Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2

TEEMA: Talvel väljas hoidmine

Talvel väljas hoidmine 03.11.2018 21:04 #1

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 341
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 9
Jääb nüüd esimest korda (vist) matkakas talveks õue. Muidugi katuselt lume lükkamise kohustus jääb aga sellest ei kirjuta. Panin sisse 1500W õliradika, töötab 2-sel võimsuse astmel ~1000W ja hoiab siis +10C. Lisaks niiskuseeraldi kompressori baasil mis ka jääb järgi. DH 711 10l/24h 130kuupi tunnis, 250W, hiinakas. 10l pole ta kunagi eraldanud 24h, max 1 paak ~1l ja seda siis kui niiskus on 90%. Garantii sai ~6kuud tagasi läbi ja lakkas töötamast, elektroonika nässus ja remontijatel pole osi.Sevi kodumasinad võtsid sisse 20EUR "vea tuvastamine" ja anti tagasi teatega, et eestis vaevalt leiad osi......kui tahad telli hiinast. Egas midagi kiskusin lahti, kompressor ja vent on korras samuti kiiruse ümberlüliti.....3 elektroonika blokki, 1-ne LED tuledele, 2-ne kiiruse ümberlülitile ja 3-s niiskuseanduriga juhtimisele. Sai 2 välja visatud 1 jäi lihtsalt augu täiteks, et õhk mööda ei läheks ja lüliti jäi tööle ON/OFF rešiimis, töötab kiiremal kiirusel ja juba 1h on vett tulnud. Ainult paagi täitumise lõpplüliti jäi ära sest liiga nõrk kompressori väljalülimiseks. Kogu juhtskeemi oleks saanud teha keskasendiga ümberlüliti ja paagi täitumise lõpplüliti baasil, LED-ile oleks võinud panna ette takistid ja olekski kõik! Aga seal oli releesid, mikroskeeme ja muud pahna piisavas koguses, et oleks ikka midagi laguneda. 240EUR ja kasutuskõlbmatu.....osta uus, tarbi rämpsu. Elektroonika toppimine sinna kus teda kohe üldse pole vaja on viimase aja trend. Milleks niiskusandur? Kui paned tööle ju siis on vaja, ega niisama ei pane ja mootorit pole vaja ka elektroonikaga juhtida kui harilik kahe kiiruseline (2.-e mähisega) kondensaatormootor. Ainuke mure mis jääb on 2-e päeva tagant paaki tühjendada. EU-s on direktiiv kodumasinatele, ainult ametkondlikuks kasutamiseks kus on must - valgel öeldud, et kodumasin ei tohi üle teatud aja töötada! Erinevatel masinatel erinevad ajad ja lühim on 2a. Ehk peale garantii lõppu viska minema. See on tarbimisühiskond, tarbi ja osta ja viska prügitünni. See hoiab maakera CO emissiooni ja vähendab inimkonna ökoloogilist jalajälge!
.....
Euronic-i 5a. lisagarantii on kadunud, enne sai osta teatava raha eest. Nüüd on 4a. ja "garantii kindlustus" kindlustusfirma kaudu! Omavastusega ja nagu ikka kindlustusega.....ühesõnaga nässus. Ju siis 5a. pärast on enamus masinaid läbi ja see raha mida peaks küsima hakkab masina müügihinda ületama. Eriti hull on pesumasinatega, seda remontijad räägivad ja ka muu tehnika laguneb, laguneb ja jääbki lagunema. Oma kohvimasina lugu kus sain lõpuks uue ja ka see on juba 2-st korda garantiis, õnneks on 4a. veel järgi ja saab 3-nda ka kindlasti. See kehtib ka kaubikutele mille baasil matkaautosi koostatakse, ühesõnaga ühekordne tehnika.....osta uus ja tarbi!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tiit.

