Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
  • Lehekülg:
  • 1
  • 2

TEEMA: M: Chiptuning/Remap matkaautodele

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 23.10.2016 22:48 #1

Matkaauto on jõuetu ja võtab palju kütust? Lahenduse probleemile leiad CHIP.EE
Pakkuda auto ajus oleva tarkvara muutmise teel chip tuning / optimeerimine / remap (ei ole powerbox vms andureid pettev karbike)
Olenevalt autost ja mootorist on võimalik saavutada kuni 30% suurem võimsus ning kuni 20% väiksem kütusekulu.



Samas pakkuda ka:
DPF filtri välja programmeerimine ja filtri eemaldamine
Sisselaske kollektori klappide (pöördsiibrite) vea eemaldamine
Erinevate veakoodide välja lülitamine
Immo välja programmeerimine
VAG mootorite Soojalt pika käivituse probleemi eemaldamine.
EGT andusri välja programmeerimine
EGR-i välja programmeerimine
LAMBDA välja programmeerimine
Pööretepiiraja muutmine
Kiirusepiiraja eemaldamine
JPM...


Urmo
58007330
www.CHIP.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 24.10.2016 09:39 #2

Kodulehel on kirjas: "Olenevalt mootoritüübist võid oodata kuni 30% võimsusekasvu ning kokkuhoidu kütusekulus just eelkõige linnasõidul (kuni 10%)"
Aga palju need matkaautod linnas sõidavad? Maanteel lased ikka kõrgeima käiguga ja mootoripöörded on sadu kilomeetreid järjest stabiilsed- kas seal ka kuskil kokkuhoid tuleb?
Kui mina vähendaksin kütusekulu näiteks 10% (reaalsuses ca 1l), hoiaksin kokku umbes 1€/100km peale- 10 000 läbisõidu peale säästaks siis ca 100€. Ja see tuuning maksab paar sotti?
Tegelikult annab seda kõike ka parema jalaga teha kui panna jalga kergemad jalanõud :)
Aeg lendab, kuid sina oled piloot.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 24.10.2016 11:22 #3

  • Vamm
  • Vamm avatar
  • Pole saidil
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Rändaja
  • Postitusi: 286
  • Karma: 1
  • Sind on tänatud: 35
Kütust hoiab kokku ja võimsust tuleb ka ,järgi proovitud ja olen rahul.
+372 5112298 MB-Challenger 315

Nr 745

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 24.10.2016 12:35 #4

Siin teemas ka seda väheke lahatud.
www.matkaauto.com/forum/mootor-ja-kere/8...ogrammeerimine#14479

Huvitav et kuidas see mootorile pikemaaja jooksul mõjub? nn üleforsseerimine?
Esmaspäev 24. oktoober 2016 Äripäev
www.aripaev.ee/uudised/2006/05/18/chiptu...-vahendab-kutusekulu
"...
Auto töökindluse pärast ei maksa karta, sest kui maksimaalne võimsuselisa chiptuning'uga on 20-30 protsenti, siis autode mootorid on tehtud 30-50protsendilise võimsusevaruga
..."

Kas chipi paigaldajad ka garantii annavad, et mootorile liiga ei tehta?
Mna olen nende chipide suhtes kahtlustaval sisukohal ikkagi ;)
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 24.10.2016 14:44 #5

  • Vamm
  • Vamm avatar
  • Pole saidil
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Rändaja
  • Postitusi: 286
  • Karma: 1
  • Sind on tänatud: 35
2003 a vw sharan ,peale aju ülekirjutamist tõmme parem ja kütuse kulu tsirka liitri võrra väiksem ja seda eriti linnas.
+372 5112298 MB-Challenger 315

Nr 745

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 24.10.2016 15:18 #6

Mitu aastat moditud ajuga sõitnud oled?

Vamm kirjutas: 2003 a vw sharan ,peale aju ülekirjutamist tõmme parem ja kütuse kulu tsirka liitri võrra väiksem ja seda eriti linnas.

Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 24.10.2016 15:47 #7

  • Vamm
  • Vamm avatar
  • Pole saidil
  • Gold Boarder
  • Gold Boarder
  • Rändaja
  • Postitusi: 286
  • Karma: 1
  • Sind on tänatud: 35
Varem oli mb e270 moditud ajuga ,sama liiter vähem kütet ja võimsust rohkem.Vv sharan on aasta moditud ajuga.
+372 5112298 MB-Challenger 315

Nr 745

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 24.10.2016 22:25 #8

Tere

Matkaauto foorumist on käinud üsna palju elamuid tarkvara optimeerimas mitme aasta jooksul. Oleksime väga tänulikud teie tagasiside eest.
Omaltpoolt võin öelda, et meile tagasisidet jaganute puhul on üldjuhul kütusekulu langenud 1-3 liitrit ning sõit on mugavam sest vääne on kättesaadav madalamatelt pööretelt. Tänu maksimaalvõimsuse kasvule on lihtsam teha möödasõite ning läbida mägiseid alasid. Esimene matkaauto kelle omanikult sellest foorumist kuulsime oli 3-4 aastat tagasi, auto sõidab siiani muretult. Oleme autode tarkvara optimeerinud üle 8 aasta.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 24.10.2016 22:49 #9

Keegi oma liikuril üle viie aasta sellist chipsi kasutanud? Ja liikuril riistvara normis veel peale piraattarkvara kasutamist?
Ise arvan, et kui liikurit pikemaks ajaks endale ei jäta ja teistele pärast maha müüd, süüdimatult, siis teatud km läbimise juures ning teatud oludes ... ;) Plussis ;)
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 24.10.2016 22:51 #10

Minul tuning tehtud aasta tagasi.Kütuse kulu vähenes kindlasti,
kuid olulisem oli vääne.Peale tegemist liigub tunduvalt rahulikumalt ja jõulisemalt.
Paadikäru taga eriti ei tunnegi. Tänud Urmole.
Teistele meeldivaid postitusi:: chip.ee

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 24.10.2016 23:01 #11

Kogemusi üle viie aasta tagustest ajut näpitud liikuritest tahaks ;)
Klapivedrud jne. kuidas vastu peavad. Ok, võib-olla tava kulukohana ka ilma chipita.

Kogemused pikaajalisest chip kasutusest keegi jagaks ;)

Sry, Olen pessimistlik optimist :)
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Priit Peljo. Põhjus: vale viide oli mul lisatud :)

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 25.10.2016 09:08 #12

Suht asjalik artikkel.
Mina sain oma küsimustele vastused :)
parnu.postimees.ee/631768/sormenips-ja-a...n-varasemast-voimsam
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 25.10.2016 11:10 #13

Tervitus
Selle tuunimisel tegelikult võib olla ja ilmselt ongi mitu külge.
Kui ikka suhteliselt juba niigi piiri peal mootorit tuunida, võib tulemus olla nagu võidusõitjatel... mootorit jätkub ainult teatud ajaks.
Mõnede firmade puhul on asjal ka teine külg, tootmise ökonoomsus versus saadav raha. Ma ei taha nimetada konkreetset autotootjat kuid oman järgmist kogemust. Ostsin aastaid tagasi auto mis oli 320CDI. Oli võimalus osta ka 350CDI mis oli võimsam kuid märksa kallim. Viie aasta pärast müüsin selle auto ja ostsin sama mudeli uuesti kuid tänu heale pakkumisele sain 350CDI. Sama tootja tootis siis ka autot 300CDI. Mis on point... mootor kõigil sama 3 liitrine V6. Võimsus ja hind olid erinevad. Seega kui tegemist sellise tootjaga, siis tegelikult ilmselt kallima müügihinna eest "tuuniti" mootor elektroonselt juba tehases ja teadlikult valmistaja enda poolt. Samas saan kinnitada, et 350CDI võtab maanteel peaaegu 1,5 liitrit ja linnas pea paar liitrit vähem sajale kui eelmise samasuguse auto 320CDI.
Lasin ka oma Fiati baasil autoelamule sel suvel väikese süsti teha, tõesti vedu on parem ja ka kütuse kulu langes mingi liitri võrra 100 km kohta.
Eks aeg näitab!
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 25.10.2016 14:12 #14

See jah juba vana tõde, et autotootjad valmistavad sama mootoriga autot erineva aju seadistusega. Siis saab tekitada erineva võimsusega mudelid, küsida erinevat hinda. Tihti on selle põhjuseks ka erinevate sihtturgude maksuseadused (kus on täpselt paigas sõiduki võimsusele vastav automaks jne).

