Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Uued liikmed
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3

TEEMA: Uus ja toores aga uudishimulik

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 11:30 #1

Tervitus rahvas.

Kavas soetada endale esimene kas haagissuvila või autoelamu. Kuna Eelarve on ainult 3000€ siis mis oleksid soovitused?
Kavas rännata siis mööda kodumaad ja lähiriikides. Lisaks ei ole rännuhimu ainult hooajaline. Siiani sai rännatud igas asendis, nii jalgratastel kuika autoga kuid vanus oma töö teinud ja enam ei kipu kuidagi telgis väljamagama.
Ehk siis mis oleksid head soovitused nii tootja osas ja kui vana on veel mõistlik. Foorumi põhimõtteliselt läbi lugenud juba aga ikka asi segane.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 11:57 #2

3000€ auto puhul peavad omal ikka väga töökad käed olema... pigem selle raha eest haagissuvila ikka.
Hobby 495WFB
klubi liige nr 921
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 12:09 #3

Ise kipun arvama, et mõistlikum haagis jah. uurinud meie mail olevaid autoelamuid ja need ei tekita kuidagi soovi ostma tormata, kuna vaiksetl saab uunikumideks pidada neid. Ega arvestanud sellega, et vahet pole kumma osta, tööd ikka kõvasti.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 12:27 #4

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 501
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
Lappasin auto24 pakumisi ja kui natuke püksirihma pingutada ja summat tõsta, siis 4000.- eest saab nii korraliku suvila, kui ka auto.

Ise valiks selle suvila www.auto24.ee/used/3150623
ja selle auto www.auto24.ee/used/3189885

Suvila nii aastaarvu, kui lisade pärast, auto universaalse lahenduse tõttu.

Aga valik oleks ikkagi see, et neid võiks vaatama minna. Mitte aga ummisjalu ostma tormata.

Kõik sõltub ka sellest, et mis olemas. Ehk siis millega kavatsed suvilat vedada?
Paljud tänapäevased autod lihtsalt ei ole suutelised suure tuuletakistusega suvilat piisavalt nobedalt liigutama .

Kuna see suvila peaks olema vähemalt oma 1300+ kilogrammi, siis võib saada oluliseks ka 3500 kg autorongi piirang. Et siis kas load võimaldavad ka raskemat asja vedada ?
96 punkt lubades või siis BE , CE kategooria olemasolu.

punkt 96 . Direktiivi 2006/126/EÜ lisa 5 sätetele vastav kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi juht.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas eavp.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 12:42 #5

Selle raha eest tasub osta juba uus haagis:
www.respo.ee/et/haagised/mini-caravan
Uus on uus ja siin tegemist kerghaagisega ehk piisab B-kategooria juhiloast.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar Kalev.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 13:52 #6

Kui valida pikema rändamise- ja vähema rändamise vahel, siis pikemateks seiklusteks on väikekaubik päris hea ja soodne lahendus. Isegi seikleks mingi väiksemaga vastavatel marsruutidel. Mul on olnud samane Vito tööautoks ja sellisega kannatab sõita küll. Turbojõudu ei ole, aga mootor on vastupidav. Parkimine ja laevad tõesti lihtsad ja soodsad.

www.auto24.ee/used/3194104

Inglise haagiselamud on uhked, mugavad, hea varustusega, aga ega nad raputamist ei oota. 100 kW diislit peaks ikka vedamas olema.
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 14:24 #7

Uuem võimekam masin olemas 125kw TDI Skoda Superb, see peaks suutma neid edukalt olenemata raskusest liigutada nobedalt. Kuigi kavas ühe peaaegu uunikumiga vahest vedada ehk siis Audi 100 C3 avant 1990 2.5 TDI 88Kw. Viimasel võib tõesti tekkida tiba raskusi hoo kogumisega, kuna vedanud sellega treilerit mille peal oli üle 2T kaaluv kaubik.
Ega ei tormagi veel paaniliselt ostma, vaid korralik kodutöö ära teha eelnevalt. Oleks siin äärepealt ostnud haagissuvila mis ei oleks üle elanud isegi transporti. Õnneks tuli mõistus koju.
Siin mõelnud ja arvutanud samuti, et kas ehitada ümber mõni B-kati kaubik selleks otstarbeks kuid see ei tundu mugav kuidagi ja lisaks kulukam kui osta valmis lahendus. Rännanud VW Sharanniga tiba ja see oli korralik üritus ikka, sõiduauto/mahtuniversaal ei ole ikka selle jaoks mõeldud, kitsas ja umbne.

