Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3

TEEMA: Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada?

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 18.08.2018 22:16 #1

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304
On plaan osta bussile uue rehvid (all olevad on külgedelt pragulised) ja sellised, mis sobivad aastaringseks kasutamiseks.
Ette on nähtud mõõt:
205/75 R16C 113/111N
või
215/75 R16C 113/111N

Peamiselt sõidame asfaldil. Talvematkasid me ei tee (kui, siis ainult kiirelt lõuna poole plusskraadidesse). Teisisõnu mingeid heade lumepidamis omadustega rehve me ei vaja. Hea, kui kestaksid aasta ringi kasutada ja ei kuluks kiiresti. Müra tase ei ole oluline kuna sõidu ajal on autos nagunii paras müra.

Küsimus on, milline rehv oleks optimaalne?

Kui oluline neid andmeid on jälgida:


Vaatan mõnel rehvil annab kütuse märgiks C teisel näiteks E. Palju see reaalselt kütuse kulu vahe on, kui on erinev kütuse kulu märk?

Teine küsimus, kas mõistlikum oleks 205 või 215 laiusega rehvid?
Kas kitsam rehv võtab vähem kütust (väiksem kokkupuude teepinnaga)?
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 18.08.2018 23:18 #2

Mina valiks/valin alati kitsama kummi. Me pole F1 sõitjad. Kitsas kumm lõikab paremini läbi lumest ja lausvihmast. Ka on tal küttekulu väiksem seoses väiksema veeretakistusega.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 19.08.2018 08:54 #3

Kui sul on võimalik valida ja rahakott just väga pingelisi piire ei sea, siis alati on mõistlik valida parema kvaliteediga rehvid nii müra, märghaardumise kui kütusekulu osas. Võid ju öelda, et autos on nagunii sõidu ajal müra, aga kui lisandub veel rehvide müra, siis ei muutu seal rooli taga elu kohe kuidagi mõnusamaks, vaid ikkagi hullemaks. Kitsam ratas on tõesti natukene väiksema veeretakistusega ja eks mingi % kütusekulust võib ju muutuda, samas võib ka rehvi hind olla natukene väiksem. Aga kui vaja mingit lamellrehvi, millega siit talvel startida, siis kindel on see, et ta kulub tunduvalt kiiremini tavalisest suverehvist. Kui hakkad eestist minema näiteks detsembri keskel ja lumi on maas ka lätis-leedus-poolas, siis ilmselt suverehviga veidi riskantne, lisaks seadusevastane. Paljudel hiina suverehvidel aga ka M+S märgistus peal, seega legaalsed ka talvel.
Naise autol olen kasutanud Vredesteini universaalrehvi, millel põhimõtteliselt pool mustrit talve oma ja teine pool suve oma ning toimivad väga hästi ka lumes ega kulu liigselt suvel, kuid siiski kiiremini päris suvekast. Näiteks mõned tootjad
Arvestama paeb siiski sellega, et veeretakistus neil suurem pehmema segu tõttu, seega mõjutab ka kütusekulu.
Aeg lendab, kuid sina oled piloot.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 19.08.2018 09:55 #4

Ivar- palun vaata ja arvuta palju sul tegelikult auto kaal on ja osta sellise koormus indeksi järgi. Muidu oled jälle teeääres :whistle:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 00:46 #5

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304
Tee äärde ma rehvide pärast vaevalt jään - meie eelmisel matkaautol olid viimased 6 aastat kasutuses kõige suurema saada oleva koormusindeksiga (121) rehvid ehk 1450 kg.
Kindlasti ka uuel matkaaautol ei ole siin kokkuhoiu koht.

Uuel matkabussil on lubatud täismass 5990 kg. Taga topelt rattad. Seega on aru saadav, miks tootja poolt on lubatud koormus indeks vaid 113/111. Kui valikut on panen muidugi sellest kõrgema indeksiga.

Müra näitaja osas rehvide võrdlus tabeleid vaadates paistis, et vahe suurima ja väikseima näitaja vahel on ca 4 db (69 db / 73 db). Paistab siin ei ole mõtlemise kohta - auto müra taustal 4 db rohkem või vähem, no vaevalt inimese kõrv seda eristab. Vähemalt meie uues autos, kus müra keskmisest suurem. Las ta olla.