Samas puudub vajadus sellise "järgiaitamise" järele, kui on juba piisavalt optimaalse mootoriga sõiduk soetatud. Matkaauto läbisõit 8 aastat 100 tuh.km, selline "tuuning" mul midagi ei anna, 1 liiter sinna-tänna pole praeguste kütusehindade juures suur näitaja. See on nagu maakütte või päikesekütte tasuvuse teema, kus tasuvusest ei ole reeglina mõtet rääkida.

Lihtsam tõesti ökonoomset sõidustiili jätkata. Kellel võtab sõiduk 15 l/100km või kw liiga vähe on teine asi.
Klubi Eesti Karavan liige nr 652
Tel. 5011183 - kui vajad abi, helista
Teistele meeldivaid postitusi:: Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 25.10.2016 14:37 #15

Kui mul võtaks liitrijagu vähem, hoiaksin hooaja peale kokku umbes 60-80€. Kõigi muude reisikulude juures on see suht märkamatu summa. Tuuningut tehes hakkaks kohe tiksuma tasuvusaeg ja sõltuvalt kellegi läbisõidust oleks see paar-kolm aastat kindlasti. Eks see tuuning ole natukene piiri peale ronimine, et kui päris rallit ei sõida, siis mootoriga juhtu midagi- muuda turborõhku, muuda pritsehetke, muuda kütusekogust ja saad päris palju mängida. Autotootja läheb kindla peale välja ning teeb mootori "söödavaks" erinevatele turgudele- nö arktikast antarktikani. Samamoodi toodetakse ju neid heledama valgusega halogeenpirne esituledesse, kus võimsus ja pinge jäävad samaks, aga hõõgniidiga natukene manipuleeritakse ning valgustabki heledamalt, sellevõrra aga muidugi väheneb tööaeg. Minul muutub kütusekulu loomulikke kanaleid pidi- tuuline ilm ja raskem jalg lisavad paar liitrit ja vastandtegurid vähendavad :)
Aeg lendab, kuid sina oled piloot.
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 26.10.2016 08:48 #16

  • Arvo
  • Arvo avatar
  • Eemal
  • Administrator
  • Administrator
  • Postitusi: 216
  • Karma: 6
  • Sind on tänatud: 16
Mõned mõtted ka minult:

Kindlasti on chiptuuninguga võimalik saavutada mootorist eriti turbomootorist rohkem võimsust ja tõenäoliselt langeb ka kütusekulu.Kas seda teha enda matkaautole jääb igaühe enda otsustada. Ma enda omale vähemalt siiani pole soovinud. Mootoriks siis MB Sprinteri 2.2l 110 KW. 50KW/l erivõimsust diiselmootori kohta on juba niigi päris hea tulemus. Siit midagi märkimisväärset juurde teha pole minu meelest kestvuse koha pealt enam kuigi turvaline. Mille arvel üldjuhul see võimsuse ( tegelikult pöördemomendi ) kasv saadakse, põhiliselt laaderõhu tõstmise arvelt. Teada on et sisepõlemismootorites üldjuhul võib kütuse põlemisest eralduva energia jagada enam vähem 3-ks võrdseks osaks. 1 osa see mootori võimsus, 2. osa eraldub väljalaske süsteemi kaudu ja 3. osa eraldub mootori jahutussüsteemi kaudu. Kas mootori just jahutussüsteem on võimeline seda lisasoojuse hulka kõikides tingimustes ära juhtima, Kas plokikaane tihend suudab silindrites tekkivat rõhutõusu hallata ja kas kogu auto transmissioon on võimeline taluma seda pöördemomendi kasvu, need on küsimused, mida igaüks peab enda jaoks selgeks mõtlema, enne kui chiptuuningu teed minna. Usun, et vanemate automudelite juures tasub kindlasti kaaluda. Tõesti on vaja mingi hulk KW-sid, et mõistlikult oleks võimalik liigelda. Usun, et reaalselt B kategooria auto puhul on selleks ~90-100 KW, Teiseks peaks jälgima lõpptulemusena pakutavat erivõimsust ehk siis KW ja mootori töömahu suhet.
Mõni sõna ka DPF-st. Selge on see, et DPF väljaviskamine väljalaskest ja väljaprogemine ajust annab mingi võimsuse lisa. Kas aga seda teha jääb jälle igaühe enda otsustada, ma olen väga rahul, et ei näe väljalaskes mingit jama.
Tervitustega,
Arvo
Rimor Sailer 700 TC
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev, Priit Peljo