Siit foorumist alles lugesin mingist teemast, et inglise haagisuvilatest tasuks eemale hoida mingil põhjusel. Kuidas seda oskab keegi kommenteerida? Nendel raami jäigemaks ei saa?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 17:00 #8

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 501
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
Suvila ja treileri vedamine on tiba erinev. Suvila tuleb paremini järgi aga mingi hetk tuleb tuuletakistus mõjutama.
Ei usu, et kummagi autoga probleeme tekiks.

Inglise suvilaid olen eestis tee peal kohanud üha rohkem. Ei tahaks kuidagi uskuda, et nende raam oluliselt pehmem, kui näiteks saksamaa suguvendadel.
Haagissuvila jäikus koosneb ikka kogu kompotist, alustades seintest ja neile jäikuseks kruvitud kappides ja muust mööblist ja vaheseintest.
Olen kunagi saksast toonud suvila, millel oli tagumine sein jalgrattahoidjaga pehmeks tümitatud.

Arpelis võeti lahti ja tehti uued pulgad, sest sein oli ikka natuke mäda ka , tänu otsast sisse jooksnud veele.

Aga polnud see sein tuues takistuseks, et sellega sõita poleks saanud. Kui ikka suvila mäda ei ole, siis ei tohiks olla suurt vahet tootja riigi vahel.
Alles eelmine nädal nägin tanklas kahte uut treilerit, mis inglismaalt toodud ja eelmine kuu ARK registreerimis eelsel ülevaatusel inglismaal tehtud piduritega haagist, mis tundus küll väga kapitaalne ehitus olevat.

Omal seisab mul üks inglismaal tehtud haagis, kus kolm ruumi. Riietusruum kummaski otsas ja keskel pesuruum. Samuti väga kapitaalne ehitus.

Kui millegi raami üle saabki üldse nuriseda, siis saast on uued Tiki Treileri säästuhaagised, mis needitud põhjavineeri külge.
Inglise suvilatel on siiani ikka eraldi täisraam olnud.

Alla 2000 aasta täna ikka suvilat ei ostaks ja kuna inglased on reeglina odavamad (nagu muide kõik nende riigis toodetud suvilamööbel ja kaubad) , siis peaks see vähese raha korral hea ost olema.

Ei saa sellises varustuses mujal toodetud 2000 aasta suvilat, millel soe vesi ja küpsetusahi peal oleks.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas eavp.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 18:27 #9

Lord Munsterland Caravans ;)

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?....sortOrder=ASCENDING

Sellisest oleks matkamisel suur abi.
Me kõik oleme alustanud nullist.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaminahi.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 20:57 #10

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 501
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16

kaminahi kirjutas: Lord Munsterland Caravans ;)

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?....sortOrder=ASCENDING

Sellisest oleks matkamisel suur abi.


Kahjuks ainult 2 inimese voodi ja seegi ristipidi magamiseks. Ilmselt saaks sellele ülesse ühe kuni 50kg kandejõuga koiku veel juurde ehitada.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 21:03 #11

Sorry aga kogu parem veel natuke sellise raha eest saad ainult vana risu mida poole aasta pärast nead ennast maa põhjani,
et miks pidin seda tegema
Teistele meeldivaid postitusi:: kaminahi

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 21:58 #12

Ugri kirjutas: Sorry aga kogu parem veel natuke sellise raha eest saad ainult vana risu mida poole aasta pärast nead ennast maa põhjani,
et miks pidin seda tegema


Eks alati võiks olla kõige uuem, parem ja mugevam aga see kõik maksab. Eelarve selline esimese kuudi jaoks igatahes. Nagu esimene auto ei tohi olla uus siis sama arvan ka haagissuvilaga. Vana asi vajab küll nokitsemist aga kui asi veel aus siis kindlasti käib jõud
üle remondi ja värskendamise osas.

