Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles

TEEMA: Jumperist matkaauto ehitus

Jumperist matkaauto ehitus 13.07.2019 21:52 #41

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 584
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50

BlameTheWind kirjutas: ... isolatsioon on hästi tehtud...

Me teame, et pur hõbepaberiga... aga kuidas/kui palju täpsemalt. Ennem ei saa otsustada tsitaadis väidetuga.
Päikese käes autos magada saad?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 13.07.2019 22:21 #42

Eks seda näitab praktika aga põhikonstruktsioonis 10-80mm pur või mis need sügavamad kohad tulevadki. Posti ja raamikohti ei plaani jätta isolatsioonita või nii et ainult puitkarkass on vahel. Põhiosas isoleeriks ka ilmselt ukseraamid jms ära et oleks võimalikult vähe metallpinda, kus otsene seos väli ja sisekeskkonnaga. Kombineeriks materjale, kongi külje alumised osad mõtsin teha kivivillaga mitte puriga, juhuks kui kere keevitustöid vms vaja kunagi teha(kuigi kivivill on ka tegelt põlev materjal aga muud ei tule nagu ette). samuti mõningad kohad, kus on juhmed või mehhanilised asjad millele võib tekkida vajadus ligi pääseda. Muud raamitühimikud laseks tavalist vähepaisuvat ehitusvahtu täis. Ukseraame teeks ilmselt kleebitava, painduva kummvahtplaadiga vms. Põrandale 20 või 30mm sinise vahtplaadi, nime ei mäleta aga on tugevam kui teised vahtplaadid.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas BlameTheWind.

Jumperist matkaauto ehitus 13.07.2019 22:40 #43

See "käepärastest" soodusvahenditest tehniline arendus, see, mis vajab pidevat ümberseadistamist ja kombineerimist, see pole hea reisikaaslane. Huvi sellega pidevalt tegeleda võib üpris kiiresti muutuda jahtunuks, et mitte öelda tüütuks. Või on mul vanainimese arusaamine...
Me kõik oleme alustanud nullist.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Jumperist matkaauto ehitus 13.07.2019 23:22 #44

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 584
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50
Tähendab tsitaadi väide ei pea paika.
Kuidas kavatsed panna kinni sisemise katte või jääbki pur siseviimistluseks?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 13.07.2019 23:39 #45

Mõte oli jätta purist sissepoole(karkassi vahele) õhuvahe ja siis foolium-vaht-foolium materjal, karkassid paigaldada nii, et nad moodustavad õhukanalid, mis lähevad lae alla kokku ja luukideni välja. See foolium-vaht-foolium materjal oleks samaaegselt aurutõke. Siis alles siseviimistlus materjal. Mis ma siis täpsemalt valesti planeerisin?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 00:14 #46

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 584
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50

BlameTheWind kirjutas: ... Mis ma siis täpsemalt valesti planeerisin?

Planeerind pole midagi valesti, aga väita, et kohati 1-2cm soojustust on hea, ei saa. 10cm, sillavaba soojustust võib juba heaks nimetada. -25 kraadi juures ära proovitud. Umbes 7ruutmeetrit ja alla kilovati võimsust - elu nigu ernes.
Karkassi kinnitus jäi arusaamatuks. Kui mõtled lasta kruvidega seinaribide külge, läheb väide veelgi valemaks. Kui leiad sillavaba kinnitusviisi, muutub asi natuke paremaks.
Siiski on kaubikbussi kõige suurem soojakadu esiklaasidest, mis on ühekordsed. Järgmine kadu on halvasti isoleeritavast esiosast.
Sinu isolatsiooni puhul jääb -15kraadi juures ka 2kw pidevat kütet väheseks. Suur gaasiballoon on ühe ööpäevaga tühi. Gaasikatla võimsus on kuskil 4-5kw, see kütab ära.
A mis siin ikke, see on ju kõik üksipulgi bussi ehituse teemas kirjas.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 00:47 #47

Sellises kaubiklahenduses pole mõeldav 10cm sillavaba soojustus, oleks päris oluline muutus siseruumis. Karkassi mõtsin teha vineerist, kus karkassil ja metallil on side mõtlesin vahelea panna 10 või siis ka 20mm vahtplaati oleks vast ka mõeldav. Ühendus peab olema tugev, mida pead silmas sillavaba ühenduse all? Jah eks esiots ja kardinad on omaette teema veel, siiski ma ei plaani miinuskraadides campida, või kui vahel plaaniks siis paneks lihtsalt rohkem rõhku küttevõimsusele. Kui su autol on võimalik igas punktis 10cm isolatsioonikihti, siis on see midagi muud, Jumperis see pole võimalik.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 10:35 #48

