Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Uued liikmed
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2

TEEMA: Tere ja campervani-mõtted

Tere ja campervani-mõtted 13.08.2017 17:48 #1

  • tfr
  • tfr avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 130
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 22
Tere ja tänud vastu võtmast oma loodetavasti sõbralikku seltskonda :)


Sattusin siia oma uitmõttest juba kergelt kinnisuitmõtteks saanud idee ajel. Nimelt - seoses viimase mõne aasta jooksul kodu suhteliselt kesklinna ligidale ja kontori südalinna kolimisele olen avastanud, et autoga liiklen umbes 3-4 päeva kuus, kui vajadust on, ülejäänud aja saan ka ilma hakkama. Sellest siis koorus mingil hetkel välja mõte, et äkki peaks oma auto maha müüma ja hankima campervani, millega siis paar korda aastas mingi pikem trip teha ja ehk lausa kuu-paar kusagil kaugel veeta (sest mööndustega saan põhimõtteliselt tööd ka "kodukontoris" teha), ja ülejäänud aja teda siis siin Tallinnas liikumisvahendina kasutada.

Seetõttu, et ta oleks ka ainus liikumisvahend, on üsna kindel soov campervan tüüpi lahendus - ja mida väiksem, seda parem. Mingid lahendused on olemas küll ka päris väikestele kaubikutele (näiteks VW Transporteril põhinev Hymer Cape Town ja Renault Traficul Adria Active), aga need on vist ikkagi rohkem selliseks vahel mõnel nädalalõpul mere äärde sõitmiseks kui kuuajaseks tripiks Lõuna-Euroopas.


Oma mõtetega olen siis jõudnud nii kaugele, et vajadused alusautole oleks:

* Kindlasti automaatkast - Ducato-põhistel asjadel on see vist olemas, kuigi reaalselt on ta see "robotiseeritud manual", mitte päris automaat.

* Püsikiirushoidja - seda vist saab ka. Ideaalis tahaks muidugi adaptiivset - praeguse autoga sellega nii ära harjunud - aga sellega paistab juba keerulisem. Uuele Crafterile saab ja selle põhjale vist juba mõned tegijad (ntx Knaus) midagi lubavad ka, aga samas hinnavahe Ducatoga on ilmselt päris korralik.

* Tehasenavi - see vast ka pole probleem.

* Mida "stealthim" (ehk ei karju väljastpoolt et "mina olen matkaauto"), seda parem. Et ei näeks Tallinnas poes käies totter välja ja kusagil reisil olles ei tõmbaks ebavajalikku tähelepanu autos asuvale.


Elamuosale siis:

* Sõidukirežiimis ametlikud istekohad vähemalt 4 inimesele.

* Magamiskoht 1/2 inimesele.

* Võimalus läpakaga normaalselt tööd teha - ehk et normaalses asendis, selg vastu seljatuge, läpakas laua peal. Väga ulmesoov oleks muidugi võimalus välist monitori kasutada - ilmselt siis kuidagi niimoodi, et ta on swiveliga seina peal nii, et saab olla nii vastu seina, kasutuses monitorina (välja ja silmade kõrgusele allapoole tooduna) kui ka telekana.

* Eelnevast tulenevalt võimalus sees talutavat temperatuuri hoida välistemperatuurist sõltumata - ehk nii kliima kui soojendus.

* Võimalus koer tripile kaasa võtta. Näiteks see eelpoolmainitud Adria Active seda ei võimalda, kuna voodit lahti pakkides enam põrandapinda üldse ei jää.


Tunnistan, et praktiline kogemus matkaautodega on senimaani null. Ehk et tuleks vist üritada nüüd peale tipphooaja (ja vastavate hindade) lõppu rendist paar erinevat varianti leida ja nendega nädalavahetusetrip teha, et mingi aimdus saada enda soovidest, vajadustest ja erinevate layoutide plussidest-miinustest.


