmõju. Minu soovitus on samuti lisavidinaid vältida.
Eeldan, et ventika küljes olev visco sidur on poolpidune. Äkki on kasutatud radika lekke peatamiseks seda möginat?See pidi jahutuse tuksi keerama.
Järgmiseks tuleks radikas läbi pesta jne.

Tõusud ajavad iga mootori temperatuuri üles. Sel suvel sai saksas suuri tõuse võetud rekkaraja kõrvalt ja temperatuuri lõi kohe üles. Mingi postivahe igapäevasest kõrgemale ja siis toimis kohe elektriline vent. Mäletan, et kõiige vanemal bussil läks Alpides ikka väga kuumaks. Originaalis oli kaks suurt ventikat ja mingi andur. Ühe ventika käivitamise tõime salongi ja kui suurem tõus silmapiiril näha oli, lükkasin kohe ventika järgi. See oli päris tõus ennetustöö.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 28.08.2018 19:21 #7

meelis kirjutas: Tõusud ajavad iga mootori temperatuuri üles.


Poola/Slovakkia ajas minu masinal ka temp. näidu vahepeal täitsa põhja. Keerasin teelt maha, lasin paar tundi jahtuda ja siis edasi. See oli ja jäi ainult sinna mägedesse, igal pool mujal on siiani kõik normis. :)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 30.08.2018 11:09 #8

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 341
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 9
Juba on lastud teha suurem (paksem) radikas. Mootor oli hiljuti kapremondis ja saaled, kepsud, kolvid on sõitnud ~20000km. Seal (vist) viga ei ole. Hetkel on 3 venti kõik elektrilised 2tk ees suruvad ja 1 taga tõmbab. Esmaseks teen ka taha 2tk tõmbama, järsku sellest? Kui on temp kuni 25C on kõik korras probleemid tekivad siis kui on üle 30C ja pikad tõusud, siis on sees ka salongi ja kuudi küte. See aga on äärmiselt ebameeldiv sest kuudis taga on on vahel üle 50C!
1. taha 2x tõmbavat venti
2. lisa 12V pump pearadikale
3. 2x väikest pumpa ja SUUR cooler raami küllge, seal tuleb otse küttesüsteemist vesi. Ploki ülalt tulev vesi on kõige kuumem ja seda peaks max. jahutama tagasivoolule. Milline teha see on ka eraldi küsimuseks.
Imelik on see, et talvel kui -5 - 10C siis ilma diisel 6KW lisakütteta üldse ei soojene. Muidugi siis pole ka neid neetud tõuse 6% ja 10km või kõige hullem mida olen kohanud 23% ja 3km tõusu! Seda viimast aga transiti vabalthingav 56KW mootor võttis ka +30C ja ilma grammigi üle kuumenemata......kiirus 1 käiguga 5-10m/h, vaevalt sai paigalt ära. Nüüd olen aga sunnitud mägesid täilikult vältima, sõitma suuri ringe ainult ülekuumenemise tõttu. Kuidas on teistel MB 110KW mootor käitunud?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tiit.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 30.08.2018 13:04 #9

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 340
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 54
Kas termostaat on ka kontrollitud? Äkki on veepump vigane? Mersut küll ei tea, aga on ette tulnud, et veepumba sisemise tiiviku labad on viga saanud või käib võlli otsas ringi.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
EKK nr. 670
Viimane muutmine: lisas Imre.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 30.08.2018 13:15 #10

Mäletan, et ühes teemas oli pildil lahtivõetud veepump. Sisemised labad olid justkui ära lahustunud.
Võta enda veepump lahti. Võib sama viga olla.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 30.08.2018 13:48 #11

tiit kirjutas: Kuidas on teistel MB 110KW mootor käitunud?


Meie eelmine Mercedese buss nüüd küll juba müüdud aga 2006. a 110 kw rida 4 mootoriga 130 tuh.km jooksul ei esinenud sellist probleemi mitte kunagi. Kõik need pikad 6% ja 28 % tõusud võetud "lauldes ja lennates" koos järelhaagisega.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Lisajahutus MB2,2 diislile? 30.08.2018 16:23 #12

Sama siin, hetkel Montenegros, 30+ väljas. Pole kunagi mingit jahutuse muret olnud, ka siin sõites lülitab vendi välja. Sinu auto mootoril peab olema midagi viga. Kuidas edasi käib? Ega pole mingi chip paigaldatud? Kuidas käivitub?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tervitustega,
Arvo
Rimor Sailer 700 TC

Lisajahutus MB2,2 diislile? 30.08.2018 19:04 #13

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 340
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 54
Mootor võib kuumeneda ka hilise süütenurga puhul.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
EKK nr. 670

