Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles

TEEMA: Milliste liikuritega veate haagissuvilaid?

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 18.02.2019 11:13 #61

Priit Peljo kirjutas: 96 - riigilõiv sõidueksami eest ja sõidueksam
BE - autokool koos kõigi tasudega, mis sellega kaasnevad.... õppesõidutunde võib koguneda...

Ise tegin BE :)

Noh see autokool oli BE tegemisel selline sümboolne 2 tundi teooriat ja 2 tundi sõitu. Maksis mälujärgi alla kahesaja. Ja kui haagisega sõiduga hakkab neid sõidutunde seal koolis kuluma, noh siis parem kulugu need sõidutunnid seal koolis, kui teepeal kedagi surnuks sõites.
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 18.02.2019 16:18 #62

  • Ronny
  • Ronny avatar
  • Eemal
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • Postitusi: 35
  • Karma: -1
  • Sind on tänatud: 7

ifffff kirjutas: ....Ehk siis maakeeli oli sul haagisel kaalujaotus vale....

Ei olnud ta midagi vale. Ma tean väga hästi, kuidas kaalujaotus peab olema.
Asja point on lihtsalt selles, et 1450 kilone auto on 850 kilose haagise jaoks natuke kerge. Sõidetud saab muidugi, aga peab palju hoolikam olema, kui raske autoga.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 18.02.2019 21:04 #63

  • kaminahi
  • kaminahi avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 538
  • Karma: -2
  • Sind on tänatud: 88

Ronny kirjutas: Asja point on lihtsalt selles, et 1450 kilone auto on 850 kilose haagise jaoks natuke kerge. Sõidetud saab muidugi, aga peab palju hoolikam olema, kui raske autoga.


850 kilone haagis nüüd küll raskemat autot ei vaja, aga kõike saab teha suurelt. Ei ole vaja karavanihuvilisi hirmutada :)
Me kõik oleme alustanud nullist.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 18.02.2019 21:38 #64

  • Priit Peljo
  • Priit Peljo avatar Teema autor
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 1153
  • Karma: 8
  • Sind on tänatud: 182
Et karavani huvilised ei kardaks kergema autoga raskemat suvilat vedada, siis teh.passides kirjas, et kui rasket haagist auto vedada suudab/võib.
Kui aga kaalujaotus haagises vale, siis sõiduomadused puuduvad.

Tähtis on alati kaalujaotus vedukil ja veetaval.

Teen asja nüüd natuke keerulisemaks, et kas selline veduk võib sellist haagist vedada?
Veduk ca 8'000kg juhi ja igapäevase varustusega + haagis koormaga ca 31'000kg...
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Priit Peljo.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 18.02.2019 21:53 #65

  • kaminahi
  • kaminahi avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 538
  • Karma: -2
  • Sind on tänatud: 88
Kõike saab teha suurelt. Soomes suure haakega töötanud mees ütles, et esimesed pool aastat olid tema elu raskeimad.
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 18.02.2019 22:03 #66

  • Hallvana
  • Hallvana avatar
  • Pole saidil
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Tasa kulged -- kaugele jõuad.
  • Postitusi: 61
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
Olen oma vana ca 800 kg kaaluvat Eifellandi vedanud kolme erineva autoga.
1. MB 309d 3.0l 65kw bussiga mille täismass oli 3200kg. Tuli järel nagu kutsikas. Pidurdamisel polnud eriti pidurdusteekonna pikenemist märgata. Jõnksudes andis ennast õige kergelt tunda. Kiirendusel oli veidi tunda.
2. Opel Astra 1,7d 44kw täismass kusagil 1400kg. Kutsikas oli veidi suure võitu.;) Pidurdusteekond venis märgatavalt pikemaks. Jõnksudes tuli kiirust vähendada, mõjutas vedukit tunduvalt. Kiirendus, mnjah! Kohapealt liigutas ära ilusti, linnavahel ka eriti jalus polnud aga maanteel oli 70-80km/h lagi. Viies käik ei leidnudki kasutust.:evil: No mis sa sellest olematust mootorist ikka saada tahad. Õnneks oli lühike alla 100km ots. Kannatasin ära.
3. Volvo XC70 2.4d 120+kw täismass 2220kg. See kutsikas oli väike. Auto raske, jõudu palju ja pidurid head.
Aga selle Eifellandi miinus on vanadus. Aastast 1971, metall torsioonid ilma amortidetta. Tänapäeva mõistes päris algeline vedrustus ja ka tuuletakistus oli päris suur, kuna aerodünaamikale siis keegi ei rõhunud.
Kokkuvõttes oli Eifellandi kõige parem MB bussiga vedada, see lõikas eest tuule lahti ja oli piisavalt raske.
Praegult vean Volvoga kaheteljelist Solifer 5602i-d mille täismass on 1240kg. Volvoga koos kaalub autorong 3460kg. Mahub igati B kategooria alla.
Võrreldes vana haagist uuega siis on need kui öö ja päev. Oma osa on ka Solika telgede arvus, neid on 2. Samuti on tuuletakistus väga väike. Hästi kergelt ja rahulikult jookseb järele.:)
Solifer 5602I
Klubi liige 839
Teistele meeldivaid postitusi:: kaminahi, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 19.02.2019 11:09 #67

