Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Matkaauto / karavani valik pikemaks matkaks

Matkaauto / karavani valik pikemaks matkaks 09.27.2017 15:39 #1

Kevadel on plaanis võtta ette esialgu kogu euroopa, teha lihtsalt ring peale sinna kuhu vähegi pääseb. See peaks auto jaoks suurelt osalt tähendama igavat asfaldi. Kahe inimesega.

Mõtted on liikunud ise mingisse Transporterisse elamu ehitamisest kuni caravani ostuni ja sealt kuni mõne vanema 4x4 masina ostuni (puhtalt nende ruumikuse pärast) ja siis jälle mõne ruumikama pereauto ostuni. Kuna tõenäoliselt tuleb selles valitud masinas pikka pikka aega elada on valiku tegemine üpris pingeline. Kui mõnenädalase otsa jaoks on 4x4 maastur okei siis kardan ise, et nii pika teel oleku jaoks peaks ikkagi vaatama caravane ainsa variandina, et inimese moodi ennast tunda. Samas kardan jälle vanemate caravanide kütusekulu ja koos püsimist.

Kuulan meeleldi kõik mõtteid ja soovitusi, teemal mis suunas edasi võiks minna.

Kas keegi oskab midagi antud isendi kohta öelda, kuidas need Ducatod muidu üldiselt vastu peavad, kas ostakse igas maakitsikuses remontida ka?

www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2636089

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Matkaauto / karavani valik pikemaks matkaks 09.27.2017 16:40 #2

Autod peavad vastu, sest õige matkaja on otseselt huvitatud auto korrasolekust ega riski minna kodust tuhandeid kilomeetreid eemale poollogiseva autoga. See on küll minu isiklik seisukoht, mõni võib olla nii ei mõtle. Selle konkreetse kuulutuse puhul häirib mind see, et ei raatsita avaldada VIN- koodi.
Aga võib olla on targem esmalt rentida, mitte kulutada tuhandeid ehku peale vana auto ostule ning ära proovida selline elu, sest kui juba nii palju erinevaid autovariante peast läbi käinud, siis ehk pole mõte veel täielikult küps. Sellist vana autot on meie turul pärast suht raske ka müüa kui selgub, et see pole ikka see õige asi.
Ja kütusekulu... ehk on reisimisest saadav emotsioon olulisem kui paar-kolmsada kütusele kulunud eurot. Keskeltläbi 10-12l võtavad nad kõik.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Matkaauto / karavani valik pikemaks matkaks 09.27.2017 22:19 #3

Auto igati tarvitatav veel ja ainuke liigne on liigne suurus kahele kaasa vedada, kuna põhihuvi teil palju ringi sõita. Päris õiget aga pole olemas. Kui muu sobib, siis hind ei klapi ja sedasi lõputult.:)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Me kõik oleme alustanud nullist.

Matkaauto / karavani valik pikemaks matkaks 09.27.2017 23:06 #4

Mõned mõtted oma kogemustest.Kui soovid palju sõita hoidu kaubikutest (ei ole mugavad,kuigi mahukamad)vali mõni suurem mahtuniversaal võl van.Kui sõidad ainult asfaldil,siis 4x4 on mõttetu.Pealegi mugavad ja ruumikad on Caddilac Escalade,Ford Expedition,Chevi Surburban jne.Ise reisin matkaautoks ehitatud 96a Grand Voyageriga.Kahekesi täiesti paras.Kulu kohta nii palju:25-27 päevane Hispaania ja Portugali ringreis (kütus+kämpingud) on umbes sama mis kahe inimese seitsme päevane lennureis Barcelonasse(lennupiletid+7 ööd hotellis)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Matkaauto / karavani valik pikemaks matkaks 09.27.2017 23:29 #5

Mis on pikk matk?

Kütusekulu ei pruugigi nii marginaalne olla...

