Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3

TEEMA: Tuled automaatselt sees käivituse ajal

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 17:41 #21

tfr kirjutas: Normaalse kompressiooniga mootor peaks pealt +10 kraadi välistemperaaturi vabalt ka ilma eelsüüteküünaldeta käima minema.


Nii see on.
Eelsüüteküünlad on külmade ilmade jaoks.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 19:08 #22

Diesel engines, unlike gasoline engines, do not use spark plugs to induce combustion. Instead, they rely solely on compression to raise the temperature of the air to a point where the diesel combusts spontaneously when introduced to the hot high pressure air. The high pressure and spray pattern of the diesel ensures a controlled, complete burn. The piston rises, compressing the air in the cylinder; this causes the air's temperature to rise. By the time the piston reaches the top of its travel path, the temperature in the cylinder is very high. The fuel mist is then sprayed into the cylinder; it instantly combusts, forcing the piston downwards, thus generating power. The pressure required to heat the air to that temperature, however, requires a large and strong engine block.

In older generation diesel-engine vehicles, unlike in a gasoline-engine vehicle, for a 'cold start' the operator did not simply turn the key to the "start" position and have the engine immediately start. Instead, the operator activated the glow plug(s) for a time first. Early diesels used the 'Thermostart' type glowplug in the inlet manifold. These take 20 seconds to achieve working temperature and the vehicle operator had to manually time (or guess) when the 20 seconds had elapsed. With in-cylinder glow plugs, technological improvements included a warning light on the dash to indicate how long the preheating should last. The preheating phase was also made to be automatically activated when the operator turned the key to the "on" position for a long duration; the glowplug relay switches the glowplugs on, and a light (see picture at right) on the instrument cluster illuminates. This process is called "pre-heating" or "glowing". Many modern diesels automatically activate their glow plugs when the operator unlocks the vehicle or opens the door to the car, thus simplifying the process and shortening the time the operator has to wait before the engine will start. According to Bosch: "Older engines with Thermostart manifold plugs used a glow period of up to 20 seconds whereas more modern engines use around a 6 to 8 second heat period and provide after glow at a reduced voltage."[1]

Ehk siis, äkki teil on nii uued masinad, et eelsüüde toimib ilma, et te arugi saate. Sorri, et ma surnud hobust peksan aga mul on kõrval pmst. mingi diiselmootorite vanaisa, kes seletas otsast lõpuni lahti kuidas diiselmootor töötab, ja räägib, et see ei ole kuidagi normaalne või võimalik, et diiselmootor ilma eelsüüsteta käivitub. Olgu temperatuur õues missugune tahes.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kurihiir.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 19:28 #23

Huvi pärast läksin õue ja proovisin kuidas minu vanakene ilma eelsüüteta toimib,peale neljandat täispööret käivitus.Eelsüütega 1,5 pööret (temperatuur õues 17 kraadi) Ühest asjast ei saanud aru, vahetati ära eelsüüte küündlad ja lasid ära vahetada veel kütuse filtri ning süüteküündlad.Kus need süüteküündlad käivad??

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 19:31 #24

Ei taha seda diiselmootorite vanaisa kuidagi solvata, aga võib olla on ta jäänud oma teooriaga sinna vanaisade aegadesse. Enamus foorumlasi võib kinnitada, et vähemalt praeguste temeperatuuridega ei rakendu kellelgi ükski eelsüüteküünal (isiklikult minul mitte). Ja paljude autod on pärit 90ndatest, kus erilisi elektroonikavigureid a la "Many modern diesels automatically activate their glow plugs when the operator unlocks the vehicle or opens the door to the car, thus simplifying the process and shortening the time the operator has to wait before the engine will start" peale ei pandud. Korras diiselmootor käivitub ka väheste miinuskraadidega ilma eelsüüteküünalde abita- tuleb ehk küll mõni sekund kauem starterit anda, aga käima ta läheb. See, et su auto tol hetkel käima ei läinud, on ilmselt mingi muu häda (kahtlustan siiski toitesüsteemi vigu) ja kui see enam ei kordu, on kõik hästi, aga ära nüüd liialt ka usu, et küünalde vahetus kõik probleemid lahendas. Üldiselt oleks pidanud kõigepealt veenduma, et vanad küünlad üldse peetis olid. Aga nüüd on nad prügikastis ja kogu lugu.
Kas sul üldse süttib armatuuris küünalde märgulamp?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 19:32 #25

REMA kirjutas: Huvi pärast läksin õue ja proovisin kuidas minu vanakene ilma eelsüüteta toimib,peale neljandat täispööret käivitus.Eelsüütega 1,5 pööret (temperatuur õues 17 kraadi) Ühest asjast ei saanud aru, vahetati ära eelsüüte küündlad ja lasid ära vahetada veel kütuse filtri ning süüteküündlad.Kus need süüteküündlad käivad??


