Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Milline buss ja milline mootor?

Milline buss ja milline mootor? 11.04.2018 08:10 #1

Tervist,

Olen nüüd mõnda aega siin lugenud, uurinud googeldanud ja youtuberdanud. Kindel plaan on siis ehitada mõnest kaubikust elamiseks sobiv buss, et sellega pikemale sõidule minna.Ilmselgelt algab kõik bussist aga mida rohkem uurid seda segasemaks see lugu läheb :) Et mis masinad ja mis mootorid kui pikalt mure vabamalt liiguvad. Loomulikult tuleb igast foorumist esile Renault Master aga selles hinnaklassis mis bussi võiks soetada ala 2500-5000 on need nagu vana võitu ja läbisõidud ka seal 300-400 tuhande kandis, mis muidugi on ka küsitav 2003-2005 aasta masina kohta ( minu enda 2015 lõpus uuena ostetud masinal on näiteks 180 000 ). Siis on muidugi Sprinteri omanikud kes oma masinaid kiidavad samas ka ports kes laidavad ja ütlevad, et üks igavene viletsus ja meeletu laguneja :) Siis on loomulikult Citöenid, Peugeotid ja Fiatid millest ühed seisavad juba uuena remonditöökodade ukse taga aga teisi müüakse 500000 läbisõiduga veel korraliku hinnaga :) Ja siis kõige lõpuks veel Ford Transit millest räägitakse vähe aga kui räägitakse siis et on põlveotsas remonditav, pika elueaga aga natukene traktor :) Olen omanud ka 2004 aasta Transitit kunagi ja söitis ta murevabalt kuni metsseaga kohtumiseni tõesti. Endale on siis hetkel silma jäänud, vanemad 2003-2004 citröenid mootori valikuga 2,2 ja2,8, Ford Transitid siis kuni 2006 ja mõningad juba üle 2006 aasta mudelid. Mootori valikuga siis 2,0 ja 2,4
Et kui tüli ei tee siis võiks siia teema alla kirja panna kogemused ja teadmised Milliseid masinaid ja mis põhjusel välistada või valida, milliseid mootori tüüpe jne.Võibolla ka kogemusi teel olles remondiga. Milliseid asju tasub siis jälgida ühe või teise masina soetamisel. ( ehk siis erinevate masinate spetsiifilisemad murekohad kui neid on).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milline buss ja milline mootor? 11.04.2018 12:52 #2

Pigem alustaks roostest- 10+ vana eestis sõitnud kaubik on kindlasti ussi täis ja ussitab mõnuga edasi. Transiti 2,2 ja 2,4 mootorite kohta midagi hullu kuulda pole olnud, Renault ka kuulu järgi üsnagi hea, Ducato on nagu on- pigem rohkem igasugu elektrikalasid. Aga eks kõik läbisõidus kinni, kuid leides 200 000 kanti auto, siis ei tohiks probleeme olla kui korralikult hooldatud. Paljud kahjuks kasutavad neid siiski sihtotstarbeliselt ehk kalla ja talla režiimis. Tuuakse neid ka väljamaalt sisse ja kohati üsna kõbusaid, aga nagu ikka on kerimine probleemiks. Rootsi ja Taani läbisõite saab kontrollida siit.
motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.port...oej_side&_nfls=false
biluppgifter.se/
Teistele meeldivaid postitusi:: Kaspar

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.