Mehhaanikukätt mul absoluutselt ei ole, seega otsin uut või peaaegu uut autot. Aga kuulutusi lapates tundub, et automaatkast on selline nišisoov, et reaalselt tähendabki ikkagi uut ja tehasetellimust. Hinnaklass - päris alguses panin selle endale optimistlikult ca 50000€ kanti, aga tundub, et nagu alati, on kõik sobivad asjad sellest 20-25% kallimad :)


Hetkel ägedaim asi, mille ma leidnud olen, on Knaus BoxStar 500: www.knaus.com/en-int/camper-vans/boxstar-500/highlights/ - 5m kaubik (praktiliselt samas mõõdus kui mu praegune mahtuniversaal), suhteliselt viisakas vannituba ja originaalne voodilahendus. See ilmselt tahab küll reaalselt katsetamist, et kas ta päriselus ka nii äge ja originaalne on või tahaks ikka, et voodi oleks permanentselt saadaval.


Mis minu jaoks veel üsna must maa on:

* Elekter. Just sellest aspektist, et kui tahaks autoga kuskile X kohta sõita ja siis seal vajadusel ka 8-10h tööpäevi teha. Läpaka toitmiseks piisaks äkki isegi sellest sisemisest lisa AGM-akust, mis neil enamasti on, aga kui kliimat/kütet ka juba tahaks, siis peaks ikkagi vaatama mingi päikesepaneelide süsteemi poole? See muidugi on päris kõvas vastuolus selle "stealth" kontseptsiooniga. Või on neid võimalik kuidagi mõistlikult paigaldada nii, et saab need paneelid kodumaal maha tõsta?

* Kogu vedeliketeema - kui kaua õnnestub reaalselt "metsas" elada, kuni peab kuskile kas värske vee paaki täitma või reovett/peldikut tühjendama minema? Ja kui keeruline neid kohti leida on.


Eks ma siin vaikselt teen omale eeltööd. Praktikas realistlik ajakava on ilmselt järgmisel kevadel-suvel midagi tellida ja kui läheb tehasetellimuseks, siis järgmisel suvel-sügisel kätte saada. Üks veidi pidur on ka see, et praegune auto pärineb 2015 detsembrist ja peab vaatama, millal see jõuab selle hetkeni, kus müües enam liisingule peale maksma ei pea. :)


Indrek
McLouis Menfys Van 3
#949

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 13.08.2017 21:14 #2

  • Vamm
  • Vamm avatar
  • Eemal
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Rändaja
  • Postitusi: 287
  • Karma: 1
  • Sind on tänatud: 35
Rendi paaril kolmel nädalalõpul matkaauto ja proovi ära kas see sulle üldse sobib .Veel parem käi matkaautoga pikemal puhkusel ja otsusta siis.
+372 5112298 MB-Challenger 315

Nr 745

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 15.08.2017 01:27 #3

Eelnev soovitus on parim - Rendi - Astu sellega samm reaalsusesse : boxser-500 hea ja kiire ringi kimamiseks , ka saab sellega jooksvaid linnaasju ajada kuid elamisruumi ja elamiseks vajalikku kommunikatsiooni ning komforti napib. Tule Hiiumaale kokkutulekule , näed ja saad katsuda masinaid seinast-seina , meil sõbralik seltskond - pole veel kohanud kes *ei* ütleks.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 15.08.2017 16:49 #4

Ise aastaid matkanud VW T4 ja T5 Multivaniga.
Kui tagumise pingi lahti tegin, siis Saksa lambakoer mahtus küll ilusasti esiistmete vahele magama.
Ducatos peaks mahtuma isegi voodi alla, kui see just kolu täis ei ole.
Vani põhise matkauto tunneb vähegi teadja eemalt ära katuse- ja küljeluukide järgi, samuti teibituuning ja markiis reedavad. :)
Päikesepatareid üldjuhul ei paista üldse välja.
Mul oli nt. Multivaniga alati kahju, et keegi 'päris' matkaautomeestest ei tervitanud. Minu meelest nii tore tava, eriti pikal reisil, aga see vist ainult isiklik probleem. :) (Van-i mehed ka ei tervita ja ega neid ka tervitata. :P)
Bürstner T620 1992
EKK nr. 800

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas kaiz.

