Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2

TEEMA:

Renault Midliner 180.12/C 96a 27.05.2020 23:39 #21

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Täna küsiti mult rooste puhastamisest ja pärastisest töötlemisest.
Selle projekti puhul võttis ametnik mult võimaluse liivapritsi kasutada. Liivaga puhastamine on küll väga tõhus, kuid komplitseeritud. Antud masin on kunagi saanud liivapritsi töötluse ja väga korraliku krundi/värvi. Töö ise on aga olnud pealiskaudne. Kõik kohad, mida pritsija ja värvija said ümber auto jalutades töödelda on perfekto. Muu osa aga ei kannata kriitikat. Ja keti tugevuse määrab ju nõrgim lüli.
Et igale poole ligi saada, eemaldan ma võimalikult palju detaile. Rooste eemaldamiseks kasutan ma enamuses vibratsiooni. Suuri detaile peksan kuvaldaga. Väiksid detaile koputan haamriga. Eemaldatud detailide puhastamiseks kasutan ka nõelvasarat. Maal ma sellega tegutseda ei saa, kuna nõuab palju õhku. Selline kompressor on mul kodus. Suurt rolli mängib ka survepesu. Olen pannud tähele, et paar nädalat peale esimest pesu on osa värvi ja roostet jälle pisut lahti. Uus pesu võtab ka selle maha.
Esimene ostetud (Biltema) nõelvasar läks nüüd veits katki. Otsisin uut ja Eestist ei leidnud (üks 400 eurine oli). Juhuslikult leidsin aga nime NÕELKLOPPER. Ja valik kohe küllalt suur. Ei pidanudki ostma tervet, vaid sain osta ainult uue otsa. Kes soovib omale sellist soetada
astri.ee/tooriistad24/pneumaatiline-noelklopper-1585112224460/
Kellel on kodus taoline suruõhu meisel
astri.ee/tooriistad24/pneumohaamer-ilma-kohvrita-1585112207733/
võib omale soetada ainult nõelte otsiku
astri.ee/tooriistad24/rooste-eemaldus-ot...opper-1585112209917/
Kaup oli paari päevaga kodus. Ei ole tea mis imeriist, aga teeb töö küllalt tõhusaks. Kordan veelkord, et kompressor peab olema küllaltki tootlik.
Peale rooste eemaldamist töötlen ma detaili roostemuunduriga. Vanasti oli Buvanol. Nüüd on mingi HP roostemuundur.
www.bauhaus.ee/roostemuundur-hp-anti-rust-1-l.html
Kindlasti on ka teisi muundureid ja kloppereid, mul aga need.
Detailid värvin pärast üle laevavärviga. Miks laevavärv? Aga selle pärast, et laeva värvi tohtivat värvida ka natuke roostes pinnale (nagu Hammerite).
Värvi alla minev pind peab olema ikkagi küllalt puhas. Igale poole ei saa ligi ja roostet jääb. Siis õlitan seda pinda. Õli imbub rooste vahele ja takistab edasist levikut mõneks ajaks.



Õlitamiseks olen kasutanud enda ja teiste vanu varusid. Tihti on nii, et omanik ise ka ei tea, mis õli tal kankus on. Olgu mis ta siis on, rooste vastu aitab ikke. Õlile lisan tahenevat ainet. Tihti kasutan selleks ML korrosiooniõli. Ainult ML õli ei taha hästi rooste vahele pugeda, vajab vedeldit (kasutan diiselkütet). Õlile aitab ka lisada pigimastiksit. Vene ajal kasuti auto põhja katmiseks. Tihti leidub seda vanemate meeste garaasiriiulitel. Mingi aja pärast taheneb selline kemüüse pinnal ja vesi ei suuda seda maha pesta. Pigi vedeldamiseks kasutan ka diislit või bensiini.
www.ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?f=18&t=875
Värvin pintsliga. See hõõrub värvi pinna/rooste sisse. Pihustiga värvides põrkub tuul nurkadest tagasi ja toob ka värvi tagasi. Sellisel juhul tuleks ennem nurgad ikkagi pintsliga läbi mudida.
Aerosoolvärvidest ei arva suurt midagi. Halvasti ütelda ei taha ja head pole midagi rääkida.

