Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3

TEEMA: Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada?

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 18:17 #21

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304
Rehvide müra osas ma mõõdan järgmisel sõidul kabiinis juhi kohal müra ära. Avastasin selleks on olemas rakendused tahvelarvutile ja telefonile:


Kahju enne eilset ei taibanud seda mõelda, tulime just väikeselt reisilt, aga peale järgmist sõitu olen targem. Endiselt arvan, et meie bussi maanteekiirusel suurem rehvimüra väga ei kosta. Põhjuseks on kiirusel 90 km/h 3000 pööret (5-käiguline kast).
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 18:19 #22

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304

Eltmaa kirjutas: Uus michelin ms camperi oma ca 145 koos km, pirelli ms 135 jne


Kui saad pane täpsem mudeli info ja mõõdud. Siis saan internetist nende kohta üle vaadata.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 18:34 #23

215/75R16 MICH AgilCamp Rehv 113Q C M+S C B 70db
215/75R16 PIRL Carrier AS Rehv 116R M+S C C A 68db

225/75 r16 pead vaatama, kuidas alla mahub kõrguse poolest (15 mm läbimõõt suurem). Iseenesest, kui üks käik puudu ja mootoril jaksu on, siis see mõõt aitaks vähe pöördeid alla tuua (2 kmh kiiruse erinevus) aga selle mõõdu valikud tootjatel väiksemad.

Või tagasilda teine ülekanne ja saad pöörded 2500 peale, mis talutavam
Edasi Seltsimehed. Igatahes!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 18:53 #24

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304
Tagasilla ülekande muutmine ei ole võimalik. Seda Sprinteri mudelit on toodetud kahe erineva kiirusega diferentsiaaliga ning meie bussil on all nendest kahest kiirem variant.

Kõrguse poolest (+15 mm) mahuks 225 rehv vabalt alla ja mootoril on jaksu kõvasti - maanteekiirusel möödasõidu saab teha muretult.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 19:01 #25

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304

Ivar Kalev kirjutas: Rehvide sobivus velgedega on samuti teema, mis vajaks läbi mõtlemist.

On olemas selline sobivustabel:



Meie bussil teeb asja keeruliseks andmete vastuolulisus.
Ette on nähtud (andmed bussi tootja algdokumentides ning maanteeameti lehel) rehvid 205/75 R16C või 215/75 R16C. Bussil on hetkel all laius 215. Samas bussi algdokumentides on antud velje laiuseks 6J ehk tabeli järgi lubatud maksimaalselt laius 205. Velgede välis laiust nihkkaliibriga üle mõõtes sain enam-vähem täpselt 20-20,5 cm ehk üle 7,5J. Päris suur erinevus ametlike andmetega ja kindlasti on need Hymeri poolt 2006. aastal alla pandud veljed.
Kuidas selline asi võimalik on? Mõõtmisel väga eksida ei saanud.

...


Ei andnud rahu, käisin uuesti asja uurimas ühe suvalise (kitsama) palja velje pealt. Ma ei arvestanud, et velje laius antakse vist selle pinna pealt, mille vastu rehv läheb. See on hulga väiksem mõõt, kui minu mõõdetud velje välis serval mõõt. Kas see vahe saab busssi velgedel olla päris paar tolli, seda ei näe enne, kui rehvid maha võtta.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 19:15 #26

üldiselt velje siseküljele pressitud velje mõõdud ja andmed jne
kas sul taga ja esiveljed samad?
Edasi Seltsimehed. Igatahes!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 19:15 #27

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304
Ees valuvelg, taga plekkveljed (topeltrattad).
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 19:17 #28

mis mudel auto täpsemalt? 906 või 905 ?
Edasi Seltsimehed. Igatahes!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 19:19 #29

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304
Sprinter 616, Hymer S820.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 19:26 #30

siis 905 (win koodis wdb905 .... )
Edasi Seltsimehed. Igatahes!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 19:51 #31

