Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles

TEEMA: Mootori pöörded maantesõidul

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 05:38 #61

Ilmselt olen sellest kuskil siin varem kirjutanud, aga mainin igaks juhuks korra veel - kaks aastat tagasi lasin oma bussi (2,8l, 94kW) ka seal chip.ee-s ära teha. Ja pool aastat hiljem originaal softi tagasi panna. Olen tulemusega igati rahul. :P
Ainuke mis sellest tsippimisest pisut paranes oli vääne. Küttekulu oli grammi pealt sama, arvestatuna ca 12t km jooksul. Bussi külg oli kogu aeg tahmane. Kõige suurem miinus oli "tühimik", mis tekkis 2100 pöörde juurde. Tegijate väitel oli see bussi probleem, Keila Pakiauto väitel bussil ühtegi probleemi polnud. Ei viitsinud rohkem võimelda.
Võib-olla proovin teinekord veel. Mõnes teises kohas. ;)
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Teistele meeldivaid postitusi:: kaminahi

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 05:46 #62

See chip.ee on Jürisoo, kelle chipidega ongi väga palju probleeme. VKMis sellist muret pole
Teistele meeldivaid postitusi:: kaminahi

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 09:17 #63

Jäingi kaaluma, kas katsetada odavaga, 175, või võtta kohe kindel kallis, 390.? Või ei teekski? Selle viimase summa eest saaks ca 2500 km sõita. Ja otsest vajadust veel ei leia ju. Samas, tean, mida tähendab mootorivõim...
Illar, ütle nüüd :)
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 10:00 #64

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 448
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 119

Illar kirjutas: Ilmselt olen sellest kuskil siin varem kirjutanud, aga mainin igaks juhuks korra veel - kaks aastat tagasi lasin oma bussi (2,8l, 94kW) ka seal chip.ee-s ära teha. Ja pool aastat hiljem originaal softi tagasi panna. Olen tulemusega igati rahul. :P
Ainuke mis sellest tsippimisest pisut paranes oli vääne. Küttekulu oli grammi pealt sama, arvestatuna ca 12t km jooksul. Bussi külg oli kogu aeg tahmane. Kõige suurem miinus oli "tühimik", mis tekkis 2100 pöörde juurde. Tegijate väitel oli see bussi probleem, Keila Pakiauto väitel bussil ühtegi probleemi polnud. Ei viitsinud rohkem võimelda.
Võib-olla proovin teinekord veel. Mõnes teises kohas. ;)


Kütusekulu vahest mina ka aru ei saa. Kui mõelda, siis auto liigutamiseks on ju vaja mingi energia hulk ära põletada, on see siis chipiga või ilma.
Saan aru, et äkki läheb põlemine effektiivsemaks või mida iganes :) Saan veel aru kui auto kergemaks või voolujoonelisemaks teha, siis väheneb kulu kindlasti :P Aga kui mootorile jõudu juurde keerata, siis kuskohast see väidetav kütusekulu kokkuhoid tuleb? Võib olla sellest, et saab madalama pöördega sõita :P
Minu autol grammigi tahma küll sumpsist ei tule ja ülevaatusel oli ka näit suht nulli lähedal.
CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
Klubi Eesti Karavan liige nr. 670; 999
Teistele meeldivaid postitusi:: kaminahi

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 10:17 #65

Mõni matkakamees siiski usub, et kütusekulu vähenes.
Ma nüüd täna otsustan ja ma arvan, et kui lisajõud ei tekita lisakütet, siis olen mina rahul.
Tänan kaasa hõikamast!
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 10:44 #66

Otsustamiseks sain aega napilt ja homme kell 9 VKM-is, 390 eurot. Kannan ette tulemused.
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 11:00 #67

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 448
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 119
No see käis küll ruttu, nagu kassid ja jänesed :D
CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
Klubi Eesti Karavan liige nr. 670; 999

