Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles

TEEMA: Jumperist matkaauto ehitus

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 09:31 #81

Lõpp läks sul puusse, rohkem akusi=rohkem mahtuvust(Ah). Elektrisüsteem on matkaka puhul kõige keerulisem, soovitaks kasutada spetsialisti abi. Näiteks, need konkreetsed akud võivad ka plahvatada kui valesti kasutada. Liitiumakude ja päikeseenergia teemal pealju head infot leiab: www.youtube.com/channel/UCoj6RxIAQq8kmJme-5dnN0Q

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 12:42 #82

BlameTheWind kirjutas: Lõpp läks sul puusse, rohkem akusi=rohkem mahtuvust(Ah)...

Too välja, mis läks puusse. Nii saad ise ka asja selgemaks.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 14:22 #83

Mul juba selge. Aga jah, 4x100Ah=400Ah, ka jadaühenduse puhul.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 14:59 #84

BlameTheWind kirjutas: Mul juba selge. Aga jah, 4x100Ah=400Ah, ka jadaühenduse puhul.[/quot

Ma soovitan tungivalt elektri puhul spetsialisti abi kasutada

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 15:10 #85

BlameTheWind kirjutas: Mul juba selge. Aga jah, 4x100Ah=400Ah, ka jadaühenduse puhul.


400 Ah aga mitu volti nende 3,2 V elementide puhul?
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 15:22 #86

Kooli füüsikatunnid ei olnud asjata õppekavas ja oleks siis kaasa töötanud, saaks praegu spetsialistile kuluva raha kokku hoida.
Jadaühendus nelja aku puhul annab 12V ja 100Ah, rööpühendus 3V ja 400Ah.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Illar

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 15:54 #87

mm sorry, panin puusse jah, kes neid füüsikatunde ikka mäletada jaksab. Päikeseenergia pealt elamise sellisel kujul võib siis ära unustada :huh:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 16:26 #88

Seda juutuubi ei tasu ka alati tõe pähe võtta. Võid kohata lamemaalasi ja igast muud huvitavat ehk näha on, et sinna saavad ilma kontrollita kõik postitada, puudub “rumaluse” filter.
Peab ikka ise ka oskama mõelda, mis võib olla õige.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 16:43 #89

Päikeseenergia abil elatakse mujal maailmas vägagi laialdaselt, peab lihtsalt teadma, palju tarbid ja palju paneelid suudavad toota. See on kõigi kalkulatsioonide alus. Siis saad hakata akusid, külmikuid ja muud kompotti kokku panema. Pole mõtet osta 400Ah jagu akusid kui paneel neid täis ei suuda laadida.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 17:54 #90

BlameTheWind kirjutas: mm sorry, panin puusse jah, kes neid füüsikatunde ...:

Uhh, hää, et niigid läts.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 20:21 #91

Tiba napikas oli jah :)
3x90w paneeli ma siiski paneks, ostsin juba ära, 140-sed paneelid olid motonetist otsas ja min 200ah mahtuvusakut.
Kui see külmik tõesti 12w tunnis võtab siis võiks ehk ka jätta.
Soojusvahetiga boileri saaks webastoga näiteks korra päevas diisli pealt soojaks lasta, üle ühe tunni ikka ei soendaks, poo tundi äkki, tempi hoida saaks 12v pealt ja öösel välja lülitada? Pole muidugi kuskil kirjas ka palju nad sooja hoidmiseks energiat tarbivad. Või siis peaks vist ikka gaasiboileri suunas vaatama?
Mis need viimase aja populaarsemad paagilahendused on? Kuulsin et gaznet olevat küsind põhjaaluse paagi paigalduse eest 1000 :lol:
Aga müüvad legaalselt laetavat püstist ballooni 250€ kanti, kuskil välismaisel lehel mäletan oli 250€ horisontaalne metallist balloon.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 03.08.2019 21:44 #92

  • eavp
  • eavp avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 499
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
Kuna mul üks tuttav tegeleb oma päikesepaneelide farmiga, siis eestis võid enamus kuid need paneelid ära unustada.

Gaasi hind ei ole ju üle mõistuse kallis. Kallid on pea kõik matkaautole mõeldud gaasiseadmed- külmikud, boilerid, küte. Kui selle takistuse suudad ületada on kõik muu juba käkitegu.

