Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles

TEEMA: päikesepatarei

Re:päikesepatarei 09.06.2009 14:38 #21

  • Matkasuvila
  • Matkasuvila avatar
  • Pole saidil
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • MATKASUVILAD.ee-matkaautode müük,hooldus,tarvikud
  • Postitusi: 264
  • Karma: 8
  • Sind on tänatud: 33
Panen siia huvitava lingi selle EFOY kohta


ja tehase oma on siin www.efoy.com
EESTI SUURIM MATKASUVILATE KESKUS
ADRIA HOBBY HYMER CARTHAGO MALIBU matkasuvilad
Karavanitarvikud - REIMO, Movera, Frankana, Fiamma, DOMETIC, Truma, THETFORD, Alde jpm
Varuosad enamustele suvilatootja markidele
Paigaldus, remont ja hooldus meie TEENINDUSES
www.matkasuvilad.ee
+372 5209827 / 6835 320...

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 09.06.2009 19:10 #22

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 583
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50
Matkasuvila kirjutab...

Panen siia huvitava lingi selle EFOY kohta...

:woohoo: Reklaamid on ikke ühed huvitavad asjad. Ma ei teadnudki, et akude laadimiseks peab matkasuvilaga ringi kihutama. Sellel bussil oli vist generaator rehvi pealt käitamisega, nagu jalgrattal. ;)
Sama jama oli generaatori käivitamisega. Mootoriks vast mingi veneaegne D4 mootor. :P

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 09.06.2009 21:19 #23

  • ford
  • ford avatar
  • Pole saidil
  • Moderator
  • Moderator
  • elu nigu ernes...:P
  • Postitusi: 1158
  • Karma: 20
  • Sind on tänatud: 29
Vidin on muidugi üsna suur investeering. Siin peab arvestama ka hinda, millega elekter kätte tuleb.
Olen nõus, et mugavus maksab ka ja tundub, et hilisem ekspluatatsioon on suhteliselt odav.
See vist on müravaba ka, nagu ma aru olen saanud?
Ega see väga mugav vist ei ole, kui mingi genakas kogu aeg kuskil põhja all podiseb;)
Seega on omad plussid asjal siiski olemas.
Ootan huviga Matkasuvila kommentaari paigaldatud seadme kohta.

Tavalise juhtmega voolu vastu ei saa vist miski, aga kust krt sa seda kuskil laanes võtad:side:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 10.06.2009 09:13 #24

  • Korvimees
  • Korvimees avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Hanomag-Henschel F46KA
  • Postitusi: 433
  • Karma: 11
  • Sind on tänatud: 22
Veidi teemavälist juttu ka vahele.;)
Mina ei saa hästi aru, mille jaoks seda elektrit nii palju vaja on? Küte töötab ju gaasi pealt, samuti külmik ning pliit. Elektrit tarbivad ju ainult valgustus, telekas ja veepum(p)bad. No mõned pisiasjad võibolla veel.
Kui pisike see kuudi aku siis on, et temast ei jätku? Mul on bussis 2x125A/h ja nendest samadest akudest jätkub veel käivitamiseks ka. Tõsi, üks kord oli vaja "täkku anda", kui sai kaks päeva läbi inverteri telekat vaadatud.
Ka motokrossidel kohtab vahel päris "põnevaid" tegelasi. Nimelt kasutavad sellised bussi kütmiseks varianti genekas+soojapuhur. Genekas veetakse pikendusega oma bussist võimalikult kaugele (ehk siis kellegi teise bussi külje alla) ja magama. Sellistele kuluks küll see metanooliga töötav aparaat ära, jääks vähemalt olemata see tüütu mürareostus (kes on pidanud kannatama tundide viisi plärisevat genekat, see kindlasti teab)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 10.06.2009 09:32 #25

