Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Uued liikmed
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: tervitab Mardus

tervitab Mardus 04.06.2018 15:24 #1

Tere.
Uue liikmena tutvustaks siis ka veits enda majakest .
Eelmisel aasta sügisel sai soetatud haagissuvila Elddis whirlwind ex 300 aastast 1997.Vanake on veits,aga väga hästi hoitud eksemplar ja suurus
ka selline paras mulle,sest reisime abikaasaga kahekesi ja suurema järgi vajadust pole.Täismass ka mõistlik 1050 ja saab B lubadega sõita.Vean teda volvo v6 crosscountryga T5 bensiin awd.Esimene veidi pikem reis sai tehtud juba eelmise aasta sügisel Tartust Saaremaa rallile,Nüüd sai Haapsalus käidud ja siin lõuna-eestis looduses ringi tiirutatud on ka mitmeid kordi.Väljamaale pole veel jõudnud.
Praegu saab muretult liikuda,kuigi kevadel avastasin ka pisikesed probleemid,nendega hakkan tegelema.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kui probleemi saab lahendada,siis pole muretseda mõtet,aga kui ei saa,miks siis enam muretseda
Viimane muutmine: lisas mardus.

tervitab Mardus 12.06.2018 11:56 #2

nii vanadel vaheta ratta laagrid kindlasti ära. teepeal kehvem teha
Teistele meeldivaid postitusi:: mardus

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

tervitab Mardus 12.06.2018 12:10 #3

Aitähh nõu eest.Peab siis sellega tegelema

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Kui probleemi saab lahendada,siis pole muretseda mõtet,aga kui ei saa,miks siis enam muretseda

tervitab Mardus 15.06.2018 09:18 #4

Käbi kirjutas: nii vanadel vaheta ratta laagrid kindlasti ära. teepeal kehvem teha


Pigem tuleks regulaarselt seisukorda lihtsalt kontrollida. Kindlasti ei saa väita, et nüüd kohe peab vahetama kuna aastakäik selline.
Mul 1997a haagis ja enne pikemat reisu kiskusin rattad alt, lihtsalt kontrollimiseks - laagrit/piduritrummlit kinni hoidev mutter polnud veel kunagi lahti käinud, oli originaal tehase markeeringuga kinni. Trummel maha võetud ja korra piduritolmu puhutud, nägi kõik välja nagu uus.
Mis ma öelda tahan, kõik oleneb ju läbisõidust!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

tervitab Mardus 15.06.2018 10:01 #5

kui on kompakt laager siis selle seisukorda ei näe. ja selle vahetus on 10.- laager + 15min tööd.
seda enam , et sõidetakse vähe, laager saab sõites kuuma, määre vajub seismajäädes alla ja ülemised kuulid või rullid jääva kuivak sja hakkavad roostetema.
näen pidevalt kui teeääres kärud seisavad ja rattad alt ära.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

tervitab Mardus 15.06.2018 16:55 #6

Jah, ka peaaegu uued laagrid võivad vahel alt vedada. Näiteks toon natuke üle aasta all olnud laagrid, betooni pole veetud. Halb on see, kui juhtub kodust kaugel ja eriti kiirteel. Meil juhtus Poolas kiirteel:







Juhtus esmaspäeva päeval ja korda saime neljapäeva peale lõunal. Aja kulu natuke üle 3 ööpäeva, raha kulus ligi 1000 €. Meeletu seiklus.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
www.kingibaar.ee

tervitab Mardus 15.06.2018 16:59 #7

Lihtsam, kiirem ja odavam oleks vist olnud uus haagis osta.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.

tervitab Mardus 15.06.2018 17:06 #8

Arvo.A kirjutas: Lihtsam, kiirem ja odavam oleks vist olnud uus haagis osta.