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 00:09 #2

Talvel +10 kraadi sees hoidmine tähendab jäätuvat katust. Olen seda kunagi proovinud ja rohkem ei taha korrata. Teistele ka ei soovita.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Vamm, 867

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi liige #556

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 10:38 #3

Mul küsimus, et kas talvel väljas seisval matkaautol on niiskuseimajast ka üldse mingit kasu?
Loogiliselt imab see autost niiskust, ehk kuivatab autot. Samas, siis auto nagu kuiv käsn, imab jälle väljast niiskust sisse.
Loogiline oleks see siis, kui auto seisaks kuivas garaazis, et iman viimase niiskuse autost ära.
Või mis targemad arvavad ?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr. 774

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 12:05 #4

  • Vamm
  • Vamm avatar
  • Pole saidil
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Rändaja
  • Postitusi: 249
  • Karma: 1
  • Sind on tänatud: 30
Olen kasutanud juba mitmeid aastaid ja sisekliima on parem,ei teki hallitust ega miskit.Panen tavaliselt 2 elamuosasse ja ühe garaazi.Väljast ta niiskust ei ima ,pole täheldanud.Sees ei teki kondenssi ja on kuiv.Kasutan igal juhul mul autu väljas.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

+372 5112298 MB-Challenger 315

Nr 745

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 12:31 #5

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 341
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 9
Kas rohkem? Kusagil +15C niiskuseeraldaja alla +5C ei tööta.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 15:14 #6

  • Imre
  • Imre avatar
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 340
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 54
Mul selline kogemus.
Eelmiseid 3-e autot ma talvel ei kasutanud ja seisid katuse all õues.
Sügisel panin seisma, aknad uksed ja luugid kinni. Madratsitele panin midagi alla, et õhk pääseks liikuma ja rohkem ei teinud midagi.
Mingit kütet, kuivatit, niiskuse eraldit ja kevadel oli kõik ok,
Ja niimoodi 8-9 aastat. Ei tea äkki oli hea õnn, aga kui peaks seisma panema, teeks uuesti samuti.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

CARTHAGO CHIC E-LINE I 50 YACHTING EDITION
EKK nr. 670
Viimane muutmine: lisas Imre.

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 17:08 #7

Imre kirjutas: Mul selline kogemus.
Eelmiseid 3-e autot ma talvel ei kasutanud ja seisid katuse all õues.
Sügisel panin seisma, aknad uksed ja luugid kinni. Madratsitele panin midagi alla, et õhk pääseks liikuma ja rohkem ei teinud midagi.
Mingit kütet, kuivatit, niiskuse eraldit ja kevadel oli kõik ok,
Ja niimoodi 8-9 aastat. Ei tea äkki oli hea õnn, aga kui peaks seisma panema, teeks uuesti samuti.


Mul kogemust vähem aga samamoodi olen talitanud ning kõik ok.
Samas on nii suvila kui ka auto vahest talvel ka kasutuses.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

(Arvo.A) Pessimist ütleb, et ilm rikkus kogu puhkuse ära, optimist ütleb, et tore puhkus oli, kuigi ilmaga seekord ei vedanud :)

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 17:12 #8

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 341
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 9
Nii minulgi oli. Kui tuulduvas hallis ei teki hallitust ega midagi. Aga lahtiselt lume ja vihma käes?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 17:26 #9

Kopitama läheb siis kui on umbne ja õhk ei liigu ning niiskus on sees.
Näiteks suletud uksega külmikus.

Paljudel on vundamendiga suvilad, mida nad talviti ei kasuta... keegi ei ehita sinna miskit süsteemi talveks.
Soomes on suured matkakate müügiplatsid, nad lükkavad talviti ainult lund katustelt. Ja kui miski nendel platsidel olevates matkakates kopitama/hallitama läheb on suletud uksega külmik... müügimees ei ole peale kliendi külastust kontrollinud, et ega klient ei ole külmiku ust sulgenud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

(Arvo.A) Pessimist ütleb, et ilm rikkus kogu puhkuse ära, optimist ütleb, et tore puhkus oli, kuigi ilmaga seekord ei vedanud :)

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 17:40 #10

  • tfr
  • tfr avatar
  • Pole saidil
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Postitusi: 76
  • Karma: 1
  • Sind on tänatud: 8

liikur kirjutas: Talvel +10 kraadi sees hoidmine tähendab jäätuvat katust. Olen seda kunagi proovinud ja rohkem ei taha korrata. Teistele ka ei soovita.