Tere ja campervani-mõtted 15.08.2017 16:53 #5

  • tfr
  • tfr avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 130
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 22
Jah, rendiplaani ma käisin ise ka juba oma algses postituses välja. Lihtsalt kuna üldine ajakava on niikuinii nii pikk, siis on ilmselt mõistlik oodata offseasonit - hinnavahe ca 50%. Samuti peaks leidma koha, kes sellist vani-põhist asja pakuks - hetkel veebist ei olegi suutnud leida. ProREX-il oma kodulehel on isegi üks Pössl olemas, aga sealt suunatakse huvi korral edasi McRent-i lehele, kus enam pole.
McLouis Menfys Van 3
#949

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 15.08.2017 18:58 #6

Tere!
Mõned kommentaarid veel sellel teemal.
See "stealth" visioon nii matkaka kui ka Tallinnas poes käimise osas viska peast välja, ära tee oma hilisemat elu raskeks selle mõtteviisi ja võimalikult väikese liiklusvahendiga.
Kui ikka juba üle nädala tahad matkakas elada ja veel ka töötada, siis sellised väikesed nagu Knausi Boxstar 500 muudavad ruumikitsikuse tõttu su elu kiiresti ebameeldivaks kui sa just üksik hunt ei ole. Kujuta nüüd ette, et kui sul silmarõõm kaasas ja kuskil lõunamaa ilusas kämpingus puhkuse ajal pead hommikul vara hakkama tööd tegema, kas siis ajad kaaslase üles, et voodi lae alla lükata ja töölaud vabaks saada või ... õhtul teine unistab juba ammu voodist aga sina rügad ikka laua taga oma arvutis klahve klõbistada :) Magamiseks ikka eraldi korralik ruum ja töötegemiseks muu ruum.
Poes käimise või välismaal reisimise pärast ära ka muretse, ümbritsevad inimesed võib sellistel juhtudel jagada nelja kategooriasse: esimese ja kõige suurema kategooria moodustavad need tavalised inimesed kes sind ja su sõidukit tähelegi ei pane (va kui pargid oma sõiduki nii, et teine oma autosse enam sisse ei saa), teise kategooria moodustavad nn kodanikud kadedate klubist (need vahivad kael pikal niikuinii ja vahel poetavad ka mõne krõbeda sõna), kolmanda moodustavad sinuga sarnased matkasellid kes uudistavad kas oled kuskilt kaugemalt või oled kohalik ja kas ta tunneb sind, ning viimase grupi moodustavad ebatervete huvidega isikud ehk vargapoisid ja need tunnevad su sõiduki kohe ära sõltumata sellest kui "hall" sa püüad olla. Nii et mõtle oma mugavustele ja elule ratastel!
Tehnilisest poolest järgmist:
Mida suurem matkauto/autoelamu, seda suuremad võimalused, ka kaasasveetava tarbevee, jäätmevee paakide ja WC mahutavuse näol. Mul näiteks keskmist sorti autoelamu, vett kaasas 120L, jäätmevee paak 90L, keemiline WC mahutab kuskil 15L. Keemilist WC tohib tühjendada ainult teatud kohtades, üldjuhul kämpsides, mõnedes riikides on ka spetsiaalsed tühjenduskohad.
Elamuosa soojendus tasub võtta 220V elektriküte + gaas, esimesega jahedamatel perioodidel kämpingutes hea toimetada, gaasiga kui oled kuskil vabas looduses. Konditsiooner on hea asi kuid tarbib palju energiat, kasutada saab põhimõtteliselt siis kui saad kuskilt lisaks 220V (kämpingutes) või kui kasutad oma autonoomset bensiinigeneraatorit (sest päikesepaneelid ei jõua vajalikul määral akusid laadida), generaatorit kämpsides naljalt ei lubata.
Võtan üles veel lemmiklooma teema, sest mul tihti sõber kaasas (vt profiili fotot). Eks neid variante ole mitmeid kuidas koeraga reisida aga minul elab ja reisib koer matkaauto garaažis (eesti keeles pagasiruumis), sest mina ei suuda just hästi ette kujutada, et koer elamuosas elutseb. Esiteks toob ta käppadega liiva või pori sisse, teiseks kui ta märg on, siis on ka mööbel märg ja mõne päevaga must, ruumi on ju liikumiseks vähe, kui koer märg, siis ta eritab suhteliselt spetsiifilist lõhna ja kõige olulisem asi, kui tekib liiklusohtlik olukord ja olen sunnitud järsult pidurdama siis see mittekinnitatud koer võib järgmisel hetkel olla kuskil pedaalide vahel. Meil on paraja suurusega lemmiklooma puur kinnitatud koormarihmadega matkaka garaaži ja seal ta rõõmsalt lamab/magab sõidu ajal, pidurdamisel või kiirendamisel püsib ilusti paigal. Õhku saab garaaži tuulutusest, lisaks on meil elamuosa ja garaaži vaheline uks/luuk sõidu ajal lahti. Oleme koera nii transportinud peaaegu kogu tema teadliku elu, alguses universaalkerega sõiduauto tagaosas, nüüd matkaautos. Nüüd nii harjunud, et kui puuri garaaži paned ja ukse lahti unustad jätma, on kohe seal sõiduvalmis ja välja enam ei saa enne kui ringi autoga ära teed :laugh: ... ja elamuosasse eriti enam ei kipugi.