Ja veel. Kui miski tekitab segadust, siis võite ju siin teemas küsida. Muidugi võib ka telefoniga küsida, aga siis on see vastus ju foorumi jaoks "salajane".
Lisatud failid:
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Priit Peljo, dyyp

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 28.05.2020 13:35 #22

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Pidur.
Kõigepealt vist tuleks mainida, et veoka pidurid on natuke teistmoodu. Seal on olemas üks asi millel võiks nimi olla vedruaku. Sõitmise ajal surutakse õhuga vedru kokku ja pidurdatakse vedruaku all oleva membraani ja suruõhuga. Õhu kadumisel või käsipiduri peale panemisel (lastakse õhk vedru alt välja) surutakse vedruga membraan alla, mis omakorda kiiluga surub klotsid laiali.



Et õhu kadumisel saaks masinat liigutada, on vedruaku küljes polt, millega saab vedru kokku suruda. Mul oli niipalju lihtsam, et lasin õhuga vedru pingesse ja siis keerasin (kerge keerata) poldi vinna.



Eraldasin siis aku osa membraani osast ja lükkasin maha suure shita.





Seejärel asusin "pommi" kahjutuks tegema. Vedrul on tohutu jõud ja kui seal midagi lahti pääseb, siis kargab vedru mööda tuba tüki aega ringi. Tean, sest olen kunagi ühe "pommi" lahti lasknud. Plekkkattega uksel oli mõlk sees pärast.
Kolm päeva nuputasin, kuidas kaan maha käib. Koputasin kummivasaraga ja vaatasin internetist. Tulemus null. Äkki tuli mõte lihtsalt kruvikaga nokkida ja voilaa, lahti saingi.



Enne pooleks võtmist tuleb membraani lükkamise plastikkork ära võtta. Peale seda on keik teed valla.





Jälle pesu ja puhastus. Natuke keerasin vedru osa lahti, et saaks seest pesta.



Selgus, et silindri osa on natuke kulunud. Kolb liigub mingi 5-6cm ja ise toetub oma raskusega silindri pinnale. Altpoolt oligi kulumisrant sees. Oksüdeerumise jäljed ja kulumise püüdsin välja lihvida silindri lihvimise kiviga. Kulumise osas see väga ei õnnestunud.



Ostsin poest uued rõngastihendid, mis saada olid. Muud rõngad (plastikust juhtrõngad) ja manseti puhastasin kenasti ära ja määrisin kokku kummimäärdega. Panin uuesti kokku ja paika pannes panin alumiseks pooleks teise kandi. Siis hakkab kulutama silindril uut kohta.



Ja lõpuks küsimus ka.

Äkki keegi teab, nende plastikrõngaste kohta täpsemalt. Olen nüüd mõlemad "pommid" lahti võtnud ja sääre juhtpukse on kaks tükki + kummist rõngastihend. Mõlemal akul oli kahte erinevat värvi rõngad. Kollane oli kolvi pool ja valge välja pool. On see juhuslik või ons mingi mõte asjal?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 28.05.2020 14:55 #23

Tere.
Isiklikult kaldun arvama, et algselt olid mõlemad rõngad valged, kuid kolvi pool olev puutub rohkem kokku õhu süsteemis leiduvate lisanditega ja sellest ka värvimuutus- valge plasti eripära.
Ei pretendeeri absoluutsele tõele .

Parimatega
Teistele meeldivaid postitusi:: Motamees

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 30.05.2020 10:54 #24

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 696
  • Karma: 3
  • Sind on tänatud: 53
Isegi kui rõngastel tõesti värviga markeeringut ei ole (milles küll kahtlen) siis selgelt on ju pildil näha ühel rõngal 1 ja teisel nr 2.

