Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2

TEEMA: Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi

Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi 09.08.2018 11:45 #21

tükk aega mööda läind. esimene tripp ka juba tehtud - kokku 4238 km mööda poolat ja ukraina karpaate.

kogemusi siis niipalju et.

1. tahavaate kaamera -- hea asi, aga tegelik vajadus ei olegi nii suur, nagu algselt arvasin. Muidugi on parem teel näha, ega taha pole rong tekinud ja siis vajadusel suunaga möödaminekuks märku anda. aga kuna sõit toimub peamiselt päeval, on varjude järgi ilusti näha, on taga kedagi või ei.
2. vajalik vidin oleks vast ( järgmiseks tripiks kindlasti muretsen ) rehvirõhu andurid kärule. Sest seekord sai ühe kummi täisti ribadeks sõidetud.
nähtavasti sai kuskilt mingi naela sisse ja õhu kadumist ei märganud.

ja noh egas ilma nalja tegemata ei saa mitte.
tagasitulles üle poola leedu piiri üritas leedu piirivalve ametnik rohelises mundris mulle selgeks teha, et BE kategooria algab teps mitte 3,5t autorongist, vaid 750kg registrimassiga kärust.
kui siis talle kohapeal netist LE-d näidatud, siis lubas meid "sõbra poolest" edasi sõita.
aga kutsung " sto delatj budem?" oli tavaline.

paar pilti veidi hiljem.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Mehis.

Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi 09.08.2018 13:53 #22

Rehvirõhu andur haagisele hea mõte. Haagisel rehvi tühjenemist ilmselt tõesti ei tunne.

Täpustus ka kerghaagise osas, seda võid B-kategooria juhiloaga vedada ka 3500 kg sõidukiga (autorong 4250 kg).
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi 09.08.2018 22:10 #23

Ivar Kalev kirjutas: Rehvirõhu andur haagisele hea mõte. Haagisel rehvi tühjenemist ilmselt tõesti ei tunne.

Täpustus ka kerghaagise osas, seda võid B-kategooria juhiloaga vedada ka 3500 kg sõidukiga (autorong 4250 kg).


Alati täpsustada sihtriigis kehtivaid seadusi. Interneti tarkuse järgi nt saksamaal ei ole lubatud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi 09.08.2018 23:02 #24

nootsii kirjutas:

Ivar Kalev kirjutas: Rehvirõhu andur haagisele hea mõte. Haagisel rehvi tühjenemist ilmselt tõesti ei tunne.

Täpustus ka kerghaagise osas, seda võid B-kategooria juhiloaga vedada ka 3500 kg sõidukiga (autorong 4250 kg).


Alati täpsustada sihtriigis kehtivaid seadusi. Interneti tarkuse järgi nt saksamaal ei ole lubatud.


Oled kindel? Vaatasin kiirelt TÜV lehelt seda küll välja ei loe ehk kehtivad täpselt samad tingimused, mis Eestis - B-kategooria juhiluba = auto kuni 3500 kg + kerghaagis (kuni 750 kg):
www.tuev-nord.de/en/private/traffic/driv...classes/classes-bbe/
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi 09.08.2018 23:18 #25

Minu paha :D Eks autokoolid seda väidavad et seda b96 meelitada, endal pole vajadust kunagi seda uurida. Kui Tüv-is sai 5 aastat tagasi aega parajaks tehtud siis sealgi oli seinal et üle 3.5t võivad 750kg käru ilma E-katita sappa võtta.
Edit: Vanainime otsis et kas päris seniilseks jäänd ja pole hullu reegel lihtsalt 2013 muutus

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas nootsii.

Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi 10.08.2018 09:42 #26

Juhiloa B kategooria - auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega või koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist.
Autode elekter ja diagnostika. Webasto diagnostika/remont, kliima hooldus ja remont.Puksiirabi +37255558678

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi 10.08.2018 10:15 #27

Ivar Kalev kirjutas: Oled kindel? Vaatasin kiirelt TÜV lehelt seda küll välja ei loe ehk kehtivad täpselt samad tingimused, mis Eestis - B-kategooria juhiluba = auto kuni 3500 kg + kerghaagis (kuni 750 kg):
www.tuev-nord.de/en/private/traffic/driv...classes/classes-bbe/

kiirelt vaadates jäi vist kahe silma vahele et :laugh:

if the permissible total weight of the combination does not exceed 3,500 kg


mul on autopassis üldse naljanumber, ei saa aru mis loogika seal on aga
täismassiga 2505 kg Chrysler Voyager
piduritega haagis - kuni 1600kg
ja nüüd
piduriteta haagis 450kg !!!!!:laugh: :laugh: :laugh:
kus kuradi kohast leiab selle haagise , mis alla 750kg täismassiga piduritega varustatud on.
Siia maani pole ükski politseinik küsinud, aga tähenärija võib ju protokolli teha...
tiki treileri registrimass ju 750kg. pidureid pole !

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Mehis.

Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi 10.08.2018 14:15 #28

meego kirjutas: Juhiloa B kategooria - auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega või koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist.


Üleeelmises postituses paistab eksitav viga. Kust see tekst võetud on? Märkisin selle vea punasega - sõna "või" asemel peaks olema semikoolon, Liiklusseaduses olevat teksti on väänatud ja tulemuseks on täiesti eksitav info.

Et oleks ka täiesti kindel ja arusaadav, siis väljavõte kehtivast liiklusseadusest :

LIIKLUSSEADUS

Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;


Teisisõnu võib iga B-kategooria juhiloa omanik rahumeeli oma kuni 3500 kg täismassiga autole kerghaagise sappa võtta ja liiklema minna. Ei ole vaja mingeid juhtimisõiguse lisa kategooriaid.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi 10.08.2018 14:30 #29

Mehis kirjutas:

Ivar Kalev kirjutas: Oled kindel? Vaatasin kiirelt TÜV lehelt seda küll välja ei loe ehk kehtivad täpselt samad tingimused, mis Eestis - B-kategooria juhiluba = auto kuni 3500 kg + kerghaagis (kuni 750 kg):
www.tuev-nord.de/en/private/traffic/driv...classes/classes-bbe/

kiirelt vaadates jäi vist kahe silma vahele et :laugh:

if the permissible total weight of the combination does not exceed 3,500 kg


Võttes lausest välja ühte mõttejupi võib kaduda terve lause mõte. Nii ka siin. Täpsemalt on kogu lause:
"Trailers may only be driven under the following requirements: Trailers with a permissible gross weight not exceeding 750 kg, Trailers with a permissible total weight up to the empty weight of the towing vehicle, if the permissible total weight of the combination does not exceed 3,500 kg"

Ilusti ju öeldud, et kerghaagis kuni 750 kg võib haakes olla. See teine lause osa räägib juba haagistest, mille täismass ei tohi ületada sõiduki tühimassi ja antud kombinatsioon ei tohi tõesti ületada 3500 kg (ohtlik). Eestis peaks olema sama moodi.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Solifer Artic 500 -> Phoenix Solifer Artic 500 - renoveerimislogi 10.08.2018 14:38 #30

Õige jah. 3,5t piirang autorongile on üksnes haagistega mis ei ole kerghaagised.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.060 sekundit