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 11:04 #68

Kütusekulu vähenebki sellepärast, et saab madalamate pööretega sõita nt. linnas, samuti möödasõidud. Tavaliikluses maanteel 90-100 sõites ei ole vahet.
Teistele meeldivaid postitusi:: kaminahi

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 11:09 #69

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 448
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 119
Eks ma sellepärast ei saagi aru eriti, et enamus kilomeetreid koguneb maanteel.
CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
Klubi Eesti Karavan liige nr. 670; 999

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 12:21 #70

Seletage mulle lollile, mismoodi saab sama kiiruse juures cipiga masinal pöördeid vähemaks? Kiirus ja pöörded on ju otseselt seotud, läbi käigukasti ratastele.
Eeldades et käik on ka maanteel viimane sees.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 774
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas toto.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 12:24 #71

toto kirjutas: Seletage mulle lollile, mismoodi saab sama kiiruse juures cipiga masinal pöördeid vähemaks? Kiirus ja pöörded on ju otseselt seotud, läbi käigukasti ratastele.
Eeldades et käik on ka maanteel viimane sees.


Äkki mingi nõiatemp?
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 12:32 #72

Mis on chip-tuning?...

www.autoremont24.ee/teenused/chip-tuning/

Tänapäevased autod on vägagi sõltuvad elektroonikast, sellega juhitakse juba peaaegu kõike auto juures, kaasa arvatud mootori tööd, sellega tegeleb auto mootori aju ehk ECU (Engine Control Unit). Nagu iga tavalist arvutit juhib operatsioonisüsteem nagu nt. Windows, juhib ka ECU-d operatsioonisüsteem, kuid neid nimetatakse protokollideks. Nii, nagu on ka erinevaid operatsioonisüsteeme Sinu arvuti jaoks, on ka autotootjad kasutanud erinevaid protokolle erinevate mootoriajude juhtimiseks. Nii võib olla nt. esmapilgul täpselt sama mootoriga, kuid erineva aastaarvuga autol täiesti erinevad protokollid, mis nõuavad ka erinevat chip-tuning meetodit.

Nagu ka sinu arvutil jooksevad erinevad aplikatsioonid ja programmid nagu Excel, Word jms. Jooksevad ka auto juhtajul erinevad protokolliosad, kuid nende ülesandeks pole mitte näiteks teksti trükkimine või videopildi kuvamine, vaid auto mootori erinevate andurite jälgimine ning nende töö reguleerimine, nagu näiteks järjekord ja aeg, millal süüteküünlad tekitavad sädeme, kui pikalt on mõni kütusepihusti avatud, või kui palju ülerõhku võib turbo toota. Igat elementi monitooritakse ja kontrollitakse eraldi mootoriaju poolt ja see võimaldabki tänapäevase sujuva ja mugavama mootoritöö.
Nüüd võimegi hakata lõpuks lahkama, mis täpselt see chip-tuning tegelikult on? Chip-tuning tähendab mootori parameetrite kontrolli, mida su auto mootori aju reguleerib ja seejärel nende optimiseerimist, muutmaks sinu mootorit võimsamaks, ökonoomsemaks ja sujuvamalt töötavamaks, ehk siis tegelikult pole chip tuning mitte mõne kiibi lisamine, vaid sinu auto mootoriaju protokolli töö optimiseerimine.

Põhimõtteliselt on aju programmeerimine ehk chip tuning sarnane, nagu sinu lauaarvuti operatsioonisüsteemi vahetamine uue ja parema vastu. Täpselt nagu ei tee keegi Sinu arvutis uuendusi ja suuremaid muudatusi ilma kogu arvutis oleva andmete varundamiseta ja kontrollita, et arvuti on viirustevaba, ei tee ka ükski korralik chip-tuninguga tegelev ettevõtte muudatusi ilma, et kogu originaaltarkvara oleks salvestatud ja vajadusel võimalik uuesti kasutusele võtta. Samuti kontrollitakse ennem, et sinu mootoriaju töötaks laitmatult ning ühestki andurist ei tuleks vigast signaali.

