Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 27.06.2019 23:37 #1

Käsil on kaubiku ümberehitus matkaautoks ning tekkis küsimus et mida vaadatakse kaubiku ümber registreerimisel kütteseadme kohal. Nimelt seaduses on kirjas et peab midagi olema, küll aga hetkel pole mul kaubikus isegi eelsoojendust.

Kas ümber registreerimisel reaalselt nõutakse midagi ning kui jah siis mis peaks vähemalt olema?
Kuna hetkel suvi siis reaalselt midagi väga vaja pole, samas sügiseks/talveks/kevadeks võiks midagi nagunii paigaldada. Kuna kaubiku pindala on tsipa üle 6m2 siis poleks midagi suurt ehk vaja niiet tekkis ka küsimus et mis oleks mõni väiksem ja odavam lahendus?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 28.06.2019 09:41 #2

Millises seaduses on kirjas autoelamu kütteseadme nõue?
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 28.06.2019 22:08 #3

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 582
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50
Tsitaat:
Autoelamu peab vastama lisaks sõidukite tüübikinnituses ettenähtud teelliikluses kasutatava sõiduki nõuetele ka elukohaga seotud tervise- ja ohutusnõuetele. Euroopas on elamispinnaga sõidukite elukoha tervise- ja ohutusnõuded kokkulepitud standardiga EVS-EN 1646-1:2012. Euroopa aasta keskmine temperatuur on 12° C. Sõidukit käitava mootori töötamine ei ole autoelamute peetuskohtades lubatud. Seega peab autoelamu olema varustatud ka autonoomse kütteseadmega

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 28.06.2019 22:13 #4

Täpselt nagu Motamees mainis. Sain ka vahepeal vastuseks et sobib gaasi, diisli ja ka elektril töötavad seadmed ning elektriseadmed võivad töödata ka kohal oleva voolu peal ehk teoorias võib kasutada ükskõik mis tava maja tuppa mõeldud elektriradaatorit.

Sellega saab ümber registreeritud kuid ikkagi tegelikult tahaks midagi mida saaks päriselt ka kasutada kui olla kusagil reisimas, majavoolul töötav elektriradiaator pole päris see. Leitsin igasuguseid USA spetsiifilisi lahendusi aga kohapeal on valik hoopis teine ja ei leia mida võiksin soetada... Kõlab nagu teema "Lihtsaim küte kaubikusse" ainukese vahega et mul pole isegi eelsoojendust kaubikul :P

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 29.06.2019 00:58 #5

  • Vamm
  • Vamm avatar
  • Pole saidil
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Rändaja
  • Postitusi: 271
  • Karma: 1
  • Sind on tänatud: 33
Sõber ostis AliEkspressist õhuvebasto mingi 200 euriga ,pani peale ja väga rahul.Tegi kiirabi autust autuelamu.
+372 5112298 MB-Challenger 315

Nr 745

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 29.06.2019 10:13 #6

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 582
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50
Üritasin eile mitu korda kleepida siia seda linki, aga vist oli liiga pikk. Ehk leiab ka lühema jupi järgi üles.
Hmm, ei pane ka lühemat... aga proovin

Ilmselt ei luba panna linki. Leiab sellise otsingusõnaga. Hindasi igatsorti, peab otsima.

12V-5KW-Diesel-Air-Heater

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Motamees.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 29.06.2019 12:37 #7

Võid panna ka puuküttega ahju:



Olen selliseid lahendusi varem kohanud. Võid kütta ka briketiga.

Täna juhtumisi nägin sõbra ehitatud bussi, kus oli just selline küttelahendus. Lisaks oli ta pannud suitsutorule vahele keriseveepaagi - soe vesi kohe olemas.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 01.07.2019 15:40 #8

Vahepeal sain vastuseks et kuigi elektri peal töötab soojustus võib kasutada majavoolu, siis tavalised majapidamise elektriradiaatorid/puhurid ei ole sobivad, toode peal olema mõeldud autodes kasutamiseks.

