Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: MB Rimor 2007 alkoov akumajandus

MB Rimor 2007 alkoov akumajandus 18.08.2019 21:15 #1

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 389
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
Originaalis oli starteraku ja 2 x 100ah lisakut. Oli ka 10A kuudiakude laadia......aga akud läbi ja tühjad. Põhjuseks generaatori + juhtmel vahel olev blokk mis teeb 14,1V pinge 13,3-13,4V pingeks, selle vajadus on teadmata. Panin sellele silla mida saab sisse lülitada läbi 100A relee, juhe läheb otse kuudiaku + klemmile. Kuidas aga oli originaalis starter ja kuudiakude eraldamine? Generaator laadis ikkagi ka kuudiakusid, aga mis moodi?
Küsimus tekkis seoses generaatori vahetusega ja mõttega panna konditsioneeri pumba asemele lisageneraator mis laeks ainult kuudiakusid. Peamine, et mõlemad generaatorid ei läheks paralleeltöösse see ei ole neile hea isegi identsete näitajate korral.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tiit.

MB Rimor 2007 alkoov akumajandus 19.08.2019 06:43 #2

Mina ka algusel, soovisin endale panna, teine generaator... Aga see oli nii keeruline, et oli palju lihtsam paigaldada uuema mudeli oma peaaegu kolm korda võimsam generaator (minu juhul kinnitused oli samad, ainult rihmarattas oli vaja originaal oma paigaldada).

Kindlasti tasub panna generaatorist kuni dioodideni (mis jagab laadimine akude vahel) vask sooned alatest d70 ruutu.

Loomulikult tuleb üritada googlist leida kuudi elektriskeem, ja selgeks teha, kuidas kõik toimib.. Võib olla pole vaja lisadioodid paigaldada, kui akud ei ole võimsam, kui originaal.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

MB Rimor 2007 alkoov akumajandus 21.08.2019 13:20 #3

  • eavp
  • eavp avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 486
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 11

tiit kirjutas: ...
Küsimus tekkis seoses generaatori vahetusega ja mõttega panna konditsioneeri pumba asemele lisageneraator mis laeks ainult kuudiakusid. Peamine, et mõlemad generaatorid ei läheks paralleeltöösse see ei ole neile hea isegi identsete näitajate korral.


Tehniliselt on see võimalik. Kümmekond aastat tagasi eestis isegi üks firma pakkus sellise generaatori paigaldust, aga see tegi 220V

Kui tahad 2x 12V generaatoritele jääda, pead vooluringid omavahel lahti ühendama.
Originaal generaator ainult auto jaoks ja kuudi akudele täiesti oma ja sõltumatu süsteem.

Samas olen üsna kindel, et hakkama saab ka ühe generaatoriga kolme aku jaoks.

Kuna mu T5 on juba 2 akut, siis plaanin kolmanda aku kõrvalistuja istme alla.

Praegune tehase süsteem on mulle korra juba puuduse kätte näidanud.
Lisaakult on eelmise omaniku poolt võetud vool kuudi valgustile, mis sisse unustades suutis 14 tunniga mõlemad akud tühjaks imeda. Isegi keskluku jaoks ei jagunud.

Hetkel mõlemad uued akud, 100Ah kumbki.

Sellise VSR saad osta ebayst
energyunlimited.co.nz/blog/how-vsr-volta...ensitive-relay-works
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas eavp.

MB Rimor 2007 alkoov akumajandus 21.08.2019 17:50 #4

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 389
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
www.pkwteile.at/oen/0009063222
Sain lõpuks 250A generaatori. Eestist mitte kusagilt ei saa, laod tühjad. 2-e generaatori variant nõuab palju lisatööd see on lihtsam. Peaks täpselt sobima

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

MB Rimor 2007 alkoov akumajandus 21.08.2019 23:25 #5

See juba nagu iseliikuv Narva jõujaam. Järgmiseks ostad võimsama mootori peale.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

MB Rimor 2007 alkoov akumajandus 21.08.2019 23:32 #6

MB pidi tehasejupp olema lisa generaatori paigalduseks. Ameerikamaa foorumid pajatavad et jube kallis ja puha. Aga eraldi komplekti nn. kolmadaosapoole toodangut olen näinud müüdavat Sprinterile.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

MB Rimor 2007 alkoov akumajandus 24.08.2019 19:02 #7

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 389
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
Lisagenekast loobusin, liiga palju tegemist aga 250A generaator kaalub sama palju kui 180A. Vahe on ainult võimsuses

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

MB Rimor 2007 alkoov akumajandus 03.09.2019 14:02 #8

tiit kirjutas: Originaalis oli starteraku ja 2 x 100ah lisakut. Oli ka 10A kuudiakude laadia......aga akud läbi ja tühjad. Põhjuseks generaatori + juhtmel vahel olev blokk mis teeb 14,1V pinge 13,3-13,4V pingeks, selle vajadus on teadmata. Panin sellele silla mida saab sisse lülitada läbi 100A relee, juhe läheb otse kuudiaku + klemmile. Kuidas aga oli originaalis starter ja kuudiakude eraldamine? Generaator laadis ikkagi ka kuudiakusid, aga mis moodi?
Küsimus tekkis seoses generaatori vahetusega ja mõttega panna konditsioneeri pumba asemele lisageneraator mis laeks ainult kuudiakusid. Peamine, et mõlemad generaatorid ei läheks paralleeltöösse see ei ole neile hea isegi identsete näitajate korral.

Ma kardan, et siin ongi generaatori lagunemise põhjus. See blokk kaitses generaatorit tühjade akude korral ( piiras laadimisvoolu ) kas blok täiesti korras on (oli) pole muidugi teada. Minu Rimor-l on 1 110 Ah salongiaku, ja siin on Rimoril originaalis laadimise lülitus releega paralleeli mootori akuga, kui mootor käib ja mootori aku laadimisvool on käivituset taastunud. Probleeme pole olnud. Salongi aku pole kunagi tühjaks ka saanud, Solar on aidanud ka pikematel peatustel välja.
Tervitustega,
Arvo
Rimor Sailer 700 TC
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

MB Rimor 2007 alkoov akumajandus 03.09.2019 17:20 #9

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 389
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
Võimalik. Aku kompuuter näitab max laadimisvoolu 60-70A, muud tarbijad ütleme 30A üle 100A ei lähe. 180A genekas peaks seda pidevalt kannatama. Suurim tarbija on inverter see võtab kuni 110A, lühiajaliselt siis kui kohvimasinat kasutan, enamasti seisva mootoriga.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tiit.
  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.053 sekundit