Ja nüüd väike "isiklik targutus": kümme aastat olen omanud 1990 a Ducatot algne odo näitas 84 tuhat, praegu on ees 127 tuhat. Keskmine kulu 10 aasta jooksul(kahel ei sõitnud, lihtsalt seisis hoovis)on ca 13 liitrit sajale(min 11,7 ja max 15,6 tankimisest tankimiseni(kogu aeg olen jälginud, igal tankimisel arvutanud). Eelmine sügis soetasin Transporteri(endine kiirabi) ja see aasta olen läbinud ca 17 tuhat, sellest ühe euroopa reisiga, mis kestis 39 päeva, viis läbi 15 riigi, 9000km. Keskmine kulu aasta jooksul 8 l sajale. Mõlema masinaga on tulnud ka abi otsida kodust eemal, ducatoga on see tõeline peavalu olnud ja hindadel on alati "koefitsent" arvel. Suvalises töökojas remont on siiani kiirelt karistuse leidnud(mootoririhm ja esilaager) Üks valiti vale profiiliga ja teisel ei reguleeritud õige paksusega seibidega. Mõned tuhanded kestis, edasi tuli minna kodanike manu, kes oskasid. Rahvaauto on paremini vastu võtud töökodades(loe:tunduvalt levinum). Küll aga sai kevadene Valgevene tripp tehtud just ruumi ja mugavuse pärast just ducatoga...pika reisiga(kevadel küll ainult 15 päeva), on ikka uskumatult palju vaja kola ühes vedada juhul, kui ei kulge ainult punktist a-b-sse, et mugav oleks :D


Kämpingutes(eelmine aasta ducatoga küll ei olnud 21 päeva jooksul Soomes kordagi ja see aasta VW olin 4 korda-no ei meeldi mulle "ühiskorterielu") vahet pole nendes kohtades, kus olnud olen...hind on üks ja põhjenduseks-campar...kuigi passis mõlemad M1. Küll olen aga muudes kohtades nt. laevapiletid, teemaksud jms. jonniga tõestanud, et mul sõiduauto koos teh. passiga. Ainus erand oli praam Nidale, seal on väga "turistisõbralikult" hinnakiri lahti kirjutatud, kuid kohapeal olin ducatoga sõiduauto maksuputkas.


Kui keegi viitsiks panna hinnad keskmiselt kämpingutes(matkakas ja kaks inimest nt.)?
Meil oli ta nii: Itaalias Veneetsia külje all 33.50 öö, Ungaris, Doonau ääres 19 ja Poolas, Lomzas 26 zlotti ca 6 raha.
Samasse õhtul maabunud eestlased ütlesid, et neil oli Tsehhis ka üle 50 raha küsitud(noh, paar-kolm last oli neil kah muidugi :) )
Rumeenias ja Slovakis olime hotellis, öö hind ca 19 euri kahele.

Teede osas on VW parem asfaldil, ducato on aga kõrge ja uskumatu läbivusega:) Tänu oma hobile satun pidevalt mõlemaga kohtadesse, kus 4x4 vennad küsivad, kuda krt sa siia said?


Kui tahaksin teema püstitaja moodi euroopale ringi peale teha ja pääseda sinna, kuhu saab...teeksin seda kindlasti sõiduautoga(kõrge nelikjooksjaga nt. subaruga), kui pole just piiramatut ajalimiiti. Kui aeg ei piira, siis räägiks rahast :)
Kui see ka ei piira, siis soovitaks kõrget, 4x4 matkakat, mis ilmselt nõuaks c katti küll, aga nii teeks mina. :D


