Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Transit matkaautoks

Transit matkaautoks 02.06.2019 23:43 #1

Mõtlesin, et nüüd on ka asjakohane teha teema oma auto ehitamisest. Eriti on oodatud igasugused väärt näpunäited.

Kõik algas sellest, et möödunud suve algul hankisin Fiat Ducato matkaauto. Auto oli küll suhteliselt mäda, kuid sõitis vägevalt, sealt tekkisid ka esimesed kogemused ja selgus, mis üldse matkaauto juures minu jaoks vajalik on. Juba möödunud suvel sai selgeks, et otsin omale järgmise auto. Paraku on matkaautode turg eestis täiesti lootusetu. Sealt küpseski idee, ehitada sobiv auto kaubikust.
Sobiva tooriku leidmine ei olnud lihtne. Kuna sõitmine toimub valdavalt suvel, siis peab autos olema kliimaseade. Ka peab istekohti olema vähemalt neli. Katus peab olema kõrge, et mahutada üles magamiskohad ja saaks autos mugavalt toimetada. Jälgisin pikema aja vältel kogu eesti kaubiku- ja bussiturgu ning ainsa sobiva eksemplari ostsin aastavahetusel. Auto on küll suhteliselt lühike, kuid ratsionaalse ruumipaigutuse korral peaks ikkagi kõik vajaliku ära mahutama.

Minu jaoks oluline on, et magamiskohad oleksid võimalikult lihtsalt kasutusvalmis, et ei oleks ööseks peatuma jäädes tarvis eriliselt voltima-mööbeldama hakata. Nii väikese bussi puhul on see üsna keeruline. Kõige parem kontseptsioon on see "päris" matkaauto oma, kus magamiskohad on juhi pea kohal alati kasutusvalmis. Kuna transiti laius ei luba magamiskohti risti paigutada, otsustasin need paigutada pikuti juhi pea kohale.
Teine oluline element on peldik, et ei peaks kusagil pimedas põõsasse või kangialusesse ronima hakkama. Toitu ma autos valmistama ei hakka, seega pliiti ma ei vaja ning piisab täiesti ühest kraanikausist kemmergus.
Pika mõõtmise-paigutamise tulemusena tundub, et õnnestub vist siiski kõik vajalik enamvähem mugavalt ära mahutada.
Esimene pilt müügikuulutusest.


Senimaani olen kasutanud autot igapäevasõitudeks. Algul tundus natuke suur ja harjumatu, kuid praeguseks olen ära harjunud. Autol ilmnesid ka mõned olulised tehnilised probleemid, mistõttu ta oli vahepeal päris pikalt remondis. Nimelt oli turbo korpus läbi mädanenud ja ajas vingu läbi. Millegipärast jõudis see sageli salongi. Turbo mahavõtmine ja remontimine osutus üle ootuste keeruliseks, kuid korda ta lõpuks sai.
Ka on osutunud üle ootuste keeruliseks igasugu varustuse hankimine, näiteks akende leidmine ei olnud lihtne. Fordi originaalakna ja esiistme järgi pidi käima Riias, kuna lähemalt lihtsalt ei olnud leida. Katuseserva mahtuv aken õnnestus lõpuks saada kaasfoorumlase käest. Üldiselt kehtib eestis printsiip, et asju, mille vahendamisega kohe rikkaks ei saa, siit lihtsalt ei leiagi, seetõttu ei olegi suurt mõtet siit otsima hakata vaid on mõistlikum kohe kaugemale vaadata. Üldiselt olengi suure osa vajalikust tellinud otse tootjatelt. Paraku on suuremate asjade transport suhteliselt kallis.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas ferdinand.

Transit matkaautoks 03.06.2019 00:31 #2

See 4-veoline?
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Transit matkaautoks 03.06.2019 14:26 #3

MNT andmetel jah nelikvedu. Cool.
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Transit matkaautoks 03.06.2019 22:10 #4

Neljarattavedu tuli jh boonusena kaasa, teistsugust lihtsalt ei olnud kaubandusvõrgust vabalt saada. Hiljem kuulsin, et esiveolise põhi pidavat madalam olema, mis iseenesest oleks matkaauto jaoks parem. Kuigi nelivedu on vajalik ka minu eelmise suve matkaauto kogemuse põhjal, kui Ristnalt sai Ducato't suhteliselt siledalt pinnalt välja lükatud.

