Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Norra

Norra 28.06.2017 19:20 #1

Tere

Plaanis on Norra minna sellel aastal.

Siit Rootsi ja otse Røroseni välja, ilus linn ja kaevandusmuuseum.
Edasi loodusrikkas reis: Mysusæter, Jotunheimen, Bygdin, Gol, Flåm, Buarbreen, Låtefossen, võib olla Longfossen, Preikestolen, ja võib olla Kjerag.
Reis lõpeb Kristiansandis.

Google pakub 31 tundi sõita, aga ta vist ei arvesta teega, et kiiresti sõita, teed on käänulised jne.

Loodust vaadata tähendab palju jalgsi käimist mägedel, asjad 2 tundi parkladest (tihti ka kamping kui seal, tagasi tulles saab kohe puhata). Kuidas kellegi kogemused on sellega?
Trolltunga jätan just vähele, ei ole vist minu jaoks.

Kas on seal tasulised teed?

Mis kogemused teil on?

Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Eesti Karavani liige nr 697
Telefon 53 959 859

Norra 28.06.2017 22:47 #2

Meie käisime Norras 6 aastat tagasi, küll sootuks teist marsruuti pidi: Helsingi-Rovaniemi-Kirkenes-Nordkap-Alta-Narvik-Lofootide saarestik-Bodo-Kemi-Helsingi. Meil kulus selle peale kaks nädalat.



Norra sobib minusugusele laisale loodusenautlejale ideaalselt-ainult sõidad ja imetled. B) Tegelikult sai tehtud ka umbes 15 kilomeetrine matk ja muidu ikka ka autost väljas käidud. Võrratult kaunis maa! Iga järgmise künka ja kurvi taga on uus ja lummav vaade. :woohoo:



Käisime seal jaanipäeva paiku ja niipalju sääski, pole ma ei varasemas ega hilisemas elus nägema juhtunud. :evil:



Norras on mitmeid tasulisi sildu ja tunneleid, aga Euroopa mõistes tasulist teed meile ette ei sattunud. Küll aga pead arvestama, et kohati võib 100 kilomeetri läbimine tõsine poole päeva töö olla. :unsure:

Head reisi ja kauneid elamusi!
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Ära sõida kiiremini, kui su kaitseingel lennata suudab.
Klubi Eesti Karavan liige nr. 700
Illar Algma
EuraMobil 2004
Tel: 5072560
Tallinn, Kristiine.

Norra 29.06.2017 02:06 #3

Mina oma 3 Norra reisi jooksul kohtasin küll tasulisi sildu ja tunneleid aga tasulisi teelõike mitte. See 31 tundi on paras naljanumber. Järelveetavaga tähendaks see umbes Top Gearist nähtud haagiselammutamist. Metsa ja muda asemel oleks teised autod ja kaljunukid. Ma eeldan, et just loodus on see, mis sinna kutsub. Selle kiirusega eriti aega kõrvale vahtida pole. Norra on väga hea valik!!! Aga kuhu sa Kristinsandist liigud?
Võta ikka Kjerag ka ette. Kui vähegi ilma on, saad korraliku elamuse. Meid vanajumal hellitas. Mäkke ronides tuli enamus tagasi, sest vihm tuiskas näkku horisontaalis. Viimased meetrid on hoopis jõesängis ja sa ei pruugi kohe teed leida. Meil kulus asjale pihta saamiseks mingi 5 minutit, enne kui jõesängis punast ristikest märkasime. Kui kohale jõudisme, tuli 10 minutiks pilve sisse auk ja tegime päikselised pildid. Kogu tee alla tuiskas jälle vihma. Alla jõudes olime parklas enam-vähem ainsad. Vot siis oli ülim mõnu küte sisse lükata ja kuivad riided selga panna.
Trip.ee peaks seda Norra autojuttu piisavalt olema.
Lubasin natukeseks Norrast puhata aga kindlasti lähen veel. Minu kogemuse järgi on keskel ja lõunapool loodus maalilisem, põhjas karmim. Kui mulle anda valik Lofoodid ja põhi versus fjordid, siis põhjal lootust pole.

