Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Konksu koormus

Konksu koormus 17.01.2019 21:00 #1

Tere,

Mõtlen siin oma esimesi mõtteid haagiste ja suvilate teemal.

Praegust autot ostes ei olnud suvila vedamine teemaks, millele mõelda aga iseeneselegi natuke ootamatult on see päevakorda tulnud.

Vedamise rammu masinal nagu oleks (haagise lubatud mass on max 2000 kg) aga konksule on lubatud toetada ainult 80 kg. Suvilate müügikuulutustes sellest numbrist ei räägita ja isegi näiteks Hobby ja Adria kodulehtedel ei ole tehniliste andmete all kirjas koormust haakeseadmele.
Öelge nüüd, suurte kogemustega karavanitajad, milliseid vaguneid ma üldse saan sellise piiranguga omale vaatama hakata? Kas üldse on selliseid mõistliku suurusega (ca 4,5...5,5 m) kuute, mis paberite järgi konksule ainult 80 kg toetavad?
(Autoks on Subaru Forester, diisel, 108 kW)

Tänud!

J.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 17.01.2019 21:08 #2

tere
pole vahet kas sul on kerghaagis 750kg või piduritega 3500kg. koorem peab olema ühtlaselt jaotatud nii , et maks kaal konksule oleks 80 kg. kui sa oma sisetunnet ei usalda siis on müügil ka eraldi kaalud ( www.motonet.ee/et/toode/452785/Caravan-k...k-jarelkaru-konksule ) .
klubiliige nr.789
solifer 510L
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo, Jurik

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Käbi.

Konksu koormus 17.01.2019 21:19 #3

Tänud kiire vastuse eest.

Jõudsimegi kohe sinna, et mis on tegelik elu ja mis on paberil.

Ma näen seda asja nii, et kui mul auto andmetes on ette nähtud max koormus haakeseadmele ja vaguni passis on samuti koormus haakeseadmele antud, siis see ei lähe mitte, kui vagun paberite järgi autot lubatust suurema raskusega koormab. Politsei, kindlustus ja kes kõik veel võtavad sellest ju kohe kinni, kui ainult põhjust annad. See, kas auto peab vastu või ära laguneb või kuidas haagises koormat jaotada, see on hoopis teine teema.

Ma tahtsin lihtsalt teada, kas keegi teab, et jah - selline ja selline haagis peaks olema paberite järgi 80 kg konksule. Või siis, et ei, sellist ei ole.

Aitäh!

J.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 17.01.2019 21:32 #4

Jurik kirjutas: Tänud kiire vastuse eest.

Jõudsimegi kohe sinna, et mis on tegelik elu ja mis on paberil.

Ma näen seda asja nii, et kui mul auto andmetes on ette nähtud max koormus haakeseadmele ja vaguni passis on samuti koormus haakeseadmele antud, siis see ei lähe mitte, kui vagun paberite järgi autot lubatust suurema raskusega koormab. Politsei, kindlustus ja kes kõik veel võtavad sellest ju kohe kinni, kui ainult põhjust annad. See, kas auto peab vastu või ära laguneb või kuidas haagises koormat jaotada, see on hoopis teine teema.

Ma tahtsin lihtsalt teada, kas keegi teab, et jah - selline ja selline haagis peaks olema paberite järgi 80 kg konksule. Või siis, et ei, sellist ei ole.

Aitäh!

J.


Tere, Jurik!

Siin ju kõik kirjas, et miks...


Jurik, Võid mulle helistada ja selgitan täpsemalt.
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."
Lisatud failid:
Teistele meeldivaid postitusi:: Jurik

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 17.01.2019 22:06 #5

Vaatasin huvipärast oma haagissuvila passi. seal on kirjas -Lubatud koormus haakeseadmele 100 kg , seega pigem ei tohiks teemaalgatajal muud muret olla kui koormata haagis nii,et max 80kg on haakeseadmele koormus. Vaatasin auto passi ka, seal lubatud koormus haakeseadmele 225kg
Hobby 495WFB
klubi liige nr 921
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo, 867, Jurik

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 18.01.2019 18:02 #6

Kas ma saan siis õigesti aru, et see "koormus haakeseadmele" on nagu tegeliku massi piirang? Ja selline haagis, mille passis on "koormus haakeseadmele 100 kg" on võimalik kenasti tasakaalu panna nii, et konksule tuleb tegelikkuses 80 kg?

See muudab elu oluliselt ilusamaks. Kas nii umbes 1300...1500 kg kuudiga oleks tegelikus elus reaalne niimoodi toimetada, et konksu koormab 80 kg-ga?