Aga tegemistest niipalju, et rookisin salongi tühjaks, selle tegevuse käigus jäi mul üle täiesti korralik vineerist ja metallkarkassiga vahesein, kogu juhi pea kohal olnud moodustis (riiul, panipaik või pagan seda teab, mis funktsiooni see asi täitis), korralik kahene kõrvalistuja iste ning kolm eraldi salongi istet koos siinidega. Vana ja koleda vineerpõranda asemele paigaldasin uue. Paigaldasin aknad ning alustasin voodi ehitamist. Hetkel juurdlen täpsema ruumipaigutuse (peamiselt peldiku suurus ja kuju) ning seinakatte materjali üle. Ilmselt teen seinad osaliselt OSB'st ja osaliselt vineerist.
Vedasin ka kogu juhtmestiku, tundub, et vist väga suure varuga st igale poole 2x4 mm2 juhtmega. Kui nüüd vaatasin gero, kui võimsaima tarbija originaal toitejuhet, siis see on oluliselt peenem.
Ühtlasi olen ära tellinud või hankinud suurema osa tarvilikest vidinatest, alates gerost ja biopotist, lõpetades pistikute-lülititega.
Veevarustuse plaanin lahendada kahe kanistriga. Eelmise suve kogemus näitas, et matkaauto originaalpaagist kulus reisi vältel vaid murdosa ja lihtsalt ei ole mõtet nii suures koguses vett pidevalt kaasa vedada, majandada ka mugavam.
Lisatud failid:
Teistele meeldivaid postitusi:: Motamees, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas ferdinand.

Transit matkaautoks 03.06.2019 23:13 #5

Ei ole näpunäide, ainult oma kogemus: palju Teil ööpäevas vett kulus matkaautoga? Ja palju on kanistrite maht? Mul Ducatos on vist 100l, VW 50l kanistritega. Suvine ööpäevane kulu on olnud veerand tonni(meie lihakehad siis) pesuks ööpäevas 10l ja nõudepesuks 5l kolme päeva peale. Seega on kogu aeg masinas olnud neli 10l ja kaks 5l. Lõunas liikudes on vesi alati pesusoe nii ja ükski päev ei pea muretsema, et kanistrid tühjad. Seda siis elektrilise käsidushiga. Eri riikides on võimalused erinevad, aga üks kindel vee varumise koht on meil aastate jooksul jäänud sadamates ja surnuaedades, majaga liikudes on valik väiksem, aga tagavara muidugi suurem, siis saab ka bensukates. Meil volkaris on kaasas ainult puhas vesi, hall läheb kohe loodusesse ja jahedal-külmal ajal on pool kogust, ehk 25l. Esimesel aastal oli kogus 30l ja pidev mure, et kas vett ikka jagub. Aga inimesed on erinevad, harjumused samuti- kämpingutes me reeglina ei käi ja liikvel oleme minimaalselt 3-4 nädalat järjest.
Knaus Traveller Fiat Ducato 1990
+3725012367
VW Transporter " Ambulance" 2006

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Alex.

Transit matkaautoks 21.08.2019 14:43 #6

  • eavp
  • eavp avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 501
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16

ferdinand kirjutas: ..... Hetkel juurdlen täpsema ruumipaigutuse (peamiselt peldiku suurus ja kuju) ning seinakatte materjali üle. Ilmselt teen seinad osaliselt OSB'st ja osaliselt vineerist.
...


Kui pole veel peldiku kuju ja suurust suutnud otsustada, siis mõned vihjed.
Esiteks - Reimo T5/6 baasil mudel Reimo MultiStyle
www.reimo.com/de/campingbusse/vw-t6-campingbus-multistyle.html

Analoogne paigaldus, aga veel l madalam WC "kabiin" Sotimaalt
pott näha pärast teist minutit
www.jerbacampervans.co.uk/vw-campervans/...t6-campervans/sanna/

Sama lahendus on WC osas veel mitmel autol. Näiteks Transit kõige uuemal 4 veolisel pika kerega mudelil on sama lahendus.
wc näha pärast 13 minutit

WC kassetti saab tühjendada õuest, pärast tagaluugi või uste avamist, mis on geniaalne lahendus, kuna pole vaja kere sisse hakata auku lõikuma ja kumerale kerele sirget luuki sobitama.
Selle lahenduse jaoks sobivad kõik kassett-WC lahendused. Ka need, mida 90 autodesse ja suvilatesse pandi.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Transit matkaautoks 24.08.2019 00:32 #7

Mulle sellised "kompaktlahendused" ei meeldi, st mistahes asi peab olema ikkagi mugavalt kasutatav, mitte nii, et kui sitahäda tuleb, siis peab hakkama mingeid seinu voltima või kappe kokku pakkima. Ja minu jaoks ei ole peldiku tühjendamise juures oluliseks eeliseks, et seda saab väljast teha. Ma ei tühjenda seda mahutit ju iga päev. Mingi probleem ei ole pott pooleks võtta ja sitamahuti sangaga näpuotsas ära viia.

Aga auto arengutest niipalju, et ehitus on suhteliselt lõpufaasis, st panemata on mõned liistud, paigaldamata gero, viimistlemata mööbel ning veel nipet-näpet. Muidu olen mitmelgi siseriiklikul reisil kasutanud ja igati ok on. Natuke ebamugav on ülemise magamiskoha väike kõrgus (maksimum mis liigenditeta süsteemiga õnnestus juhi pea kohale ära mahutada, kuid üldiselt on seegi igati rahuldav. Tualett on vasakus taganurgas selliselt, et veemahutiteks on 2 kõrvuti kanistrit, neile pääseb ligi nii vetsust seestpoolt, kui täitmiseks ka avades vasaku uksepoole. Pildil on veel poolik variant, tänase seisuga on lisatud ka katted.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas ferdinand.