Läks natuke pikaks aga ehk on abiks.
Nagu juba Jaan03 ütles, tule septembris Hiiumaale.

Jõudu!
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Kalmer, Priit Peljo, Kalka, Illar

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 16.08.2017 07:03 #7

Märjamaa vendadel ka üks selline kaubiku põhjal pakkuda.Iseasi kas ka reaalselt olemas on!Pead ise küsima uurima! www.caravanexpert.com/rent/matkaauto-rent/livingstone

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 16.08.2017 10:22 #8

Nö Campervani ja Motorhome erinevus on sisuliselt vaid selles, et üks asub tavalise kaubiku metallkesta sees ja sellest tulenevalt on ka sise/välismõõdud natukene väiksemad, teisele on eraldi kuut peale ehitatud, mis 10-20cm laiem-kõrgem ja selle konstruktsioonist lähtuvalt saab sinna ka rohkem magamisasemeid teha. Vesi, küte, köök, pesuruum jne on sisuliselt samad, lihtsalt vani natukene väiksemad mõõdud (võrrelduna suuremate matkaautodega) ei lase ses osas eriti palju laiutada- näiteks duši all käies on mõni lisasentimeeter igati kasuks, aga eks seegi vaatenurk sõltub rohkem pesija vööümbermõõdust ja juuste kõrgusest. Kui vaadata näiteks eelpoolmainit Knausi, siis plekk-kestas BOXLIFE 630 on pikem kui väikseim VAN TI, siseruumis erinevusi sisuliselt ei ole.
Boxlife 636cm