Kas keegi teab mis on minimaalne võimsus mida peab omama et läbi saada ülevaatus? ma pole veel kusagil leidnud et seda oleks mainitud...

Ning ma usun et kuna ruum on juba suht kõik kasutuses siis läheb käiku mingi väike diisli peal töötab lisasoojendusseade nagu webasto vms, küll aga kui kellegil on mingit lisasoojustust mida saaks mulle laenata et ülevaatus läbi teha (et ma ei peaks ostma midagi kiirelt ainult selle jaoks et siis hiljem korralik süsteem teha), siis ma oleks väga huvitatud ja võtke ühendust (Y)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 01.07.2019 15:53 #9

Aga palun. Spetsiaalselt autole. Päriselus kasutamiseks pole väga hea, sest sel puudub termostaat. Aga paberimäärimiseks täidab tingimused ära.
www.motonet.ee/et/toode/455047/Defa-Term...ojendi-1000-W-430072
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas ifffff.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 01.07.2019 16:17 #10

Oh ideaalne. Loodan et paberimäärimiseks ei jää 1KW võimsusest väheks, õneks pole nii palju ruumi ka mida teoreetiliselt vaja kütta :)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 01.07.2019 18:28 #11

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 449
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 9
Anna siis ka teada, palju paberi määrimist ja ametnike poolset käte väänamist vormistamisel oli.

Sai soetatud hiljuti kasutatud T5 Transporter üsna samal eesmärgil, kuna eelmine T4 on nüüdseks juba 16 aastat vana ja enam euroopasse ei roni sellega.

Kuna oli kinnine akendeta kuut, siis vahesein läks välja , pikad siinid istmetele täispikkuses tulevad sisse, neile ametlikult paar lisaistet- praegu ees 2 tk.

Siinid- ismed lubas üks firma ära teha . Pakkumine igatahes kinnitatud.

Hiljem ARK jaoks teine vahesein viimase kolmandiku pealt siinide külge sisse ja lasta siis olla kaubik , ehk siis N1 edasi.

Silmapiiril on ka natuke T6 California versiooni originaal mööblit, millest siis osa jääb "salongi" , teine osavõrgust vaheseina taha kaubaruumi. Riiulid , kapid pole ju kaubikus keelatud.
Eelmises riigis ta oligi tagant riiuleid täis ;)

Arvatavasti 10 aasta vanust asja eestis ikka väga lihtsalt elamuautoks ei saa? Kusjuures kui elamu, siis kas ta jääb N1 või vormistatakse ümber M1 ?

...............................................
Vastuseks aga küsijale, kui soovid näiteks panna gaasikütte, siis vaata et korsten ei jääks lahti käiva akna kohele. See on muus maailmas iatahes keelatud. Kuidas webasto summutiga on, ei tea, aga minu 5kw õhkkütte webasto pole küll kunagi vingu sisse ajanud.

Kütteseade ei jää tavaliselt ka liiga võimsaks, sest webastole saab panna temperatuurianduriga juhtimse (siis ei saa küll enam panna kella)
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas eavp.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 20.07.2019 10:30 #12

Mõte on teha pikem postitus/teema kaubiku ehitusest ning pole väga küttega seotud aga ümber registreerimise protsess oli järgmine:

1: Masinaks on 2007 aasta Renault Master, ehk siis 12 aastat vana pill.

2: Lugesin seadusest välja et ennem ümberehitamise algust tuleb saada MNT luba ning sai saadetud vabas vormis kirjutatud avaldus isegi ennem ehitama alustamist. Vastuseks tuli kiri et saatke valmis olevast projektist pildid... tundub et reaalsuses luba ümber ehitada väljastatakse ikka peale ümber ehitamist...