Transit matkaautoks 24.08.2019 12:30 #8

  • eavp
  • eavp avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 501
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
Mul on päris mitmeid erineva tootja kompaktlahendusi ka olnud ja mõned veel ka täna alles. Nende põhipuuduseks on tänaseks minu jaoks sobimatus mu suure "ahtriga" See keeratava pealmise osaga on seetõttu suht ainus mudeliseeria, kuhu ilusti ära mahun.

Aga alati võib väikse häda teha ka nagu norrakas. Neil ju tavaliselt tee ääres metsa pole, kuhu minna, seepärast on ainsaks varjuks auto ja selle uksed.

Eile sai oma T5 transporterit ka testitud vähe pikemal otsal. Vaja oli ära tuua Riiast Poolas toodetud tuletõkkeaknad.
Avestarkis pandud sinisüsteem töötas suurepäraselt ka raskema koorma kinnitamiseks ja ka kütusekulu ei tulnud pika otsa peale üle mõistuse. 8.7 kui tehas annab 8.6 liitrit diislit.

Igatahes peab minu mööblisüsteem tulema nii kompakne, et saaks ära mahutada kolme paaris siini külge , mis kogu põhja ulatuses liimitud on.
Netiavaruses on üsna mitmeid tootjaid, kes selliseid eemaldatavaid komplekte T5 jaoks teevad aga enamus kinnitub kruvidega põhja külge.
Ei ole hetkel valmis veel autot M1 ja elamuks ümber registreerima, et statsionaarselt paigaldada.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Transit matkaautoks 25.08.2019 23:37 #9

Täna lõpuks paigaldasin ammu juba hiinast saabunud lisaaku laadimise relee koos pinge järgi lülitamise mooduliga (seni oli lihtsalt lüliti kõrvalistme all). Väga hästi töötab see süsteem, saab seadistada vastavalt vajadusele, mina seadsin lülituspingeks 13,5V ja töötab täpselt nii nagu vaja.

Üheks suuremaks mõttekohaks oli gero kütusepaagile asukoha leidmine. Ma ei tahtnud gero kütust auto paagist võtta, kuna sinna võib sattuda igasugu solki ja gero on selle suhtes üsna tundlik. Seega paak läheb salongi kapi väljatõmmatavasse sahtlisse. Loodetavasti õnnestub see piisavalt hästi isoleerida, et hais ei hakka häirima.

Suve hakul oli probleemiks ka haisema läinud biopeldik. See küsimus lahenes kohe, kui ostsin õiged kemikaalid matkaauto.com poest järveotsa teelt.

Paar pilti ka: "katuseseene" paigaldus


Auto tavaolukorras, st aktiivses kasutuses


Sisemus
Lisatud failid:
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas ferdinand.

Transit matkaautoks 26.08.2019 00:40 #10

Matkaauto.com-l pole mingeid poode kuskil, ilmselt mõtlesid matkasuvilad.com.

Palun räägi natuke lahti, mida mõtlesid solk kütuse all? Kui tangid kuskil auto paaki kütust, kas siis samast kohast ei võta kütteseadmele?
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Transit matkaautoks 26.08.2019 09:22 #11

  • eavp
  • eavp avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 501
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16

Ivar Kalev kirjutas: Matkaauto.com-l pole mingeid poode kuskil, ilmselt mõtlesid matkasuvilad.com.

Palun räägi natuke lahti, mida mõtlesid solk kütuse all? Kui tangid kuskil auto paaki kütust, kas siis samast kohast ei võta kütteseadmele?


Täna ja praegu on eestis kõik solk peale Alexela ja Neste. Viimane kasutab sünteetilist biodiisli lisandit ja Alexela ei kasuta aasta lõpuni üldse biolisandit.

Kõikidest muudest tanklatest võetud kütuses võib vohama hakat diislibakter. Eriti soovitan seda arvestada eraldi ja soojas seisva paagi puhul.

Must löga paagis? See on diislibakter - www.autoleht.ee/uudised/uudised.php?uid=59537
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Transit matkaautoks 26.08.2019 10:35 #12

Ivar Kalev kirjutas: Matkaauto.com-l pole mingeid poode kuskil, ilmselt mõtlesid matkasuvilad.com.

Jah, matkasuvilad.ee ikka, eksisin.

Palun räägi natuke lahti, mida mõtlesid solk kütuse all? Kui tangid kuskil auto paaki kütust, kas siis samast kohast ei võta kütteseadmele?


Gero, erinevalt autost, biolisandeid ei talu.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.410 sekundit