Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Ekspiditsiooni masinad

Ekspiditsiooni masinad 29.08.2019 18:56 #1

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 393
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
www.mobile.de/ru/%D0%96%D0%B8%D0%BB%D0%B...rhome/279909180.html
See on tüüpiline soojade maade ekspiditsiooni masin. Jätama arutelust välja ekstreemmasinad nagu venelaste "Šamaan" ja muud millega saab järvi ületada, soos sõita ja sinna kohale minna kuhu ka jalgsi naljalt ei pääse!
Viimasel reisul tundsin huvi just ekspiditsiooni masinate vastu muidugi ka muude matkaautode ja külastasin platse kus neid oli müügiks. Alpides kohtasin Land Roverit mis oli aafrika sõitudeks kohandatud, Sahhara kõrb ja muud ekstreemsed kohad. Omanik väitis, et liiva sossis +30C aeglustiga ja täisgaasiga auto mootor ei soojenegi töötemperatuurini....muidugi kui jahutused on sisse lülitatud. Õlimaht oli 3x, vee maht 4x standardist suurem ja lisaks "markiisid" mitte päikesevarjudeks vaid liivatormi kaitseks. Liivatorm on nagu liivaprits ja peale seda enam pole värvi eemalduse muret, klaasid on ka läbipaistmatud. Autol olid all 35" rehvid 4x4 ja 100% lukk nii ees kui taga kui vahekastis + vints nii ees kui taga......nagu offroad auto aga mitte päris.
Sõites ainult suuri teid "campist campi" näed vähe, magistraalteed on kõikjal ühesugused ainult hind varieerub! Muidugi sellisega kiirelt ei sõida aga saad ka sinna kuhu tavalisega ei pääse. Toyota HJ80, Land Rover Defender ja ka muid masinaid on selliseks ehitatud, uuemad ei kõlba kohe üldse. Siiani olin rasketes oludes hädas ülekuumenemisega aga nüüd on see mure läbi, kannatab kõike tõuse võtta kust mootor jäksab vedada.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tiit.

Ekspiditsiooni masinad 29.08.2019 20:00 #2

tiit kirjutas: . Siiani olin rasketes oludes hädas ülekuumenemisega aga nüüd on see mure läbi, kannatab kõike tõuse võtta kust mootor jäksab vedada.


Mis vägi siis nüüd Sinu autot jahutab?
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Ekspiditsiooni masinad 29.08.2019 20:34 #3

Nende 4x4 masinatega ei ole väga mõnus samas kiirtee kilomeetreid mõõta. Mul youtube-i listis kah paar tk keda jälgin just tehnika kasutuse pärast ja seal ikka räägitakse et pole väga hea. Viimasel mingil väiksel messil üks oli aga tavalised rehvid all kruvinud kuna pidi selle viimase 5% peale harva sattuma.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Ekspiditsiooni masinad 30.08.2019 00:18 #4

Ma olen viimaste aastate jooksul kohanud mitmeid veoauto baasile ehitatud matkakaid. Olen ka omanikega juttu rääkinud.
Käivad nad nii Sahara kõrbes ja mustas Aafrikas ning ka Tiibetini välja.
Ise nad on oma valikuga rahul.
Üks sakslane oli reisil koos perega 3 või 4 kuud ja kuni Tiibetini välja.
See reis olevat olnud kõige raskem igas mõttes.

Osad on MAN baasil, mõned Unimogi baasil.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Ekspiditsiooni masinad 30.08.2019 08:19 #5

Muidugi peab aru saama et eestis tavalise kruusatee jaoks vajava sakslased juba maastiku rehviga 4x4 maasturit, vähemalt :D

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas nootsii.

Ekspiditsiooni masinad 30.08.2019 09:20 #6

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 501
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
Ei pea alati suured ja kolakad olema. Sakslased teevad ka neliveolise T5/6 baasil ja 6m kerega. Kahjuks algavad selle hinnad 72 000 ja lõpevad 119000 euro juures.

Siin video mehest, kes sellise masinga maailma vallutab
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Ekspiditsiooni masinad 31.08.2019 11:35 #7

Neid suuri veoauto peale ehitatud majasi kasutavad enamjaolt Saksa ja Sveitsi pensjonärid. 4X4 on kõigil olemas, aga kasutamist leiab heal juhul vaid 1 autol kümnest. Pigem on eesmärk, et maja oleks piisavalt suur ja kóige mugavustega. Olen käinud paljudes sees ja vestelnud nendest omanikega. Olen näinud ka palju eelpool mainitud Toyotade peale ehitatud elamuid. Näevad lahedad välja, aga need ei ole mõeldud kogu seda raskust kaasa vedama, mis inimesed pikema reisi jaoks kaasa on vedanud. Et sellest 4X4 võimekusest midagi kasutada saaks on vaja vähemalt enamus kraami tee äärde ennem maha tòsta.
Ka oli omal plaan ehitada pikema sõidu jaoks 4X4 matkakas. Otsustasin hoopis osta muda plaadid, maastiku rehvid ja furgoon Sprinteri. Kui kuskile kinni jäime, läksid kohe plaadid rehvide alla, ja sôit vøis jätkuda. Plaadid tilbendasid nii kaua paelaga järgi, kui oli kôvem pinnas, kuhu seisma sai jääda. Käidud sai Alaskalt Argentiinasse sôites kóikjal, kuhu ka 4X4 jeebid läksid. See tihend seal istme ja rooli vahel on see mis pidama peab, kui auto enda vôimekusest puudu jääb. Sahara kõrbes kindlasti ei saaks meie Sprinteriga hakkama, aga Aafrika ei olnud ka selle 3 aastase reisi eesmärk.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Ekspiditsiooni masinad 31.08.2019 12:11 #8

Enamus on ju suuremad kui 3.5 ehk noortel sakslastel ei ole sobivat luba. Enne EU luba said nad ju 125 ccm mootorratta kuni 7.5 t auto ühe loaga ja tänase BE kah veel. Pensionärid sõidavad kuna neil on raha. Noores kes suudavad raha teenida siis need ostavad täna maja ja Opel Adami. Erand ju ikka kinnitab reeglit. Eelmine aasta olin Düsseldorfi messil nagu pensionäride kokkutulekul eks homme sama.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Ekspiditsiooni masinad 01.09.2019 19:44 #9

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 393
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 14
Radiaator ikka, mis muu siis mootorit jahutab! Muidugi mitte originaal ja vendid samuti. Reedel kohtasin üht tüüpilist selle klassi masinat. Rehvid 255-100-16". Et on olemas kõrgusindeksiga 100 rehve oli uudiseks, radiaator samuti vask ja harva lamelliga, et saab pori välja pesta. Vanem sakslasest abielupaar reisis. Palju tuleb selliseid teid kus sellist tõeliselt vaja? Eestis eriti ei leia kui karjääri või mujale turnima ei lähe.
Ükski tänapäeva maastur ei sobi porisele kruusa teele, mitte, et kinni jääks aga radika kitib kinni. Kui veel kondi radikas mootori radika ees siis kohe kindlasti. Seetõttu omal loobusin kondist (vähemalt algul), kui leiab kondi radikale parema koha siis saab tagasi panna.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tiit.

Ekspiditsiooni masinad 01.09.2019 21:15 #10

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 501
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas eavp.
  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.069 sekundit