Ilmselt see ikka midagi nende asendi või järjekorra kohta peab ütlema ja omavahel asendatavad nad ei ole.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!
Teistele meeldivaid postitusi:: Motamees

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 30.05.2020 17:48 #25

Motamees, rõngaste suhtes saadan sulle varsti PS-i kontaktiga, kes võibolla peaks teadma asjast.
Tervitades,
Priit Peljo
Klubi Eesti Karavan liige nr 748
+372 5179063
Tallinn, Tondi
Teistele meeldivaid postitusi:: Motamees

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 30.05.2020 23:25 #26

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Tanan reageerijaid. Eavp mottega olen uhel meelel.
Ega mul nende rongastega muud probleemi polegi, kui uudishimu. Pomm on kokku pandud ja rongad paigas.

Vahelduseks votame rattad alt ja paneme tagasi. Pidin poisi appi kutsuma, sest uksi ei jaksand. Kaks meest ikke kaks, keerasid spets heebli koveraks, aga lahti saime. See oli nuud see koht, kus poisile toin rattamutrite arvu naiteks. Tanapaeva autodel ei ole topeltmutreid ratastel, vanasti oli.





Aga ega sellega polnud veel koik. Peksin pool tundi kuvaldaga sisemist velge rummult maha.



Rataste alla panek on votmise korval kakitegu. Enne mutri panekut tuleb kindlasti seibi vahele oli panna.





Vabandust, et kiri imelik. Klaviatuuril on midagi viga. T'pit'htede asemel tulevad imevigurid.
v]ibolla, n[[d on sinu kord, ;;sel magatakse,
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 01.06.2020 12:20 #27

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Tagapiduri osad enamuses alloleval pildil. Vedruakuga on asi uhel pool. Nuud teised asjad.



Klotsid on poolkulunud. Nendega saab veel soita kull. Et pidur aru ei saaks kulumisest, siis keevitasin klotsi jalgadele rauda juurde. See tostis klotsi trumli poole, mis teeb valja sama (ajami jaoks), nagu oleks pannud uued katted. Ka keevitasin uuesti uhte tukki klotsi kuljes oleva logisemisvastase vedru.





Jargmine kulumise koht oli seene juhtpuks. Netist ei leidnud jalle ja ega see poleks ka vaga aitand. Puksi liikumise pind oli kovasti roostega kahjustatud. Motlesin siis, kui muhhamed ei lahe mae juurde, siis tuleb magi muhhamedi juurde. Loikasin plastikpudelist plastikuringi ja liimisin selle uueks silindri seinaks. nii sai juhtpuksi kulumine kompenseeritud ja liugpinna uuesti siledaks.



Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 01.06.2020 12:42 #28

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103

Motamees kirjutas: ...Vabandust, et kiri imelik. Klaviatuuril on midagi viga. T'pit'htede asemel tulevad imevigurid.
v]ibolla, n[[d on sinu kord, ;;sel magatakse,


Suured tänud Kaizile. Aitas hädalise potile ja pühkis ära ka. Häda nüüd möödanik.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 03.06.2020 00:47 #29

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103

Motamees kirjutas: ... Juhuslikult leidsin aga nime NÕELKLOPPER. Ja valik kohe küllalt suur. Ei pidanudki ostma tervet, vaid sain osta ainult uue otsa. Kes soovib omale sellist soetada
astri.ee/tooriistad24/pneumaatiline-noelklopper-1585112224460/ ...


Hakkasin uue klopperiga veljelt roostet maha toksima. Kirjutasin ju siin ka, et kergendab tööd. Kahtluseuss ikka hinges, kui teistele midagi lubanud oled... Täristan ja tunne, nagu ei võta õieti. Piinlik ka ju teiste ees.

20200602_113442.mp4


Nojah, loomulikult ei oska ma kinupilti siia panna... igastahes oli filmi peal palju lärmi ja palju nõelu, mis peksid jämedat veoauto veljet. Kujutage omale seda ette.