Rehvi tüübi osas on arusaam nüüd olemas - aastaringseks kasutamiseks ikka M+S. Varem pole sellega kokkupuudet olnud - 2 korda aastas sai rehve vahetatud, suverehv ja lamell.

Arvo.A kirjutas: Kui hakkad eestist minema näiteks detsembri keskel ja lumi on maas ka lätis-leedus-poolas, siis ilmselt suverehviga veidi riskantne, lisaks seadusevastane. Paljudel hiina suverehvidel aga ka M+S märgistus peal, seega legaalsed ka talvel.

Talverehvide (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega) kasutamine on nõutav ainult sõidukitel registrimassiga kuni 3500 kg. Kuna meil nüüd registrimass 5990 kg, siis talverehvide kohustust ei ole. Samas jaanuaris startides ja märtsis tagasi tulles on suverehvidega minek üsna nadi.

Rehvi laiuse osas on veel dilemma. Ühest küljest kitsamad rehvid nagu võiks vähem kütust võtta (väiksem veeretakistus), teisest küljest laiem rehv on kõrgem ja suureneb rehvi diameeter ehk samade pöörete juures suureneb läbitav maa (samuti kütuse kokkuhoid). Laiemale rehvile leiab ka suurema koormusindeksi. Hinnavahe neil ei ole nii suur, et osta ei jõuaks. Rehvid matkaautol on siiski nagu nööp pükste küljes. Põhi kulu läheb kütusele.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 08:59 #6

Detsibell on logaritmiline suurus ja 4db on tegelikult üsna suur muutus. Sellest saad aga aru alles siis, kui see muutus ükskord su kõrvu kostab. Rehvimüra on selline heli, mida otseselt ehk ei tajugi, kuid liitub kogu ülejäänud mürafooniga ja ega see olemist mõnusamaks tee. Eks annab muidugi ka kabiinile mürasummutust juurde panna.
Mis rehvi laiusesse puutub, siis 1cm jagu laiem rehv ei ole nüüd eriline kütuserüüpaja kohe kindlasti. Aga leidub ka 205/75 mõõdus rehve.
Aeg lendab, kuid sina oled piloot.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 09:27 #7

Kui talvel just Lapimaale asja pole, siis võiksid piiluda nende nö lõuna Euroopa talverehvide, meie mõistes küll pigem vihmarehvide poole. Mul olid eelmisel bussil kahe pika talvise reisi ajal all Good Year´i Cargo Vectorid , praegusele ostsin kaks aastat tagasi Michelin Agilised . Lumistel teedel kannatas mõlemaga täiesti vabalt liigelda ja kuumal asfaldil ei sulanud ka üles. Viimastega on tänaseks ca 25 000km sõidetud ja umbes pool mustri sügavusest on veel järgi...
Mis puutub rehvi laiusesse, siis see 10mm on nõnda suure auto juures nii marginaalne, et tegelikkuses ei taju Sa juhitavuse, kiiruse ega küttekulu juures mingit vahet.
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 09:43 #8

euroopa M+S ei ole võrdväärne põhjamaade M+S-iga. euroopa M+S meil on liiga jäik rehv teie talve olude pärast. Teada on et isegi veoautod vahetavad rehvid talveks ümber või sõidavad pehmema rehvi seguga. Mina olen korra tulnud euroopa M+S-iga talvel euroopast koju kui kogu tee sadas lund. Nüüd on tagajärg näha närvid läbi ja juuksed läinud. Euroopa M+S on mõeldud 0 ümber sõitmiseks. kui külmem siis läheb liiga kõvaks. Mina pigem vahetaks rehvid ümber