Mina vedasin oma suvilat Volvo V70 136kw ja polnud mingit kõikumist ega uitamist. Jõudu nii, et anna olla ja minekust ka kordagi puudust ei tulnud. Kütte kulu sai ka hoitud nii 8-9l/100 le. Suvila kaal oli 1100kg. Nüüdseks küll olen ümber arenenud bussi peale, sest olgem ausad, selle suure autoga mis manööverdab ise nagi liinibuss ja suure suvilaga võõras linnas ja olustikus manööverdamine just kõige lõbusam tegevus pole. Ja suurem seltskond ikka sõiduautosse ei mahu ja peaks tegema valikuid aga bussis ruumi kõigile ja seltsis ikka segasem.
Teistele meeldivaid postitusi:: kaminahi

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 19.02.2019 11:41 #68

  • Egau
  • Egau avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • t. 5030540 fotograafiateenused, raadioinsener
  • Postitusi: 407
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 10
Mul on ka head kogemused korraliku haagise vedamisel.
Vedajaks on samuti Volvo V70, 125kW ja haagis taga koos paadiga. Haagise lubatud mass peaks jääma 1800kg piiresse, kuid kindlasti oli tublisti üle (ei kommentaari rohkem).
Korraliku kaalujaotuse ja õige koormuse korral konksule (vaata eespoolt mu soovitusi) seisis haagis nagu naelutatult ilusti auto taga ja ei üritanudki vänderdama ega muid trikke tegema hakata isegi 90 km/h kiiruse juures. Autol, tõsi küll oli natuke raske ja bensukulu oli suur, kuid on siiani korduvalt ära vedanud tublilt. Siin on auto mass kindlalt väiksem haagise massist.
Tervitustega
Egau

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 19.02.2019 11:44 #69

  • Hallvana
  • Hallvana avatar
  • Pole saidil
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Tasa kulged -- kaugele jõuad.
  • Postitusi: 61
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
Kahjuks on need Volvod V70 ja XC70 väga laisad pöörama. See vist ka ainuke miinus nendel autodel.:) Mõnel tagaveolisel Mersul on pea poole väiksem pöörderaadius. Tegelikult on haagissuvilaga lihtsam suurlinnasi vallutada. Jätad haagise kämpingusse ja sõidad autoga mööda linna ringi nagu kohalik.;)
Solifer 5602I
Klubi liige 839

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 19.02.2019 15:05 #70

usmin kirjutas: ... Kütte kulu sai ka hoitud nii 8-9l/100 le...

See oli vist siis, kui sa käru koju unustasid. :ohmy:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 19.02.2019 17:28 #71

Hallvana kirjutas: Kahjuks on need Volvod V70 ja XC70 väga laisad pöörama. See vist ka ainuke miinus nendel autodel.:) Mõnel tagaveolisel Mersul on pea poole väiksem pöörderaadius.


Mälujärgi oli kaks polti lahti keerata, et rataste väljakeeramise piirajad ära võtta. Leebem variant, lõika piirajate kummid maha. Aga siis pead ise hoolas olema, et väljakeeratud ratastega paremat jalga tagasi hoiad. Muidu saad püsikiirusliigendeid varsti vahetada.
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 19.02.2019 18:17 #72

  • kaminahi
  • kaminahi avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 538
  • Karma: -2
  • Sind on tänatud: 88
Väiksemate autute puhul on oluline ka selle taguotsa vedrustus, kandevõime. Ford Tourneo Connect-iga olen vedanud kahte ca tonnist maja ja sama rasket paati. Auto kandevõime ületab lustisõidukite kandevõime, lehtvedrud ja tagarattad konksu lähedal. Mind pani meeldivalt :) imestamagi.:woohoo:
Me kõik oleme alustanud nullist.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 20.02.2019 10:06 #73

Ha-ha-ha. Haagis on ikka korralikult taga. Lihtsalt julm kiirendus unustada, langustel ja enne ristmikke aegsasti jalg gaasilt maha ja liikuda piisavalt kiiresti mitte üle 90 ja käiguvahetus olgu kuulmise ja tunnetuse järgi selline, et mootoril oleks piisavalt pöördeid ning jõud oleks piisav. Kui need kriteeriumid on täidetud, tuleb ka raske jalaga mehel keskmine kindlasti 1l/100 le väiksem. :)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 20.02.2019 11:37 #74