Üks lõbus lugu ka. Fjordid ulatuvad kaugele sisemaale ja mõnus on seal kaldal telkida. Tegime suppi ja tundus, et tiba soolane. Vesi oli just otsa saanud. Olin peaaegu valmis kaldast alla roima, et vett juurde tuua. Aga millegipärast ei viitsinud. Enne magamaminekut läksime siis hambaid pesema. Siis jõudis kohale, et see puhta soolane ja õhtusöök pääses napilt hävingust. See on kui sõidad nädal aega justkui sisemaal.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Norra 29.06.2017 13:38 #4

Tere!
Olen Norras käinud 2 korda, viimati 2015. Norras on üldse vähe kiirteid, kuid hulgaliselt tasulisi teelõike ja -tunneleid, mida lõuna/Oslo poole, seda rohkem, ja neid tuleb järjest juurde. Kõik sõidukid, sõltumata päritoluriigist maksavad nende lõikude kasutamise eest maksu. Norrakatel on väga hästi ja kiiresti toimiv süsteem, põhineb kaameratel, internetil ja andmetöötlusel. Absoluutselt kõiki sõidukeid pildistatakse ja selle alusel tekib maksekohustus. Kui sõiduk on üle 3,5T tuleb teha ettemaks ja auto saab "märgi", alla 3,5T sõidukid (M1) seda registreerimist ei vaja kuid registreerimine oleks kasulik teha majanduslikel põhjustel.
Kui oled oma M1 sõiduki enne Norra reisi ära registreerinud, siis iga kord kui satud tasulisele lõigule, tehaks su sõidukist foto (asitõend) ja fikseeritakse andmebaasis ära, et sõitsid tasulisel X teel ja see maksab Y norra krooni (vanasti teavitati sellest sündmusest koheselt sõnumiga sinu mobiili numbrile), kui sattusid järgmisele tasulisele teele, fikseeritakse ka see andmebaasis ära jne. Selle andmebaasi alusel koostatakse sulle arve mille pead siis teatud tähtajaks ära maksma.
Kui sa seda eelregistreerimist ei tee, ei juhtu ka eriti midagi, esimese pildistamise järel avatakse sinu kohta "kaust/andmebaas" kuhu hakatakse koguma sinu tasulistel teedel sõidetud sõite. Kuna aga nüüd ei teata kuhu arve saata, siis suunatakse see edasi ühte eraldi firmasse (ilmselt mingi inkassofirma moodi asi), kes siis otsib sind üles ja esitab arve... aga see võib olla ja ilmselt ongi märgatavalt kallim.
See sama pildistamise süsteem töötas juba 2011-2015 ainukese vahega, et siis tuli teha 300NOK suurune ettemaks millest hakati raha maha võtma. Süsteem töötas igatahes hästi ja kiiresti, kasutamata raha tagastati ka üsna kähku.
Loe linki:
www.fjordnorway.com/planning-your-trip/g...d/tolls-and-autopass
Sealt saad ka vastused tekkivatele küsimustele, samuti saad ennast seal ära registreerida.
www.epcplc.com/norwegian_road_tolls
Tasulised teelõigud leiad siit: www.autopass.no/en/autopass

Jõudu!
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Norra 12.08.2018 20:29 #5