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304

Eltmaa kirjutas: siis 905 (win koodis wdb905 .... )


Täpselt - WDB905...
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 20:50 #32

Kui sinu hinnagul on praegu all rehvid, millega buss tehasest välja sõitis ning need rehvid on siiani toiminud, siis ma ei saa aru, milles probleem ja milleks poleemika- osta uued samade mõõtudega ning pole vaja foorumisse mitut lehekülge teemat tekitada ning asju ülisegaseks ajada. Ja mõelda nüüd selle üle, et mingi mõõduga mängimine aitab ehk mingi grammi kütust kokku hoida või misiganes muud teha, on rohkem asendustegevus igavuse peletamiseks. Selge on see, et vajadus on universaalrehvide ehk lamellitaoliste asjade järgi ning kogu lugu. Kui arvad, et müra on niigi palju ja rehv seda enam ei mõjuta ning kütusekulu reisidel marginaalne artikkel, siis olgu nii, kuid nagunii pakub kvaliteetne rehv ka paremaid parameetreid.
Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Teistele meeldivaid postitusi:: Vamm, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 22:27 #33

Tegelikult saab kummidega kütte kokkuhoidu teha kõvasti, aga seda ei saa arutada laiade massidega. Kui sul tehasest on antud ette mõõt, siis nii tuleb panna, muidu võid saada karistada. Muud otsused on oma riski peal ja teised ei saa soovitada midagi.
Ma panin oma mersule alla 14 velje asemel 16 veljed ja vastavalt ka suurema ümbermõõduga kummid. Sealt tuli juurde kuskil 10km/h samade pöörete juures. Sain spidomeetri täpseks (GPSiga kontrollisin) ja küttekulu väiksemaks.
Paarisrataste vahe on ka jahutuse pärast tähtis. Kui vahe muutub olematuks, siis kuumenevad kummid rohkem. Sellepärast ongi antud kummidele kaks kandevõimet.Väga kitsa vahe puhul jäävad väiksemad kivid sinna kinni ja võivad augu külje sisse kulutada.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 22:43 #34

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304

Arvo.A kirjutas: Kui sinu hinnagul on praegu all rehvid, millega buss tehasest välja sõitis ning need rehvid on siiani toiminud, siis ma ei saa aru, milles probleem ja milleks poleemika- osta uued samade mõõtudega ning pole vaja foorumisse mitut lehekülge teemat tekitada ning asju ülisegaseks ajada. Ja mõelda nüüd selle üle, et mingi mõõduga mängimine aitab ehk mingi grammi kütust kokku hoida või misiganes muud teha, on rohkem asendustegevus igavuse peletamiseks. Selge on see, et vajadus on universaalrehvide ehk lamellitaoliste asjade järgi ning kogu lugu. Kui arvad, et müra on niigi palju ja rehv seda enam ei mõjuta ning kütusekulu reisidel marginaalne artikkel, siis olgu nii, kuid nagunii pakub kvaliteetne rehv ka paremaid parameetreid.


Hea foorumikaaslane, miks nii kriitiline?
Seda, et bussil praegu all rehvid, millega buss tehasest välja sõitis, sain teada täna. Samas need paar lehekülge ja paar päeva on mulle andnud küsitud asjades rohkem teadmisi, kui eelnevad 10 aastat matkaautonduses. On olnud ka mitu helistajat nõu andjat ja arvamuse avaldajat (aitäh neile!) ning olen saanud asjad selgemaks. Miks mitte siis küsida, kui asja vastu huvi ja ise ei jaga? Loodan küsimused ei ole olnud päris umbluu ning asjad ei ole ülisegaseks aetud. Püüdsin küll sõnu ja mõtteid loogiliselt ritta seada. Vabandan, kui nii hästi välja ei kukkunud. Samas olen kindel, et see foorum on pigem asjalik ja kasutust vääriv, kindlasti mitte mingi perefoorumi tasemel. Olen ka selgeks saanud, et mingi mõõduga mängimine aitab ehk mingi grammi kütust kokku hoida (bussil on kütusekulu ca 15,5-16 l/100km) ja kütusekulu on igal reisil suurim artikkel, kuidagi ei nõustu, et see on asendustegevus igavuse peletamiseks.
Kokkuvõtteks, saan aru, et küsimused, mis mõnele siin on ilmselgelt selged, ajavad muigama (nii ka minul mõnda teemat siin lugedes). Siiski ei tasu küsija suu pihta lüüa.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 22:56 #35