Hmm. Ma uurisin FB-s ühes soomlaste matkaautogrupis (Puskaparkki) ühe ilusa varatalvise pildi all, et kuidas need tegelased, kes talvel oma autoga iga nädalavahetus kusagil ööbimas käivad, nädala üle elavad - et kas tõesti lasevad iga kord kõik paagid kuivaks jms, et ära ei jäätuks. Sealt tuli terve pinu vastuseid, et "hoiame nädala sees lihtsalt mingi +5..+8 kraadi autos sees".

Külmani pole veel jõudnud, aga niiskus on hetkel küll juba kuidagi häiriv. Mul täidab buss ka pere teise auto rolli, umbes korra-kaks nädalas läheb vaja. Seni kõige häirivam on just see, et kui sõidad kuskile ja siis buss seisab 3-4 tundi, siis tõmbab selle niiskusega esiklaasi seestpoolt uduseks, mida on jube tüütu nühkida.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

McLouis Menfys Van 3
#949

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 17:46 #11

tfr kirjutas:

liikur kirjutas: Talvel +10 kraadi sees hoidmine tähendab jäätuvat katust. Olen seda kunagi proovinud ja rohkem ei taha korrata. Teistele ka ei soovita.


Seni kõige häirivam on just see, et kui sõidad kuskile ja siis buss seisab 3-4 tundi, siis tõmbab selle niiskusega esiklaasi seestpoolt uduseks, mida on jube tüütu nühkida.


Õhuvahetus puudulik e. umbne või liigne niiskus... niiskus kondenseerub jahedamale pinnale.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

(Arvo.A) Pessimist ütleb, et ilm rikkus kogu puhkuse ära, optimist ütleb, et tore puhkus oli, kuigi ilmaga seekord ei vedanud :)

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 17:48 #12

  • tfr
  • tfr avatar
  • Pole saidil
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • Postitusi: 76
  • Karma: 1
  • Sind on tänatud: 8
Noh jah, ühelt poolt tähendab "õhuvahetus puudulik" et "katuseluuk ja aknad ei leki" :) Aga eks siis peab mõtlema, kuidas seda õhku positiivse tulemi piires vahetada.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

McLouis Menfys Van 3
#949

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 17:49 #13

Priit Peljo kirjutas: Kopitama läheb siis kui on umbne ja õhk ei liigu ning niiskus on sees.
Näiteks suletud uksega külmikus.

Paljudel on vundamendiga suvilad, mida nad talviti ei kasuta... keegi ei ehita sinna miskit süsteemi talveks.
Soomes on suured matkakate müügiplatsid, nad lükkavad talviti ainult lund katustelt. Ja kui miski nendel platsidel olevates matkakates kopitama/hallitama läheb on suletud uksega külmik... müügimees ei ole peale kliendi külastust kontrollinud, et ega klient ei ole külmiku ust sulgenud.


Üks täpsustus veel, et suletud uksega külmik ei lähe kopitama/hallitama kui ta on steriilselt peale kasutust puhastatud. Tavaliselt see puhastamine ei õnnestu lihtsalt lapiga puhastades.
Hallitus/kopitus tekkib tavaliselt/enamasti nn kanga struktuuridega pindadele, kuhu jäävad "mustuse pisikud" , mis siis niiskusega mutanteeruvad ja hallituseks/kopituseks saavad.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

(Arvo.A) Pessimist ütleb, et ilm rikkus kogu puhkuse ära, optimist ütleb, et tore puhkus oli, kuigi ilmaga seekord ei vedanud :)

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 17:56 #14

tfr kirjutas: Noh jah, ühelt poolt tähendab "õhuvahetus puudulik" et "katuseluuk ja aknad ei leki" :) Aga eks siis peab mõtlema, kuidas seda õhku positiivse tulemi piires vahetada.


Kui sõidukit harva kasutada, siis koguneb niiskust vaipadesse jne., nüüd korraks sõites hakkab niiskus soojas salongis eralduma ja sõidukit seisma jättes jahtub salong aga niiskus on õhus. Tulemuseks niisked aknad.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

(Arvo.A) Pessimist ütleb, et ilm rikkus kogu puhkuse ära, optimist ütleb, et tore puhkus oli, kuigi ilmaga seekord ei vedanud :)

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 18:01 #15

Niiskete akende kohta tooksin näiteks, et kas matkaauto esiklaasil väldib seda väline akende kate või sisemine?
Hommikul ärgates ;)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

(Arvo.A) Pessimist ütleb, et ilm rikkus kogu puhkuse ära, optimist ütleb, et tore puhkus oli, kuigi ilmaga seekord ei vedanud :)
Viimane muutmine: lisas Priit Peljo.