Van 599cm





Matkaauto puhul ongi vaid eeliseks see, et võid kuudi venitada 7-8m pikaks, teha alkoov või keskelt allatõmmatava voodi, tahaotsa suure pagasiruumi, tänu kuudi pikkusele suurema duši ja vetsu, mõne riidekapi lisaks, veepaagid vähe suuremad jne. Kahe inimese jaoks on "kaubik" üldjuhul paras, koera olemasolul muidugi loeb tema suurus- njuufa või spanjel on tõesti kübe erineva ruuminõudlusega loomad. Kui istud kuskil kämpsis, pole vee ja heitmeprobleeme, põlismetsas elades pead lihtsalt aeg ajalt tsivilisatsiooni külastama ning paake täitma-tühjendama ja kas teed seda erinevate sõidukite puhul kolme või nelja päeva tagant, ei ole ka just eriti suur vahe- nädalat ei venita ilmselt ühegi auto puhul välja kui just võsas hädal ei käi ja duši all liiga tihti ei lobista. Läpaka ja muu kola toitega pole probleemi kui väike paneel katusel, samas ilmselt on töötegemiseks vaja ka internetiühendust ja kuskil pärapõrgus ei pruugi seda olla, seega tuleb ikka inimühiskonna lähedusse hoiduda. Üldiselt põhiprobleemideks on pigem kaasavõetava kola hulk, mis tuleb kuskile ära mahutada, eriti lastega peredel, magamise, söömise ja pesemise poole pealt väga suuri erinevusi ei ole- kui juba niimoodi reisid, siis hotellitingimusi nagunii ei ole ja kui ühte autosse mahub paarkümmend liitrit puhast vett vähem ning teise auto külmkappi kaks õlut rohkem, siis need on nüansid ja lihtsalt iseenda testimiseks võta kuskilt rendist mõni väiksem matkaauto ning tee nädalavahetuse tiir ära- saad meki suhu ja mõtteainet edasiseks.
Lisatud failid:
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Tere ja campervani-mõtted 18.08.2017 00:56 #9

Minu arust ka oleks kõige mõistlikum Hiiumaale kokkutulekule tulla. Seal on ühe platsi peal võimalused seinast seina ilusti üles rivistatud. Omanikud kommenteerivad veel lisaks ka, mis hea, mis halb. Igatahes mõistlikum, kui mööda müügiplatse asjaga tutvumas käia. Seal pigem igaüks kiidab just müüdava häid omadusi.
Soovid loksuvad paika alles mingi ajaga. Esimesed sõidud annavad suuna kätte, hiljem tuleb peenhäälestus.
Alustasin 1995 telgiga. Kui mõned aastad hiljem ilmataat kere kuumaks (tegelikult niiskeks ja kopitavaks) küttis, siis kolisin bussi. Just selline kaubikust iseehitatud. Algul oli mega. Siis tekkisid mõned täiendavad soovid ja selgusid möödapanekud. Saigi päris matkabuss soetatud. Läks aeg edasi ja vana pisike buss jäi meile kitsaks hakkas elamist segama. Kõige rohkem häiriski see pidev laua asemel voodi tegemine. Kitsas, ebamugav jne. Sai selgeks, et voodi olgu ikka voodi ja lau taga istutakse. Soetasin siis oluliselt suurema bussi. Ruumi rohkem ja hommikul ei pea lauaga jahmerdama. Liigne kola kolis pesuruumist garaazi. Ühekordse koliseva kipaka asemel on nüüd garaazis kasutusvalmis korralik kuppelgrill. Laste rattad ei pea taga vihmavee meelevallas ligunema. Kõiki plusse ei jõua kohe ette lugeda. Kahjuks vähenes niiöelda mobiilsus. Suvel tuli looduses natuke rohkem ette vaadata. Esimest korda tuli bussi liiva seest välja kaevata. Igast suvalisest kaldteest enam alla ei sõida, sest stange jääb maha jne.
Vargad tunnevad autosid hästi ja kaubikust ehitatud matkakas on tegelikult kaugelt äratuntav. Kükametsa Kolla tõesti ei tee seal parklas vahet aga tema ei teeni raha vargustega.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 19.08.2017 22:16 #10

Tere.
Olen juba mitmeid aastaid reisinud kompaktse matkaautoga. Suurel matkaautol on omad eelised ja väiksel omad.