  • ford
  • ford avatar
  • Pole saidil
  • Moderator
  • Moderator
  • elu nigu ernes...:P
  • Postitusi: 1158
  • Karma: 20
  • Sind on tänatud: 29
Konkreetselt mind huvitab see ainult konditsioneeri pärast - suvel on lõunamaal ikka sigapalav, kui konti pole. Siin aga jääb akust ainult väheks. Sõidu ajal ei jõua genekas ka piisavalt voolu toota, et autos jahe oleks. Kämpades ei tohi aga genekat müristada

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 10.06.2009 09:33 #26

  • ford
  • ford avatar
  • Pole saidil
  • Moderator
  • Moderator
  • elu nigu ernes...:P
  • Postitusi: 1158
  • Karma: 20
  • Sind on tänatud: 29
väike täpsustus: sõidu ajal pidasin silmas auto genekat

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 10.06.2009 09:53 #27

Ma oskan korvimehe jutule täienduseks öelda ka paar asja.

1) Osadel bussidel on kütteks Webasto salongisoojendaja, mingit gaasisoojendajat ei ole. Sellel on voolutarbimine selline, et minu 95 Ah toaaku on hommikupoole öötundidel tühi. Sama seade toimetab ka sooja veega. Seega lisaelektrit vägagi vaja. Plaanis siiski suurem aku panna aga mitu ööpäeva ilma vahelaadimiseta siiski ebareaalne.

2) Nüüd on 12 v TV-d, kas varem vist selliseid polnudki saada?
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 28.02.2011 18:56 #28

Vot ei teagi kas õiges kohas oma muret jagan aga...mul masinal ostes oli patarei peal.Kõik ilus ja tore aga miski hetk avastasin, et akud kuivad ja pe...s.Ok...kribinal poodi ja uued peale kuna vanad olid üle 5 aasta kestnud.Peale esimest suve kontrollisin, kõik korras-vedelik sees ja pinge normis.Eelmine sügis(oma mugavusest muidugi)jäi kontroll teostamata ja talvel ikka aegajalt lükkasin paneeli puhtaks, et päike ikka ergutaks ning akude eest hoolitseks aga...Eelmine nädal koputas seitsmes meel uksele ja käskis testri peale panna-0,84 v!!Tuli mõlemad esiistmed maha kruvida ja akud välja õngitseda.Loomulikult olid mõlemad punnis ja jääs.Raske südamega said veits üle aasta vanused akud tuppa soenema-sulama toodud kuna korpused tundusid hoolimata õhupalli välimusest terved olema.Teisel päeval viskasin testri peale, mõlemad näitasid 9,5v aga plaadid olid kuivad(korpused taastusid täielikult ja akude välimus taastus).Lisasin nüüd vett(kummagisse ca 1,5 l 75 ah akud) ja eks näis mis edasi saab(kõigepealt laadisin väikse impulsslaadijaga ja nüüd istub väikse vooluga suure laadija taga.Mure aga selles, et ilmselt keedab päiksepatarei neist vee välja(päikse käes paneeli blokist tulev vool oli 19-21 v)On kellegil andmeid palju ta peaks olema?Blokis on klemmid ka otse valgusti jaoks ja sinna ühendatud pirn põles küll normaalselt(kahjuks unustasin seal pinget mõõta)Muidu töötasid kaks suve imehästi ja mitu päeva paigal olles sai tundide viisi nii telekat vaadata, arvutit kasutada ja ka valgustust kasutada(telekas ja arvuti läbi inverteri neelasid 220v)Ja statsionaarne voltmeeter näitas päevasel ajal 12- 13v ringis.Eks edaspidi tuleb vedeliku taset akudes hoolsamalt kontrollida ja leppida koolirahaga kui need akud ei taastu :unsure:
Knaus Traveller Fiat Ducato 1990
+3725012367
VW Transporter " Ambulance" 2006

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Alex.

Re:päikesepatarei 28.02.2011 20:13 #29

Tere.
Kontrolli happe tugevust.Ma arvan, et hape nõrk.Muidu ei tohiks paiste minna,

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 28.02.2011 20:44 #30

Tundub, et paneelide kontroller tuksis või midagi muud jama sellega, see 19-21V on paljuvõitu. Üle 14,8V ei tohiks vist olla.
Panen lingi, äkki saad sealt abi www.taastuvenergia.ee/kontrollerid-akud.html .