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 09:51 #9

Võibolla on sul juba see mõte läbi käinud, aga on olemas veel eraldi "all season tires" või "4 season tires" (ei mäletagi mis täpselt oli). Täitsa lamellrehv, aga kõva seguga. Märgis on eraldi kirjas, kui oskad vaadata.
Olari võibolla neid mõtleski. Panin sellised naise auto alla, siis pole vaja vahetada.
Ei pole see veokate kummivahetus nii populaarne ühti. Jah, vahetatakse vastu talve, aga siis pannakse lihtsalt uued suvekummid alla, et hea muster oleks.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Motamees.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 09:57 #10

Kasutan Continental VancaFourSeason2 rehve, mis mõeldud aastaringseks, koormusindeks 121/120. Müra natuke rohkem kui eelmiste suverehvidega, samas kannatab ka lumega sõita ja ei jää ka märja muru peale kinni.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 10:48 #11

Minu poolt eelnevalt mainitud Good Year ja Michelin kuuluvad samasse kategooriasse, nagu Rax´i Continentalidki. Mina ei eristanud isegi mürataseme tõusu, aga selle ainus põhjus saab olla minu kõvemini mürisev buss.:)
Tegelikult sõltub ju kõik sellest, kuhu poole ja kui palju talvel sõidetakse - põhja poole minnes oleks mõistlik naastud alla panna, samas Marokosse pole pehme lamelliga mõtet minema hakata, kuna siis pole millegiga tagasi tulla...:unsure:
Ja nagu Motamees kirjutas, et veoautodel pole Eestis kombeks talverehve kasutada(seda teevad vaid mõned Skandinaavia vahet käivad autofirmad), siis oleks see "all seasons" ilmselt optimaalne variant.
Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Illar.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 15:50 #12

Kui vaja pikalt sõita järjest, kuuled igat häält ja müra ning vähemgi võimalus seda vähendada tasub kaalumist. Endal läbi proovitud. M+S rehvidel tihti eriline undamine või inin siledal asfaldil. Minu bussil lubatud ka 215/75 r16 aga panin alla nokiani 235/65r16 kuna suurem koormusindeks ja müra vähem. Lisaks eelmistega, mis olid ka uued aga odavama otsa omad käisid kaasas erinevad vibrad ja jäik trampimine. Nende rehvidega nüüd nagu teine buss. Vaiksem, pehmem ja ehk ei vaju nii lihtsalt murukamarast ka läbi. Kui valid, siis kindlasti kallima otsa omad (hulgihinnaga ok). Enamusel olemas ka camperile toodetud sari, mis peaks aastaringsed olema.
Edasi Seltsimehed. Igatahes!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 15:56 #13

Eltmaa kirjutas: ... Kui valid, siis kindlasti kallima otsa omad ...

Ei see nüüd küll valiku põhiprintsiip ei peaks olema.
Kui ma teen kõige kallimaid ahjusid, kas sa siis kindlasti tuled minult tellima?
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 16:02 #14

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304
Kindlasti ma ei osta odavama tootja rehve. Lisaks, tootja peab olema tuntud ning matkaauto jaoks peab rehv olema kvaliteetne. Siin mul küsimusi ei ole.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 16:05 #15

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304

Motamees kirjutas:

Eltmaa kirjutas: ... Kui valid, siis kindlasti kallima otsa omad ...

Ei see nüüd küll valiku põhiprintsiip ei peaks olema.
Kui ma teen kõige kallimaid ahjusid, kas sa siis kindlasti tuled minult tellima?


Kui kõige kallim hind põhineb kõige paremal kvaliteedil ja oled hea müügimees, siis kliendid on garanteeritud. Ka siin Eestis.
Täna on maailmas nii palju raha üle, et odavaid asju pole mõtet palju teha. Kindlasti on ümberringi ka palju vaeseid aga vaene ei osta tihti ka odavat asja.
Milleks siis raisata enda elu ja aega odava asja tootmiseks?
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 16:12 #16