Mis siis õigupoolest muutub?
Olenevalt mootoritüübist võid oodata kuni 25% võimsusekasvu ning kokkuhoidu kütusekulus just eelkõige linnasõidul (kuni 15%) Kuigi ei tundu esmapilgul loogiline võimsusekasv ja kütusekulu vähenemine korraga, on see siiski reaalne. Nimelt muudetakse mootoritööd nii, et just tavaliselt linnasõidul kasutavatel pööretel peab mootor sama võimsuse saavutamiseks vähem tööd tegema. Maanteesõidul on üldjuhul kokkuhoiuvõit väiksem, kuid samas saab ka juhtaju teistpidi seadistada, et saavutada kokkuhoid just maanteesõidul.

Kas chip-tuning on ohtlik minu mootorile ja miks juba tehased ei optimiseeri auto mootoritööd maksimaalseks?

Kõik autotootjad projekteerivad oma mootorid mingi vastupidavuse ja võimsusevaruga. Ühte ja sama mootorit võidakse kasutada mitmel erineval autotüübil, nt väikekaubiku peal on seadistatud mootor suure väändemomendi peale madalalt pöördelt ja rohkem rõhku pandud väga pikale elueale, kui samasuguse mootoriga sõiduauto on pigem seadistatud sujuvamale mootoritööle ja suuremale võimsusele.

Põhjus miks tehased ei kasuta kogu mootori ohutut potentsiaali ära, on tegelikult väga lihtne: autotootja peab arvestama mootorit välja töötades kogu maailmaga, see aga tähendab, et mootor peab hakkama saama vägagi erineva kvaliteediga kütuse ja kliimaga. Põhimõtteliselt nad disainivad oma mootorid nii, et sa saaksid oma autoga sõita Tallinna linnast Kasahstani mägikülasse, kus kohaliku kitsepidaja talu võib ka täita kohaliku tankla rolli, mis on aga tõenäosus, et sa sinna mägikülasse kunagi enda autoga sattuma peaks?

Kokkuvõtlikult, ei, chip-tuning pole ohtlik sinu mootorile senikaua, kuni sa kasutad kvaliteetset kütust ja püsid autotootja poolt ette nähtud turvalise mootoritöö tsoonis. Enamasti võib kannatada ainult imevähe mootori tööiga, kuid see on tihti pigem tingitud autoomaniku sportlikumaks muutunud sõidustiilist.

Chip tuning
Kas kõiki autosid saab chip tuningu abil optimiseerida?

Chip tuningut saab teostada peaaegu kõigil autodel, mille mootoritööd juhib elektroonika. Küll aga on efektid erinevad, nt. turboga varustatud diiselmootori optimiseerimise tulemus on märksa suurem kui vabalthingava bensiinimootori oma.

Olen kuulnud ka nn. „Powerboxidest“ mis need on?

Powerboxi võib lugeda iga autoomaniku õudusunenäoks. Chip-tuningu puhul muudetakse kõiki parameetreid, mis on vajalikud mootori töö optimiseerimiseks, powerbox aga lisab ainult kütust ja tõstab turborõhku. Tulemuseks on kerge jõukasv, hunnik musta suitsu summutist ja mootor, mis Sind igavesti vihkab. Enamus powerboxe on lihtsalt edeva firmakleepsuga karbid, mille sees on mõne euro eest erinevaid takisteid ja elektroonikat, tõenäoliselt kõige kallim ja kvaliteetsem asi kogu toote juures on firmakleeps karbil.

Millised on erinevad chip tuningu võimalused?