Lisajahutus MB2,2 diislile? 30.08.2018 21:38 #14

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 341
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 9
Kui temp on normis on jõudu ja pole probleemi. veepump miskit 20-40tuhat sõitnud. Pritsung samuti 20-30tuhat tagasi kontrollitud. Kuna on tempile ja õlisurvele lisakellad siis nende näidu järgi otsustan. Õlirõhk samuti veetempil 90 ja tühikäigul vajub nulli. Kui pumba viga, ehk tiivik lahti siis peaks ka 20C ja tõusudeta teel üle kuumenema? Või eksin? Need 110KW MB mootorid pidid vähe kestma (Mustamäe MB teeninduse andmetel) osad ainult 50, enamus 100 ja 150 vahel lähevad läbi. Algul eestimaa teedel +25C ja kiirus 110 viskas veetempi lambi põlema, siis oli kaan kõver. Foorumite andmetel juhtub see kusagil 115-120C, siis ka tuli süttib kui juba hilja. Chip tuningut pole, originaal. Raamsaale viga? Kahtlane, sest siis peaks see alati avalduma ja eeldan, et 3-5tuhandega on mootor läbi, kolks sees.
daviescraig.com.au/category/electric-water-pump-12volt
Hakkasin meenutama, et palavate ilmadega oli ka enne mootori kappi ülekuumnemise probleem. Eelmine veepump oli korras peale mahavõtmist, vahetati siis kui plokikaan läks kõveraks. Ka siis algul kahtlustati veepumba probleemi, et miks ülekuumenes.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tiit.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 30.08.2018 22:04 #15

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 340
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 54
Kõik on kontrollitud, aga termostaadi kohta pole sa midagi vastanud :) Äkki ei avane? Kui termostaat ei avane, siis võid neid ventikaid sinna viis tk ka panna, aga mootor jääb ikka kuumaks.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
EKK nr. 670
Viimane muutmine: lisas Imre.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 30.08.2018 22:27 #16

Kas MB esinduses vea koodi ei saa välja lugeda?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Lisajahutus MB2,2 diislile? 30.08.2018 23:13 #17

Pädev mootori diagnostika peaks aitama, pakun,et omaniku teadmata on mootori elektroonika kallal käidud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tervitustega,
Arvo
Rimor Sailer 700 TC

Lisajahutus MB2,2 diislile? 31.08.2018 00:58 #18

Imre kirjutas: Kõik on kontrollitud, aga termostaadi kohta pole sa midagi vastanud :) Äkki ei avane? Kui termostaat ei avane, siis võid neid ventikaid sinna viis tk ka panna, aga mootor jääb ikka kuumaks.


Ma ei tea mootoritest suht midagi aga googeldada siiski mõnevõrra oskan.
Kõik tulemused hetkel antud sümptomitega annavad termostaadi vea esimesena. Nii laiemad kui ka spetsiifilisemad.

www.google.ee/amp/s/www.carthrottle.com/...and-how-to-fix-them/
Teistele meeldivaid postitusi:: Imre

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 08.09.2018 09:01 #19

Kui termostaat ei avaneks, jääks radikas külmaks.Sisuliselt läheks üsna ruttu keema. Isegi talvel. Ise kasutan vanemat sprinterit 2,9 mootoriga ja võin oma kogemustest öelda, radikas peab olema puhas nii seest kui väljast. Muidu võid jäädagi viga otsima. Kas peale remonti visko ventikas ei ole kogematta pandud tagurpidi? Kui visko hakkab tööle on kohe kuulda.Soojades maades tõusudel vuhiseb kogu aeg, eriti kui kiirust pole. Minu mersul pole ühtegi elektri ventti, pole ka kunagi kuumaks läinud. Eelmine aasta Portugalis oli kõige rohkem + 43 ja kuidas siis veel soendusega oleks sõitta? Veel üks meenutus. Otsisin minagi ükskord põhjust miks temperatuur kõrge. Nii kui kell näitas 100 , kiire peatus ja kraadisin radika korgi avast. Tulemus 85 kraadi. Armatuuri näit pole õige.Ettevaatust siiskii radika korgi avamisel !!!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Lisajahutus MB2,2 diislile? 09.09.2018 16:06 #20

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 340
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 54

maanteesõltlane kirjutas: Kui termostaat ei avaneks, jääks radikas külmaks.Sisuliselt läheks üsna ruttu keema. Isegi talvel. Ise kasutan vanemat sprinterit 2,9 mootoriga ja võin oma kogemustest öelda, radikas peab olema puhas nii seest kui väljast. Muidu võid jäädagi viga otsima. Kas peale remonti visko ventikas ei ole kogematta pandud tagurpidi? Kui visko hakkab tööle on kohe kuulda.Soojades maades tõusudel vuhiseb kogu aeg, eriti kui kiirust pole. Minu mersul pole ühtegi elektri ventti, pole ka kunagi kuumaks läinud. Eelmine aasta Portugalis oli kõige rohkem + 43 ja kuidas siis veel soendusega oleks sõitta? Veel üks meenutus. Otsisin minagi ükskord põhjust miks temperatuur kõrge. Nii kui kell näitas 100 , kiire peatus ja kraadisin radika korgi avast. Tulemus 85 kraadi. Armatuuri näit pole õige.Ettevaatust siiskii radika korgi avamisel !!!


Sellepeale pole tulnud, et termostaat võib ka poole peale jääda?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
EKK nr. 670
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.069 sekundit