Mõtlesin teha testi. Käega proovides oli valus. No aga mesilase nõel on ka ju valus, ega ta sellepärast roostet ei eemalda. Lasin istumise ämbri pihta. Siis tuli mõte päris auto plekitüki pihta lasta. Panin paku peale ja täristamise ajal lugesin kümneni. Ohhooo. Ärge seda auto küljes oleva plekiga tehke. Kolm korda veel proovisin ja mul ei ole enam piinlik. Ju see rooste ikka kõva asi on...





Kordan veelkord. Nõelklopperit tohib kasutada ainult paksude metallide juures. Millimeetrise pleki peksab 10sekiga lohku.
Lisatud failid:

    20200602_113442.mp4

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 05.06.2020 22:40 #30

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Silla osa hakkab lõpule jõudma.
Koostasin piduripadrunid. Vasaku poole pidurimembraan oli pragunenud. Selle sain Tallinnast uue.



Membraani seene tagasilükkamise vedru polnud kuskilt leida. Parema poole venitasin ühest tõmbevedrust. Nüüd polnd sedagi. Võtsin siis kahe poole vedrud ja keevitasin omavahel kokku. Saigi ühe paraja tüki.



Kuna rooste oli vedrudele liiga teinud, siis edaspidiseks kaitsesin neid väga hoolsalt. Värvisin ja koostatult määrisin kenasti korrosiooniõliga. Ülevalt määrisin senikaua, kuni õli peaaegu alla välja valgus.



Kõik hooldatud, võib trumli peale panna.



Ja kontroll, et kusagilt midagi ei poo ja kõik töötaks. Ja nii oligi.

20200605_182909.mp4

Lisatud failid:
  • 20200605_182909.mp4

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 09.06.2020 14:35 #31

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Kui teil on kummi peal selline kiri ...



siis te saate sellise aparaadiga...



teha ta jälle sõidukõlbulikuks.



Esialgu hakkasin lõikama allolevat mustirt. Tundus kuidagi võõras silmale.



Läksin vaatasin sõiduauto alla ja leidsin teise masina alt analoogse lõikega mustri. Oligi nati nihkesse aetud lõike otsad. Ei teagi, miks see hää om, aga nii tundub silmale ka harjumuspärasem.



Ühe ääre lõikan 8mm sügavuseks. Teise ääre peal on kumm rohkem kulunud ja seal saab lõigata 6mm peale. Sügavama lõike puhul jõuab lõige traatideni, mis pole hää.
Näidiseks ka üks link. Ka mul oli algul vaja pisut tutvuda interneedusega. Esimese tera lõhkusin päris kiiresti ära. Selgus, et tera läks liiga palavaks ja paendus kõveraks. Lõikamise ajal ei tohi tõusta väga kärsahaisu ja suitsu.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 10.06.2020 00:42 #32

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Äsja valminud ratta sain kodust ära viia ja oma kohale sättida. Kõigepealt vintsiga üles ...



ja siis mutritega kinni. Sinna jääb ta "kasutult" pikaks ajaks seisma.



Kui juba lõikaja käes, siis otsustasin valmistuda tuleviku rattavahetuseks. Ilmselt tuleb pakatamise tõttu kaks tagumist kummi ära vahetada. Panin pakatanud kummid ühe poole peale, et lihtsam vahetada oleks. On kaks võimalust.
1) Osta ette uued kummid ja panna vanad esimesed taha ühe poole peale paarilisteks.
2) Jätta esimesed rahule ja osta taha uus paar protikumme.
Esimese variandi tarbeks muutsingi esirattad ka taga kasutatavateks.



Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 16.06.2020 23:57 #33

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Käib kongialuse raami viimase osa korrastamine. Võtsin maha õhupaagid ja selle raami. Samas pundis oli veel esipiduri õhuvõimu hüdrovõimuks tegemise silinder ja õhujagaja.