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 06.09.2017 20:56 #17

Vahepeal jälle käinud kümmekond matkaautot jõudu ja ökonoomsust lisamas. Oleks väga tänulik kui tagasisidet jagaksite ka siia.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 06.09.2017 22:50 #18

chip.ee kirjutas: Vahepeal jälle käinud kümmekond matkaautot jõudu ja ökonoomsust lisamas. Oleks väga tänulik kui tagasisidet jagaksite ka siia.


Lihtsalt huvipärast küsin...
Kas klientidelt olete ise tagasisidet saanud ja nüüd soovite et kliendid teile edastatud ka siia postitavad?
Priit Peljo
+372 5179063
Tallinn, Tondi

Võib-olla olen naiivne, ent arvan, et meie eesti keel ei kao kuskile.

"Meil on ilus emakeel, mida me, kes kui hästi, kasutame kirjutades ja kõneldes. See keel, mida mõnef arvutis kasutavad, olgu pealegi natuke teistmoodi."

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 07.09.2017 08:10 #19

Kliendi tagasiside. Mul on kahe kolmeliitrise Bmw modimisega kogemus. Esimene sai tehtud teema algataja käe läbi. Kiirenduses pole suurt erinevust märgata. Samuti kütusekülu on sama mis enne. Ka jutt, et õigesti hakkab tööle sadade kilomeetrite pärast tundub mitte tõene olema. Tänaseks tuhandeid läbi sõidetud ja liigub nagu kolmene ikka. Miks tagasi ei läinud- ei viitsinud. Teine kolmene aga sai tehtud teises kohas. Sellel kiirendus tunduvalt parem. Kisub näo rõõmsaks kui vajutada. Aga kütusekulu tõusis tiba rohkem kui liiter sajale. Sellised kogemused minul. Kas tulevikus modiksin mõnda mootorit? Oleneb......
Teistele meeldivaid postitusi:: Ivar Kalev

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

M: Chiptuning/Remap matkaautodele 07.09.2017 08:48 #20

Mul ka 1 kogemus välja käia. Äkki huvitab kedagi? Pole küll matkaauto, aga siiski. Sai kunagi 1 kaheliitrine turbobensukas soetatud. Esindus oli käed löönud mTm-ga. Ehk siis tuuningut oli võimalik kohe lisana peale osta. Garantii jäi kehtima. Ma ei võtnud. Sõitsin 5a ära ja lasin siis paigaldada. Ilmselt mingi hetkeemotsioon :)
Kütusekulus erinevust ei täheldanud. Minekus oli tiba erinevusi küll. Mingi hetk tundus nagu oleks teravust juures...järgmine hetk tundus, et pole sedagi alles, mis stockis. Ehk siis graaf nägi umbes selline välja:



Kokkuvõttes: Kõik sõltub hinnast. Laske dünostend enne ja pärast teha ja ärge ikkagi uskuge, kuna ka sellega saab lihtsasti petta :) Kindlasti annab see psühholoogiliselt kõvasti juurde. Ja oluline ongi ju sisemine rahulolu :)
Ilmselt ka edaspidi toimiksin hetkeemotsiooni kohaselt.
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
  • 2
Moderaatorid: Ivar Kalev
Lehe loomiseks kulus: 0.146 sekundit