Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles

TEEMA: Mootori pöörded maantesõidul

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 20:10 #21

  • atomik
  • atomik avatar
  • Eemal
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Postitusi: 45
  • Sind on tänatud: 5
Mul on praeguse käigukastiga 90km/h 2400rpm.
Kevadel tegin proovi ühe teise kastiga ja sain tulemuseks 1800rpm.Päris raske on sõita kui mootoripöörded nii madalad.Pean silmas just mõõdasõite.rehvimõõt on 205/65R16
Bürstner t620 92a.2,8hdi
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 20:24 #22

Nooh, madalama käiguga annab ka täispõõretel mööda kihutada, ma pole huvitutad mõõdasõitudest sedavõrd kui vaiksest kulgemisest 90-100 km/h ja seda vaikse vurinaga. Hetkel läheb viiendaga vägagi kõrgetest mägedest üles. Üks käik on puudu, ehtsalt!
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 20:25 #23

Win järgi saab enamvähem ka teada mis käigukast on.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 21:13 #24

nootsii kirjutas: Win järgi saab enamvähem ka teada mis käigukast on.

VIN kood ei anna tõde kui miskit vahetatud ja muudetud...
Raivo, käigukastil peaks mingi markeering olema... kus, seda oskavad targemad öelda.
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 21:51 #25

Kui ahjutöödes vahe saan tekitatud, siis ma vaigistamiseks midagi ka ette vist võtan. Aga seniks ikka 100-ga ;) Tänan informaatoreid, kaasamõtlejaid!
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 22:19 #26

Loen ja loen ja sain lõpuks aru, et siin on ikka tehnikavõõrad inimesed. Peaülekanne on see, mis võib olla erinev, mitte käigukast...

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 22:43 #27

Täpselt!
Lähen septembris vahetusele kiirema vastu, millega peaks 90 km/h kiirusel pöörded 3000 pealt 2460 peale ning kütusekulu vähenema 15 protsendi jagu (ca 2,4 l), võibolla veidi rohkem.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 22:58 #28

Tagasillaveoga masinatel võib rääkida tõesti peaülekandest, kuid esivedused Ducatod ja nende derivaadid on kõik ühises korpuses oleva käigukasti ja peaülekandega.
Ehk siis peaülekannet vahetada ei saa, vaid on erinevad käigukastid. Lühidalt, pole mõtet rääkida eraldi peaülekandest kui sellisest. Mersul - Transitil saab tagasilla reduktoris hammasrattaid vahetada ja nii muuta ülekandearve.

Enimlevinud selle 2,8 Iveco mootori otsas on MG5T koodiga käigukast, kuid vähese googeldamise tulemusena võib leida et läbi aegade on neid sinna mootori otsa pandud vähemalt 10 erineva koodiga - ja ka siis erinevate ülekandearvudega käigukasti. Reaalselt olen ma näinud (kunagi kui boxeril käigukasti hammasrattad koostööst loobusid, siis käisin erinevates romulates pakutava materiaalosaga tutvumas) sellist tüüpi masinal kolme erinevat käigukasti.
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 23:04 #29

kaminahi kirjutas:

Kui ahjutöödes vahe saan tekitatud, siis ma vaigistamiseks midagi ka ette vist võtan. Aga seniks ikka 100-ga ;) Tänan informaatoreid, kaasamõtlejaid!

Üks võimalustest on See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Saada talle vin, saad teada, mis ülekanne Su bussil on, millised oleksid alternatiivid ja kui palju need kiiruse/pöörete vahekorda muudavad. 2,8-sele JTD mootorile on 3 erinevat peaülekannet ja kindlasti pole Sinu oma kiiremate hulgast.;)
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 23:05 #30

Ivar Kalev kirjutas: Täpselt!
Lähen septembris vahetusele kiirema vastu, millega peaks 90 km/h kiirusel pöörded 3000 pealt 2460 peale ning kütusekulu vähenema 15 protsendi jagu (ca 2,4 l), võibolla veidi rohkem.

Kas oled kindel, et probleeme ei teki kui taga diffri ära vahetad? MB-l kipub kast avariisse kui kiirused ei klapi!
Autode elekter ja diagnostika. Webasto diagnostika/remont, kliima hooldus ja remont.Puksiirabi +37255558678

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 23:15 #31

Ei ole kindel aga väidetavalt on nad neid töid teinud ja ma ei oleks esimene. Eks garantii korras saavad nad ju vana reduktori tagasi panna, see ei ole enam siis minu mure.
Käigud peaksid vahetuma pöörete arvu järgi.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Mootori pöörded maantesõidul 24.08.2018 23:35 #32

ifffff kirjutas:

Ehk siis peaülekannet vahetada ei saa, vaid on erinevad käigukastid. Lühidalt, pole mõtet rääkida eraldi peaülekandest kui sellisest. Mersul - Transitil saab tagasilla reduktoris hammasrattaid vahetada ja nii muuta ülekandearve.