Olen eelnevalt ka suurt omanud seega ka oskan hinnata. Küsimus on muidugi ka rahalistes võimalustes ja valikutes. Igal juhul on minu väike kompaktne ka hästi teeninud. Enamik Euroopa riike on ka sellega külastatud. Autos on kõik olemas nagu ka suures. 4 magamiskohta mis tegelikult sobivad ikka 2le inimesele. Reisin põhiliselt naisega ja ka koer on alati kaasas. Olen ka pidevalt koeraga metsas ja seda ka talvisel ajal. Truuma keskküte hoiab kuudi soojana. Tualett ja dušš on olemas. Kööginurk ja külmik olemas. Katusel ka päikesepaneel. Veepaak on 80 liitrit, boiler 10 liitrit. Wc paak 15 liitrit. Tualett eraldi väljund. Reovee paak eraldi. Üllatavalt kompaktselt on La Strada tehas Saksamaal selle ehitanud. Ehitab siiamaani selliseid kompaktseid matkaautosid. Plussideks selle kompaktsuse juures on, et saan paljudesse looduskaunitesse kohtadesse selle bussiga läheneda. Suure bussiga lihtsalt ei mahuks metsa.
Ps. Koer on ka kodus voodis ja sellega probleeme pole.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Talvo.

Tere ja campervani-mõtted 02.10.2017 22:01 #11

  • tfr
  • tfr avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 130
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 22
Aeg kaob ära nii kiirelt, et aru ei saagi ja paraku ei õnnestunud ka Hiiumaale vaatama tulla , kuna see oli nii kaugel ja mere taga, et korraks läbi joosta ei õnnestunud kuidagi.

Aga mõte tiksub endiselt tugevalt peas. Küll aga on see mõte jõudnud järgmise dilemmani - osta valmisbuss või teha ise? Lihtsam oleks loomulikult valmis asi osta, aga isetegemise poole üritavad asja kallutada järgmised argumendid:

* Enamus neid valmislahendusi on kas Ducato või Sprinteri baasil. Esimene on vist kõige odavam saadaolev lahendus turul, Sprinter on küll soliidne, aga enamusel juhtudel kipub uuest peast juba sinna 100 000 ligi hinnaklassi. Mitte, et mul midagi põhimõttelist Fiati vastu oleks, aga ma olen viimased 15 aastat sõitnud Renault-dega, City Motorsiga väga heades suhetes ja kerge kiiks mul selle Renault suhtes on - et kui on variant, siis võiks Master olla.

* Lõviosa poebusse on H2 kõrgusega busside põhjal tehtud. Nende sisekõrgus on, niipalju kui ma specidest välja loen, üldiselt 184-185cm, mis tähendab, et mina oma 189cm pikkuse juures seal püsti seista ei saa. Master H3 sisekõrgus on 214cm, mis tähendab, et ka peale põranda/lae soojustamist võiks ikkagi püstiseismise ruum jääda.

* Suht suur osa neist poebussidest on sellise layoudiga, et lühemates (540-550cm) variantides on voodi taga risti, pikemates (600/640) on see piki bussi ja kogu osa sealt ettepoole on identne. L3 master oleks 620cm ja kui sinna voodi panna ikkagi risti, oleks ligi meetri jagu rohkem ruumi voodist ettepoole.

* Minu jaoks oleks väga oluline see töökoha koht, kus ma saaks "täismõõdus arvutiga" (sh 27" monitor) tööd teha. Siin võib nüüd see meetrijagu lisaruumi üsnagi määrava tähtsusega olla, kui proovida sinna juhiistme taga oleva pingi ja pööratava juhiistme vahele mingit veidi suuremat lauda ehitada - mul peanurgas mingi mõte on, milline see lahendus võiks välja näha.