Eks see diiselmootorite vanaisa tegi ikka natuke endale ka :laugh:
See eelsüüte küünalde värk just pigem uuemate mootorite teema, vanasti polnudki diislitel eelsüüteküünlaid ja käivitusid kõik, kasutati talvel muidugi igasuguseid muid soojendamise nippe, aga suvel läksid ikka niisama.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr. 774
Viimane muutmine: lisas toto.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 19:37 #26

Vanad küünlad pildil,

tuluke armatuuris ka toimib, vanade küünaldega läks circa 20sekundit et kustu lähek, peale vahetust nüüd circa 5.
Ju ma siis üritasin endale vist siin alateadvuses kinnitada, et kogu probleem kindlasti lahendatud on.
Aga hakkab tunduma, et lasin parandada tagajärje ja mitte põhjuse. Aga hetkel ei oska enam rohkem midagi kontrollida ka, äkki siis kombinatsioon küünaldest, õhu ja kütusefiltrist tekitas selle eelmise olukorra?

Leidsin ka juba päris palju videosid, kus tõesti üldse ilma eelsüüteküünaldeta kävitatakse, küll natuke ajakulukalt.


Ise sattusin hoogu, ikka eelsüüteküünlad, õhu- ja kütusefilter vahetati :) Vabandan.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kurihiir.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 19:44 #27

Ja seal eelmistel piltidel, millele rumeenlased viitasid, tundub olema kütuse etteande pump, mis võib ka tõesti vigane olla.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr. 774

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 19:49 #28

Ok, ju see mootor siis niimoodi tehtud, et igal korral võtab küünlad järgi. Vanem versioon, mine tea. Küünlad saad aga ise ära kontrollida- 12V külge ning ots peab kenasti hõõguma hakkama. Umbes kirsipunasena. Teisalt muidugi küsiks seda, et kas sa enne pikka reisi siis täishooldust ei teinudki- justnimelt filtrid? Lisaks muidugi ka õli, aga see ei puutu hetkel asjasse.
Ja et sa leidsid mingi vana pesukoti video, millel mootor võib olla täiesti kohvi, ei ole eriti hea näide :) Korras mootorit nii pikalt ei käiata. Mul ühel sugulasel vana saksa traktor, millega heina teeb ja see ei käivitu ka +30ga.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 19:57 #29

Arvo.A kirjutas: Ok, ju see mootor siis niimoodi tehtud, et igal korral võtab küünlad järgi. Vanem versioon, mine tea.

Kaldun ka sama arvama.

Arvo.A kirjutas: Teisalt muidugi küsiks seda, et kas sa enne pikka reisi siis täishooldust ei teinudki- justnimelt filtrid?

Ma olin mootori ja käigukasti restaureerimisega nii ametis, et läks vist meelest. :blush: Õli ja õlifilter said muidugi vahetatud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 20:02 #30

Võrdluseks minu matkakas- suvalisel suvehommikul keeran süüte sisse, nö pool pööret starterit ja mootor käib. Selle ajaga ei jõua ükski küünal isegi soojaks minna, rääkimata hõõguma hakkamisest. Ja ei ole tal peal ühtegi automaatikat ega rohelist mehikest, mis või kes minu tulemise tuvastaks ja küünlad sooja paneks.
Muidugi oleks huvitav näha ka pilti vanast õhufiltrist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 20:09 #31

See eelsüüte küünalde teema on ka margiti pisut erinev-näiteks MB on neid läbi aegade kasutanud, samas minu eelmisel, Fiat 230-l ega praegusel 244-l neid polegi. Õigemini on üks küünal sisselaske kollektoris, mis aktiveerub alles +5 kraadi juures ja peaks teoreetiliselt süütama kollektorisse pihustatava kütuse, aga umbes 9 juhul 10 see süsteem ei toimi. Seega käivituvad need mootorid kuni suurte külmadeni täiesti ilma eelsoojenduseta. Kui enam ei käivitu, peab kasutama plokisoojendust või eetrit.:S
Kui Rumeenia "teadmamehed" viitasid pildil olevale kõrgsurve pumbale, siis võisid nad silmas pidada selle küljes asuvat elektrilist suretusklappi.. Selle rike või voolukatkestus võib küll tekitada olukorra, kus ka lõputu starteri kruttimine oodatud tulemust ei anna...:(
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 20:15 #32

Peaks vist teema tulevate eelsüütteküünlaprobleemiotsijate jaoks ümber nimetama aga ei tea kas seda siin teha saab?

Panen pildi ka abivalmis rumeenlastest :) Väärvivad tunnustust. Ilma nendeta oleks vast siiani kuskil Bulgaaria piiri ääres võsas.