Enamasti chip tuningut tehes muudetakse mootori tööd nii, et kasvaks võimsus, kuid ei kaoks vastupidavus ning reguleeritakse kütuse doseerimist täpsemaks, et saavutada kerge võit ökonoomsuses, kuid on veel teisigi variante. Chip tuninguga võib ka ainult kasvatada ökonoomsust, kuid jätta võimsus samaks, võib reguleerida ainult nt. turbo rakendumist sujuvamaks, kuid võib ka tõsta maksimaalselt mootorivõimsust, kuid viimasel juhul on üldjuhul mündil 2 külge, nimelt kuna siis peavad erinevad mootoriosad juba märksa rohkem tööd tegema, kannatab rohkem mootori eluiga ning tõenäoliselt muutuvad ka heitgaasid tänavale sobimatuks, seetõttu praktiseeritakse seda enamasti ainult võistlusautodel, mis ei liikle enam tänaval ning ei pea läbima suuri vahemaid.
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Priit Peljo.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 12:37 #73

Eelnev jutt ei vähenda kuidagi mootori pöördeid, sama kiiruse juures ilma käiguvahetuseta, kuna väntvõll ja vedavad rattad on füüsiliselt seotud ülekandega.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 774
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 12:39 #74

Linnas saab kõrgema käiguga sõita ;) Ilma käiguvahetuseta ei muutu jah midagi :)
Maanteel ei muutu midagi.
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Priit Peljo.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 13:26 #75

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 448
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 119

toto kirjutas: Seletage mulle lollile, mismoodi saab sama kiiruse juures cipiga masinal pöördeid vähemaks? Kiirus ja pöörded on ju otseselt seotud, läbi käigukasti ratastele.
Eeldades et käik on ka maanteel viimane sees.

kaminahi kirjutas: No mis me räägime. Mina olen tulemusega ikka täiesti rahul. Tõin auto koju. Kui spido kell näitab 90 siis põõrete kell 2000. Vaikus on kuldne.
Tänan kõiki juhendajaid ;)


kaminahi sai maantee kiirusel pöörded madalamaks käigukasti viienda käigu ülekannet muutes. Chipiga saad linnavahel madalama pöördega käiku vahetada, kuna hakkab madalamalt vedama ja sellega seoses võib kütusekulu väheneda.
Maanteel sama kiiruse juures ei pruugi vahet olla kulul.
CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
Klubi Eesti Karavan liige nr. 670; 999
Teistele meeldivaid postitusi:: Rax75

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 28.03.2019 14:11 #76

Mängu ilu saaks täelikum kui ma saaks nüüd enne chippimist mõõta käigukasti muutusest tulemusi, aga kes see kannatab, suvi sõidab enne kohale. Ega ma seda kütusekulu polegi niiväga arvutanud, ikka meetodil, et kõik kulub ära. Miskit 11l sajale oli tuuri kohta.
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Mootori pöörded maantesõidul 29.03.2019 12:17 #77

Chip tehtud. Esimesed muljed täiesti head. 94 kW nüüd 113 kW ja 300 Nm nüüd 370Nm. Madalatel põõretel hea tõmme. Kogun kogemusi.

Lisa õhtul.
Ikka rahul, veel rohkem kui päeval.
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Mootori pöörded maantesõidul 17.04.2019 19:07 #78

kaminahi kirjutas: Tere,

Saime masina kiiremaks- paigaldasime oluliselt kiirema 5- käigu paari. Arveks saime 345.- (koos km-ga)

Tervitades

Rain Tarasov
PakiAutoKeskus



Mul nii hästi ei läinud - 7 kuud ootasin (septembrist) ja täna lõpuks saabus selgus, et meie pere matkabussil on juba kiireimast kiireim detail küljes:

Tere
Hetkel 41/8 ongi kõige kiirem
Kiiremat enam ei anna

Tervitades
PakiAutoKeskus


Seega tuleb leppida 3000 pöördega 90 km/h juures. Aga ikka on tore.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 18.04.2019 21:22 #79

Ivar, mis mootor Sinu motorhomel oligi? MB? Kui suur?
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Mootori pöörded maantesõidul 18.04.2019 21:52 #80

kaminahi kirjutas: Ivar, mis mootor Sinu motorhomel oligi? MB? Kui suur?

Mootor 2.7 ja kere peaks olema Sprinter 616
Autode elekter ja diagnostika. Webasto diagnostika/remont, kliima hooldus ja remont.Puksiirabi +37255558678

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.081 sekundit