Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Kategooria vahetamine N1 -> M1 - kriteeriumid, eelised?

Kategooria vahetamine N1 -> M1 - kriteeriumid, eelised? 02.09.2018 22:36 #1

Tere! Ehitan kaubikust matkaautot. Kas on mõtet muuta kategooriat. Kas midagi läheb lihtsamaks, odavamaks (liikluskindlustus, teemaksud, praamipiletid)? Mis kriteeriumidel seda teha lubatakse? Palju maksab?

Näiteks tahaksin kaubikul ära võtta vaheseina - pole vist legaalne! Saan aru, et matkaautol täiesti lubatud tegevus.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kategooria vahetamine N1 -> M1 - kriteeriumid, eelised? 02.09.2018 23:40 #2

stiihia kirjutas: Tere! Ehitan kaubikust matkaautot. Kas on mõtet muuta kategooriat. Kas midagi läheb lihtsamaks, odavamaks (liikluskindlustus, teemaksud, praamipiletid)? Mis kriteeriumidel seda teha lubatakse? Palju maksab?

Näiteks tahaksin kaubikul ära võtta vaheseina - pole vist legaalne! Saan aru, et matkaautol täiesti lubatud tegevus.


Tere, (terve)

M1 ajoneuvoluokka on edullisempi liikennevakuutuksen ja katsastuksen kannalta. Ulkomailla ajettaessa tietullimaksut tulevat edullisemmaksi.

Väliseinän poistamiseen täytyy olla lupa ARK:sta. Vaatiiko auton rakenne väliseinän, onko mahdollista poistaa? ( EU-direktiivi, VIN-koodi / kere number, etc)

N1 - M1 muutos edellyttää tietoja ARK:lle. Mitä muutoksia tulee, mitkä ovat varusteet. ( grilli, voodi, laud, kylmkaap, etc,)
Olen muuttanut yhden N1 auton M1 gategoriaan. Ei ongelmia. Hinta 80 euroa vuonna 2014. Lupa saapui noin 2 viikon kuluttua E-postissa. Lupa täytyy olla mukana kun valmis auto muutoskatsastetaan ARK:ssa.

Olisiko joku foorumilaisista ystävällinen, kääntäisi kirjoitukseni stiihia'lle Eestin kielelle.

-Harri-
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Harri.

Kategooria vahetamine N1 -> M1 - kriteeriumid, eelised? 09.10.2018 22:37 #3

Aitäh vastamast! Google translate on abiks. Võtsin juba vaheseina maha, kinnitatud oli neetidega - pidin välja puurima. Kui edaspidi on kulud väiksemad, siis tundub ainuõige valik. Suhtlen ARKiga.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kategooria vahetamine N1 -> M1 - kriteeriumid, eelised? 10.10.2018 09:45 #4

Olen muutnud kolm autot N1 pealt M1. Tegelikult muutuvad nad peale ümberregistreerimist ise selleks, kui autosse on paigaldatud voodi, laud, panipaigad ja veel mõned tingimused, mis vist juba eespool kirjas. Ühe auto puhul läbisin ekspertiisi, kaks läksid niisama ümberregamise käigus sõiduautoks.
Tegelikult tahtsin ma küsida, mis autol vaheseina ära viskasid? Äkki lähem mul vaja. Teen praegu Berlingot sõiduautost kaubikuks.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kategooria vahetamine N1 -> M1 - kriteeriumid, eelised? 17.10.2018 22:34 #5

Kuidas sul need lihtsamad kategooria vahetused läbi on läinud? Ainult neti teel avaldus, pildid ja ongi korras?

Ma helistasin hiljuti Maanteeametisse ja sain teada, et kõigepealt on vaja margiesindusest mingit luba.

Masin on Renault Master, vahesein tuli maha ja ootab praegu kuuri all. Enne kui ümber pole regatud, siis ära anda ei tahaks. Ülevaatusel võib ajutiselt tarvis minna.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kategooria vahetamine N1 -> M1 - kriteeriumid, eelised? 18.10.2018 09:06 #6

stiihia kirjutas: Kuidas sul need lihtsamad kategooria vahetused läbi on läinud? ...

forum.automoto.ee/showthread.php?tid=25154
forum.automoto.ee/showthread.php?tid=38973
forum.automoto.ee/showthread.php?tid=46374
Masteriga oli kõige raskem. Tegelikult ei olnud väga hull, aga MB ja Ivecoga läks ülilihtsalt. Viimastega sõitsin lihtsalt kohalikku ARK büroosse ja vormistati ümber. Renaulti puhul suhtlesin pidevalt, ehituse käigus, eksperdiga. No selleks, et midagi valesti ei teeks. Kui valmis sai, siis ekspert ajas paberid korda. Üldiselt on teemades üksipulki kõik lahatud.
Üldiselt tuleb tugineda juba tehases tehtud asjadele. Kindlasti on osa versioone ilma vaheseinata. Siis need tulebki näidiseks võtta. Sina ainult muudad tehase varianti. Noh umbes, nagu laseksid kokkupakitava istme alla. Mul vist oli Masterile ekspertiisi vaja tagauste pärast - muutsin auto konstruktsiooni.
Veokate puhul oli ülilihtne selle pärast, et seadus on olemas ja lubab teha. Nendel pole suurt muret, mida sa oma kongis "vead".
Praegu ehitatavale Berlingole sain vaheseina ja juba küljes.
forum.automoto.ee/showthread.php?tid=60822
Masteri vahesein vedeleb siiani kuuri taga.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.044 sekundit