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 18:45 #16

tfr kirjutas:

liikur kirjutas: Talvel +10 kraadi sees hoidmine tähendab jäätuvat katust. Olen seda kunagi proovinud ja rohkem ei taha korrata. Teistele ka ei soovita.


Hmm. Ma uurisin FB-s ühes soomlaste matkaautogrupis (Puskaparkki) ühe ilusa varatalvise pildi all, et kuidas need tegelased, kes talvel oma autoga iga nädalavahetus kusagil ööbimas käivad, nädala üle elavad - et kas tõesti lasevad iga kord kõik paagid kuivaks jms, et ära ei jäätuks. Sealt tuli terve pinu vastuseid, et "hoiame nädala sees lihtsalt mingi +5..+8 kraadi autos sees".

Külmani pole veel jõudnud, aga niiskus on hetkel küll juba kuidagi häiriv. Mul täidab buss ka pere teise auto rolli, umbes korra-kaks nädalas läheb vaja. Seni kõige häirivam on just see, et kui sõidad kuskile ja siis buss seisab 3-4 tundi, siis tõmbab selle niiskusega esiklaasi seestpoolt uduseks, mida on jube tüütu nühkida.


Kui autot talvel korra nàdalas kasutaksin, siis hoiaksin ka plusskraadi sees. Kui aga auto talveks kapitaalselt seisma panna, nagu teemaalgatajast aru sain, siis mina ei poolda siseruumi kûtmist. Eriti kui lahtise taeva all hoida. Paratamatult làheb katus jäässe. Olen talvel lihtsalt aeg ajalt bussi lumest puhtaks rookinud, käima pannud ja natuke bussi asukohta muutnud. Saab ôhu liikuma ja rehvid ei làhe kandiliseks. Kui meeles on olnud, siis olen ka niiskuse eraldajaid kasutanud. Seni aga väga suurt efekti pole täheldanud...
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi liige #556

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 19:20 #17

Priit Peljo kirjutas: Niiskete akende kohta tooksin näiteks, et kas matkaauto esiklaasil väldib seda väline akende kate või sisemine?
Hommikul ärgates ;)


Välimine.
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 19:23 #18

Ivar Kalev kirjutas:

Priit Peljo kirjutas: Niiskete akende kohta tooksin näiteks, et kas matkaauto esiklaasil väldib seda väline akende kate või sisemine?
Hommikul ärgates ;)


Välimine.


Just nii... lihtne "füüsika"

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

(Arvo.A) Pessimist ütleb, et ilm rikkus kogu puhkuse ära, optimist ütleb, et tore puhkus oli, kuigi ilmaga seekord ei vedanud :)

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 19:25 #19

Lisan veel, kui väline kate puudub või ei viitsi seda kasutada, siis hommikul ärgates lihtne viis on suur froteerätik armatuurlauale ja aknakummiga aken seest üle. Oleme nii 10 aastat talitanud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Talvel väljas hoidmine 05.11.2018 19:44 #20

  • tiit
  • tiit avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 341
  • Karma: 7
  • Sind on tänatud: 9
Palju häid mõtteid! Kui tahad hoida sees +20C ja väljas on - kraadid läheb liiga kulukaks. Praegu on sees +16C, väljas kuidas juhtub nii +5C õhuniiskus 35% ja kompressor kuivatil pole midagi eraldada. Kõik uksed on sees lahti, et õhk liiguks ja kuivati puhub radikale peale, et õhk liiguks. Vist on tõesti õige jätta talvel külmaks? Külmas on ka niiskuse % väiksem. Enne katsun kogu niiskuse siseruumidest kätte saada. Ostsin ka uue kompressor kuivati see veel rohkem automaatikat täis vähemalt on 4a kindlustus ja tuleb siis kasutada. Vana kuivati töötab otse ja seal eemaldab ka alla 35% õhuniiskust kuigi vähe aga midagi ikka tuleb.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.075 sekundit