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 28.02.2011 21:09 #31

19-21 V paneelist on normaalne. Midagi peab olea juhtunud Sul kontrolleriga.
Neid on vähemalt kahte tüüpi:
1. tavaline stabilisaator
2. DC->DC muundur
Mõlemal juhul on väljundpinge aku laadimiseks sobiv 13.8 .. 14.1 V
2. variant on parem, aga keerulisem. Võimaldab 14 V juures suuremat voolu, kui peab välja andma paneel. 1. variandi puhul köetakse (20-14)*I W võimsusega lihtsalt stabilisatori radiaatorit.

Endale muretsesin 100W paneeli, õnnestus saada hea hinnaga (240 EUR).
Tervitustega,
Arvo
Rimor Sailer 700 TC

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 28.02.2011 21:19 #32

Tänud...sellest oli tõesti veits abi...kuid ei lahenda minu jaoks probleemi.Tõesti vilkus roheline kui aku oli külmunud aga meenus, et sügisel kontrollisin pinget mis siis oli siiski 14,4v.Murelapseks jääb siiski vee aurustumine akust :angry:
Frankia...tihedust saan kontrollida peale seda kui sai vesi lisatud ja akud voolu sisse võtavad, elik saavad täislaetud.Teadupärast aurustub akudest vaid vesi, mitte hape.Ja nii "värsketel"akudel lihtsalt niisama happe tihedus ei tohiks kahaneda mu meelest(ei välista aga enne mõõtmisi ei oska ka järeldusi teha)Tavalisel starterakul on normaal 1,27 kui nõuka ajast õieti meeles...kas süvamahtuvus akudel võiks suurus sama olla?(on tume sellel teemal kahjuks)Kindlasti viin akud koormuskontrolli kui visuaalselt taastamine õnnestub aga hetkel ei huvita nii palju taastamis protsess kui probleemi tekke põhjus.Kontrolleri viga on jah esmane kahtlusalune.Proovin homme laetud aku sinna taha panna ja siis mõõtmised teostada.Mure kurtmise eesmärk oli samuti kuulda teiste kogemustest päikesepaneelidega :D


...homme saaga jätkub täpsustustega...ehk tulevikus kellegile abiks :)
Knaus Traveller Fiat Ducato 1990
+3725012367
VW Transporter " Ambulance" 2006

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Alex.

Re:päikesepatarei 28.02.2011 22:06 #33

14,4 volti on ka juba palju ja aku "keeb" sellega ka vaikselt juba. ( OK tegelikult ei tea, kuidas käituvad need mitte starterakud ) Üldiselt on vähetõenäoline, et sellest akust enam normaalset elulooma saab. Pead aga uurima, kuidas pinge nii kõrgeks saab.üle 14.1 on kindlasti juba veidi liig, eriti kui seda tuleb pikemaajaliselt.
Tervitustega,
Arvo
Rimor Sailer 700 TC

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 01.03.2011 14:49 #34

Niih...tänu korralikule vanahärrast eelmisele omanikule õnnestus leida ka kontrolleri paberid, küll saksakeelsed aga numbrid suht meitepärased:
Laadimisvahemik 14,1-14,4v
Ülelaadimine 15,5v
Alalaadimine 11,3v
Viimane laadimistugevus 12,3v

tõlge ei pruugi päris täpne olla aga sobib hästi tühikutesse ;)

Loomkatsed näitasid tänase pilvisusega seda:
aku pinge normaalolekus 12,62v
Paneelilt tulev pinge ilma akuta 18,03v
Ühendatud akuga oli akusse mineval otsal ja paneelilt tuleval otsal ühesugused näidud 12,78vja samutieraldi valgustusotsal.Ilma akuta näitab ainult paneelilt tulevat pinget.Kõik tundub nagu normaalne olevat :unsure: ja jääb üle ilmselt ainult mõne spetsiga konsulteerida, et kas vee aurustumine on normaalne nähtus päiksepaneeliga ning teha sellest siis järeldus.
Knaus Traveller Fiat Ducato 1990
+3725012367
VW Transporter " Ambulance" 2006

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 01.03.2011 19:01 #35

Ühendatud akuga oli akusse mineval otsal ja paneelilt tuleval otsal ühesugused näidud 12,78vja samutieraldi valgustusotsal.Ilma akuta näitab ainult paneelilt tulevat pinget.


