Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Hädas kahe aku laadimissüsteemiga.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 23.11.2015 19:55 #1

Paigaldasin oma matkakale lisaaku+relee kahe aku vahele ja kontrolleri. Kaabel kahe aku vahel on 25mm2 pikkusega 7m. Kapoti all olev aku on 72AH ja kuudis olev aku on 180AH. Probleem on selles, et millegi pärast ei lae sõidu ajal tagumist akut. Tagumise juhtme küljes näitab 13,5V, kui akule külge panen siis näitab seda voolu mis on akul sees. Ees genekas laeb ka suurt akut. Juhtmed, klemmid on kontrollitud. Oskab keegi öelda, milles võiks viga olla? Kas tõesti on 25mm2 juhe liiga lahja?
Tänud ette!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 24.11.2015 01:32 #2

  • Egau
  • Egau avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • t. 5030540 fotograafiateenused, raadioinsener
  • Postitusi: 403
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 10

Borovets kirjutas: Paigaldasin oma matkakale lisaaku+relee kahe aku vahele ja kontrolleri. Kaabel kahe aku vahel on 25mm2 pikkusega 7m. Kapoti all olev aku on 72AH ja kuudis olev aku on 180AH. Probleem on selles, et millegi pärast ei lae sõidu ajal tagumist akut. Tagumise juhtme küljes näitab 13,5V, kui akule külge panen siis näitab seda voolu mis on akul sees. Ees genekas laeb ka suurt akut. Juhtmed, klemmid on kontrollitud. Oskab keegi öelda, milles võiks viga olla? Kas tõesti on 25mm2 juhe liiga lahja?
Tänud ette!

Nii vähese infoga on väga raske lahendust leida.
Kuidas on see relee paigaldatud ja kuidas kontroller? Mida tähendab termin "näitab seda voolu, mis akul sees"? Peaks kõigepealt voolu ja pinge mõisted selgeks tegema.
Kõige lihtsam on hakata testriga mõõtma pingeid erinevates ahela punktides ja nagu aru saada, kaob selles ahelas vist pinge kusagile ära (kas jääb mõnele halvale kontaktile pingelanguna või on skeem valesti koostatud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tervitustega
Egau

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 24.11.2015 12:42 #3

Tänud vastamast, proovin täpsemalt vastata.
Relee on paigaldatud kahe aku vahele + klemmi alla. Lisaks jookseb + ja - kontrollerisse. Kontroller on paigaldatud põhjaga kere vastu, + ja - jooksevad akusse ja + ja - releesse.
Mõõtsin testriga erinevates punktides. Autoaku ja relee vahel - 14,4V, relee, millest läheb juhe kuudi akusse samuti 14,4V, autoakus endas samuti 14,4V. Kuudis juhtme pealt mõõtes 13,5V. "tagumises akus sees olev vool" - pidasin silmas seda voolu, mis on akus sees siis kui mõõdan akut eraldi. Kui panen juhtme kuudis oleva otsa akule külge, siis langeb vool 13,5V pealt selle peale mis on akus sees - ehk hetkel 11,9V peale.
Ca 7m juhtme peale langeb vool 14,4V pealt 13,5V peale ehk ca 1,0V ja kui juhe ühendada klemmi alla siis näiteb tester sama voolu mis on akus sees ja laadimidt ei toimu.
Loodan, et suutsin end selgemalt väljendada.
Tänud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 24.11.2015 15:05 #4

  • Egau
  • Egau avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • t. 5030540 fotograafiateenused, raadioinsener
  • Postitusi: 403
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 10

Borovets kirjutas: Tänud vastamast, proovin täpsemalt vastata.
Relee on paigaldatud kahe aku vahele + klemmi alla. Lisaks jookseb + ja - kontrollerisse. Kontroller on paigaldatud põhjaga kere vastu, + ja - jooksevad akusse ja + ja - releesse.
Mõõtsin testriga erinevates punktides. Autoaku ja relee vahel - 14,4V, relee, millest läheb juhe kuudi akusse samuti 14,4V, autoakus endas samuti 14,4V. Kuudis juhtme pealt mõõtes 13,5V. "tagumises akus sees olev vool" - pidasin silmas seda voolu, mis on akus sees siis kui mõõdan akut eraldi. Kui panen juhtme kuudis oleva otsa akule külge, siis langeb vool 13,5V pealt selle peale mis on akus sees - ehk hetkel 11,9V peale.
Ca 7m juhtme peale langeb vool 14,4V pealt 13,5V peale ehk ca 1,0V ja kui juhe ühendada klemmi alla siis näiteb tester sama voolu mis on akus sees ja laadimidt ei toimu.
Loodan, et suutsin end selgemalt väljendada.
Tänud.