Esipidur toimib õliga, aga jalaga juhitakse pidurdades õhku. Selles detailis surub õhk läbi suure membraani kolbi, mis omakorda tekitab õlisurve pidurdamiseks. Miks peab seda muundama, ei teagi. Paljude veokate pidurid on lahendatud õhuga, nagu selle auto tagapidurgi. Mu Ivecol on asi veelgi narrim. Kõik pidurid on õliga, nagu sõiduautol, aga juhitakse neid õhuga.





Õhupaagi raami kõrval on õhu jagamise "aju". Sellesse vigurisse suundub 20 ühikut midagi. Kuna selline aju on minu ajudele üle mõistuse, siis märgistasin vildikaga kõik asjad ära. Kui sääl midagi valesti kokku panna, siis ... ma ei taegi, mis saama. Loodame, et kirjutamisest on abi.





Võtsin küljest kõik õhu voolikud ja andurid, et puhastada detail. Voolikute stutsid on ikke väga kinni roostetanud. Neid peab vajadusel saama ka ükshaaval lahti võtta. Peale puhastamist/õlitamist saab.







Vahepeal värvisin ka raami. Teist korda veel ja võib detaile jälle külge näppima hakata.


Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 19.06.2020 23:10 #34

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Tuleb rida balloonikänkra muteerumisest kasutuskõlblikuks asjaks. Kõigepealt nõelklopper, siis roostesurm, aluskrunt, värv ja paika.

















Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Renault Midliner 180.12/C 96a 21.06.2020 23:32 #35

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Aevastajast jutt. Ei, ta ei ole koos unimütsi või häbelikuga. See aevastaja on õhukuivati. Kogu õhk käib sellest läbi, kondents korjatakse kokku ja sülitatakse välja.
Aastatega on korjand korpuse õõnsusesse igast pori. Niiskus on teinud oma töö ja korpus oli läbi oksüdeerunud.




Vanasti paigati kõiki asju EPO liimiga. Nii tegin ka mina.




Et korpus ei saaks enam pori korjata, täitsin selle tavotiga...



...ja panin kronsa külge, et tavott välja lirtsus.




Nüüd kuivatab aevasti jälle kompressorist tuleva peaahela vahel õhku.




Muidugi ei kuivata ainult sülitamine kvaliteetselt õhku, vaid õhk lastakse ka läbi kuivatusaine.
Süsteeme on kahesuguseid. Osa süsteeme töötavad piiritusega. Siis lisatakse õhule spets piirituse segu, mis ei kõlba juua, et talvel süsteem ära ei külmuks. Vanasti anti lisamiseks tavalist piiritust, aga süsteemid külmusid ikka kinni ja avariid olid varmad juhtuma. Siis tuli välja, et autojuhid valasid piirituse hoopis endale sisse ja koostis muudeti ainult autojuhile eluohtlikuks.
Avasin ühe konservi, et teada, mis seal sees on. Süüa ei kõlba ja juua ka mette.

Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo, JdB

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Motamees. Põhjus: Lisapilt.

Renault Midliner 180.12/C 96a 25.06.2020 16:53 #36

  • Motamees
  • Motamees avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 671
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 103
Kuna raami taastamise osa jõudis sinnamaani, võis ka sumbuti alla panna. Sumbuti ise oli juba ammu valmis tehtud.
Sättisin siis kronsteinid õige koha peale ja tõstsin sumbuti oma kohale, klotsidega toestades. Nii sain teha riputustripid. Teen juba jupimat ega tripid ise. Tehase kummitripid pakatavad lõhki ja neid peab tihti vahetama. Renu sumbuti on nii raske, et täismehel on teda raske tõsta.






Trippi ehitades mõtlesin nende vastupidavusele ja tuli meelde, et Ivecole tegin ju ka. Iveco oli sealsamas kõrval ja ronisin kohe sinna alla. Vähemalt neli aastat vanad tripid olid veatud.


Lisatud failid:
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.912 sekundit