Ei ole justkui normaalne, ka selle Su jutu põhjal tundub, et regulaator on lihtsalt lühises vms. Idee järgi ei tohiks regulaatori väljundist ka ilma akuta üle 14 v tulla.
Tervitustega,
Arvo
Rimor Sailer 700 TC

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.

Re:päikesepatarei 01.03.2011 19:07 #36

  • Rein
  • Rein avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahoi kopraonud!!!
  • Postitusi: 734
  • Karma: 11
  • Sind on tänatud: 3
Kuidas neid kinnitatakse, ilma et katust tuksi ei keera?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Re:päikesepatarei 01.03.2011 19:40 #37

Arvo Hääleta:

Ühendatud akuga oli akusse mineval otsal ja paneelilt tuleval otsal ühesugused näidud 12,78vja samutieraldi valgustusotsal.Ilma akuta näitab ainult paneelilt tulevat pinget.


Ei ole justkui normaalne, ka selle Su jutu põhjal tundub, et regulaator on lihtsalt lühises vms. Idee järgi ei tohiks regulaatori väljundist ka ilma akuta üle 14 v tulla.



seletus ehk segane oli 18,03v oli regulaatorisse tulev sisendpinge päiksepatareist(nii palju kui paneeli andmeid sirvisin võib see olla kuni miski 30v)
12,78v oli mõlemal väljuval otsal(aku ja eraldi lamp)

Ning ilma akuta ei tule väljundist sooja pussu ka mitte:)
ei aku ega ka lambi otsale, aku ühendamisel hakkas voltmeetri sajandik koht tasapisi kasvama

Minul on paneeli jalad läbi katuse kinnitatud ja liitekohad silikoonitud vms.
Knaus Traveller Fiat Ducato 1990
+3725012367
VW Transporter " Ambulance" 2006

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Alex.

Re:päikesepatarei 01.03.2011 20:35 #38

aku ühendamisel hakkas voltmeetri sajandik koht tasapisi kasvama


OK, siis pead vaatama kui kõrgele see pinge siis kerkib, kui laadimine käib. Tundub, et regulaator ei lülita laadimist välja. Ma ei oska hinnanguliselt öelda, kui kaua kannatab aku 14.4 voldist pinget, enne kui suht kuivaks on keenud. Usun, et kuuga keeb ära.
Tervitustega,
Arvo
Rimor Sailer 700 TC

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.

Re:päikesepatarei 02.03.2011 21:25 #39

Teil ikka tõsised päiksepaneelid kasusel ja elekrti vajadused suured. Kunagi plaanisin oma bussile väikest paneeli, et kui ei sõida parajast siis panen paneeli armatuurile, otsa suitsusüütajasse ja see laeb ise mõne päevaga aku üle. Vahel on juhtunud et käivitumine peale seismist vähe vaevaline, talvel veel külmumise oht. Tean et sama kasutusega on mõnel sarnasel bussil kohe ümberehitaja poolt paneel paigaldatud ja see ergutab seismise ajal akut. Hetkel kasutan aegajalt laadijat ja pikendust aga ega see nii mugav ka ole kui päikesepaneeliga.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Gulfstream.

Re:päikesepatarei 03.03.2011 20:32 #40

  • Rein
  • Rein avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahoi kopraonud!!!
  • Postitusi: 734
  • Karma: 11
  • Sind on tänatud: 3
On sul mõnda linki selle armatuuri paneeli kohta, või tuleb see ise kokku ehitada?

LINK

Nii lihtne oli otsida :P Arvasin et keerulisem :blush:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.085 sekundit