Ei saa mitte jätta õpetamata, et pinge on potentsiaal kahe klemmi vahel, vool aga nendele klemmidele rakendatud koormusest tingitud.
Sellest lähtudes peaks ära mõõtma kõigepealt VOOLU, mis läheb teise akusse, kui see külge ühendada. Pinge kuudis on madalam kui autoakul ilmselt seetõttu, et kuudis veel mõni tarbija järgi. Ilmselt on auto ja kuudivaheline ühendus kehva ja nagu kuudi aku külge ühendada, muutub pinge võrdseks sellel juhtmel enne olnud pingega, sest pingelang suur. Võimalik, et toimub kuudiaku laadimine, kuid väga väikese vooluga. Seda enam, et kuudiaku on väga suure mahtuvusega ja selles täispinge saavutamine võtab aega. Vooluahela kõige nõrgem (loe: kõige suurema takistusega) koht tuleb üles leida. Tühja aku täislaaadimiseks tuleb lähtuda arvestusest, et vajaminev aeg on aku mahtuvus/laetava vooluga x veel mingi koefitsiendiga, mis on 1-2.
Kuid soovitan siiski pöördududa mõne spetsialisti poole, kes selle asja üle vaataks.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tervitustega
Egau

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 24.11.2015 21:00 #5

  • toto
  • toto avatar
  • Eemal
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 218
  • Sind on tänatud: 12
Nagu vanasõna ütleb: üks pilt on parem kui mitu sõna, :) ehk pane paar pilti äkki oma kontrollerist ja releest, siis äkki parem midagi arvata.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr. 774
Viimane muutmine: lisas toto.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 24.11.2015 21:01 #6

Nii pealiskaudsel süvenemisel tekkis ka tunne, et 180Ah aku imeb seda voolu ilmselt isuga ja seetõttu on klemmipinge hetkel väike. Mingi välise laadijaga see aku kõigepealt kõrini täis laadida ning siis edasi vaadata. aga antud juhtmeristlõige on küll piisav. Kõige kitsam koht ahelas on ilmselt releekontakt.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 24.11.2015 21:09 #7

  • Egau
  • Egau avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • t. 5030540 fotograafiateenused, raadioinsener
  • Postitusi: 403
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 10
Kuidas on lood akude "-" klemmi ühendamisega, ehk massiga. Sellises olukorras peaks mõlemad akud kindlasti olema omavahel miinust pidi kokku ühendatud, mitte lootma mingitele üldistele "massidele". Isegi 10A -ga laadimisel on igasugune kehv kontakt kui katkestus. Kuid see laadimisvool peaks kindlasti suurem olema!!!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tervitustega
Egau

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 26.11.2015 15:44 #8

Kunena seadistustes pole määratud eBay APP ID-dTänud kõikidele kaasa mõtlemast ja vastamast!
Täna oli jälle tsipa aega pusida ja testriga mõõta. Alustuseks sellest, et kontroller oli miinimumi peale keeratud ja tulemuseks olid mõlemad akud tühjad. Mõõtmistulemused olid siis sellised:
1. Kui tagumisel akul ühendada massi juhe lahti, siis tõuseb laadimisvool 13,5V peale. Kohe kui ühendan massijuhtme külge langeb vool 11,7V peale. 11,7V näitab kuudi aku hetkel ka "+" ja "-"" klemmide vahel mõõtes.
Massijuhe on mul hetkel kere ja aku ning proovisin ka porika ja aku vahele lisa massijuhtme paigaldada - tulemus ei muutunud.
2. Tänud EGAU, proovin ühendada omavahel akud läbi miinuse - mulle ka tundub, et probleem on massis. Auto genekas peaks olema 110AH. Milline peaks olema "-" juhtme ristlõige? "+" on 25mm2 ja pikkus 7,2m
3. Tagumist akut olen laadinud seistes kapoti all, 12,7V -ni... see peaks olema suht täis. Võtab kenasti sisse ja ca 2 tunniga laeb täis ka.
4. Üritan panna pildi kontrollerist ja releest.
Kontroller on selline