Milline buss ja milline mootor? 12.04.2018 22:25 #3

Nii vana tarbesõiduki valikul peaks ilmselt väikest läbisõitu mistahes margile eelistama, aga probleem on siinkohal odomeetri näidu usaldusväärsus... Tegelikkuses viitab väike näit 15 aasta vanuse paketiauto spidomeetril pigem teisele ringile või kerija nobedatele näppudele, kui heale konditsioonile.:S
Kui vaadata ringi samaealiste matkaautode hulgas, siis sealt võib tõepoolest "tikutulega otsides" leida hästi hoitud ja normaalsuse piiridesse jääva läbisõiduga isendeid, aga paketikate puhul ... nagu Arvo eelpool kirjutas, on neid kogu eelneva elu ainult tallatud. Selle aja jooksul on tõenäoliselt rooli tagant jõudnud läbi käia loendamatu hulk sohvreid, kes on piirdunud vaid kütuse kallamisega ja selle tulemusel pole sealt midagi head oodata.
Meil läksid eelmisel aastal vanarauaks kolm 2006 aasta Fiati - üks buss, kaks kastikat. Kõikide reaalsed läbisõidud jäid 500-600t km vahele. Ühel oli selle aja jooksul remonditud mootor, kahel vahetatud käigukast. Lõpuks ei saanud nad enam ülevaatuselt läbi, kuna rooste oli raamitalad ja karbid nii läbi järanud, et kõhud kippusid vastu maad vajuma. Kusjuures, nende pealiskaudne väljanägemine polnudki kõige hullem...:blink:
Kuna küsisid isiklike kogemuste kohta, siis võin öelda, et:
Sprinteri käiguosa ja veermik on väga hea, aga kere kipub roostetama hullemini kui Fiatil.
Fiati, Citröeni ja Peugeoti eristab vaid rool ja iluvõre, veermik on täpselt sama, kõigil kasutatakse Iveco mootoreid. Esisillad küsivad tihtipeale igasugu pukse, käigukastid on nõrgukesed, aga mootorid on lihtsad ja "pommikindlad".
Ford. Kuni 2006 on traktor, aga töökindel. Uuemad enam traktorid pole, sõita on mugav, aga töökindlust pole...
Renaultiga pole ühtegi kokkupuudet olnud, samuti Ivecoga.
Eelnev jutt sai ilmselgelt subjektiivne, aga sel teemal ongi võimatu objektiivsust saavutada... kõik on liiga isiklikes kogemustes ja eelistustes kinni.
Aga edu ja õnne doonori leidmisel.;) Ja hoia siis meid ka valiku ja ehituse käiguga kursis.
Teistele meeldivaid postitusi:: Kaspar

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.

Milline buss ja milline mootor? 13.04.2018 07:48 #4

Huvitaval kombel on see kaubikute turg väga nigel siin Eestis :)
Ega väga midagi valida ei olegi. Päeva lõpuks jäigi silma üks 2004 aasta 2,0 92kw Transit 300 ja üks 2007 aasta transitl 430L 2,4 tdci 103 kw (mis on vingelt suur).
Tahtmine oleks muidugi soetada uuema välja nägemisega ja suurem masin, samas mõistus ütleb , et väiksemaga on mugavam liigelda ja heas korras vanema põlvkonna transit põhjustab vähem muresid. :) Nii, et võta nüüd kinni.
Sprinterite näevad üldiselt väga kasutatud välja ja bussile peale vaadates võib juba aru saada mismoodi seda kasutatud on :)
Aga Sprinterite kohta, et mis aasta vahemik neil on selline, kasutamis ja taastamis kõlbulik? Nii igaks juhuks kui peaks mõni veel müüki tulema ja huvitavana tunduma.
Lähen vist vaatan selle 2004 aasta transiti täna üle, võibolla veeretan veel kusagile üle vaatamiseks.
Näpud juba sügelevad, tahaks juba midagi ehitada :D

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milline buss ja milline mootor? 13.04.2018 08:16 #5

Näppude sügelemine on hea asi, aga antud juhul tuleb sellesse ettevõtmisse suhtuda vägagi kaine mõistusega, et pärast rahakott kroonilist rahapuudust põdema ei hakkaks. Kuulutusi vaadates on selles hinnaklassis valik tõesti üsna olematu, aga mulle jäi ka see Transit silma www.auto24.ee/used/2654383
Kui sealt ka 100 000 maha keritud, pole asi veel hull. Mina ei panustaks margile, vaid ainult seisukorrale. Ei ole ka mersu enam mingi kvaliteedi ega vastupidavuse etalon ning keegi ei osta kallist mersu bussi aia äärde seisma, et 10a pärast korralikuna maha müüa, vaid ikka töötegemiseks. Suurus pole liiklemise mõttes miinuseks, sest kõik nad on kunagi linnatänavail ning maanteedel sõitnud ja enamikel meist on 6-7-8m autod.
Kui seda Transitit mõtled, www.auto24.ee/used/2795513 siis juba kaugelt paistab vanale transitile omane rooste ning kuulutuses on ka vin kood vale. Lisaks kunagi väikese avarii teinud ja remonti ei hüvitatud.
Leidsin ka eelmise müügikuulutuse üles. Prillikivi just ei ole. Vana hind 2900 ja nüüd tahab keegi 3800 saada.
www.auto24.ee/used/2211052