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304
Rehvide vahetusest suvi/talv üle 3500 kg sõidukitel pole väga kuulnud, just topeltratastega veokitel. Kõrvu on jäänud aasta ringi sõit suverehvidega või M+S. Eks sõltub ju ka, kus sõidetakse. Muidugi talvel lõuna poole sõites ei tea ette, mis ilma- ja teeolud ees ootavad. Pea igal korral neljast, kui oleme Marokos käinud, on mõni ehmatav osa teekonnast ette tulnud. Panen sellest vahepalaks ühe hea lühikese video, kuidas me eelmise matkabussiga 2017. a jaanuaris Maroko poole sõites Prantsusmaal mägisemas osas lumisel kiirteel lumesahast mööda sõitsime. Möödasõit toimus arvestatava tõusu peal (vastu mäge).
Videos olev möödasõit on heaks näiteks korralike lamellrehvide ning tagasilla veo koostööst. Autorongi (matkabuss + kerghaagis) mass kokku ca 5 tonni. Möödasõit õnnestus hästi ja muretult. Sahamees kindlasti ehmus ära.
Lumi oli teele tulnud öösel ja kl.8 paiku startides me paari tunni jooksul nägime enda suunas kiirteel ainult mõnda sõiduautot (tava olukorras ebaloogiline). Keegi vist ei julgenud lumega sõitma hakata.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 16:47 #17

Ahjuga olen rahul ja teised ka kiidavad sama meistri ahjusid ... maksin niipalju, kui küsiti.
Rehve olen "mõned" elu jooksul müünud.
Edasi Seltsimehed. Igatahes!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 17:17 #18

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304
Rehvi vanuse osas läksin ja vaatasin veel korra üle, mis vanuses rehvid uuel bussil all on.

Vajaliku info saab punase ringi sees markeeringust, kus esimene numbripaar on tootmisnädal ja teine on tootmisaasta seega paistab hetkel on bussil all 2005.a rehvid ehk need, millega ta Hymeri tehasest välja veeres 2006. aastal:


Päris ohtlik, parim enne ammu möödas. Küljed kohati pragulised. Huvitav on muidugi see, et 100 tuh.km läbisõidu juures on veel mustrit küll ja küll - võib minna teele, võib minna ülevaatusele. Rehvid on Michelin Agilis 81 M+S. Seega paistavad väga vastupidavad ja kulumiskindlad rehvid need Michelin Agilis.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 17:59 #19

Uus michelin ms camperi oma ca 145 koos km, pirelli ms 135 jne
Edasi Seltsimehed. Igatahes!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Rehvide markeering, milliseid rehve eelistada? 20.08.2018 18:11 #20

  • Ivar Kalev
  • Ivar Kalev avatar Teema autor
  • Eemal
  • Moderator
  • Moderator
  • Postitusi: 2270
  • Karma: 22
  • Sind on tänatud: 304
Rehvide sobivus velgedega on samuti teema, mis vajaks läbi mõtlemist.

On olemas selline sobivustabel:


Meie bussil teeb asja keeruliseks andmete vastuolulisus.
Ette on nähtud (andmed bussi tootja algdokumentides ning maanteeameti lehel) rehvid 205/75 R16C või 215/75 R16C. Bussil on hetkel all laius 215. Samas bussi algdokumentides on antud velje laiuseks 6J ehk tabeli järgi lubatud maksimaalselt laius 205. Velgede välis laiust nihkkaliibriga üle mõõtes sain enam-vähem täpselt 20-20,5 cm ehk üle 7,5J. Päris suur erinevus ametlike andmetega ja kindlasti on need Hymeri poolt 2006. aastal alla pandud veljed.
Kuidas selline asi võimalik on? Mõõtmisel väga eksida ei saanud.
All olevate velgede enda pealt ma esialgu markeeringut ei leidnud, see oleks muidugi kindlam info.

Küsimus on oluline, kuna uusi rehve paigaldades tuleks panna ikka õige laiusega rehvid.

Lisaks, kui nüüd velje laius lubab panna 225 laiusega rehvi, kuidas siis taga topelt rataste korral asja hinnata? Kui hetkel on all 215 laiusega rehvid ja maapinnal bussi seistes on kahe rehvi vahe ca 30 mm:


225 rehvide korral peaks vaheks jääma ca 20 mm. Mis see minimaalne laius topelt rataste vahel peab olema? Esmapilgul ma ei leidnud internetist selle kohta infot.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.374 sekundit