Vana õhu- ja kütusefiltrit ma kahjuks kaasa ei küsinud. Aga circa paar aastat olid nad kindlasti vahetamata.

Mind hakkas see teema nüüd niivõrd huvitama, et üritan netist selle 85 aasta Fiati orig. manuali üles leida, peaks ju seal ka miskit kirjutama. Äkki ongi nii vanal masinal mingid veidrused, nagu ka see sund-tulede põlemine süüte ajal ja samamoodi ka eelsüüde siis.
Lisatud failid:
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 20:17 #33

Illar siiski viitsis pikemalt asja seletada- need ühe küünlaga mootorid paljudel peal ja tänu Illarile sain ka mina kunagi selle süsteemi saladused teada. Põhiliselt küll selle, et see süsteem enamasti ei tööta ja nii ongi :)

Aga manuaali sa netist vaevalt leiad ning tuled töötavad vähemasti minul samamoodi- süüde sisse ja süttivad, starteri andmise ajaks kustuvad ja mootori käivitudes jäävad põlema. See on normaalne, sest käivitamise ajaks ei ole vaja lisakoormust akule tulede näol. Selline süsteem oli levinud 90ndatel, kui seadused siin ja sealpool piiri nõudsid lähituledega sõitmist ka päevasel ajal ning vastavad releed pandi vahele, et juht ei peaks kogu aeg tulede nuppu kruttima. Ja kui sul mingi kang jääb ööseks teise asendisse, ei muuda see midagi, sest tuled ju ei põle kui süüde väljas.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 20:24 #34

Arvo.A kirjutas: ... Enamus foorumlasi võib kinnitada, et vähemalt praeguste temeperatuuridega ei rakendu kellelgi ükski eelsüüteküünal ...

Mina küll su väidet ei saa kinnitada. Ivecol süttib see tuli kogu aeg. Põleb küll lühikest aega. Samuti pole see tuli üllatuseks Peugeotil ja Citroenil. Suveajal küll hetk, aga ikkagi.
Ja muide, eelsüüte küünlad kütavad ka peale tule kustumist mõne aja. Renool on peal voltmeeter ja selle pealt on kenasti näha (400w on suur koormus), millal küünlad tagant ära lähevad. Mõni sekund põleb märgutuli (ootan tulede kustumise), küünlad lähevad tagant ära umbes viis sekundit peale mootori käivitumist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 20:30 #35

Illar kirjutas: ...Kui Rumeenia "teadmamehed" viitasid pildil olevale kõrgsurve pumbale...:(

Kas teadjamehe näpppole mette etteandepumba käsikangil? Kõrgsurve pump paistab altpoolt.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 20:33 #36

Ok, vabandan sõnastuse "enamus foorumlasi" eest ka muudan selle "ilmselt võivad mitmed väita" sõnastuseks.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 20:34 #37

Kas ei anna olla võimalust, et pihustiotsad on nii ära, et pihustid "kusevad" ja selletõttu ei suuda see mootor ilma eelsüüteta sooja ilmaga käima minna. Muidu ikka tulevad need mittekäivitumised küünalde pärast miinuskraadidega teemaks.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 20:54 #38

Teoreetiliselt annab, kuigi see viga ei teki üleöö. Ja sel juhul peaks käivitamise ajal sumbutajast sinist viskama või vähemalt peale käima minekut ilma vineseks ajama. Samas ajab "kusev" pihusti sinist ka kuuma mootoriga. Kui selliseid sümtomeid ei esine jääb diagnoos ikkagi rumeenlase sõrme otsustada - viitab see siis etteande- või kõrgsurve pumbale.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 21:04 #39

Illar kirjutas: Teoreetiliselt annab, kuigi see viga ei teki üleöö. Ja sel juhul peaks käivitamise ajal sumbutajast sinist viskama või vähemalt peale käima minekut ilma vineseks ajama. Samas ajab "kusev" pihusti sinist ka kuuma mootoriga. Kui selliseid sümtomeid ei esine jääb diagnoos ikkagi rumeenlase sõrme otsustada - viitab see siis etteande- või kõrgsurve pumbale.

Pahmaka viskab küll, korraliku sinise ja on alati visanud. Ma mõtlesin, et see on vana diisli puhul normaalne. Peale mootori käivitumist siis mõned hetked ja edasi on korras.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tuled automaatselt sees käivituse ajal 28.08.2018 21:49 #40

Illar kirjutas: ... - viitab see siis etteande- või kõrgsurve pumbale.

Meenus lugu, kus patsiendile öeldi, et jala amputeerimine kulges edukalt, aga kahjuks juhtus olema vale jalg...
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.081 sekundit