Ivar Kalev kirjutas:

Arvo.A kirjutas: Kui sinu hinnagul on praegu all rehvid, millega buss tehasest välja sõitis ning need rehvid on siiani toiminud, siis ma ei saa aru, milles probleem ja milleks poleemika- osta uued samade mõõtudega ning pole vaja foorumisse mitut lehekülge teemat tekitada ning asju ülisegaseks ajada. Ja mõelda nüüd selle üle, et mingi mõõduga mängimine aitab ehk mingi grammi kütust kokku hoida või misiganes muud teha, on rohkem asendustegevus igavuse peletamiseks. Selge on see, et vajadus on universaalrehvide ehk lamellitaoliste asjade järgi ning kogu lugu. Kui arvad, et müra on niigi palju ja rehv seda enam ei mõjuta ning kütusekulu reisidel marginaalne artikkel, siis olgu nii, kuid nagunii pakub kvaliteetne rehv ka paremaid parameetreid.


Hea foorumikaaslane, miks nii kriitiline?
Seda, et bussil praegu all rehvid, millega buss tehasest välja sõitis, sain teada täna. Samas need paar lehekülge ja paar päeva on mulle andnud küsitud asjades rohkem teadmisi, kui eelnevad 10 aastat matkaautonduses. On olnud ka mitu helistajat nõu andjat ja arvamuse avaldajat (aitäh neile!) ning olen saanud asjad selgemaks. Miks mitte siis küsida, kui asja vastu huvi ja ise ei jaga? Loodan küsimused ei ole olnud päris umbluu ning asjad ei ole ülisegaseks aetud. Püüdsin küll sõnu ja mõtteid loogiliselt ritta seada. Vabandan, kui nii hästi välja ei kukkunud. Samas olen kindel, et see foorum on pigem asjalik ja kasutust vääriv, kindlasti mitte mingi perefoorumi tasemel. Olen ka selgeks saanud, et mingi mõõduga mängimine aitab ehk mingi grammi kütust kokku hoida (bussil on kütusekulu ca 15,5-16 l/100km) ja kütusekulu on igal reisil suurim artikkel, kuidagi ei nõustu, et see on asendustegevus igavuse peletamiseks.
Kokkuvõtteks, saan aru, et küsimused, mis mõnele siin on ilmselgelt selged, ajavad muigama (nii ka minul mõnda teemat siin lugedes). Siiski ei tasu küsija suu pihta lüüa.


Rahu ja vaikust nüüd :)
Kõik on sõbrad!
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 21.08.2018 00:01 #36

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 459
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 127
Foorum selleks ongi Ivar, et uurida erinevaid asju.
Viimasel ajal on foorum natuke elama hakanud, mis on ju tore ;)
Aga selliste sapiste postituste pärast ei julge või ei taha paljud siin enam küsida ega postitada :angry:
Niiet kui on ikka mingi asja kohta küsimusi, siis tuleb küsida.
Vahet pole kas see tundub kellelegi ajaraiskamisena või mitte ;)
CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
Klubi Eesti Karavan liige nr. 670; 999
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Priit Peljo, atomik