Suurt ettekujutust ei ole, asjast, pea asi, et küte toimetab, wc ja vesi olemas ning vedades laiali ei kuku. Ega arvestanud sellega, et midagi ultra moodsat ja vinget ei saagi. Mõtlesin, et küsin nõu ja näpunäiteid valimisel. Nagu sõidan parema meelega oma vana Audiga kui uuema Skodaga.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 22:56 #13

Aga võta ja rendi nädalaks kohalik haagis.
Siis tekkivad ka esimesed arusaamad, mis hea, mis halb.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 23:05 #14

meelis kirjutas: Aga võta ja rendi nädalaks kohalik haagis.
Siis tekkivad ka esimesed arusaamad, mis hea, mis halb.


Hetkel seda plaaningi, vaatab mis puudu jääb ja mis üle ehk siis teab mis edasi vaadata.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 28.08.2019 23:46 #15

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 501
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16

Loksikas kirjutas:

meelis kirjutas: Aga võta ja rendi nädalaks kohalik haagis.
Siis tekkivad ka esimesed arusaamad, mis hea, mis halb.


Hetkel seda plaaningi, vaatab mis puudu jääb ja mis üle ehk siis teab mis edasi vaadata.


Olude sunnil (osade reisijate puhkus ei võimaldanud haagissuvilaga slovakkiasse kolistada) rentisin sellel aastal esimest korda tõelise matkaauto.
2018 aasta mudel, 20 000 läbisõit, võimas mootor ja automaatkast.
Selle kogemuse põhjal võin julgelt kinnitada, et see ei ole minu jaoks.

Esiteks polnud taga istujatel üldse mugav, sest enamus autode seljatugi on 90 kraadi püsti .
Teiseks oli veel pisike puudus, polnud ühtegi tugijalga.
Kui mina taga voodis keerasin, hüppas ees olevas motoriseeritud voodis olev seltskond ja kui nemad keerasid, siis ärkasin mina selle kõikumise peale. See viga oleks muidugi omanikul lihtsalt parandatav aga millegipärast eeldasin uutel kallitel autodel seda tugijalasüsteemi juba tehasest.

Positiivne oli suur automaatse ümberlülitusega külmik ja alde põrandaküte, mida küll vaja ei läinud. Loomulikult eraldi WC ja eraldi duss.

Nüüd tean täpselt, et mu eelistused pole muutunud. Tahan reisida kiiresti ja mugavalt. Kiirteel sõita lubatud max kiirusega või üle.

Seoses vanusega on kindlasti WC vajadus. Olen valmis säästma magamismugavuselt ja lepin ka sellega, et voodi tuleb kokku panna ja/või lahti voltida.
Kui tahan mugavust võib võtta alati kuskil kahese toa.

Peab olema küte ja hea ventilatsioon.
Külmik, mida rohkem, seda uhkem. Mida kiirem kambri jahutus, seda parem.

Praegu siis üks selline projekt T5 baasil pooleli. Minul on tähtis ka see, et ka naisele meeldiks selle autoga ise sõita. Momendil on see tingimus täidetud, renditud matkaauto roolis olemisest polnud ta huvitatud, kuigi on sõitnud mitmes riigis analoogse autoga reisides, nagu on minu avataril.

Mulle meeldis kunagi hirmsasti ühe sakslase T5 multivan taga olnud kiri- "mina olen alati õhtuks kodus".
Ehk siis see õhtuks kohale jõudmine on see, mida ka ise selliselt autolt ootan.