Kahjuks maksab sellises komplektsuses haagis alates 2000 € ja keeruline oleks seda Poolas minul arvele võtta ning reisi jätkata.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
www.kingibaar.ee

tervitab Mardus 18.06.2018 16:58 #9

Endal ka kurb kogemus, kui reede õhtuhämaruses Austria kiirteel ragin hakkas tagasillas. Nagu tellimuse peale tuli kohe aeglustusrada ja bensiinijaam. Nentisime, et justkui hea hinnangu saanud rattalaager on kaputt. Kusjuures enne reisi sai ka laagritele mõeldud. Ragistasime ennast ööseks remondifirma ukse taha. Laupäeval nad kuramused eriti tööd ei tee ja lubati lahkelt aega kolmapäevaks, kui laagri leiame. Nemad enne kahte nädalat ei saa tellitud ja hinnanumber oleks justkui jaapani jeenides olnud. Veetsime nädalalõpu väikelinna supermarketi tõkkepuuga suletud parklas. Tegelikult sattus ilus koht ja ilm. Lausa hea meel oli, kui laager kõrvale jätta. Rääkides inimestega jõudsime pensionil onuni, kes kunagi remonditöökoda pidas aga nüüd haigete jalgadega pensil. Nii me siis laagri maha sikutasime, tema kõrvalt õpetas. Nüüd järgmiseks tõetera, mida me teadsime aga kes ei tea, jätke meelde. Rattalaagri juures määrab kõik number. Sama pood leidis numbri järgi sobiva laagri nüüd juba riiulist 54.- Euro eest.
Meil kulus ka 3 ööpäeva ja raha 100.- EUR. Teenust tellides oleks rahaline kulu Ivari kirjutatule lähenenud. Ehk siis teinekord on odavam ja rahulikum, kui kasvõi poolpiduse laagri kodus ära vahetad.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas meelis.

tervitab Mardus 18.06.2018 17:23 #10

Laagrite puhul ei tohi hinda vaadata, vaid ainult tootjat- säästulaagrid ei kesta kaua, kuid paraku on tänapäeval ka tuntud nimed võimelised kiiresti lagunema- endal hakkas ka SKF-i laager peale 30 000km kergelt loksuma. Hea, et töökojas muude tööde seas see avastati. Ja sõidu ajal on selline müra, et laagri eelnevale undamisele eriti pihta ei saa, alles siis ragin käes, võid nentida fakti, et sõit sõidetud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

tervitab Mardus 18.06.2018 20:02 #11

Jutt kipub juba uue teema mõõtu võtma, loodan teema algataja ei pane pahaks.

Meil lihtsalt laagri numbri teadmisega asi ei piirdunud - kahjuks said vigastada mõlemad poolteljed: ära lennanud ratta oma riivis kõvasti ära ja alla jäänud ratta oma oli lihtsalt nii kahjustunud, et enam polnud millegi peale uusi laagreid panna:



Kogu kulu sisaldas muidugi ka haagise ära vedu treileril, kiirteelt remondikohta ca 30 km, see moodustas kuludest arvestatava osa.
Pull lugu oli see, et treileri mees saabus ilma meie kutsumata. Küsisin, kuidas ta meie peale sattus, vastas umbes nii, et luusib niisama kiirteel (= otsib saaki).


Ilma rattata haagise pealetõmbamise "puujalg" oli päris vahva abivahend. Paraku selgus, et tal seda rattata haagise pealesõidu "puujalga" ei ole kaasas ja tellis selle enda juurest järgi - tööline tuli teise autoga meie juurde ja tõi.


Meie õnnetuseks Poolas seda tüüpi sildadega haagiseid ei kasutata/toodeta (kõik pidid torsioonsildadega olema) ehk varu osi ei olnud põhimõtteliselt kuskilt võtta. Järgmisel hommikul suundusime lähimasse haagisekeskusesse ca 80 km, kus pakuti võimalust osta uus (torsioon)sild, mis kahjuks oli laiem aga oli võimalus hakata seda kitsamaks ehitama ning alla aretama. Lõime käega, ei tundunud kõige parem variant.


Suundusime edasi veel ca 70 km Knott sildade tootja esindaja Knott Poland juurde. Kuni meid jutule võeti saime näidiste stendis imetleda korraliku kandevõimega haagistye sildasid.


Lõpuks saime jutule ja ajasime kohapeal kataloogist näpuga järge, milline jupp võiks meile asenduseks sobida.


Aktiivses telefonivestluses Eestis meie haagise tootja esindajaga leidsime lähimad sobivad poolteljed. Need olid küll broneeritud mingile kliendile aga saadi aru, et oleme suures hädas ning läbirääkimistel teise kliendiga saime need endale. Maksmisel meil vedas - neil ei olnud kaardi masinat, meil ei olnud zlotte aga saime erand korras maksta eurodega (väga ebareaalne Poolas).


