Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3

TEEMA: Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada?

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 21.08.2018 23:28 #41

Ivar Kalev kirjutas:

Ivar Kalev kirjutas: Rehvide sobivus velgedega on samuti teema, mis vajaks läbi mõtlemist.

On olemas selline sobivustabel:



Meie bussil teeb asja keeruliseks andmete vastuolulisus.
Ette on nähtud (andmed bussi tootja algdokumentides ning maanteeameti lehel) rehvid 205/75 R16C või 215/75 R16C. Bussil on hetkel all laius 215. Samas bussi algdokumentides on antud velje laiuseks 6J ehk tabeli järgi lubatud maksimaalselt laius 205. Velgede välis laiust nihkkaliibriga üle mõõtes sain enam-vähem täpselt 20-20,5 cm ehk üle 7,5J. Päris suur erinevus ametlike andmetega ja kindlasti on need Hymeri poolt 2006. aastal alla pandud veljed.
Kuidas selline asi võimalik on? Mõõtmisel väga eksida ei saanud.

...


Ei andnud rahu, käisin uuesti asja uurimas ühe suvalise (kitsama) palja velje pealt. Ma ei arvestanud, et velje laius antakse vist selle pinna pealt, mille vastu rehv läheb. See on hulga väiksem mõõt, kui minu mõõdetud velje välis serval mõõt. Kas see vahe saab busssi velgedel olla päris paar tolli, seda ei näe enne, kui rehvid maha võtta.


Küll on hea, kui oma pea ka veel mõtleb ja otsib tõde - võtsin alustuseks esimesed rattad alt ära, nagunii vaja uued rehvid paigaldada.
Velje laiuse info sain velje sise küljelt (nagu oodata oli). Üllatus-üllatus, velje laius ongi 7 tolli:


Need tehase andmed (6 tolli) ja tegelikkus ei lähe kaugeltki kokku, vahe on 1 toll.
Nüüd panen rahumeeli 225 laiusega rehvid alla - oluliselt suurema koormusindeksiga ja rehvirõhuga, lisaks kõrgemad, (pöörete arv langeb nats). Need 225 rehvid on mul eelmisest matkaautost veebruarist ostetuna alles. Selles ongi uba.

Ma olen üsna veendunud, kes viitsib vaeva näha ja endale asjad selgeks teha, suudab kindlasti oma matkabussi paremaks teha.
Alati ei tasu kuulata ja uskuda, mida kõrvalt peale surutakse, natuke tasub ka mõistuse häält kuulata. Ning siis teha otsuseid.
Juhhei, nii mõnus.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 22.08.2018 00:19 #42

Tagumised ilmselt kitsamad ...
Edasi Seltsimehed. Igatahes!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 22.08.2018 00:25 #43

Eltmaa kirjutas: Tagumised ilmselt kitsamad ...


See võib olla. Kui rattad alt kätte saan, siis selgub.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 22.08.2018 07:17 #44

Seda, et sul kuskil mingid rehvid olemas ja tahtsid neid peale panna, saime teada alles nüüd. Oleks see info kohe alguses ilmunud, oleks ehk palju mõttetut mula olemata jäänud. Ka minul on 225 rehvid just suurema koormusindeksi pärast (passis 215) ja 15" velgedel ning kui laiad on veljed, pole kunagi huvi tundnud. Mis muidugi ei tähenda, et seda ei võiks teada.
Mitte keegi ei suru sulle kõrvalt midagi peale, lihtsalt opereerisime teema algandmetega ja seal olid numbrid 205 vs 215. Copy algusest:
On plaan osta bussile uue rehvid (all olevad on külgedelt pragulised) ja sellised, mis sobivad aastaringseks kasutamiseks.
Ette on nähtud mõõt:
205/75 R16C 113/111N
või
215/75 R16C 113/111N

Paljude foorumiteemadega ongi tihtipeale see häda, et ei viitsita probleemi laiemalt lahti seletada, avaldada taustainfot jms ning siis kisuvadki teemad rappa ning kui keegi kunagi peaks neid enesetäiendamise huvides lugema, peab ta kõigepealt läbi sügava sopa kaevama, eraldama terad sõkaldest ja siis käega lööma, et polnudki midagi tarka lugeda.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 22.08.2018 09:26 #45