J.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 18.01.2019 19:18 #7

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 460
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 129

Jurik kirjutas: Kas ma saan siis õigesti aru, et see "koormus haakeseadmele" on nagu tegeliku massi piirang? Ja selline haagis, mille passis on "koormus haakeseadmele 100 kg" on võimalik kenasti tasakaalu panna nii, et konksule tuleb tegelikkuses 80 kg?

See muudab elu oluliselt ilusamaks. Kas nii umbes 1300...1500 kg kuudiga oleks tegelikus elus reaalne niimoodi toimetada, et konksu koormab 80 kg-ga?

J.


Ikka saab ;) Ajan veel natuke keerulisemaks :) Tähtis, et haagise esiots on raskem kui tagumine ots. Selgitus:
CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
Klubi Eesti Karavan liige nr. 670; 999
Teistele meeldivaid postitusi:: liikur

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Imre.

Konksu koormus 18.01.2019 19:28 #8

Reaalses elus on kõik võimalik ja esimese reisiga on selge kas kaalujaotus haagises on õige või on vaja varustust ringi paigutada.

Hobby 495WFB
klubi liige nr 921
Teistele meeldivaid postitusi:: 867

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 18.01.2019 21:23 #9

Max koormus haakeseadmele on määratud selleks, et vedav sõiduk oleks juhtitav.
Vahest mõtlen, et võiks olla ka kirjas max koormus ka ülespoole.

Ja koorem peab olema haagises alati kinnitatud, et ei muutuks kaalujaotus...
Näide, mis küll haagissuvilatega ei juhtu... loodetavasti :silly: ... Töökoha lähedal betooni firma ja sealt poolt tuli uhke linnamaastur, kerghaagis sabas. Sõiduki ja haagise asend oli nagu püramiid. Sõidukil nina maas ja tagaots üleval ning haagisel vastupidi.
Koju sõites nägin natuke eemal teeääres samat autorongi, mis ei olnud enam autorong.
Linnamaastur külili ja haagis veel värske betooniga tagaotsale toetus.
Ise mõtlesin, et miks betoonimehed üldse sellisele kooslusele betooni laadisid. Laadimisel oli koorem keskel, aga sõitma (kiirendama) hakates...
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."
Teistele meeldivaid postitusi:: Rainer

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Priit Peljo. Põhjus: o=õ

Konksu koormus 18.01.2019 21:34 #10

Jurik kirjutas: Kas ma saan siis õigesti aru, et see "koormus haakeseadmele" on nagu tegeliku massi piirang? Ja selline haagis, mille passis on "koormus haakeseadmele 100 kg" on võimalik kenasti tasakaalu panna nii, et konksule tuleb tegelikkuses 80 kg?

See muudab elu oluliselt ilusamaks. Kas nii umbes 1300...1500 kg kuudiga oleks tegelikus elus reaalne niimoodi toimetada, et konksu koormab 80 kg-ga?

J.


Koormus haakeseadmele on max 100kg, mitte et ta oleks koguaeg 100kg :)
Jällegi, et haagis käitub vedades nagu vaja ja oleks juhitav/sõidetav :)
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 18.01.2019 22:38 #11

Imre kirjutas:

Rainer kirjutas: Reaalses elus on kõik võimalik ja esimese reisiga on selge kas kaalujaotus haagises on õige või on vaja varustust ringi paigutada.

No ilus kohe ;)

Olid vahepeal sama video jõudnud panna kui ma postitust kirjutasin :lol:
Hobby 495WFB
klubi liige nr 921

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 19.01.2019 11:30 #12

Kuna konks on kinnitatud auto kere külge, siis seab ka see omad piirid, sest üle koormates hakkad juba autot lõhkuma. Konksu enda konstruktsioon peab ilmselt natukene rohkem vastu kui need 80kg.
Ilmselt paljud mäletavad omaaegset kurkide ja sealiha vedu venemaale, kus žigullide tagatiivad hakkasid ülekoormatud kärude tõttu kortsu minema. Need pisikesed Zubrjonokid või Skifid olid toona tõelised raskekaallased. Mosse vist oli vähe kõvema kerega pill ja see kortsu ei läinud.
Ka ei saa su autole ilmselt toekamat konksu paigaldada, sest vähemalt Bosali kataloog annab ainult kaks varianti- 80 ja 85kg.
Aga need 80-85kg ongi enamlevinud konksude koormused ja suvilate tootjad üldiselt arvestavad sellega. Öeldakse, et koormus haakeseadmele ei tohi ületada 10% haagise massist, st tonnine haagis võiks sel juhul 100 kiloga rõhuda, aga haagise konstrueerimisel päris nii jämedalt ka ei arvutata, vaid tehakse asi ikka reaalse elu vajadustega kokkusobivaks. Ja tavaline tonnise tühimassiga suvila üldjuhul reaalsuse piiresse ka jääb oma 70-80 kilose koormusega.
Kui on eestis arvel olev haagis, saad maanteeameti lehelt seda numbrit kontrollida. Kui arvel ei ole, siis ostad kasvõi motoneti poest selle 10 eurikut maksva kaalu või võtad vannitoast oma koduse inimkaalu kaasa ja ajab ka see asja ära.
Näiteks:
www.auto24.ee/used/2578030
avaldab mnt andmete järgi 75kg koormust.
Aga puusalt laksates pakun, et ka 90kg ei tapa veel su autot ja konksu ära ja sõidu ajal nagunii toimub pidev koormuse muutus nii üles kui allapoole.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Konksu koormus 19.01.2019 15:00 #13