Meie õnnetuseks need poolteljed olid 10 cm lühemad (seda saime teada juba neid Knott Poolas ostes aga muud polnud lihtsalt võtta terve Poola peale Knotti süsteemis), kui originaalis meie silla sees pidid olema - telje ots ulatus täpselt kahe kammitsa vahele. Edasi tulid mängu juba Poola autoremondilukkseppade piiramatud oskused - vanast sillast puuriti vanad telje otsad välja (päris mitme tunni töö, telje otsad olid paljudest punktidest kõvasti külge keevitatud), uutele telje otstele treiti pikendused 10 cm, kokkuliidetavad otsad faasiti ning lasti ringkeevitusega kokku, uuesti treipinki ja "valmis olidki". Uued teljeotsad pandi töölaua peal mõõdulindiga paika.


Kogu töö tehti sõna otseses mõttes "põlve otsas", meister Pjotr tegeles meie murega kõik need päevad hommikust õhtuni. Kõik kuidagi sujus loomulikult, tekkis hea kindel tunne.


Lõpptulemusena sai uute pooltelgedega ja varasemast paremate laagritega sild uuesti alla.

Muutusime remondiettevõttes (sama peremees haldas oma kodus nii autoabi treilerite ettevõtet, kui ka remondibaasi) juba peaaegu püsi elanikeks. Õnneks saime kohapeal elektrit ja vett, eraldi maksta ei tulnud. Lihtsalt kahju oli ajast - jäime oma eriala 3-päevasele messile 2 päeva hiljaks, oli suur aja kulu, närvi kulu ja ka raha kulu.



Kogu reisi seiklused koos teeröövlitega võitlusega Hispaanias võtaks väikese raamatu mõõdu. Äkki tuleb kunagi vaim peale ja kirjutan rohkem.
Igatahes oli meeleolukas reis, jääb kauaks meelde. Aga ei soovi sellist seiklust kellelegi.

Ilusat hooaja algust kõigile reisihuvilistele!

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Klubi Eesti Karavan liige nr 652
www.kingibaar.ee

tervitab Mardus 18.06.2018 20:17 #12

lihtsam oleks olnud 50*50 nelikant toru osta ja uus tala teha. loodan , et nad keevitades ikka rummud otsast võtsid :D.
alati võib küsida ka AL-KO või BPW rumme asenduseks

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

tervitab Mardus 18.06.2018 20:23 #13

Mnjaa, päris hull kapitaalremondi lugu.

Mul omal on kaheteljeline lehtvedrudel haagis ( osad on ka balansiir sildadega) ja korra olen teeäärsest remondist pääsenud lihtsalt ühe ratta alt ära keeramisega.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

tervitab Mardus 18.06.2018 21:02 #14

üldjuhul on need piduritta rummud 500 kg sillale. on ka 750 kg sillale. kui haagis ise kaalub 200-270 kg siis koorma jaoks ei jäägi kuigi palju kilosid alles. iga lisa kilo kiirusega aga hakkab laagritele.
tänapäeva ökomaailmas tehakse enamus haagiseid kompakt laagritega mis kahjuks nii hästi ei kesta kui koonusrull laagrid.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

tervitab Mardus 18.06.2018 21:24 #15

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Me kõik oleme alustanud nullist.
Viimane muutmine: lisas kaminahi.

tervitab Mardus 18.06.2018 21:36 #16

seda kindlasti , et on suuremaid ja tugevamaid, kuid haagise valmistajad teevad odavamatest materjalidest . ja eri tellimused maksavad kohe kõvasti rohkem :D

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

tervitab Mardus 22.06.2018 00:56 #17

Tunnistan ausalt. et Ivari seiklus oli tõesti suurem, kui meil omal ajal. Samas hea näide, et keegi pole kaitstud. Me saime nädalavahetusel tšillida mägedes, ujuda basseinides, käia jahipistrike etendusel, juua kohaliku baarmeni Wiili snapsi ja kinkida tema kollektsiooni lisaks Eesti kroone. Laagrijama lahendasime ühe päevaga. Selliste lugudega ongi nii, et tagantjärgi on nad palju lõbusamad meenutada, kui hetkel reaalajas lahendada.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas meelis.
  • Lehekülg:
  • 1
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 1.499 sekundit