Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Transit matkaautoks

Transit matkaautoks 02.06.2019 23:43 #1

Mõtlesin, et nüüd on ka asjakohane teha teema oma auto ehitamisest. Eriti on oodatud igasugused väärt näpunäited.

Kõik algas sellest, et möödunud suve algul hankisin Fiat Ducato matkaauto. Auto oli küll suhteliselt mäda, kuid sõitis vägevalt, sealt tekkisid ka esimesed kogemused ja selgus, mis üldse matkaauto juures minu jaoks vajalik on. Juba möödunud suvel sai selgeks, et otsin omale järgmise auto. Paraku on matkaautode turg eestis täiesti lootusetu. Sealt küpseski idee, ehitada sobiv auto kaubikust.
Sobiva tooriku leidmine ei olnud lihtne. Kuna sõitmine toimub valdavalt suvel, siis peab autos olema kliimaseade. Ka peab istekohti olema vähemalt neli. Katus peab olema kõrge, et mahutada üles magamiskohad ja saaks autos mugavalt toimetada. Jälgisin pikema aja vältel kogu eesti kaubiku- ja bussiturgu ning ainsa sobiva eksemplari ostsin aastavahetusel. Auto on küll suhteliselt lühike, kuid ratsionaalse ruumipaigutuse korral peaks ikkagi kõik vajaliku ära mahutama.

Minu jaoks oluline on, et magamiskohad oleksid võimalikult lihtsalt kasutusvalmis, et ei oleks ööseks peatuma jäädes tarvis eriliselt voltima-mööbeldama hakata. Nii väikese bussi puhul on see üsna keeruline. Kõige parem kontseptsioon on see "päris" matkaauto oma, kus magamiskohad on juhi pea kohal alati kasutusvalmis. Kuna transiti laius ei luba magamiskohti risti paigutada, otsustasin need paigutada pikuti juhi pea kohale.
Teine oluline element on peldik, et ei peaks kusagil pimedas põõsasse või kangialusesse ronima hakkama. Toitu ma autos valmistama ei hakka, seega pliiti ma ei vaja ning piisab täiesti ühest kraanikausist kemmergus.
Pika mõõtmise-paigutamise tulemusena tundub, et õnnestub vist siiski kõik vajalik enamvähem mugavalt ära mahutada.
Esimene pilt müügikuulutusest.


Senimaani olen kasutanud autot igapäevasõitudeks. Algul tundus natuke suur ja harjumatu, kuid praeguseks olen ära harjunud. Autol ilmnesid ka mõned olulised tehnilised probleemid, mistõttu ta oli vahepeal päris pikalt remondis. Nimelt oli turbo korpus läbi mädanenud ja ajas vingu läbi. Millegipärast jõudis see sageli salongi. Turbo mahavõtmine ja remontimine osutus üle ootuste keeruliseks, kuid korda ta lõpuks sai.
Ka on osutunud üle ootuste keeruliseks igasugu varustuse hankimine, näiteks akende leidmine ei olnud lihtne. Fordi originaalakna ja esiistme järgi pidi käima Riias, kuna lähemalt lihtsalt ei olnud leida. Katuseserva mahtuv aken õnnestus lõpuks saada kaasfoorumlase käest. Üldiselt kehtib eestis printsiip, et asju, mille vahendamisega kohe rikkaks ei saa, siit lihtsalt ei leiagi, seetõttu ei olegi suurt mõtet siit otsima hakata vaid on mõistlikum kohe kaugemale vaadata. Üldiselt olengi suure osa vajalikust tellinud otse tootjatelt. Paraku on suuremate asjade transport suhteliselt kallis.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas ferdinand.

Transit matkaautoks 03.06.2019 00:31 #2

See 4-veoline?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Transit matkaautoks 03.06.2019 14:26 #3

MNT andmetel jah nelikvedu. Cool.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Transit matkaautoks 03.06.2019 22:10 #4

Neljarattavedu tuli jh boonusena kaasa, teistsugust lihtsalt ei olnud kaubandusvõrgust vabalt saada. Hiljem kuulsin, et esiveolise põhi pidavat madalam olema, mis iseenesest oleks matkaauto jaoks parem. Kuigi nelivedu on vajalik ka minu eelmise suve matkaauto kogemuse põhjal, kui Ristnalt sai Ducato't suhteliselt siledalt pinnalt välja lükatud.

Aga tegemistest niipalju, et rookisin salongi tühjaks, selle tegevuse käigus jäi mul üle täiesti korralik vineerist ja metallkarkassiga vahesein, kogu juhi pea kohal olnud moodustis (riiul, panipaik või pagan seda teab, mis funktsiooni see asi täitis), korralik kahene kõrvalistuja iste ning kolm eraldi salongi istet koos siinidega. Vana ja koleda vineerpõranda asemele paigaldasin uue. Paigaldasin aknad ning alustasin voodi ehitamist. Hetkel juurdlen täpsema ruumipaigutuse (peamiselt peldiku suurus ja kuju) ning seinakatte materjali üle. Ilmselt teen seinad osaliselt OSB'st ja osaliselt vineerist.
Vedasin ka kogu juhtmestiku, tundub, et vist väga suure varuga st igale poole 2x4 mm2 juhtmega. Kui nüüd vaatasin gero, kui võimsaima tarbija originaal toitejuhet, siis see on oluliselt peenem.
Ühtlasi olen ära tellinud või hankinud suurema osa tarvilikest vidinatest, alates gerost ja biopotist, lõpetades pistikute-lülititega.
Veevarustuse plaanin lahendada kahe kanistriga. Eelmise suve kogemus näitas, et matkaauto originaalpaagist kulus reisi vältel vaid murdosa ja lihtsalt ei ole mõtet nii suures koguses vett pidevalt kaasa vedada, majandada ka mugavam.
Lisatud failid:
Teistele meeldivaid postitusi:: Motamees, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas ferdinand.

Transit matkaautoks 03.06.2019 23:13 #5

Ei ole näpunäide, ainult oma kogemus: palju Teil ööpäevas vett kulus matkaautoga? Ja palju on kanistrite maht? Mul Ducatos on vist 100l, VW 50l kanistritega. Suvine ööpäevane kulu on olnud veerand tonni(meie lihakehad siis) pesuks ööpäevas 10l ja nõudepesuks 5l kolme päeva peale. Seega on kogu aeg masinas olnud neli 10l ja kaks 5l. Lõunas liikudes on vesi alati pesusoe nii ja ükski päev ei pea muretsema, et kanistrid tühjad. Seda siis elektrilise käsidushiga. Eri riikides on võimalused erinevad, aga üks kindel vee varumise koht on meil aastate jooksul jäänud sadamates ja surnuaedades, majaga liikudes on valik väiksem, aga tagavara muidugi suurem, siis saab ka bensukates. Meil volkaris on kaasas ainult puhas vesi, hall läheb kohe loodusesse ja jahedal-külmal ajal on pool kogust, ehk 25l. Esimesel aastal oli kogus 30l ja pidev mure, et kas vett ikka jagub. Aga inimesed on erinevad, harjumused samuti- kämpingutes me reeglina ei käi ja liikvel oleme minimaalselt 3-4 nädalat järjest.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Knaus Traveller Fiat Ducato 1990
+3725012367
VW Transporter " Ambulance" 2006
Viimane muutmine: lisas Alex.
  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.244 sekundit