Relee on selline:
www.nettiosa.com/kytkentarele_12v_1100-03044
Ja pildid paigaldusest panin ka - relee on suht peidus. Pistikut ilmselt ei anna palepidi panna. Kontrollerisse on ühendatud punane "+" ja must "-" alla...
Kõigile parimat ja tänud kaasa mõtlemast. Anna kindlasti teada, mis aitas.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 26.11.2015 16:35 #9

  • toto
  • toto avatar
  • Eemal
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 218
  • Sind on tänatud: 12
See kontroller tundub minumeelest kahtlane, kas kontroller peakski sul seda releed lülitama? Äkki ta lülitab alles siis tagumisse voolu minema kui esimene aku täitsa täis.
Ei tea mis see nupu keeramine teeb, kas muudabki seda hetke millal hakkab kuudiakut laadima? OK ise küsin ise vastan, sealt siis peaks regullima seda voolu millepealt kuudiaku ära lahutab, kui pinge langeb.
Proovi nii et jäta see kontroller välja ja ühenda relee nii et kuudiaku oleks koguaeg järgi, mis siis tulemus on?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr. 774
Viimane muutmine: lisas toto.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 26.11.2015 18:27 #10

  • Egau
  • Egau avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • t. 5030540 fotograafiateenused, raadioinsener
  • Postitusi: 403
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 10
Joonista kogu skeem siia üles, koos juhtme jämedustega, mida teinud oled.
Mis pruunikas nunnu veel on seal pildil, kus nn. "kontroller" ja aku?

See ei ole "kontroller", vaid lihtlabane relee, mis lülitab tarbijad tagant, kui aku PINGE langeb teatud nivoost madalamale. Põhimõtteliselt saab selle koos lisareleega ära kasutada Sinu probleemi lahendamiseks, kui õiged ühendused teed. Praeguste piltide põhjal on need küll rohkem kui kahtlased.
Ühenda 2 akut niisama kokku, juhtme ristlõige peaks mõlemal juhul olema samasugune ja vähemalt 10 mm2.

Kuid ikkagi soovitan soojalt pöörduda spetsialistide poole, kes asja jagavad. Et Sa seda ei jaga, on siit kirjadest näha - palun ära solvu! Akudega mängimine võib halvemal juhul ka tulekahjuga lõppeda!
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tervitustega
Egau
Viimane muutmine: lisas Egau.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 26.11.2015 18:57 #11

  • toto
  • toto avatar
  • Eemal
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 218
  • Sind on tänatud: 12
Tundub et tal ongi nii ühendatud et , kontroller juhib seda releed tal, põhimõtteliselt on kõik õigesti ühendatud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr. 774

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 26.11.2015 23:04 #12

Egaul õige märkus, et palun mine spetsialisti juurde oma liikuriga.
Enda kogemusest ütlen et interneti tarkus ei ole alati see õige. Minu haagissuvila oli ilma aku toiteta ja tahtsin selle ise ümber ehitada. Õnneks seda ei teinud, kuigi interneti tarkusest kõik õppinud olin selgeks.
Lasin ikkagi spetsialistidel teha, kes ka garantii annavad, ja kulutatud 150€ oli väärt et raisata oma aega mitu päeva isetegemisele jne.
Muidu olen TeeSeeIse mees aga kuskil tuleb piir ette :)
Borovets, edu ja jaksu. Loodan et leiad lahenduse.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

(Arvo.A) Pessimist ütleb, et ilm rikkus kogu puhkuse ära, optimist ütleb, et tore puhkus oli, kuigi ilmaga seekord ei vedanud :)

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 27.11.2015 08:09 #13

Tegelikult pole selles asjas midagi keerulist- on vaja vaid ühte releed, mis lülitub sisse kui mootor töötab ja saadab laadimisvoolu kuudi akule ehk ühendab aku geneka taha. Mootori seistes releekontaktid avanevad ja akud eraldatakse ning nii ei tühjene starteri aku kuuti ja vastupidi. Akul on jämedad juhtmed vaid selleks, et sealt mootori käivituse hetkel sadu ampreid välja võtta, aga kümnekonna ampri sissepanemiseks laadimise jaoks pole nii suurt ristlõiget enam vaja. Aga kuna see 25 on juba paigas, siis las ta olla- sellest on enam kui küll. Praegu peaks lihtsalt vist üle vaatama massijuhtme ja see võimalusel kapoti alla üldise massi juurde vedada. Paljudel tehaseseadmetel on kuudi süsteemi ühendatud veel kontroller, mis lülitab aku tagant ära kui pinge liiga madalale langeb, aga kui ise pingel silm peal hoida, siis pole ka see oluline.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 27.11.2015 08:19 #14