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Milline buss ja milline mootor? 13.04.2018 23:41 #6

Ma olen sõitnud nii selle fordi jumbo kui ka viimase mersuga. Mina valiks Fordi. Eestist uuena ostetud autodel peaks olema webasto mootori eelsoendus (nii väideti) Mersul ei ole kuidagi paremad materjalid aga manööverdamine on peavalu kuubis kuna see lihtsalt ei keera.

Fordil käib see stabiilsuskontoll kuidagi pidurite kaudu ja kahe aastaga suutsin ketad eestis ära sõita nii et vajasid vahetus mis pidi kuidagi tagurpidislet käima(pooltelg välja ... teeniduses aeti sellist juttu)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas nootsii.

Milline buss ja milline mootor? 14.04.2018 08:07 #7

See Jumbo on tõesti sama mida vaatasin.Sellise masina puhul peaks saama ju tegelikult läbisõitu kontrollida. Infos hooldatud, Eestist uuena ostetud ARK peaks Vin järgi ka ära näitama iga aastased läbisõidud. Veermik peaks olema lihtne aga pigem ongi küsimus selles mootoris. Ma pole küll eriline spetsialist erinevate aastate erinevate mootorite osas aga kas sellel masinal olev 2,4 mootor on sama mis eelmisel mudelil? Vanemad 2,4 pidid päris ok olema kuulu järgi :D .Et kui hetke läbisõitu näitab 170 000 peaks sama palju üpris muretult sinna otsa saama sõita. Kui muidugi kere koos püsib :) Mis omakorda on ka suuremas osas enda teha. Samas kw poolest see 2,4 küll eriti 2,0 üle ei ole. Eile ei pääsenud aga täna plaanis ikka minna see 2004a 2,0 üle vaadata see asub mulle veidi lähemal. Jumbo vist on Tartus nagu ma aru saan.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milline buss ja milline mootor? 14.04.2018 09:16 #8

Läbisõite keritakse ka hooldusvälpade vahelisel ajal- kui sul on uus garantiiga buss, siis on sellel kindel hooldusplaan ja kui sellest kinni ei pea, kaob ka garantii. Juhul, kui sõidad aastas rohkem kui välpade vahel ette nähtud ja tahad hoida kokku esinduse hoolduskuludelt, teed ühe õlivahetuse kuskil suvalises garaažis, sõidad edasi ja enne kui lähed diileri juurde hooldusesse, et templit saada, kerid läbisõidu selliseks, et ei oleks lubatud km ületatud. Asi väga lihtne ja jälile üldiselt sellele ei saa- esinduse ajalugu sel juhul laitmatu. Kui keegi sõidab kaubikuga 17 000 km aastas, siis tegelikult see auto enamuse päevast seisab- kas on siis tegu töömeeste bussiga, mis sõidab hommikul objektile ning päev otsa puhkab seal või misiganes muu, aga selline läbisõit on pigem isikliku sõiduauto tasemel, millega lähed hommikul tööle ja õhtul koju, mitte töötegemiseks ette nähtud kaubiku oma. Eks siin tuleb nüüd hakata uurima üldist kulumust- kereplekid (rooste), kaubaruumi seisukord, istmed, rool, polstrid- kõik kulumisjäljed näitavad kasutamise intensiivsust- seisval autol teatavasti midagi eriti ei kulu. Ja see 2004 on minu hinnagul rämps- taod sinna pärast rohkem pappi sisse kui asi väärt. Vanas kuulutuses vead kirjas ja pole mingit loogilist põhjust, miks praegune omanik need vead likvideeris ja taas kohe müüki pani. Et teenida vahelt tonn, ei pea autot remontima, vaid ostja eest vigu varjama. Lisaks on ta pidevalt omanikke vahetanud ja vaevalt, et keegi neist erilist hoolt ta eest kandis- pigem kalla ja talla masin.
05.09.2017 Kasutajate muutmine, Omanikuvahetus
01.10.2012 Omanikuvahetus
29.09.2012 Omanikuvahetus
20.03.2012 Omanikuvahetus
06.06.2008 Omanikuvahetus
19.03.2007 Registreerimine Eestis