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 21.08.2018 06:57 #37

Ma ei ole kriitiline ega sapine, lihtsalt sellised teemad muutuvad pikapeale suureks müraks, kus lõpuks enam keegi millestki aru ei saa ja kõik üksteise võidu aiva soovitavad midagi ning lõpptulemus on paras pudru ja kapsad. Minu point oli selles, et miks torkida toimivaid asju- kui midagi on autol all ja need on siiani probleemideta funktsioneerinud, siis võiks samamoodi jätkata, mitte hakata lõpuks ka velgede laiust mõõtma ning misiganes muid trikke tegema. Kütusekulu osas saab muidugi säästu kui vahetada 14" rattad 16 vastu, aga antud teemas ei ole seda võimalik teha ning kui praegu annab mängida mingi sentimeetrise mõõduga kuskil suunas, siis kütusekulu ilmselt muutub mikroskoopilises suunas. Rehvid ei ole selline objekt, millede puhul võiks väga hakata tehase poolt määratud mõõte muutma- tehas on andnud optimaalsed mõõdud ja las nii jäädagi.
Tulles tagasi teema alguse juurde, on vastused sinu esimestele küsimustele antud, lisatud viited ja soovitused. Kütusekulu osas võiks äkki tähelepanu pöörata kapotialusele maailmale- ehk on seal aastate jooksul miskit muutunud, samas kui mootor peab edasi vedama kuut tonni, siis muidugi peab selleks ka kütet põletama. Mina olen endal saanud liitrijagu vähemaks ja üks osa sellest võib langeda rehvide arvele ja teine osa ümbertehtud õhuvõtule, mis hakkas kapotialuse sooja õhu asemel tarvitama jahedamat välisõhku ja kolmas osa võib olla kütuselisandil.
Aga teine asi muidugi see, et läbi arutelu saad ka endale mõne asja natukene rohkem selgeks kui enne oli.
Aeg lendab, kuid sina oled piloot.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 21.08.2018 08:07 #38

  • tfr
  • tfr avatar
  • Pole saidil
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 130
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 22

Ivar Kalev kirjutas: On olemas selline sobivustabel:


Huvitav, mina leidsin sellise tabeli, kus 6J velje kohta öeldi 205 ideaalseks, max oli 225. Enda bussil all 6Jx15 veljed, hetkel peal 215/70R15CP, aga pass käsib talveratasteks panna 225/70.
McLouis Menfys Van 3
#949

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tfr.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 21.08.2018 08:19 #39

Huvitav kas keegi teab vastust, miks on paljudel uuematel Fiati põhjalistel matkakatel rehvid mõõdus 215/70 R15C samas kaubikutel on all 215/75 R16C ?
See on ju päris suur kõrguse vahe pea 50 mm. Kas see ongi ülekande pärast?
Mul spido valetab ka umbes selle jagu. Et rekkal taga püsida, siis spido näitab pea 100
Klubi Eesti Karavan liige nr. 774

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas toto.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 21.08.2018 09:54 #40

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 459
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 127
Teemasse ka siis.
Mina vaataksin kõigepealt seda ka mis mõõdud om maanteeameti lehel Sinu autole ette antud ja vastavalt sellele valiksin suurima võimaliku mõõdu (Ülevaatusel peaksid tegelikult vastavust kontrollima :huh: mul on üks kord paadihaagisel kontrollitud vastavust isegi teel olles :woohoo: ). Ega siis insenerid pole neid mõõte sinna laest võtnud :P
Kui panna tehase mõõdust suurem alla, siis spidomeeter hakkab küll õigesti näitama, aga odomeeter kilomeetreid vähem lugema, mis pole muidugi väga oluline vahe. Ja lisaks võivad suurema mõõduga hakata topeltrataste küljed kokku käima.
Kui vahetada ei taha sügisel-kevadel ja põhja poole ei kavatse sõita, siis pane euroopa lamell, mis meie talvedesse eriti ei sobi, aga saab hakkama.
Kuidas neid eristada, saad teada mõne rehvimüüja käest, neid meil siin foorumis ka peaks olema.
Tootjatest eelistaksin tuntuid brände. :cheer:
CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
Klubi Eesti Karavan liige nr. 670; 999

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Imre.
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.258 sekundit