Kõik õige, vahetus on pisut keerulisem, kui tagasillas teo ja taldriku vahetus, aga iseenesest on erinevad peaülekandes täiesti olemas. Samuti on olemas hulk erinevate ülekannetega (käigu pikkusega) kaste, aga kõnealuses kiiruse/pöörde vahekorras mängib põhirolli siiski diferentsiaali ülekanne.
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 25.08.2018 07:58 #33

Selleks, et muuta mingit ülekandearvu, on vaja vaid kahe hammasratta hammaste arvu muutmist- vedava ja veetava. Mitte midagi ei pea sealjuures muutma ei kasti korpuse ega ka võllide osas, seega samasse korpusesse saab sisse laduda väga erinevaid ülekandeid. Imelihtne on muuta difri suhet või viienda (kuuenda) käigu suhet. Kastid komplekteeritakse vastavalt auto kandevõimele, mootori võimusele ja ka rataste suurusele. Kuidas muidugi Fiat oma koosteliinil asju ajab, ei tea- ehk võetakse riiulist see, mis parasjagu võtta on ning pärast tekivadki üle maailma foorumites teemad, et ühel on pöörded kõrged, teisel sama mootoriga autoga madalad. Natukene googeldades on need teemad leitavad.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 25.08.2018 09:26 #34

Viiekäigulisel olen näinud et esindus vahetas 5 käigu ära.. miks või mis suunas ei mäleta enam. Ma arvan et esiveolisel see peaülekande vahetamine lihtsalt keerulisem. 5 käigu oma vahetati lihtsalt autot üles tõstes ja otsakaan lahti. Aga tavaline varuosa kataloog vist ei paku neid eraldi.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 25.08.2018 10:01 #35

Illar: Võimalik tõesti, et on olemas ka veel lisaks eri käigukastidele erinevaid kastisisusi samasse korpusesse. Nii spets ma ka selles teemas pole ja ka google ei tea sellest midagi. Peaülekande vahetamine peaks siis tähendama ühe võlli ja hammasratta vahetust.

Nootsii: www.ebay.co.uk/p/Fiat-DUCATO-2-8-Diesel-...4-to-2002/7004621964 Need viienda käigu hammasrattad on suht laiatarbekaup. Omalajal tahtis esindus selle komplekti eest 700+ euri saada.
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 25.08.2018 10:06 #36

Siin on kolm erinevat kasti, mis kõik olnud 2,8/94kW mootorite otsas.
20KM79
20UM04
20UM18

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 25.08.2018 10:22 #37

Pean kindlamaks vahetada sisse uued hammasrattad. Tundub, et lahendus toimib.

Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 25.08.2018 10:27 #38

Ducatol kindlasti toimib ise oma silmaga näinud, fiati esinduses töötades, et vahetati 5 käigu hammasrattaid nii et masin oli ainult tõstukil. Aga neid pakkus kataloog erinevaid, koodid ei klapinud teiste kastidega, tuli orginaal varuosakataloogist sobiv tellida. Aga see kui 3000rm 100kmh tunnis võib muidugi tähedada et käigukast on mingi tundmatu suurusega kasti vastu vahetatud. Enne tuleks siis kast tuvastada.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 25.08.2018 22:59 #39

kaminahi kirjutas:

Pean kindlamaks vahetada sisse uued hammasrattad. Tundub, et lahendus toimib.]

Näikse, et siin kisub jutt 5 käigu hammasrataste vahetuse peale. Ma igaks juhuks mainin, et see pole probleemile lahendus.:( Sellega muutub 4-5 käigu vahekord - 5 käik muutub kas aeglasemaks, nii, et pole suurt vahet, kas sõidad 4 või 5 käiguga, või siis nii kiireks, et mootor ei pruugi jaksata 5 käigu algust vedada... Nagu mitme postitaja poolt eespool juba mainitud, peab vahetama diferentsiaali vedava ja veetava poole. Sel pole 5 käiguga midagi pistmist...
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Mootori pöörded maantesõidul 25.08.2018 23:21 #40

Illar kirjutas: ... Ma igaks juhuks mainin, et see pole probleemile lahendus...

Ma igaks juhuks mainin, et see on probleemile üks lahendustest.
Paigaldasin K750ele kiirema neljanda käigu. Sai isegi üle 100km/h vabalt sõita, kartmata, et mootor laiali lendaks. Muidu ei kannatanaud see vana motikas eriti üle 80km/h sõitmist. Jah, 3 ja 4 käigu vahe oli pikem st. pidi kolmandaga venitama suuremate pöörete peale ja siis neljas sisse. Käiguvahetuse eripäraga aga harjus päris kiiresti. Tagasi poleks küll enam aeglast neljandata tahtnud.
Mainin ka igaks juhuks, et mul oli olemas ka kiire tagasilla reduktori hammakad, mis jäidki seisma. Selle kasutaja nii head tulemit ei saanud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.100 sekundit