  • toto
  • toto avatar
  • Eemal
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 218
  • Sind on tänatud: 12
Tal ju selleks ongi see kontroller, mis on pandud juhtima seda releed mis tal on kahe aku vahel, kontroller lülitabki selle relee klemmid lahti kui pinge kuudiakus langeb ja seda saab veel kontrolleripealt reguleerida et mis V juures lahti ühendab ca vahemik 10 -13 v

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr. 774

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 27.11.2015 09:17 #15

Nii ta paistab jah. Ma lihtsalt tõin näite, et asi on põhimõtteliselt väga lihtne.

Kui see akuvalvur on starteriaku küljes ja juhib releed, siis relee on ju kogu aeg lülitatud olekus kuni starteriaku pinge ei lange seatud väärtuseni ehk siis sisuliselt tühjendab ennast teatud aja jooksul kuudi akusse. Valvur vahelt välja visata, relee mähis ühendada geneka ergutuse külge ja mootori töötades on relee tõmbunud. Minul on igatahes tehasesüsteem nii tehtud- ergutuspinge jõuab kuudi nö peakilpi, lülitab pearelee sisse ja mootori töötades on kogu süsteem geneka taga.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 28.11.2018 15:53 #16

Tere

Mul hoopis selline küsimus, kas aku ja laadija peaksid olema ka tarbijatest mingi kontrolleritega eraldatud? Mingit sorti stabilisaator ehk?
Minu kuudis on keegi neid juhtmeid seal kõvasti ringi tõstnud ja enam põhimõttest aru ei saa. Tasapisi on aga igasugused elektroonikavidinad hakanud katki minema. Kas põhjuseks võiks olla näiteks liiga suur laadimisvool. Laadijaks kasutan seda: NOCO G3500

Võimalus on tarbijatele vahele panna selline vidin: LINK

Mis arvate?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 28.11.2018 17:04 #17

  • toto
  • toto avatar
  • Eemal
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Postitusi: 218
  • Sind on tänatud: 12
Sõltub nüüd aku mahtuvusest aga 3,5 A nüüd küll suureks laadimisvooluks pidada ei saa.
Mis need vidinad on mis läbi lähevad?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr. 774

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 29.11.2018 16:01 #18

Kõigepealt hakkas veidrat häält tegema kütteventikas ja tuled värelesid. Ühendasin seadmeid ükshaaval lahti ja jõudisin boilerini. Kui seda järgi ei olnud oli OK.
Siis mõnda aega hiljem on juhtunud, nii, et kütte (Truma) ventikas puhub ainult ühte kiirust kuigi peaks olema reguleeritav. Need mõlemad on vanad ka ja puhta juhuse tahtel võisid minna rikki suht samal ajal. Nüüd siis telekas mis oli alles kevadel ostetud.... Mõtlesin, et see "smartcharger" testib ka akut ja seetõttu võib äkki pinge vahepeal tõusta mida siis need elektroonikad ei talu.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 02.12.2018 07:56 #19

Mul on 2 täiesti identset akut paralleelis ilma mingi kontrollerita. 2x120ah. Kestab umbes 3a. peamine, et mitte täiesti tühjaks lasta. 3-nda aasta lõpuks on 1 aku läbi teine nõrk, tuleb mõlemad välja vahetada.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Hädas kahe aku laadimissüsteemiga. 02.12.2018 11:45 #20

  • REMA
  • REMA avatar
  • Eemal
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Postitusi: 34
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 15
Sama ka minul.Kaks 100Ah akut paralleelselt .Laevad korraga ja tavaliselt kasutan ka korraga,ainult siis,kui voltmeeter näitab alla12 v lükkan starteri aku eraldi et saaks ikka mootori käima.Akudeks tugevdatud restidega starterakud.Eelmine komplekt pidas vastu 6 aastat.Talvel on tark laadja pidevalt taga,see tagab akude pikaealisuse.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.070 sekundit