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Milline buss ja milline mootor? 14.04.2018 09:31 #9

Võib ka olla väike läbisõit. Meie oma kasutati põhiliselt ainult Tallinna poodidesse kauba veoks. Nädalas korra pidin tankima nagu oma sõiduautotki. Ja ka sakslaste postiautod sõidavad päevas 20-60km kesmiselt. Paljudel firmadel kellel need kaubikud on siis tehakse ikka suht pisikest ringi sest kaugem läheb juba veoautoga. Eestis hoiaks eemale suurfirmade käes olnud autodest, näide elust enesest kus auto esimene hooldus toimus siis kui klotsid ära kulusid, ainult mnt sõit põhiliselt, natuke üle 100 000 km peal

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Milline buss ja milline mootor? 14.04.2018 20:15 #10

Käisin täna vaatamas sellist masinat : www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=d452...e3b65453bbed5fdd9124 Ulme, selliseid kokkusattumusi ei juhtu vist päris tihti aga on ette tulnud!
Vaatasin auto24 et päri kõbusa väljanägemisega masin, väike läbi sõit (kahtlane), aknad on olemas jne. Üllatus üllatus, asukoht Saaremaa ( koht kus mina siis enamus ajast resideerun).
Veel suurem üllatus oli see, et müüa ja buss asusid minu niiöelda lapsepõlve kodu lähistel ( niiöelda see tõttu, et olen liba saarlane :D ) Kolmandaks ja veel suuremaks üllatuseks tuli välja, et ma tunnen ka kõiki eelnevaid omanike alates eestisse toomise hetkest :D (buss on vahetanud omanike pm ühes vallas) Bussile on tehtud keretöid ja jutu käigus selgus et,neid tegi minu praegune naaber kes omab autoremondi töökoda :)
Ma täitsa mõistan et see kõlab nagu kolkaküla romantika aga tegelikult on siin ikkagi vist ca 30000 inimest ja ka remondi töökodasid mõnedkümned kindlasti :D
Ühesõnaga buss läks käima ja sõitis ilusti,webasto toimis, raam oli ilus, karbid tehtud, mingile maale ka värviparandused tehtud seoses keretöödega. Taga akna ümbruses oli roostet ja väiksemaid rooste täppe keset plekki, mis pigem meenutab merzedestel kohatavat roostet. Istmed ja sisu ilusad puhtad ja terved, aga 2015 aasta masterist sinna ümber istuda oli ikka nagu traktorisse :) Eks see rohkem harjumuse asi. SUUR miinus on muidugi püsikiiruse hoidja puudumine. Seda vist saab ka eraldi paigaldada. Räägin nagu oleks ära ostund, ei ostnud! Võtsin mõtlemis ja kaalumis aega, ja täna ei saanud ka kusagile testima minna. Ehk siis esmaspäeval laseks diisli spetsialistidel mootori üle vaadata ja kuulata samuti kogu veermiku osa üle logistada. Loomulikult paistab piltidelt parem välja kui päris elus, tüüpilised mõlgid karpidel ja nipet näpet roostet aga tegemist ikkagi 13 aastat vana masinaga.
Ühesõnaga hoian veel silmad lahti ehk leiab mõne värskema aasta arvuga ja heas korras bussi toonoriks aga potensiaalne kandidaat on see Transit igal juhul.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.044 sekundit