3: Kui ehitamine oli piisavalt valmis/aeg sai otsa, tegin kaubikust igate pidi pilte et avaldus ära saata. Ametlikult avaldust töödeldakse kuni 5 päeva ja selle aja jooksul ei tohiks edasi ehitada. Mulle tuli vastus 2 päevaga ning tagantjärgi mõeldes poleks olnud probleemi kui ma veel edasi nokitsenud oleks. Muretsesin tsipa ehituse üle, et kas laud on piisavalt kinni, kas veekanistrite kinnitused sobivad ja mille kallal veel nokitsema võidakse hakata. Reaalsuses ei olnud mingit probleemi ja üeldi et võime minna MNT ameti angaari ette näitama.

4: Ennem ette näitamist tuleb masin uuesti üle kaaluda, selle jaoks on veel ports tingimusi mis tuleb täita. Kaalumist vist teeb vaid 1 ettevõte, õnneks sain kaalumise aja kohe järgmise päeva kella 9ks. Reaalsuses ainuke asi mis kontrolliti oli et kütusepaak oleks vähemalt 90% täis, Muidu peale selle peavad kõik vedelikud olema, ka puhtaveepaagid. Akud võis välja võtta (mis on hea kuna mul need kaaluvad 80kg kokku). Kaubiku tühikaal läks umbes 2000kg juurest 2750kg kanti nii et esiteljel on ~200kg rohkem kui tagumisel.

5: Ümberehituse loa ja uue kaalumise sertifikaadiga läksime kohe peale kaalumist MNT ameti angaari elavasse järjekorda, ootama pidi alla poole tunni kuni kord oli käes. Inspektor kontrollis üle odomeetri, vin koodid ja midagi vaatas mootori alll. Järgmisena vaatas ta lükandukse pealt sisustust, sisse ei astunud. Uuris kas meil mingi pliit on, mille peale ma näitasin väikest välja tõstetavad matkamise gaasi pliiti. Näitasin ka ise ära et laes on valgustid (et mul on ikka elekter ka sees), veepaakite asukoha (tegin kapi ukse lahti), kraanikausi asukohta ja et vesi jookseb. Siis ta tegi paar pilti, mõõtis kepiga üle uue kõrguse (kuna katusele panin päikesepaneeli ja ventilaatori) ning peale natukest ootamist ütles et tuleb maksta riigilõiv ja võin minna uue passi järgi. Samuti infoks mainiti et juuli alguse seisuga ma olin 3. see aasta kes ümber registreerib matkaautoks. Passis uus kategooria on M1 ehk sõiduauto ja kere nimetus "elamu".

Kütte kohta ega millegi muu kohta ta ei uurinud niiet Defa 1000W salongisoojendi ei saanudki kasutust. Otsustasin et seda ei lähe ka vaja ja viisin poodi tagasi kinnises karbis. Olen varsti 2 kuud kaubikus elanud ning on olnud ainult paar korda kus on olnud ligipääs majavoolule kaubiku lähedal niiet seda kütteelementi poleks ikka saanud kasutada suuremosa ajast. Sügise poole lasen paigaldada ikka webasto aga praegu on juba veeren aina lõuna poole.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, kaminahi, ifffff

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas cubedude.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 20.07.2019 11:53 #13

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 582
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50

cubedude kirjutas: ... Akud võis välja võtta (mis on hea kuna mul need kaaluvad 80kg kokku)...

Sellest "nipist" ei saa ma aru.
Miks visata välja midagi, mis on vajalik.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 20.07.2019 13:58 #14

Ehk oli see abiks kaalumisel.
Hobby 495WFB
klubi liige nr 921

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kütteseade kaubiku matkaautoks ümber registreerimiseks 20.07.2019 15:07 #15

Ma päris põhjust ei tea miks oli juhendis kirjas et akud välja võtta tühimassi kaalumiseks.. ilmselt peetakse vabaajaakusid tarbeesemeks nagu toit või riided vms? mul paremat pakkumist pole hetkel :P

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.132 sekundit