Nomaeitea kui väike su suvila seal volvo taga olema pidi. Ma ennem matkaauto ostmist kaalusin ka tõsiselt järelveetava ostmist. Katsetasin tuttava 1500kg täismassiga (samas putka oli nännist tühi, seega teadmata on ta reaalne kaal tol hetkel) kaheteljelise Dethleffs Rondo vedamist. 120kw mootoriga volvo v70 (pmst pole väga vahet selle 136kw motoga) oli veduriks. 90km/h sõites näitas kompuuter küttekuluks 16 sajale. See 9 sajale tundub törts muinasjutt, isegi tavalise kaheteljelise Brentexi käruga ringi sõites ei saanud ma kunagi reaalseks kütusekuluks alla 10.

Edit: kirjavead
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas ifffff.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 20.02.2019 11:53 #75

  • Hallvana
  • Hallvana avatar
  • Pole saidil
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Tasa kulged -- kaugele jõuad.
  • Postitusi: 61
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
Minul 120 kw Volvoga pole ühegi haagise veol kütusekulu üle 9l/100km tulnud. Pigem ikka 8l kanti. Vana Eifelland oli kergem aga tuuletakistus palju suurem kui Soliferil. Soomes tuli 100km/h+ uhades kulu veidi üle kaheksa sajale. Siis oli viies käik sees ja turbiin ilusti lukus. 80-90 km/h kulgedes olen kasutanud neljandat käiku, millega tagan turbiini lukustuse automaat kastil. Pöörded veits küll kõrgemad aga mootor hingab vabalt ja töötab kergelt. Maanteesõidul pole määrav mitte mass vaid tuuletakistus. Mägedes muidugi määrab ka mass. Minu tähelepanek 136 kw mootor on ca liiter jänusem kui 120 kw mootor.
Solifer 5602I
Klubi liige 839

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 20.02.2019 12:07 #76

Kas sa räägid kütusekulust mis on arvutatud tankimine jagatuna kilomeetrite arvuga, või sellest jutust mida volvo armatuuril kuvab? Vähemalt minu omal oli küll nendes numbrites ikka tugev 3-4 sajale erinevust.
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 20.02.2019 12:16 #77

  • Hallvana
  • Hallvana avatar
  • Pole saidil
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Tasa kulged -- kaugele jõuad.
  • Postitusi: 61
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
Olen mõõtnud nii ja naa. Vahe on väike, võin usaldada autot. Sellel matemaatika õnneks täpne.
Solifer 5602I
Klubi liige 839

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 21.02.2019 09:30 #78

Jah, minu veetava kaal oli 1100 ja üheteljeline ELDDIS 4 ja kohaline. Ka mina olen mõõtnud nii ja naa aga kõige täpsema arvu sain ikka nii, et lasin paagi kõrini täis nii et kütus näha oli ja tegin ühe reisu pärnusse ja tagasi 100+100. Ning sain perega sõites keskmiseks 4,2. kodus tankisin paagi samas kohas kus ennegi ja sain nii, et kümnesess kulkusse jäi umbes liiter alles. Seega usun oma kompuutrit. See et 120 on ökom kui 136 sellele vaidleks vastu. Väga palju on ikka selles tihendis mis rooli ja istme vahel asub kinni. Pidevalt jõnksutades, kiirendades, oma õiguse taga ajamises, ees sõitjast mööda pressides nii kuidas mootor vägegi jaksab, pöörete liiga madalal sõites nagu mu paps armastab teha et siis on öko on tegelikult mootori piinamine ja iga piinamine mõjutab kütusekulu ja mootori eluiga. Kui ikka minna matkale, siis tuleb võtta rahulikult kulgedes, nautida seltskonda, ja mitte kunagi kiirustades. Siis saab ka väiksema kütuse kuluga pikka maad lastud. Eelmine suvi käisime naisega kahekesi Poola-Tsehhi-Slovakkia-Poola reisul kolm nädalat Oma V70 ga ja koju jõudes oli kompuutri keskmine 4,2. Uskuge või mitte aga nii ta tuli.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 21.02.2019 09:46 #79

  • kaminahi
  • kaminahi avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 538
  • Karma: -2
  • Sind on tänatud: 88
Seda on raske uskuda kõigil, aga õkonoomsusõidu kirjeldus on sul eespool usutavam. :) Kes suudab sama tripi, sama kuluga, ilma haagiseta?
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Milliste liikuritega veate haagissuvilaid? 21.02.2019 09:57 #80

Härrased, ega te siin väita ei ürita, et põhjus miks mu kunagine volvo 8 sajale püsikiirushoidjaga kiirusel 90-100 võttis oli lihtlabaselt selles, et ma sõita ei mõistnud?
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.079 sekundit