Ah jaa, kuludest keegi ei armasta kirjutada ja ega isegi taha, aga algne arvestus oli meil täiesti igasugu plaanita ca 20 raha inimene päevas. Nüüd kokku lüües oli 17,5 inimene, ehk kahele 35 päevas, aga ega raha kunagi alles ei jää, ettenägematu geneka vahetus Slovakkias(T5 tuleb selleks nina eemaldada), tegi ilusti 40 kopikaga kahele. Noh, autoelektriku tund seal õnneks 15 raha ja kaks päeva ootasime autot, arvel oli 2 tundi tööd :evil: viksid poisid, krt, ainult telefonis on nende keel väga raske kuid vahetus oli dokumenteeritud ja piltidega. ;)


Ei tasu ka enda ja kaaslase gabariite unustada auto valikul...minul on igasugu van-id välistatud :)Kuigi 10a reisisin jänki bussidega, välja kasvasin, kuram :(

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Knaus Traveller Fiat Ducato
+3725012367
Viimane muutmine: lisas Alex.

Matkaauto / karavani valik pikemaks matkaks 09.28.2017 15:40 #6

Kuulutuses olev buss on tegelikult 2 inimese jaoks paras. Sai ka paar aastat sama suure bussiga reisitud naisega kahekesi. Alkovis oli voodi, mida ei pidanud kunagi tipp-topp korda tegema. Laua taga oli mõnus istuda ja ei pidanud voodiks tegema. Tagumine istumise koht oli voodina ja sinna peale sai sujuvalt riideid panna. Ei pidanud kappi toppima iga kord. Liiga kitsas ruum lubab ainult ühel ringi liikuda.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Matkaauto / karavani valik pikemaks matkaks 09.28.2017 20:30 #7

Minu suurimad tänud heade kommentaaride eest. Põnev on lugeda!

Iseenesest võib seda meie plaani reisiks ka kutsuda aga tegu rohkem sellise elamiskorralduse muutumisega pigem.
Oleme pikka aega oma elukesi seadnud nii, et teel olles saaks kõik asjad aetud ja passiivne sissetulek oleks olemas. Seega igasugune ajalimiit puudub.

Masinaostu eelarve on kuskil viie tuhande juures.

"Kui see ka ei piira, siis soovitaks kõrget, 4x4 matkakat, mis ilmselt nõuaks c katti küll, aga nii teeks mina."
Mis selle soovituse alla täpsemalt kategoriseeruks?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Matkaauto / karavani valik pikemaks matkaks 09.30.2017 12:24 #8

Alex-ga üldiselt samal nõul.
4 Multivani + 1 Caravelle peetud, neist 1 T5, teised T4-d. Hetkel jälle T4, töökindlam ja kergem (pole raskeid turvavöödega istmeid taga nt.).
Lisaks '92 Matkaaja, millega sai sel suvel Itaalias käidud.
Minu moto on vähemasti Eestis reisides, et kui ööseks ei jää, siis läheme T4-ga, muidu Matu-ga.
Kõrgused maast on enam-vähem samad, Matu isegi kõrgem, aga tema puhul saab piiriks kõrgus/laius.
Viimati Hiiumaal seenemetsa väga kaugele ei saanud, sest puud olid väga tee ääres (ja aukus, et viskab kuudi vastu) ja mõned oksad väga madalal. T4-ga poleks probleemi olnud.
Neliveost pole puudust tundnud, kõrgus olulisem. Häda pärast saab koormarihmagagi välja tirida.
Sõber kunagi sõitis 2-veolise Golf 2-ga rohkem kohti läbi, kui teised 4-vedusega, õigel kohal gaasi ja vahel võib jala ees vaatamas käia, võttis isegi karterikaitse ära, sai kõrgust juurde.
Kulu sain Matu-ga 10, kui rekka taga uhasin, siis ka 8, mägedes ja vastu tuult tuleb 12 ka ära. :P
T4 Multivan-l veel see eelis, et kõrgus täpselt 1.9m, ehk Soome praamil sõiduauto.
T4-le tegin katuseraamidele veekindlast vineerist aluse, mille peale saab telgi panna, kui maha ei saa või ei taha.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Matkaaja 1992
EKK nr. 800
  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.098 sekundit