Seega matkaautot rentides ei pruugi ta alati kõikidele ootustele vastata. Kui aga vaja mugavat elamist ja 100km/h loksuda, siis võin alati suvila sappa panna.
Tuleb 12,5 meetrine rong.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 29.08.2019 08:03 #16

eavp kirjutas:

Loksikas kirjutas:

meelis kirjutas: Aga võta ja rendi nädalaks kohalik haagis.
Siis tekkivad ka esimesed arusaamad, mis hea, mis halb.


Hetkel seda plaaningi, vaatab mis puudu jääb ja mis üle ehk siis teab mis edasi vaadata.


Olude sunnil (osade reisijate puhkus ei võimaldanud haagissuvilaga slovakkiasse kolistada) rentisin sellel aastal esimest korda tõelise matkaauto.
2018 aasta mudel, 20 000 läbisõit, võimas mootor ja automaatkast.
Selle kogemuse põhjal võin julgelt kinnitada, et see ei ole minu jaoks.

Esiteks polnud taga istujatel üldse mugav, sest enamus autode seljatugi on 90 kraadi püsti .
Teiseks oli veel pisike puudus, polnud ühtegi tugijalga.
Kui mina taga voodis keerasin, hüppas ees olevas motoriseeritud voodis olev seltskond ja kui nemad keerasid, siis ärkasin mina selle kõikumise peale. See viga oleks muidugi omanikul lihtsalt parandatav aga millegipärast eeldasin uutel kallitel autodel seda tugijalasüsteemi juba tehasest.

Positiivne oli suur automaatse ümberlülitusega külmik ja alde põrandaküte, mida küll vaja ei läinud. Loomulikult eraldi WC ja eraldi duss.

Nüüd tean täpselt, et mu eelistused pole muutunud. Tahan reisida kiiresti ja mugavalt. Kiirteel sõita lubatud max kiirusega või üle.

Seoses vanusega on kindlasti WC vajadus. Olen valmis säästma magamismugavuselt ja lepin ka sellega, et voodi tuleb kokku panna ja/või lahti voltida.
Kui tahan mugavust võib võtta alati kuskil kahese toa.

Peab olema küte ja hea ventilatsioon.
Külmik, mida rohkem, seda uhkem. Mida kiirem kambri jahutus, seda parem.

Praegu siis üks selline projekt T5 baasil pooleli. Minul on tähtis ka see, et ka naisele meeldiks selle autoga ise sõita. Momendil on see tingimus täidetud, renditud matkaauto roolis olemisest polnud ta huvitatud, kuigi on sõitnud mitmes riigis analoogse autoga reisides, nagu on minu avataril.

Mulle meeldis kunagi hirmsasti ühe sakslase T5 multivan taga olnud kiri- "mina olen alati õhtuks kodus".
Ehk siis see õhtuks kohale jõudmine on see, mida ka ise selliselt autolt ootan.

Seega matkaautot rentides ei pruugi ta alati kõikidele ootustele vastata. Kui aga vaja mugavat elamist ja 100km/h loksuda, siis võin alati suvila sappa panna.
Tuleb 12,5 meetrine rong.


Endal olemas vaid haagissuvila kogemus hetkel. Autoelamuid vaadanud ja samuti leidnud mõned huvitavad busside ümberehurused mis tunduvad lahedad. Kuna olen natuke suurema massiga siis kindlasti hakkaks terve autoelamu õõtsuma kui keeran.
Auto24 üks vana mersu tundub huvitav isend olema, kindlasti palju tööd sellega aga välimus lahe. Aga kahjuks sellega liialt tööd. Transiti baasil tundub igatahes samuti huvitavam, kuid sellel raam suur küsimärk Ford Transiteid teades.