* Elektriteema. Osadel tehasebussidel on ka mingi pisike päikesepaneel, aga enamusel on seal lihtsalt 100-120Ah AGM-aku ja muu mudru (pliit, külmik, küte jne) lahendatud nii, et see käiks võimalikult suures osas LPG või diisli pealt. Kuna mulle oleks töö mõttes elekter ikkagi elutähtis, siis olen läbi vaadanud pool Youtube-täit full-time vanliferite videosid ja saanud aru, et päris paljudel on katusel ~400-500W paneele (tüüpiliselt 3x120W paneeli) ja autos sees 400-600Ah akusid. Kui osta mingi poebuss ja hakata sinna seda setupit ehitama, siis on see ilmselt üsna keerukas ettevõtmine ja ei pruugi väga õnnestuda, kuna akusid ei ole kuskile paigaldada. Või kui on, siis kuidagi väga ebamõistlikult - see 600Ah akusid kaalub vist juba ca 300-400kg ja selle puhul on paigutus kaalujaotuse osas küllaltki oluline.

Olen ringi lapates leidnud päris mitu veebipoodi, kust saaks enamuse vajaminevat kola ära osta. Seega jääb küsimus, et keegi võiks aidata selle valmis ehitada :) Huvitav, kas Eestist leiaks mingi firma, kes oleks ühtepidi piisavalt suur ja kogemustega, kellel vajalikud vahendid ja know-how näiteks hilisema legaliseerimise poole pealt olemas oleks (need salongis olevad lisaistmed on ilmselt kõige kriitilisem teema), aga kes poleks päris Silwi-mõõtu veel, kellel ilmselt enam individualismi ja custom-lahenduste jaoks ruumi poleks.
McLouis Menfys Van 3
#949

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 02.10.2017 23:00 #12

Väike soovitus.Ära voodi pealt kokku hoia.Ma ei kujuta hästi ette kogu aeg kõveras magamist.Ma suutsin oma voyageri mahutada voodi mõõtmetega 1,5x2m+40cm ringutus ruumi.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 03.10.2017 08:43 #13

  • Matkasuvila
  • Matkasuvila avatar
  • Pole saidil
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • MATKASUVILAD.ee-matkaautode müük,hooldus,tarvikud
  • Postitusi: 264
  • Karma: 8
  • Sind on tänatud: 33
Tere oleme ehitanud matkasuvilaid nullist kaubikutesse ja tehase omasid palju ümber teinud.
Astuge meie juurest läbi Järveotsa tee 54 Öismäe.
Interneti avarustest ei saa sellise ehituse ja eriti costum lahenduse kohta õiget infot B)
Siin ikka vaja korralikult mees mehega suhelda.
EESTI SUURIM MATKASUVILATE KESKUS
ADRIA HOBBY HYMER CARTHAGO MALIBU matkasuvilad
Karavanitarvikud - REIMO, Movera, Frankana, Fiamma, DOMETIC, Truma, THETFORD, Alde jpm
Varuosad enamustele suvilatootja markidele
Paigaldus, remont ja hooldus meie TEENINDUSES
www.matkasuvilad.ee
+372 5209827 / 6835 320...

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 03.10.2017 09:37 #14

Mitu tundi ööpäevas kavatsed arvuti taga istuda? Võta arvuti ja monitori energiatrve andmetest välja ja saad teada, palju sul nende tundide jooksul energiat kulub, sellest lähtuvalt saad ka akud valida ning paneelide võimsuse paika panna. Muidugi väikese võimsusvaruga muude seadmete jaoks. 600Ah akusid tundub natukene ülepingutatud.
Tavaline 75-80Ah aku kaalub umbes 15kg, seega 120Ah aku on minu hinnagul ja puusalt tulistades ehk 25kg piires, seega jutt 300-400kg akudest on ka liialdus.
Keskmine inimene koos keskmise abikaasaga mahub kenasti ka 1,50-1,60m laiuses voodis magama (kui just must kass nende vahel ei elutse) ja üldjuhul mahub ka keskmisest suurem kõhuümbermõõt sinna ära. Ristipidi voodid muidugi ei hiilga pikkusega ja seal tuleb 180+ inimesel varbad ilmselt kõverasse tõmmata. Kaubikud on standartsed ja kompaktsed ning seal mingeid ruumiimesid eriti ei tekita- kuudi laius on konkreetne suurus ja seda ümberehitustega ei muuda. Ja teha pikivoodi, mis umbes 4m kuudiosast 2m enda alla võtab, on jälle teistpidi ruumikadu. 150cm laiusega pikivoodi jätab vastasseinani vabaks umbes 50cm laiuse ala ja kuskile tuleb paigaldada töölaud, istmed, köök, tualett, riidekapp.
Võta üks millimeetripaber ja joonista sinna kuudi sisemõõdud ning püüa mööbli planeering paika panna. Siis ehk näed varieerimise võimalusi.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 03.10.2017 10:34 #15