Käisime neljase perega kuudi ja ratastega kahenädalane Norra reisil.. Elamuks 2,5TD kaubikukerega Boxer 230 kuut . Päevas läbisime kuni 400 km ja kokku u 3000. Tänud kõigile foorumlastele hea info eest ,mille siit reisi planeerides leidsin . Meil oli suht säästureis Paldiski laeva ja kaasavõetud toiduga. Tegelikult osasi asju kannatas ka osta, näiteks saiakesi ja jäätist. Kämpingus olime vaid ühel korral. Norras ööbisime peamiselt teeäärsetes puhkekohtades mis väga kenad ja igal pool, Rootsis oli keerulisem. Peatusime Dragon Gate juures mis kahjuks remondis. Rättviks-is jalutasime järvesillal ja sattusime kogu linna täitnud klassikaliste autode festivalile. Etendus oli vägev ja vaatamist jätkus. Kaks päeva olime Trysili-is kus suusakeskus on suvisel ajal maastikurataste meka. Super rattarajad igale maitsele. Laskumisrada, hüppemäed ja matkarajad maastikuratasele. Kahjuks suusaliftid nädala esimesel poolel ei tööta aga ju oli selle poolest rahulikum ka. Igal juhul soovitan Trysil bike arenat kõigile rattahuvilistele (61.3003 15.1153) Siin saime ka esimest korda kuudi pidurid kärsama, sest mäest laskudes peab isegi teise käiguga tulles nii palju juurde pidurdama et peab vahepeal seisma jääma ja laskma lihtsalt jahtuda. Järgmine pikem peatus oli Kristiansundi linnas kus ratastega ringi sõitsime. Veendusime, et sealne rand on jama ja seiklesime põneval pargialal (63.1169 7.7190) Meie lõppeesmärk oli Atlantic Road. Paljureklaamitud koht erilist muljet küll ei jätnud. Rattaga oli tore vähemalt sõita ühes vaatepargis lehmade seas (parkla 63.0078 7.2968). Reisi vist ägedaim koht oli koobaskosk ja neljatunnine matk sinna. (62.8913 7.2679) Eks Norra rahvussport ongi vist matkamine ja tundub et nad on juba lastena harjunud kaljukitse kombel sporti tegema. Norra mäed ja kitsad teed eriti rattamatka ei soosi ja rattateid ka eriti ei kohanud. Meid kurnasid mäed ka kuudiga sõites päris ära. Ju ajavad pidevad kuni kilomeetrised tõusud -laskumised lauskmaa inimese pea paksuks. Aga trollitee sõitsime ära ja eriti äge oli Geirangeri juures (62.1228 7.1775) Tahsime juba mägedest minema ja peatusime väikses turismi ja matkakeskuses Fossbrgom, (61.8412 8.5653) kus tutvusime vana kirikuga ja matkasime veidi ka. Tutvusime ratasega ka Lillehammeri olümpiakeskusega. Kõik oli muidugi jube mägine ja ööbimiskohta ka ei leidnud. Oslos parkisime kuhugi kõrvaltänavasse ja sõitsime ratastega Vigerlandi pargiga tutvuma. Park oli huvitav aga veel toredam oli pärast kesklinnaga tutvuda. Tore kohake oli ka Kanalimuuseum (59.4824 11.6524) vanade jõelaevade, rahuliku rannakohviku ,ujumise ja kämpinguga. Norra-Rootsi piiril rallisime vahelduseks pikalt mööda lahedaid käänulisi asfalt ja kruusateid, et külastada väga lahedat mahajäätud ja juba poollooduslikku 60-ndate autode romulat. (59.3615 11.8386) Ka tankimuuseum oli igati tasemel (59.3676 16.9299). Umbes 10 aastastele sobis hästi ka teadus- ja lõbustuspargi moodi Tom Tits (59.2002 17.6338) Stocholmis olime väikses räpases rannas (59.3258 18.0206) ja Mall of Scandinavia-s, mis oli lihtsalt Ülemiste keskuse uhkem variant. Viimaseks olime vaikses Norrtelje Campingus. (59.7633 18.6715) Seal on tore jõeäärne ujumiskoht ja väga lahe sillakestega jõepark sadamani.
Norras olid ka väiksed praamiotsad suht kallid - üle 20 euri jupp. Ühel korral küsiti ka peale pikka tunnelit putkast mingi 15 euri. Pooleteise kuu pärast saabus teemaksu arve 32 euri (10 kaamerat).
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo, TURIST

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ahtoj.
  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.428 sekundit