Hetkel paar varianti silma jäänud millest kahte isegi rentida saaks
www.auto24.ee/used/3197220
www.auto24.ee/used/3197227
www.kuldnebors.ee/search/soidukid/matkaa...x=1&pob_page_size=25

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 29.08.2019 09:42 #17

  • eavp
  • eavp avatar
  • Eemal
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Postitusi: 501
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 16
See on ju jälle inglane
www.auto24.ee/used/3197227 Kui uks on maantee poole, siis on tavaliselt inglismaalt.
DENK AN DIE UMWELT FAHR MIT DEM BUS ! Mõtle loodusele, sõida bussiga!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas eavp.

Uus ja toores aga uudishimulik 29.08.2019 10:35 #18

Loksikas kirjutas: www.kuldnebors.ee/search/soidukid/matkaa...x=1&pob_page_size=25


Seda on siin foorumis korduvalt räägitud, et need vaegmootoriga ürgvanad matkaautod tasub parem ära unustada. Täna on - erinevalt 30 aasta tagusest ajast- sujuv liikluskiirus ja harju keskmise auto kiirendus selline, et selle transitiga oled lihtsalt kõigil jalus. Julgen kahelda selles, et see mootor üldse on võimeline arendama kiirusi 100+ kmh. Kui midagi üldse vaadata vanematest masinatest, siis muarust on ainuke mõistlik variant midagi mis omab Fiati/Citroeni/Peugeoti baasil 2,8liitirist mootorit. Reaalsus on ka matkaauto puhul see, et leidmaks midagi mis pole lõplikult amortiseerunud risu tuleb jutuks oleva eelarve numbrile ette lisada 1. Korraliku haagise leidmisse 3000+- midagi euro eest ma usun veel.

Lingil olev isend on juba aastaid müügis olnud. Võib oletada, miks teda keegi ei himusta.

Mulle nagu ei jäänud silma mitmekesi sa reisida plaanid. Sellest peaks alustama. Üksi-kaksi on valikud lihtsamad kui mitme väikse lapsega perel.
CNC freesimistööd 3D printimine www.vigurpuit.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas ifffff.

Uus ja toores aga uudishimulik 29.08.2019 10:38 #19

ifffff kirjutas:

Loksikas kirjutas: www.kuldnebors.ee/search/soidukid/matkaa...x=1&pob_page_size=25


Seda on siin foorumis korduvalt räägitud, et need vaegmootoriga ürgvanad matkaautod tasub parem ära unustada. Täna on - erinevalt 30 aasta tagusest ajast- sujuv liikluskiirus ja harju keskmise auto kiirendus selline, et selle transitiga oled lihtsalt kõigil jalus. Julgen kahelda selles, et see mootor üldse on võimeline arendama kiirusi 100+ kmh. Kui midagi üldse vaadata vanematest masinatest, siis muarust on ainuke mõistlik variant midagi mis omab Fiati/Citroeni/Peugeoti baasil 2,8liitirist mootorit.

Lingil olev isend on juba aastaid müügis olnud. Võib oletada, miks teda keegi ei himusta.

Mulle nagu ei jäänud silma mitmekesi sa reisida plaanid. Sellest peaks alustama. Üksi-kaksi on valikud lihtsamad kui mitme väikse lapsega perel.


Reisida kavas kolmekesi, ehk siis väikselapsega, muidu kannataks ära isegi telkimise aga alla 1 aastasega tiba raske.

Ise kahtlustasin ka, et need autoelamud on tiba kahtlased, uut mootorit peale aretama neile ei ole kindlasti mõtet. Las need siis olla ja piilun parem sappa käivaid tigusi.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Uus ja toores aga uudishimulik 29.08.2019 11:02 #20

eavp kirjutas: See on ju jälle inglane
www.auto24.ee/used/3197227 Kui uks on maantee poole, siis on tavaliselt inglismaalt.


Inglane jah, eks uks ebamugavas kohas ole. Teine tundub ahvatlevam.Võtab rahulikult nii kui nii ostuga, ennem käib vaatab kõik üle mis huvi pakuvad ja hoian silmad lahti ka korraliku välimuse ja katusega isenditele kes vajaksid kõpitsemist seest.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.083 sekundit