  • tfr
  • tfr avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 130
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 22
Tundub, et akude kaaluga panin jah veidi puusse, vaatasin valesid numbreid. Trojan tundub olema üks palju kasutatud marke sealpool lahte, seal 300-400Ah aku (sõltuvalt tsüklist) on 52kg.

Ööpäevane arvutiaeg - eks selline eluviis teeks võib-olla (või pigem isegi loodetavasti) sinna mingid korrektiivid, praegu tavaelus kipub 14-16h kanti ööpäevast. Samas kuivõrd teinekord sajab vihma ja päike ei paista, siis tasub see asi veidi üle dimensioneerida.
McLouis Menfys Van 3
#949

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 03.10.2017 11:00 #16

Suvisel ajal on päikesekiirguse tase niivõrd kõrge, et tegelikut toimub laadimine ka pilves ilmaga. Loomulikult mitte täismahus. Meie laiuskraadidel on kiirguse intensiivsus kõige nõrgem jämedas laastus novembrist veebruarini ja siis tõesti on paneelidest raske midagi kätte saada ja seda enam, et päikeselisi päevi on meie talvedel viimasel ajal üha vähem. Minu läpakas koos 21" "telekaga" neelab tunnis keskmiselt 100W, ehk siis kümme tundi tööd tehes läheks kilovatt ära. See on köömes.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Arvo.A.

Tere ja campervani-mõtted 03.10.2017 21:15 #17

See valik on jah raske ja läheb raskemaks kui tekkivad alusvankrile/mootorile omad nõudmised. Siis veel kaal ja pikkus jne. Kuidas eestis on seda ma ei tea aga Saksamaal on gaasisedmetel ettenähtud regulaarne kontroll ja müügikuulutuse pilditelt ja autosaate infost piisab et näha et see või teine auto tahab inveseetringut. Iseehitajad teevad sellest olenevalt tihti ainult elektri peale. Tehnika odavam ja "nagunii ainult kämpingus kus elekter hinnas" Mulle isiklikult ei istu 250v boiler, peab ennast elektri eest kaitsma nagu kodus aga eelistan elektrit minuga ühes ruumis asuvatele gaasiseadmetele. Ise ehitaks nii et päiksepaneelid jaksaks toita külmkappi, valgustuse ja meelelahutse.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 03.10.2017 21:19 #18

  • tfr
  • tfr avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
  • Postitusi: 130
  • Karma: 2
  • Sind on tänatud: 22
Trumal näib tootevalikus olema Combi D6E, mis suudab tuba ja vett kütta diisli või elektri pealt. Kui sinna juurde panna ka induktsioonpliit, siis peaks vist olema võimalik ka ilma gaasita läbi ajada?
McLouis Menfys Van 3
#949

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 03.10.2017 21:57 #19

Elektri pliidi jaoks peavad küll tummised akud olema.Diislipliit on siis parem valik. Diisli küte kohta öeldakse et lärmakam (db pole leidnud) ja tahab rohkem elektrit kui gaasi analoog. Minul rikub selle ilusa idee kliimaseadme vajadus ära. ja selle toitmiseks on vaja siis kas istuda 250v võrgus või generaator. gaasi/diisli kliimat pole näinud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Tere ja campervani-mõtted 04.10.2017 00:43 #20

tfr kirjutas: ...Kui sinna juurde panna ka induktsioonpliit...

Miks selline valik? Mina küll ei paneks, hetke koormused liiga suured.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.260 sekundit