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 584
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50
Jah, ei ole mõeldav kaubikus 10cm. Siis ei saa ka ütelda, et soojustus on hea. Sellepärast vahetasin autot ja valisin hoopis teise konseptsiooniga masina, et saaks panna rohkem/teistmoodi soojustust. Järgmisel versioonil panin 8cm, sealt edasi järgmisel 10cm. Enesest mõistetavalt õppisin vigadest ja muutsin konstruktsioone/ehitust.
Oma läbielatud miinuskraadid ei pannud siia keksimiseks, vaid järelduste tegemiseks. Kui järeldusi teiste jutust teha ei soovi, siis peab ikke ise läbi proovima. Ma lihtsalt arvasin, et targem oleks õppida teiste vigadest.
Sillavaba ehituse all mõtlesin seda, et isegi kinnituskruvid ei juhiks külma/sooja väliskestast tuppa. Mul olid konkreetselt kruvipead jääs toas. Metallkarkass oli küll vahtu seest täis, aga läbi pleki jooksis külm ikka tuppa. Ka on suureks probleemiks kondentsvesi(jää) esiaknal. Kardinad hoiavad küll sooja natuke, aga niiskust mitte.
Lihtsalt kahju on vaadata, kuidas inimesed teevad samu vigu, mis mina ja õigustavad ennast mõttetute argumentidega, nagu minagi. See on enesepettus.
Uitmõte peas - Äkki on võimalik siseehitus "liimida" välisseina vahele just PUR vahuga. Mõtlen, et ennem ehitada karkassid valmis (ilma välisseinu puutumata) ja siis PURiga pritsida. Nii saaksid lahti külmasildadest. Enne kõike seda tuleks teha täis korrosioonitõrje.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 12:43 #49

Ei saa nõustuda, hea isolatsioon on vägagi suhteline mõiste. Selleks, et sügisõhtul on vilu ei pane ju kasukat selga, talvel jällegi ei piisa tuulepluusist. Soojustamine on sõltuv keskkonnast ja eesmärgist, mida soovitakse saavutada, isolatsiooni ja kütmise vahel on kuskil energia ja ka majanduslikus mõttes optimaalne punkt. Tehasest tulevad kaubikmatkakad on mu teada 20mm kummvaht plaadiga silepinnad, postikohad 10mm, isolatsioon, mida planeerin on sellest oluliselt rohkem. Nagu kirjutasin, kohad, kus tekib kaubiku metallkarkassi ja vineerkarkassi vahel liide, sinna paneks 10 või 20mm vahtplaati vahele, et vineerkarkass ei oleks metalliga otse kontaktis. Karkassi peale läheb foolium-vaht-foolium, mille liitekohad saavad olema teibitud, selline ekraan omab peegeldavat efekti, takistab niiskuse liikumist, lisaks jääb kruvipeade peale vahtmaterjal, mille paksus on u.2mm. Ilmselt leiduks plastiktüübleid, mida saaks üldpinnal kruvide asemel kasutada aga kruvi kaudu soojusülekanne selliste tingimuste korral leian, et ei mängi olulist rolli, lisaks nagu mainisin jäävad kruvipead selle ekraani taha.

Päikese käes olles nagu aru saan matkaautod pidevalt ventileerivad õhku. Sel juhul sisetemperatuur ei saagi olla madalam kui välitemperatuur varjus. Selliste tingimuste tarvis ei peagi isolatsioon olema paks, vajadus on pigem ekraaniks otsese päikeseenergia ja esmase soojusülekande vastu, väiksem isolatsiooni läbiv soojusenergia väljub ventileerimise teel.

Ma kuulan hea meelega soovitusi aga praegusel juhul jätsid tähelepanuta, et ma ei ehita matkakat talvel campimise eesmärgil.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas BlameTheWind.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 13:21 #50

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 584
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50

BlameTheWind kirjutas: ... aga praegusel juhul jätsid tähelepanuta, et ma ei ehita matkakat talvel campimise eesmärgil.


Ei jätnud.

Motamees kirjutas: ...Oma läbielatud miinuskraadid ei pannud siia keksimiseks, vaid järelduste tegemiseks.... ja õigustavad ennast mõttetute argumentidega, nagu minagi....