Arvo.A kirjutas: Seda, et sul kuskil mingid rehvid olemas ja tahtsid neid peale panna, saime teada alles nüüd. Oleks see info kohe alguses ilmunud, oleks ehk palju mõttetut mula olemata jäänud. Ka minul on 225 rehvid just suurema koormusindeksi pärast (passis 215) ja 15" velgedel ning kui laiad on veljed, pole kunagi huvi tundnud. Mis muidugi ei tähenda, et seda ei võiks teada.
Mitte keegi ei suru sulle kõrvalt midagi peale, lihtsalt opereerisime teema algandmetega ja seal olid numbrid 205 vs 215. Copy algusest:
On plaan osta bussile uue rehvid (all olevad on külgedelt pragulised) ja sellised, mis sobivad aastaringseks kasutamiseks.
Ette on nähtud mõõt:
205/75 R16C 113/111N
või
215/75 R16C 113/111N

Paljude foorumiteemadega ongi tihtipeale see häda, et ei viitsita probleemi laiemalt lahti seletada, avaldada taustainfot jms ning siis kisuvadki teemad rappa ning kui keegi kunagi peaks neid enesetäiendamise huvides lugema, peab ta kõigepealt läbi sügava sopa kaevama, eraldama terad sõkaldest ja siis käega lööma, et polnudki midagi tarka lugeda.


Andsid ju soovituse:

Arvo.A kirjutas: Kui sinu hinnagul on praegu all rehvid, millega buss tehasest välja sõitis ning need rehvid on siiani toiminud, siis ma ei saa aru, milles probleem ja milleks poleemika- osta uued samade mõõtudega


Lugesin teema uuesti läbi, eraldasin terad sõkaldest ja sain palju targemaks. 2 rehvi eelmisest bussist kasutan esisillale aga tagasillale on veel 4 vaja. Eks ma pean neid ikka ostma.

Äkki uurid ise ka, mis laiusega velje sul bussil all on? Ma varem poleks uskunud, et nii võib olla. Nüüd usun.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 22.08.2018 15:52 #46

Nüüd on sul siis vaja lahendada probleem, et kui laiad tagasillale panna. Hetkel on 215 ja pannes 225, väheneb praegune ca 30mm rehvide vahe ühe cm võrra ehk siis vahe jääb 2cm. Arvestades seda, et koormuse all rehvi alumine osa natukene laieneb, siis tuleb veenduda, et seal rehvid kokku ei hakka puutuma. Kui paned 215/75, siis millise küljekõrgusega on need vanad 225 rehvid, mida ette tahad panna- kui samuti 75, siis jääb tagaosa natukene madalamaks, aga see ehk ei ole suur probleem. 205/75 on veelgi madalam. Kalkulaatori järgi näed muutusi erinevate mõõtude korral.
fixus24.ee/rehvi-kalkulaator.php
Üks nüanss, mis mina avastasin- laiem rehv (225 oli juba ostes all) oli käinud kergelt vastu tagasilla amortisaatorit- just nii palju, et erilist kurja ei sündinud, aga lihvimisjäljed olid nii amordil kui rehvil. Õnneks sai asja parandada amordi alumisele poldile laiema seibi vahelepanekuga. Vaata, kas sinu amortide paigutus on selline, et laiem rehv kuskile vastu ei lähe.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 22.08.2018 22:15 #47

tfr kirjutas:

Ivar Kalev kirjutas: On olemas selline sobivustabel:


Huvitav, mina leidsin sellise tabeli, kus 6J velje kohta öeldi 205 ideaalseks, max oli 225. Enda bussil all 6Jx15 veljed, hetkel peal 215/70R15CP, aga pass käsib talveratasteks panna 225/70.


Seda on raske uskuda. Vaatasin läbi kümneid tabeleid, mis internetist välja tulid. Kõik tabelid sama sisuga 6J max 205.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 22.08.2018 22:20 #48

  • tfr
  • tfr avatar
  • Pole saidil
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 130
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 22
Näiteks see leht pakub 215/70R15 rehvile vahemikuks 5.5 kuni 7.0 tolli, 225/70R15 rehvile 6.0-7.5.

See leht annab samad tulemused.
McLouis Menfys Van 3
#949
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 22.08.2018 22:32 #49

tfr kirjutas: Näiteks see leht pakub 215/70R15 rehvile vahemikuks 5.5 kuni 7.0 tolli, 225/70R15 rehvile 6.0-7.5.

See leht annab samad tulemused.


Tõesti huvitav. Kõik Eesti rehvifirmad annavad hoopis teise info. Vist on üksteise pealt kopeeritud. Mäletan kooli ajal jäädi spikerdamisega niimoodi vahele, et kõik olid sama vea teinud üksteise pealt maha kirjutades.

Hea funktsionaalne neist kahest on SEE .
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 22.08.2018 22:39 #50

  • tfr
  • tfr avatar
  • Pole saidil
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 130
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 22
Siin on siis 215/70R15 6.0 velje peal:
McLouis Menfys Van 3
#949
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 22.08.2018 23:00 #51

Ivar Kalev kirjutas:

Eltmaa kirjutas: Tagumised ilmselt kitsamad ...