Olemas on ka kaaluga tugirattad, www.tooriistamarket.ee/et/tugijalg-225x60mm-t%C3%A4iskummist . Üks on kindel,et siin aruvutitaga võib ükskõik kuipalju tarkust jagada aga kõige parema kogemuse saab teemaalgataja kui läheb võtab esimesest ettejuhtuvast rendist haagissuvila sappa ja saabki teada mis tema auto sellest arvab B)
Hobby 495WFB
klubi liige nr 921
Teistele meeldivaid postitusi:: R.Ott

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 19.01.2019 15:32 #14

Kaaluga tugiratas mulle meeldib. Veel parem, kui sellel oleks bluetoothi või wifi ühendus ja mingi äpp :laugh:

Aga rendihaagisega on esimene sõit juba suvel tehtud. Kiirendust ei olnud kogu sellel kupatusel mitte kopika eest ka mitte aga kui hoog üleval, siis kannatas sõita küll. Isegi kuues käik suutis vedada aga pigem hoidsin ikka viienda peal.

Lihtsalt see paberite värk hakkas vaevama aga ütleme siis, et see teema on nüüd selgeks saadud.


J.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 21.01.2019 01:07 #15

Kui ma maalt linna kaminapuid vean, siis kriteerium on see, et jõuad koormaga haagise autole sapaa panna lihasejõul. Siis on koorem tasakaalus.
Ideaalselt tasakaalus haagise liigutamine on lihtne. Kui koorem on liialt ees, siis ei liiguta seda haagist kuidagi.Paned liialt taha on nokk püsti.
Teistele meeldivaid postitusi:: liikur, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 21.01.2019 18:27 #16

  • Egau
  • Egau avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • t. 5030540 fotograafiateenused, raadioinsener
  • Postitusi: 407
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 10
Köige lihtsam on öiget koormust kontrollida nii, et haagise konksule külge pannes peaks auto vedrustus vajuma poole peale. Igaks juhuks vöib ise diislile hüpata ja proovida köigutada, kas käib vabalt vedrudel ja ei ole vedrud pöhjas vöi hoopis koormuseta. See peaks sellele autole sobiv konksukoormus olema ja söit ohutu olema.
Tervitustega
Egau

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 21.01.2019 19:22 #17

Egau kirjutas: Köige lihtsam on öiget koormust kontrollida nii, et haagise konksule külge pannes peaks auto vedrustus vajuma poole peale. Igaks juhuks vöib ise diislile hüpata ja proovida köigutada, kas käib vabalt vedrudel ja ei ole vedrud pöhjas vöi hoopis koormuseta. See peaks sellele autole sobiv konksukoormus olema ja söit ohutu olema.

Kas see soovitus -vedrustus peaks poole peale vajuma- natuke liiga julm ei ole?
Hobby 495WFB
klubi liige nr 921
Teistele meeldivaid postitusi:: 867

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 23.01.2019 15:15 #18

  • Egau
  • Egau avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • t. 5030540 fotograafiateenused, raadioinsener
  • Postitusi: 407
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 10

Rainer kirjutas:

Egau kirjutas: Köige lihtsam on öiget koormust kontrollida nii, et haagise konksule külge pannes peaks auto vedrustus vajuma poole peale. Igaks juhuks vöib ise diislile hüpata ja proovida köigutada, kas käib vabalt vedrudel ja ei ole vedrud pöhjas vöi hoopis koormuseta. See peaks sellele autole sobiv konksukoormus olema ja söit ohutu olema.

Kas see soovitus -vedrustus peaks poole peale vajuma- natuke liiga julm ei ole?

Miks see julm peaks olema? Jutt on autost koos koormaga. Kui vedrutust (st. auto tagasilda) küllalt piisavalt ei koorma, juhtub nii nagu eelpool videos näha võib.
Tervitustega
Egau

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Konksu koormus 24.01.2019 08:02 #19

Kui auto vedrustus on poole peale vajunud haagise ühendamisel,siis on kindlasti haagis või auto valesti koormatud. Ei ole ju nii,et kui paned lubatud kandevõime peale , siis on vedrud põmaki põhjas :)
Hobby 495WFB
klubi liige nr 921

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.135 sekundit