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 15:01 #51

Motamees, mida pidasid silmas korrosioonitõrje all? Mõtlesin puhastada ja töödelda kohad, kust on värv maha tulnud või on juba oksüdeerumine. Kohad kus värvkate korralik pole vast vajadust, ei tahaks ka rikkuda pinnanaket PURi suhtes. Siseruumis tekkivat niiskust hoiaks eemale aurutõkkega ja pur ise peaks ka niiskust eemale hoidma ja ei ole niiskustimav.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 15:58 #52

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 584
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50
Pidasin silmas, et iga masin roostetab. Kui nüüd ehitada kongi sisse sisutus, siis ei saa enam kunagi teha korrosioonitõrjet.
Peale ohtrat kongi pesemist (ka küljekarbid) lasin kuivada. Siis "süstisin" süstlaga kõik praod ja topeltplekid vahelt vedelat/roomavat õli täis. Peale seda tegin kaks korda korrosioonitõrje kogu kongile ML seguga. Kaks korda selle pärast, et ühe korra vahele jäänud koht saab teisel korral ikka normi kätte. Nüüdseks on möödas üle 10 aasta, aga roostet lisaks pole kusagilt tulnud. Paagi korgi ümbrus ja lükandukse alumine äär olid juba siis kergelt roostes ja nii on ka praegu.
Kui ehitad sissepoole PURi veel karkass (ehk puur), siis hoiab ju see PUR vahtu kenasti paigas. Ja seal on veel igatsorti konarusi, mille külge peaks see vaip kinni jääma. Ise pole PURi kasutanud ja tõena seda väidet võtta ei saa. Igastahes, peale kuivamist, on ML segu üle värvitav ja värv püsib peal. Muidugi mehhaanilisele toimele on ta nõrk, kuna aluspind on veidi pehme.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 16:44 #53

Aga hammerite värv?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 16:55 #54

  • Motamees
  • Motamees avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Ahjumeister.
  • Postitusi: 584
  • Karma: 10
  • Sind on tänatud: 50
Värvi on võimalik panna ainult nähtavale kohale. Masin tavaliselt sellise koha pealt ei roostetagi. Kõige hullem rooste on seal, kus ei näe ja ligi ei saa.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 17:11 #55

BlameTheWind kirjutas: Aga hammerite värv?


Praktiline kogemus on näidanud, et Hammerite ei kannata vibratsiooni. St. niisama välitingimustes seisab värv peal ja ei roosteta. Värvitud autodetail aga oli kuuga uuesti roostes. Isegi kehvemini kaitses kui suvaline pudeli spreivärv.
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 17:13 #56

Eks selle pärast tootjad kinnise pooriga "kummist" soojustusmaterjali kasutavad et aurutõkkega ei saa seda pidama. Ma arvutaks enne kokku mis need majaehitus marjalid maksavad ja siis vaataks mis maksab autode ehituse materjal. Ja soojustus on soojas vaat et vee olulisem kui külmas, soojustatud auto jääb sama soojaks/kuumaks kui õhk ilma läheb kiirelt 60-70 kraadini ja kui mööbel päevaga üles soeneb siis jahutad seda terve öö.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas nootsii.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 17:30 #57

See üks põhjustest miks plaanin ekraani ja ühendatud õhukanaleid katuseluukideni välja, et ka soojustusmaterjali salvestunud energia pigem enne välja juhtida kui siseruumi jõuab.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 17:49 #58

Hammerite ostsin juba ära aga võin miski muu osta, kui jama. Töötleksin siiski vaid kahjustunud kohti ja miskit hullu aega ei tahaks sellele kulutada.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 18:22 #59

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?....sortOrder=ASCENDING

Ei suuda mõista, kuidas on võimalik ise ehitades saavutada säästvam tulemus?

Teemaväliselt....Samast veel saada: home.mobile.de/AUTOSPEKTRUMSPZOO#ses_281206038
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Jumperist matkaauto ehitus 14.07.2019 20:08 #60

kaminahi kirjutas: suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?....sortOrder=ASCENDING

Ei suuda mõista, kuidas on võimalik ise ehitades saavutada säästvam tulemus?

Teemaväliselt....Samast veel saada: home.mobile.de/AUTOSPEKTRUMSPZOO#ses_281206038


Mu oma kogu lõppmaksumus saab olema kuskil 8000-10000 vahemikus, iseendale tehtud, oma käe järgi saab tulemus olema muidugi parim ;)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.078 sekundit