Vaatasin just täna, et Reimol oli uue toote all 10 liitrine gaasiga ja elektriga töötav boiler. Sellisega saad igatahes pestud ja pole ka mingit soojusvaheti aretamise vaeva.
Mul oli vanem versioon kunagi ühe suvila peal. Vahepeal käis ka Arpelis remondis aga asja tast uuesti sai. See oli ainult gaasiga ja 50 bar mudel. Süütas aga juba automaatselt.
Reimos praegu saadav on :
Artikelnummer: 670115
www.reimo.com/de/670115-truma_boiler_bg1..._10l_ohne_wasserset/
Kahjuks pole kirjas, kas "korsten" on kaasas.
Lisaks soovitavad tellida sellise www.reimo.com/de/670116-wasserset_abo_tb...iler_bg10_gasboiler/
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 04.08.2019 11:54 #93

Küsimus polegi niivõrd rahas(või vähemalt gaasi hinnas), elektriline süsteem võiks lihtsalt mõistlik, kaasaegne olla.
Webastot kasutada oleks ses mõttes mõistlik, et see ju juba olemas, miks dubleerida kütteseadmeid.
Gaasiboileri leiaks vast kasutatuna parema hinnaga.
Siis on veel need "instant water heaterid". Sellise saaksin panna ka dushiruumi, dushiruum saab mul olema hästi tuulduv koht, sealt hakkab ka üldine ventileeritav õhk läbi käima.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas BlameTheWind.

Jumperist matkaauto ehitus 04.08.2019 13:42 #94

  • eavp
  • eavp avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 499
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
Mõistlik oleks kasutada asju selleks, milleks nad on mõeldud ja seal, kuhu on nad kasutamiseks mõeldud.

Läbijooksu boiler eeldab liiga palju kW ja 220V - täielikult välistatud autos, mis pole 220V liini otsas.

Auto enda webasto kasutamine kütteks on üsna ebaeffektiivne või eeldab suuri veeringide ümberlülituse ehitamisi.
Tavaolukorras soojendab ka mootori, milleks kulutatud soojus läheb siis iga kord kaduma, kui paigal seista plaanid.

Aga eks see vaidlus ole olnud juba aastakümneid, kas elekter või gaas. Mina eelistan rohkem viimast. Mul on isegi gaasi pealt telgi latern olemas.

Kui õhuga Webastot oleks lihtne ühendada sooja vee boileriga, siis diiselautol eelistaks seda.

Praegu mõtlen isegi suure külmiku paigaldamisele, mis töötab 220V, 12V ja gaasiga.
Hetkel on suht soodsalt saada Thetford 3112 absorberkülmik , üldmahuga 113 liitrit. Lisaks jätaks siis väikse 30 liitrise välja tõmmatava sahtli kompressori ja 12V pealt.

Viimasest reisist sain enda jaoks aru, et minu vanuses on vaja WC. Selle jaoks on koht juba plaanil olemas.
Järgmisena igale reisijale mugavat istet, mitte nagu enamustel matkaautodel kahene iste 90 kraadi püsti seljatoega.

Ning kolmandaks palju külmutusvõimsust, kui tahad jahedaid jooke ilma peatusi tegemata.

Samuti sain selgeks, et voodid võivad olla eraldi. Kindlasti peab olema aga autol paar tugijalga.

Tuleval nädalal peaksin lõpuks küljeaknad ette saama, siis saab minna ARK ette näitama, et on veel kaubik.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 04.08.2019 20:18 #95

eavp kirjutas: Mõistlik oleks kasutada asju selleks, milleks nad on mõeldud ja seal, kuhu on nad kasutamiseks mõeldud.
.

[/i]

Oh kui tõsi.
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Jumperist matkaauto ehitus 05.08.2019 21:48 #96

Olgu, olgu, panen siis vist truma combi(kasutatud), kui matkaautode kokkutulekule peaksin kunagi sattuma, siis ei vaadata ehk viltu :woohoo:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 05.08.2019 22:04 #97

Gaasiga on kusagil pundis koos parkides väheke muretum jah. Selline harju keskmine webasto alustab tavaliselt oma tööd diislitossuga, mis ei pruugi naabrile meeldida.
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 06.08.2019 00:21 #98

  • eavp
  • eavp avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 499
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16

BlameTheWind kirjutas: Olgu, olgu, panen siis vist truma combi(kasutatud), kui matkaautode kokkutulekule peaksin kunagi sattuma, siis ei vaadata ehk viltu :woohoo:


Kui juba gaasi kasuks otsustad, siis siin üks gaasiballoon ebayst, mida saab väljast tankida.

tinyurl.com/y57j3lq8

Kogu müüja poe link ebays tulevikuks. Seal ka teisi gaasimahuteid.
tinyurl.com/y4ad2eqk
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas eavp.

Jumperist matkaauto ehitus 06.08.2019 00:49 #99

Sellise saab ka gasnetist osta, lisajubinaid siiski kahtlen kas kaasas. Parem oleks siiski horisontaalne ja paneks põhja alla. Rattakoopa omasi ta lehel isegi oli aga need lihtsalt paagid, äkki romulast võiks leida miskit komplektsemat, mõtlen.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 06.08.2019 01:09 #100

"pii" tähistusega balloonidega võiks marokos, tenerifel, prantsusmaal, hispaanias hakkama saada? Vahetus, tankimine? Ilmselt vist mitte

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas BlameTheWind.
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.077 sekundit