See võib olla. Kui rattad alt kätte saan, siis selgub.


Sain tagaratta kätte. See ongi kitsam - 6J (ees oli 7J).

6J lubatud Eesti tabelite järgi max 205, maaanteeametis ja bussi tootja tehase dokumentides on sellele sõidukile lubatud max 215.
Varasemas postituses toodud välismaa kalkulaator annab rahulikult 225/75/R16 rehvile velje laiuseks 6J.
Võta nüüd kinni. Mõlemal rehvi laiusel on omad argumendid.

Arvo.A kirjutas: Nüüd on sul siis vaja lahendada probleem, et kui laiad tagasillale panna. Hetkel on 215 ja pannes 225, väheneb praegune ca 30mm rehvide vahe ühe cm võrra ehk siis vahe jääb 2cm. Arvestades seda, et koormuse all rehvi alumine osa natukene laieneb, siis tuleb veenduda, et seal rehvid kokku ei hakka puutuma. Kui paned 215/75, siis millise küljekõrgusega on need vanad 225 rehvid, mida ette tahad panna- kui samuti 75, siis jääb tagaosa natukene madalamaks, aga see ehk ei ole suur probleem. 205/75 on veelgi madalam. Kalkulaatori järgi näed muutusi erinevate mõõtude korral.
fixus24.ee/rehvi-kalkulaator.php
Üks nüanss, mis mina avastasin- laiem rehv (225 oli juba ostes all) oli käinud kergelt vastu tagasilla amortisaatorit- just nii palju, et erilist kurja ei sündinud, aga lihvimisjäljed olid nii amordil kui rehvil. Õnneks sai asja parandada amordi alumisele poldile laiema seibi vahelepanekuga. Vaata, kas sinu amortide paigutus on selline, et laiem rehv kuskile vastu ei lähe.


Sain ette 225 juba alla. Kui nüüd taga jääb 215, siis nii suure bussi puhul ei ole mingit vahet näha. Kõrguse vahe on siiski ainult ca 15 mm.
Mis topeltratastel rehvide vahesse puutub, siis seda juba eelmises postituses kirjutasin, et all oleval 215 rehvil oli vahe ca 30 mm maapinnal (kus rehvid on maksimaalselt lössis). Kui nüüd panna 225, siis jääb maapinnal vaheks ca 20 mm. Ülejäänud osas vahet ei mõõtnud aga ca paar cm lisaks.
Seda Fixuse Spidoweb kalkulaatorit juba olin uurinud. Hea abistav kalkulaator.
Vaatasin üle ka tagasillal võimalikud lähimad kohad, sellel bussil 10 mm laiemat rehvi kuskil miski ei piira. Tänud tähelepanu juhtimast!
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 23.08.2018 00:08 #52

Ivar, kas uuel bussil on ABS ? Erineva välisläbimõõduga rehvidega võib hakata streikima.
Edasi Seltsimehed. Igatahes!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 23.08.2018 00:27 #53

ABS on olemas.
Siis muutub valik lihtsamaks, vaja 225/75/R16C. Camperi rehve ei soovi. Pigem korralik tootja ja võiks olla universaal rehv. See Pirl Carrier AS paistis huvitav mudel aga seda 225 vist ei olegi.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 23.08.2018 00:46 #54

Huvitav on see, et Conti Vanco FourSeason 2 rehvimüra on ainult Eestis pindamata teel, Euroopa teedel vaiksem kui Michelini suverehv.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 26.08.2018 12:32 #55

Avaldaks ka arvamust velje laiuse kohta (kui Arvo lubab ;)).
Vene ajal panid sellise rehvi sellise laiusega veljele, mis võtta oli.
Küll laiale veljele kitsast rehvi venitatud, ka lisaõhuga, kui muidu soonde ei läinud.
See aeg muidugi möödas, aga ikka olen suhtunud skeptiliselt velje laiusesse ja püüdnud talupojamõistust kasutada. Kui väga lai rehv kitsale veljele panna, ma ei kujuta ette, kas hakkab triivima. Pigem olen liiga laiale veljele otsinud laiemat rehvi, et kaitseks velje ranti.
Lisaks ei vaata sul keegi ülevaatusel ega saati tee peal velje laiust, kui just väga mõõdust väljas pole. ;)
Arvole: Kogu austuse juures, ei pea ju kõiki foorumi teemasid läbi lugema. Keegi saab targemaks ja see ongi ju foorumi ülesanne. Otsing ka abiks. :)
Bürstner T620 1992
EKK nr. 800

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaiz.
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.266 sekundit